Jak ozvučit bicí?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Jak ozvučit bicí?

Příspěvek od vasek » 05 srp 2009 08:47

nemo: právě že hajtka by moc v pohodě teoreticky být neměla, ne? Já jsem teda s tím vždycky moc bojoval a proto používám něco jako ORTF.

Uživatelský avatar
nemo
Příspěvky: 453
Registrován: 27 bře 2004 20:30

Re: Jak ozvučit bicí?

Příspěvek od nemo » 05 srp 2009 09:28

No, asi mas pravdu v tom, ze pokud uz od zacatku prirozene nezni tak, jak by sis v nahravce predstavoval, tak se s jeji barvou pak uz moc neda pracovat, protoze je uz zakomponovana v celkovem mixu v OH stopach. Ale my jsme meli stesti, ze mel bubenik dobre vybaveni a techniku, takze to do nahravky sedlo uz od startu. Hlasitostne i umistenim v panorame vyhovovala, takze i kdyz jsme ji snimali zvlast, tak jsme samostatnou HH stopu nepouzili. Cele bici pak byly brane jen OH s prizvucenim kopaku a srotu.

Asi neni tahle technika vhodna na vsechno, nekdy se musi s hajtkou pracovat zvlast a pak je lepsi close miking a OH pouzit klasicky jen na cinely.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Jak ozvučit bicí?

Příspěvek od kexik » 05 srp 2009 09:52

to vsetko zavisi od toho ako sa na bicie hra a do akej muziky. ak to ma byt nejaky narez, tak zabudni na 3 mikrofony

Uživatelský avatar
nemo
Příspěvky: 453
Registrován: 27 bře 2004 20:30

Re: Jak ozvučit bicí?

Příspěvek od nemo » 05 srp 2009 10:38

souhlas

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Jak ozvučit bicí?

Příspěvek od vasek » 05 srp 2009 13:04

Moje poznámka nesouvisela s počtem mikrofonů, ale s umístěním OH. Hlasitost hajtky a její přimíchávání je jiná - taky někdy komplikovaná - kapitola.
Jednou jsem míchal bubny nahraný v poměrně zavedeným studiu. Overheady byly umístěny tak nějak klasicky, ale ta hajtka byla naprosto prostorově neidentifikovatelná - prostě všude! To byla hrůza, protože bubeník ji hrál moc nahlas. Pak se mi to v menším stalo i jindy, takže radši dávám mikrofony blízko k sobě. Teď třeba míchám bubny, kde byly OH postaveny klasicky AB a nadávám na to, protože ve středu je díra, stejně ho nedám 100 % L-R, takže se to akorát fázově bije. Z toho plyne moje soukromá teorie - OH by měly být od sebe maximálně tak, aby to při roztažení 100 % L-R odpovídalo požadavkům na stereo při mixu. Když to není nějakej metal, tak mi přijde při použití ORTF stereo dostačující.

Odpovědět