Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Mastering

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od Liquid Sound » 13 srp 2012 15:16

Oxyygen píše:Abych pravdu rek, nedokazu si predstavit delat na hotovej strih hudbu. Nevychazi takty, bpm urcite strhac taky nedodrzuje. Prijde mi logictejsi strihat obraz na hudbu, protoze posunout strih podle zmen v hudbe mi prijde jednodussi nez naopak.
Tak to vítej v praxi. :wink: Nevychází takty? Od čeho máme jiné metrum a jiná tempa? Střih nemusí navíc padnout pokaždý na těžkou.

Všechny starý bijáky jsou ostatně natáčený tak, že ve studiu se film normálně promítal a kapela se trefovala do obrazu. Součástí studia byl tak promítač a střihač lepící smyčky, do kterejch se kapela trefovala. Norma čistého záznamu se dle složitosti skladby pohybovala co mi říkal ex-kolega jen kolem 5-8 minut hudby na natáčecí frekvenci tj. 4 hodiny.

Dnes je situace mnohem snažší. Stroje se nemusej synchronizovat přes TC (třebas 24ch analog s Umaticem atd.). Video se nasype do DAW a nazdar. Na obrázek si skladatel pro muzikanty vyrobí plovoucí klik a točí se. Někdy se používaj cue streamery např. http://www.cueline.com/1m1.html ukazující právě nadcházející změny v hudbě, ale je to docela vyjímečný resp. v český produkci jsem to nikdy neviděl.

Btw. schválně mrkni na starý kreslený animáky s autorskou hudbou, nebo i starý český filmy a všimni si jak to sedí´fajnově na obraz. :)
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 13 srp 2012 15:38

Oxyygen píše:Abych pravdu rek, nedokazu si predstavit delat na hotovej strih hudbu. Nevychazi takty, bpm urcite strhac taky nedodrzuje. Prijde mi logictejsi strihat obraz na hudbu, protoze posunout strih podle zmen v hudbe mi prijde jednodussi nez naopak.
no je fakt, ze zalezi na oblasti, v ktery se clovek pohybuje; u tehle traileru to bejva obraz na hudbu, protoze je to spis kolaz hotovych veci. i na reklamu vetsinou mivam jen nejaky obrazky nebo hrubej sestrih. ale u ciste autorsky hudby se s tim da vic vyhrat. myslim, ze tohle je jeden z duvodu, proc je u skladatelu hudby pro obraz popularni cubase -- ma 'midi timestretching' funkce v tom smyslu, ze si muzes zvolit, kdy ma oznacenej usek skoncit (v min a vterinach) a program prislusnym zpusobem upravi tempo mapu.

(casto je ale v reklamach slyset, jak se muselo pracovat uz s hotovou stopou a strihy v audiu tam byvaji neprirozeny /v pulce taktu, nekdy i v min prirozenym momentu/; zamaskujou to trochu ruzny ruchy, co ve stejnou chvili vetsinou hrajou, protoze to byva v momente nejakyho dramaturgickyho zlomu.)

Uživatelský avatar
PELF
Profesionál
Příspěvky: 1986
Registrován: 12 dub 2007 12:03

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od PELF » 13 srp 2012 16:07

Brooklyn / juanita juarez píše:casto je ale v reklamach slyset, jak se muselo pracovat uz s hotovou stopou a strihy v audiu tam byvaji neprirozeny /v pulce taktu, nekdy i v min prirozenym momentu/; zamaskujou to trochu ruzny ruchy, co ve stejnou chvili vetsinou hrajou, protoze to byva v momente nejakyho dramaturgickyho zlomu.
Tak ono se na to hlavně dost časo kašle a prostě jak to vyjde, tak se to utne...

Jinak k tomu jestli dřív slepici nebo vejce... právě jsme dokončili další díl animáku podle starých pražských legend a zrovna v tomhle případě se ze všeho nejdřív nahraje voiceover a až podle něho se začne dělat video, které se následně ruchuje atd...
...ale jinak nejčastěji dělám zvuk k už hotovému videu, ať už k reklamám, dokumentům nebo trailerům.. asi i proto, že si někteří myslí, že my od zvuku už jsme jen taková poslední instance, kde už není potřeba tolik času a kde se to jednoduše NĚJAK vyrobí! :)
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od TOM-Thak » 13 srp 2012 17:23

Ten pocit mam taky nekdy, ze my od zvuku to nejak oddreme a nejdulezitejsi
je aby v obraze byla ta pozlatka a vsecko bylo efektni na oko.
Malokdo si ale uvedomuje, ze tu atmosku dela prave zvuk.
Ja treba resil proc ty logo reveals vypadaj tak "profi" a zive.
Bylo to tim, ze tam prave zahraje spravny najezd nebo
uder a pak to v celkovym dojmu vypada uveritelne.

