? bit / ? kHz
? bit / ? kHz
Zdravim,
narazil jsem na problem. Pro live vystupovani pouzivame MD. Wav soubory mam delane jako 16bit/48kHz. Chtel jsem si udelat Audio CD s temi samymi zaklady a tak jsem to ve WAVELABu prekonvertoval na 16bit/44.1kHz a zvuk nestoji za nic, dokonce zvuk je v urcitych pasazich jakoby lehce zkresleny - "nakraply". Pokud ale z Cubase SX udelam mix uz jako 16bit/44.1kHz (ktery pak "mastruju") tak je vse v pohode. Chystame se nahravat demo CD a ja mam projekty v SX nastavene jako 24bit/48kHz. Vysledny mix taky delam s timto nastavenim. Myslel jsem ze na konci bude stacit konverze do 16bit/44.4kHz. Mate s tim nekdo zkusenost, jaky postup je idealni pro co nejlepsi kvalitu zvuku???
diky Dollac
narazil jsem na problem. Pro live vystupovani pouzivame MD. Wav soubory mam delane jako 16bit/48kHz. Chtel jsem si udelat Audio CD s temi samymi zaklady a tak jsem to ve WAVELABu prekonvertoval na 16bit/44.1kHz a zvuk nestoji za nic, dokonce zvuk je v urcitych pasazich jakoby lehce zkresleny - "nakraply". Pokud ale z Cubase SX udelam mix uz jako 16bit/44.1kHz (ktery pak "mastruju") tak je vse v pohode. Chystame se nahravat demo CD a ja mam projekty v SX nastavene jako 24bit/48kHz. Vysledny mix taky delam s timto nastavenim. Myslel jsem ze na konci bude stacit konverze do 16bit/44.4kHz. Mate s tim nekdo zkusenost, jaky postup je idealni pro co nejlepsi kvalitu zvuku???
diky Dollac
Hmm. urcite vyzkousim jinej soft, ve Wavelabu jsem myslim zkousel vsechno mozny..
Jde mi ale taky hlavne o to jakej postup je osvedcenej. Jestli ma na vyslednou kvalitu zvuku vliv, kdyz export z SX udelam 24bit/48kHz a v tehle kvalite budu i delat finalni upravu zvuku. Jestli to konecna konverze na 16bit/44.1kHz tomu neublizi vic, nez kdybych to delal rovnou 16bit/44.1??
Pak me jsete napada, jak je to vlastne v SX, kdyz pouzivam jednak samply 16/44.1, pak treba zpevy a kytary nahrane 24/48. Pokud vysledek budu exportovat do 24/48 tak se cast "materialu" bude konvertovat "nahoru" a ve finale zase dolu (16/44.1). Nemuze ten zvuk spis poskodit???
uff... ted nevim, jestli z toho vubec nekdo pochopi, o co mi jde
Dollac
Jde mi ale taky hlavne o to jakej postup je osvedcenej. Jestli ma na vyslednou kvalitu zvuku vliv, kdyz export z SX udelam 24bit/48kHz a v tehle kvalite budu i delat finalni upravu zvuku. Jestli to konecna konverze na 16bit/44.1kHz tomu neublizi vic, nez kdybych to delal rovnou 16bit/44.1??
Pak me jsete napada, jak je to vlastne v SX, kdyz pouzivam jednak samply 16/44.1, pak treba zpevy a kytary nahrane 24/48. Pokud vysledek budu exportovat do 24/48 tak se cast "materialu" bude konvertovat "nahoru" a ve finale zase dolu (16/44.1). Nemuze ten zvuk spis poskodit???
uff... ted nevim, jestli z toho vubec nekdo pochopi, o co mi jde

Dollac
No .. su tu urcity netopieri , co tvrdia ze rozoznavaju zvuk 48k ze je lepsi ako 44.1k .. Ja osobne si myslim ze prevod 48-44.1 to viac pokazi , nez priame nahravanie v 44.1 .. Takze kazdemu odporucam narhavat rovno v 44.1 ..
Co sa tyka konverzie , skus Sound Forge .. Tam je antialias filter a celkom dobre to funguje ..
Dollac : preco to nahravas v 48k ?? mas pocit ze to bude kvalitnejsie ???
Co sa tyka konverzie , skus Sound Forge .. Tam je antialias filter a celkom dobre to funguje ..
Dollac : preco to nahravas v 48k ?? mas pocit ze to bude kvalitnejsie ???
Mne sa to cele nezda... x-krat som downsamploval z 48 na 44.1 (o.i. aj vo wavelabe) a nikdy z toho ziadne skreslenie nevzislo. je to jednoznacne nastavenim ditheringu... ak nahravas projekt na 48kHz, tak 44.1 sample sa tiez resampluju, co je rovnako skodna operacia. cize ak robis zo samplami 44.1 a tvoja zvukovka ma rovnaku latenciu na 44.1 aj 48, tak rob cely projekt na 44.1 (aj nahravanie live stop). Ci 16 alebo 24 bit, tam je to podla mna jasne 24, aj ked Pytkin sa bude mrvit ako Madar v kukurici ( .) ->peace<-)
btw 48kHz sa nezaviedlo koli zvysenej kvalite zvuku ale koli piratom (v roku 1985 boli SRC chipy strasne drahe a tak chudak pirat na cerstvo kupenu datku nahral z cd bud hole hovno (datka bola kvalitna a mutla prevodnik) alebo ohyzdny biely sum (datka bola najlacnejsia mozna a vyrobca FEST setril
)
btw 48kHz sa nezaviedlo koli zvysenej kvalite zvuku ale koli piratom (v roku 1985 boli SRC chipy strasne drahe a tak chudak pirat na cerstvo kupenu datku nahral z cd bud hole hovno (datka bola kvalitna a mutla prevodnik) alebo ohyzdny biely sum (datka bola najlacnejsia mozna a vyrobca FEST setril

Takze mi z toho vychazi, ze optimalni pro me bude nastavit 24bit/44.1kHz a v tom nahravat. Vysledny WAV na konci prevedu do 16bit..
Jeste jedna otazka:
pro prenos do MD je lepsi prevest vysledny WAV na 48kHz nebo konvertor, ktery je v MD (dle vyrobce) zvladne to same ve stejne kvalite ???
diky Dollac
Jeste jedna otazka:
pro prenos do MD je lepsi prevest vysledny WAV na 48kHz nebo konvertor, ktery je v MD (dle vyrobce) zvladne to same ve stejne kvalite ???
diky Dollac
toto je uz velmi stary thread ale predsa...
zaujimalo by ma co sa deje ked: pouzivam kx driver na sb live nastaveny na 48khz. vsetky sample su samozrejme 44,1khz. ked nahram taky sampel do fl studia, tak mi svieti pri nom ledka resample. co ale ak tam hodim kontakt a natiahnem do neho sampel zresampluje sa to tiez? ake to ma vlastne dosledky na zvuk?
zaujimalo by ma co sa deje ked: pouzivam kx driver na sb live nastaveny na 48khz. vsetky sample su samozrejme 44,1khz. ked nahram taky sampel do fl studia, tak mi svieti pri nom ledka resample. co ale ak tam hodim kontakt a natiahnem do neho sampel zresampluje sa to tiez? ake to ma vlastne dosledky na zvuk?
nejkvalitnejsi na tenhle prevod je asi rbrain od voxenga..jinak 24 bitu a 16 je pres moje apogee sakramentsky slyset--fakt
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz