Jaké efekty na smyčce
Jaké efekty na smyčce
Ahoj, pokud ma nekdo nejaky tip nebo zkusenost s michanim stringu, nebo pokud existuji nejake obecne tipy, prosim o radu....Pracuji jen se SW efekty...Bohuzel nemuzu nahodit sampl.. jinak bych chtel aby znely dynamicky a řezavě..(to je asi dost obecne co .) )
Diky
Diky
KUFY: co to je "znely dynamicky"? Jinak dost zalezi, s cim je chces michat, ale obecne bych rekl, ze se na plochy pouzivaj snad vsechny efekty co existujou
)) Mrkni sem: http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=2670

imo na slaky treba prave efektami setrit, inak vyrobis nekonkretne bahno. zaklad je kvalitny reverb, kvalitny ekvalizer, ale hlavne su kvalitne slaky a uplne najhlavnejsie je spravne napisane skore, musis si navsimat, ako sa na realne slaky hra a dynamiku hry nasypat uz do midi. nejake efektenie ti uz moc nepomoze, vacsina velkych samplovych kniznic ma perfektne spravene dynamicke layery a tu spravnu dynamiku dosiahnes najlepsie tak ze tam bude uz od zaciatku. nie je to nic lahke, dobri aranzeri sa to nenaucili ani cez noc, ani za tyzden
Vysky - hral jste nekdo zive na smycce?
Kdyz si poslechnu samplovaci banky ruzny na smycce to to vsecko ma relativne dost vysek a kdyz jsem slysel nejaky skladby symf. orchestru tak smycce skoro nemely vysoke frekvence. Je to jen hricka zvukare a nebo opravdu realne stringy nevyskuji ? Myslim tim, ze nejsou tolik ostre.
To je dalsi aspekt, kterej by pak mel vliv na to jaky efekt pouzit a s jakym nastavenim (pokud ti jde o to udelat smycce realne znejici).
Kdyz si poslechnu samplovaci banky ruzny na smycce to to vsecko ma relativne dost vysek a kdyz jsem slysel nejaky skladby symf. orchestru tak smycce skoro nemely vysoke frekvence. Je to jen hricka zvukare a nebo opravdu realne stringy nevyskuji ? Myslim tim, ze nejsou tolik ostre.
To je dalsi aspekt, kterej by pak mel vliv na to jaky efekt pouzit a s jakym nastavenim (pokud ti jde o to udelat smycce realne znejici).
Cyril: mozny to cece je. Vem si treba samply od sedlaczka nebo ruzny banky at uz v nexusu / a sample orchestra banky pro NI apod. Nebo treba i K2000 kurzweil smycce. Nerikam, ze se mi to nelibi a hraje to spatne, ale jen mi je zahadou, ze v tech strojich to hraje jinak
spis nez aby se to blizilo realu.
Mozna to bylo spis tou nahravkou. Proto to dokaze posoudit asi jen ten, kdo drzel housle v ruce

Mozna to bylo spis tou nahravkou. Proto to dokaze posoudit asi jen ten, kdo drzel housle v ruce

Mozno zaujme...
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php ... ht=kvartet
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php ... ht=kvartet
Dost casto sa potykam s pracou so slacikmi,hlavne s ich midi podobou,aby bola co najvernejsia z pohladu napodobenia realneho orchestralneho zvuku.Podla mojich skusenosti je to hlavne o aranmanoch a orchestracii,to znamena vediet co-to aj o hudobnej teotii a praxi,ako sa naraba s realnymi nastrojmi v orchestri.Mam v tom svoje velke rezervy,ale vela som sa naucil stahovanim orchestralnych partov z konkretnych nahravok.Az potom pride na rad vypracovanie v ramci midi-dynamika,artikulacia a pod.Kvalita vzoriek je u mna az na tretom mieste,aj ked je velmi dolezita.Aj tak som najlepsi vysledok dosiahol kombinaciou midi a zivych slacikov.Sample daju intonacnu a rytmicku istotu,zivy hraci zas ludsky rozmer-smyky,vibrato,"dychanie",cit...
Nie je lahke nahrat kvalitne a presvedcivo co i len komorny slacikovy orchester,je to vzdy hlavne o pristupe akterov.Niekedy zaangazovane neprofesionalne teleso poda presvedcivejsi vykon,ako napr. Warchalovci.
Nie je lahke nahrat kvalitne a presvedcivo co i len komorny slacikovy orchester,je to vzdy hlavne o pristupe akterov.Niekedy zaangazovane neprofesionalne teleso poda presvedcivejsi vykon,ako napr. Warchalovci.
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
Ked som nahraval slaky ja,robil som to takto : vzal som 3-4 patche /ewqsl,sonivox,edirol a halion string orchestra/ ,kde som naprogramoval najpv "stycne" body ,to je tam kde vies urcite ze treba pocut vsetky slaky -najcastejsie teda miesta plochoveho charakteru-v miestach pohybu potrebujes pouzit menej zvuku.Potom som ten isty part zosnimal v kostole 6timi zivymi slakmi,a zlepil s midi slakmi bez reverbu.
na plechy je to o kus jednoduchsie -charakter ich zvuku dovoluje pouzit na celu trombonovi midi sekciu 1 zivy aby to znelo presvedcivo.je to samozrejme aj tym ze plechy su lepsie vysamplovane ako slaky.
na plechy je to o kus jednoduchsie -charakter ich zvuku dovoluje pouzit na celu trombonovi midi sekciu 1 zivy aby to znelo presvedcivo.je to samozrejme aj tym ze plechy su lepsie vysamplovane ako slaky.
Cyril:Ano,vrstvil.Nahodim si uz pomerne vypracovane midi slaciky do skladby,pripravim noty pre jednotlive nastrojove skupiny,zorganizujem session s orchestrom-zvycajne cca 10 ludi(naposledy 3xprimy,2xsekundy,2x viola,2xcello,1x kontrabas).Pustim skladbu do malych repro,nastavim znesitelnu hlasitost vzhladom na presluchy a nahravam.Mozem strihat(mame vedenie midi slacikov),dohravat problemove pasaze,vrstvit.Po nahrati poeditovat,najst zdravy pomer medzi live a midi,korekcie,zjednocujuci priestor....nahalit,zmazat.... 
