Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od Amorph » 27 úno 2014 19:42

delay: dik za tip! Ta Melda vypada docela dobre. Mozna zkusim demo. Je fakt, ze nemuset posouvat tracky je urcite vyhoda, zvlast kdyz pak chce clovek treba pouzivat group edit u bicich.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3017
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od pavlii » 27 úno 2014 22:38

V tomhle budu zase za "radikalistu" a spíš bych preferoval ruční práci; možná je to stejná úroveň jako "gate vs ruční střih" 8) ano, bude to mít nesporně výhody (minimálně ta zmíněná práce okolo), ale ručně = 100% kontrola a hlavně hraje to tak, jak je to i vidět (když se budeme bavit o pozicích).

Zase mi nepřijde, že je tohle extra víc práce oproti plug-in modulu; já bych prostě preferoval růčo ;-)

P.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od Pytkin » 28 úno 2014 00:02

brooklyn : zaujimave .. skusal si ho ?

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od delay » 28 úno 2014 06:51

pavlii: Někdy je ruční práce nevyhnutelná, zvláště při sřihání tomů atd, jak jsi zmiňoval, ale to co může gate zčurdit, tak s auto align myslím nehrozí, není zde žádnej attack a release a dá se toho hodně nastavit a určit tak třeba maximální rozpětí posunu v ms. Krom toho, kolikrát není z waveformu zcela patrné, kam bys měl vlastně stopu posunout? - jasně uši jsou finální poradce, ale to i v případě použití toho pluginu. Však vyzkoušej. Každopádně, pokud se to někdo naučí vychytávat manuálně, tak v tom vidím samozřejmě jen výhodu!
Naposledy upravil(a) delay dne 28 úno 2014 08:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3017
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od pavlii » 28 úno 2014 08:41

Jasan - já to nemyslel jako "zatracování" podobných pomůcek 8) jako všude jinde půjde o zvyk a komu co líp vyhovuje.

P.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od Amorph » 28 úno 2014 09:48

no ja u toho manualniho srovnani narazil jen na jeden problem, kterej nevim jestli jeste nejde nejak obejit. Kdyz totiz posunu stopy u bicich, tak mi pak nejdou zgrupovat pro quantize. Neresil jste to nekdo? V Cubase 6 staci tereba jeden strih ve stope a uz to hlasi, ze ta stopa s ostatnima neni kompatibilni a vyhodi ji to z toho group quantize.

EDIT: ale to vlastne patri spis do otazek na Cubase, takze to tam vznesu...

Uživatelský avatar
nixx
Příspěvky: 753
Registrován: 25 led 2008 23:18

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od nixx » 28 úno 2014 13:40

Amorph: nepomohlo by v tomto případě ty stopy srovnat pomocí parametru Time Delay na stopě?
viz. http://img23.imageshack.us/img23/2295/trackdelay4vy.jpg

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 28 úno 2014 13:49

Pytkin píše:brooklyn : zaujimave .. skusal si ho ?
jo, ma to opravdu zasadni latenci. kdyz track bezi, neni to problem, ale skobrta to, kdyz se loopuje sekce v aranzi, na miste prechodu. zvukove jsou tam obcas nejake artefakty, takove intermodulace, ale lze ho omezit na praci v basovym spektru, a potom je to (treba na bici) docela magicky (ale nekdy az moc -- ono 100% fazovy srovnani nemusi znit vubec prirozene, a zvlast u zivejch nastroju to muze mit 'anti-glue' efekt).

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3017
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od pavlii » 28 úno 2014 14:18

nixx píše:Amorph: nepomohlo by v tomto případě ty stopy srovnat pomocí parametru Time Delay na stopě?
viz. http://img23.imageshack.us/img23/2295/trackdelay4vy.jpg
Ano - myslím, že by to stačilo. Akorát (jak jsem se s Martinem pak bavil po FB) se progresivnější potom ukazuje ten zmíněný plug-in modul, protože má kopu dalších nastavení a možností.

P.

Uživatelský avatar
nixx
Příspěvky: 753
Registrován: 25 led 2008 23:18

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od nixx » 28 úno 2014 14:22

pavlii: jasně, já reagoval na to, že ruční posunutí eventu ve stopě rozbíjí group quantize...

phancak
Příspěvky: 34
Registrován: 30 črc 2012 20:26

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od phancak » 16 dub 2014 19:44

Mam otazku ako zabezpecit aby pri snimani bicich mikrofonmi nedoslo k fazovemu posunu? Je to vobec mozne aby tam nedoslo k posunu? Ako to skontrolovat este pred nahravanim? Je to mozne potom opravit? Dakujem za vysvetlenie.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od delay » 16 dub 2014 20:51

Je mozny se hodne priblizit idealu, jediny co musis udelat je zkonrolovat waveformy a samozrejme poslechnout a snazit se vnimat rozdily. Nejjednodussi je asi snare top/bott, tam si sem jistej, ze docilis identicke faze docela snadno, s OH uz zacina sranda... Samozrejme srovnat (eleminovat delay) OH vs KICK close vs SNARE close lze pouze v sw ;)

phancak
Příspěvky: 34
Registrován: 30 črc 2012 20:26

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od phancak » 16 dub 2014 20:55

Dakujem. No nie celkom chapem v OH v jednom stope otocim fazu, pri snimani snare top. bottom otocim napr. v dolnom mikrofone. A to je vsetko?? A co sa tyka zarovnania kazku stopu musim zarovnat tak aby vsetkych cca 8 stop bolo zarovnanych fazovo?

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Fázové srovnávání nahraných bicích - ukázky

Příspěvek od matucha » 16 dub 2014 21:16

Nemusis nic, skvele bici znely z multitracku i davno pred tim nez jsme si je mohli posouvat v daw. Jakmile nahravas jeden zdroj vice mikrakama, tak tam vzdycky nejaky fazovy posuvy budou. Bici jsou mnoho zdroju mnoho mikrakama, takze je to hodne komplexni situace a nejde srovnat vsechno na vsechno. Nekdy zni nejlip kdyz nic nesrovnavas, jindy jde srovnavanim udelat divy. Jeste komplexnejsi se situace stava tim, ze zacnes ekvalizovat a filtrovat. Tim dostavas nektery casti nekterejch casti mimo hru nebo skoro mimo hru. Taky normalni EQ fazi otaci, takze se ti v danym pasmu meni. Ano je to komplikovany a chce to hodne zkouset a ziskavat zkusenosti/cit pro to co se s tim deje.

Ja rad pouzivam UAD IBP na otaceni faze bez posuvu v case, pomaha v kombinovani vic mikraku k sobe. Tj zamezuje takovymu tomu efektu kdyz vytahnes kopak(y), znej fajn a pak k nim vytahnes snare(y) a diky preslechu mas najednou z kopaku blato (nebo se nepatrne zhorsej - podle toho jak dobre to bylo nabrany). To samy pak kdyz pridas treba OH atd...

Odpovědět