A pak si taky klienti mysli dost casto, ze zvuk je to nejlacinejsi.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od Pytkin » 13 srp 2012 18:15

no moje skusenosti su take , ze sa striha vacsinou vzdy este ked neni hudba hotova .. a hudba sa potom vyraba na obraz ..

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od Liquid Sound » 14 srp 2012 00:29

Tak asi u malejch projektů jako jsou reklamy, upoutávky atd. se střihem obrazu neni problém něco udělat pokud je to třeba. Na druhou stranu od toho se to dává skladateli, aby si s tim poradil a tohle se dělat nemuselo. To je jeho práce. Co jsem dělal reklamy tak se pokaždé znásilňovala hudba na obraz ať už střihem anebo tim, že se přehrála na obraz. Viz třeba moje práce:
Neni to stříhanej track, ale 80 členná kapela, která to má vypsaný, na klik za dvě hodiny natočený v různejch verzích a nazdar. Je to nepřirozeně rychlý, něco tam chybí, bůhví proč tam zpívá nějaká holčička... Budget nebudget... :)
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od matucha » 14 srp 2012 01:42

Me naopak prijde dost neprirozeny delat bez obrazu, ztracim oporu. Pak kdyz se to treba prestriha, tak to nekdy muze vyjit prekvapive lip nez bylo zamysleno... no a nebo tragicky.

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od TOM-Thak » 14 srp 2012 07:42

Tady z te diskuse skoro vyplyva to, ze je nejlepsi kdyz se udela nacrt
zvuku na to se sestrihne obraz a na obraz se pak dolepi
efekty a ruchy podle obrazu - alespon tak to vidim u kratkych
upoutavek.

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od Liquid Sound » 14 srp 2012 12:43

Nejsem si jistej, jestlis to pochopil správně. Okej, vezměme v potaz nějaký animovaný 3D logo... Klientovi se prvně prezentuje obraz ať už je v jakýkoliv fázi. Pokud je schválenej, postoupí se k postprodukci. Co by ostatně dělal s náčrtem zvuku bez obrazu? Zvuk na obraz pokaždý nějak napasuješ. A dojde-li k nějaký jiný střihový skladbě (což u 3D loga nehrozí) a hudba je lepená na počítači tj. ne natáčení Start -> End, pak ti stejnak jednotlivý regiony v daw držej díky timecodu. Hneš s obrazem, region jede s nim. Nedělal bych z toho takovou vědu. :)
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od Amorph » 14 srp 2012 12:49

ja zatim delal teda vzdy zvuk k obrazu, naopak si to neumim moc predstavit. Parkrat jsem jel i stylem, ze jsem hral vse zive na klavesy podle obrazu a neohlizel se nijak na mrizku. Je to pak trochu opruz pri srovnavani, ale zas ma clovek naprostou volnost pri zmenach tempa atd.

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od Liquid Sound » 14 srp 2012 13:00

Amorph píše:Parkrat jsem jel i stylem, ze jsem hral vse zive na klavesy podle obrazu a neohlizel se nijak na mrizku.
Grid je úplná pomatenost dnešní daw doby, z jakýho důvodu by to mělo sedět na grid? Navíc na grid, kterej nikdy nikdo neuvidí. Musí to sedět na obraz. :lol:
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od TOM-Thak » 14 srp 2012 13:07

Grid není pomatenost.. už si viděl někoho skládat elektronickou music bez gridu ? :D
Od elektro popu, pres jungle, drum n bass, techno, trance, house, hip hop smycky, atd.

Bez gridu jedine ziva hudba, ale ta je tak v 50% pripadech.

Uživatelský avatar
Oxyygen
Profesionál
Příspěvky: 3172
Registrován: 06 čer 2002 19:22

Re: Jak na zvuk k videu (Trailer, Aftermovie atp.) Mix/Maste

Příspěvek od Oxyygen » 19 srp 2012 10:08

samozrejme ze jsem delal hudbu na obraz. Ale na hruby strih, spis abych vedel jakou mam vystihnout naladu. Navic jsem nedelal nak konkretni obrazky, spis temata, kterej si autor/strihac dal kam chtel. On ten film cejti jinak, je lepsi kdyz si to tam vklada sam podle uvazeni.
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Radio United
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower

Odpovědět