Kick - odstranění subbasových frekvencí

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
lavender
Příspěvky: 863
Registrován: 26 pro 2011 18:57

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od lavender » 31 bře 2013 11:33

goms: pouzivas mpccko? pretoze v nom som ja mal docela problem s vrstvenim kopakov. rovnaky sampel pusteny na skopirovanej midi stope hral zakazdym v inde posunutej fazi. tazko sa to opisuje, mozno stare mpccka boli na tom inak.

Uživatelský avatar
GOMS
Příspěvky: 18
Registrován: 30 bře 2013 15:52

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od GOMS » 31 bře 2013 13:08

Zdravím,

mpc, jsem užíval pom?rn? dlouho, ale málo kdy jsem vrstvil, spíše jsem tomu moc nerozum?l, proto to nebylo ono. Dneska na tom nejsem o tolik lépe, ale poslouchám, za?al jsem více poslouchat. Budu muset vyzkoušet n?jaký drum synth a trigger, protože drum synthy jsem nikdy snad nepoužil, protože vždycky jsem hledal ideální kick do doby, než mi pár lidí ukázalo cestu. Jinak co se sampl? tý?e tak obálka poslouží (te? mám na mysli hlavn? synths) a docela jsem zase za?al používat comp p?es send. Lehce si tím pomáhám v mixu u jednotlivejch zvuk?. Tady jedna ukázka ze v?era. Ideální to není, protože jsem za?al ve?er a skon?il ráno v 7:30 a to jeste sedím na záchod? abych u toho mohl kou?it :) N?jak zvláš? jsem to nemíchal, limitoval jsem L2, takže jsou tam sprzn?ný transienty. Celek jako bláto..hudebn? fádní, ale je to tréning, nic víc..Jasn?, mohl bych si s tím pohrát a vymazlit to, ale chyby se opakují dokola, než...
PS: jsou tam 4 kopáky...jeden ten poslední p?i zakon?ení baru je spíše n?jaký sub kick..

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3668
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od peteness » 31 bře 2013 13:38

Ja se na laborovani s EQ jednou pro vzdy vykaslal a snazim se vzdycky najit uz hotovej sampl, i kdyz vestina samplu jsou nic moc, takze to hledani muze byt na dlouho. Taky neni spatny vyhlidnout si na beatportu track, kde to hraje tak jak potrebuju, koupit extended verzi a jednoduse si ho vystrihnout (pokud neni moc zasrany hajtkama) :)

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od TOM-Thak » 31 bře 2013 14:05

přesně jak řiká dendy :c)) mě pak z toho lezou takovýhle "sr*nce" http://leteckaposta.cz/148978930
zní to jako jako kdyby ten kopák byl dutej, přitom samotný sampl špičky toho top zní dobře i ten kick po dím má hezkej bas, ale přes sebe to zní dost divně a v treku to pak zmrví úplně dynamiku kick vs. subbas.
Pak kapitola sama pro sebe je odhadnout správný basování kicku a subbasy, jestli trek má táhnout basa nebo kick, to se na tom pak hodně podepíše. Osobně teda mám problém s tím naladit kick na synthu, protože nezní tak "hranatě" perkusivně jako samply, co mám. Vždycky mi z toho sinusu vyleze kick, kterej zní jako disko 80tých / 90tých let takovej ten úplně simpl kick bez razance bez takový tý naturální špičky. Ale taky ty samply musel někdo vyrobit, takže z ničeho jinýho než ze sinusu to určitě nevzniklo :c))

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od matucha » 31 bře 2013 14:23

goms > Vubec bych u toho ten sub neorezaval. To co resis je spis otazka pomeru, kdy mas vsechno moc temny. Musis hajtky a snary/clapy dat "mnohem" vic a rozsvitit vetsinu zvuku. Mas to vsechno moc hodny a tupy vzhledem k tomu jak zni soucasnej standard. Samozrejme neni zadna nutnost znit jedovate jako nektery veci, ale ty jsi v opacnym extremu. To ze ma tvuj kopak sub je jenom dobre, ale zbytek spektra se dela vic rovne a min sklonene smerem k vejskam. Vem si nejakej "komercni" track, kterej se ti libi zvukove. A pak vem ekvalizer a udelej si brutalni master svyho tracku, zjistis kolik si kde musel pridat a casto zjistis ze to vpodstate znamena o 6dB (nebo i vic) zesilit clap/snare a o 9dB hajtku. Vsechny syntaky pak taky budou chtil nejakou zesvetlovaci ekvalizaci, stejne tak jako kopak... jen to odhaduju, ale to bych videl jako smer, kterym se vydat.

Uživatelský avatar
ReaktoplazmAR
Příspěvky: 2271
Registrován: 04 srp 2008 14:25

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od ReaktoplazmAR » 31 bře 2013 14:36

..dávnejšie som robieval kopák vrstvením, vždy to boli 3 sample (sub, telo a bodka), ale aj napriek tomu že som mal myriady samplov, tak sa mi zdalo že som v tom obmedzený, každý další kick bol len príbuzný tých predošlých.. a to nehovorim o tom, ked som chcel pred mixom niečo na tom kopáku zmenit, poladit, už ked bol s ostatnými nástrojmi to bol pre mna porod.. potom som objavil Microtonic ( what a fucking relief it was..) vdaka ktoremu som pochopil že bicie zo syntákov mi sedia najviac.
vypočul som narychlo track a myslím, že ten kopák neni zlý.. Matucha to vystihol uplne presne !.. skús si na master hodit EQ a vytahovat hore stredy/výšky kým sa ti ten pomer nebude pozdávat, len aby si videl ten rozdiel.. samozrejme potom ten EQ vyhodit a riešit to na nástrojoch

Uživatelský avatar
GOMS
Příspěvky: 18
Registrován: 30 bře 2013 15:52

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od GOMS » 31 bře 2013 15:41

2:TOM-Thak "a v treku to pak zmrví úplně dynamiku kick vs. subbas.
Pak kapitola sama pro sebe je odhadnout správný basování kicku a subbasy, jestli trek má táhnout basa nebo kick, to se na tom pak hodně podepíše." Je to u mě problém, a věčné téma čemu dát prioritu. Ono já se snažím už vybírat zvuky aby byly všechny silný, teď myslím, hlavně kick vs bass, jsout to docela zásadní elementy. Pak to ale takhle dopadá. Jako bych podvědomě nechtěl slabší zvuk, který o to líp zapadne do mixu než, opačně.

2: Matucha "To co resis je spis otazka pomeru, kdy mas vsechno moc temny. Musis hajtky a snary/clapy dat "mnohem" vic a rozsvitit vetsinu zvuku." To si vystihnul přesně. O tom zatemnění vím a myslím, že je to dost způsobeno tím, že dělám na těch sluchátkách. K těm poměrům, mám takové dva způsoby jak na to. A) poměry hlasitostí řeším hlavně v mono, stejně jako frekvence...Tenhle postup mi sedí. A poslech pak konrtoluju při velmi nizkých hlasitostech, ale i nahlas pokud de o gain instrumentů, dost mi pomůže i repráček z notebooku, odhalí když je něco moc nebo málo. No a pak jsem přišel po čase na jeden způsob jak nastavit bicí...Vezmu referenci, vyberu takovou, kde je část bez bicích a v momentě kdy tam bicí najedou, tak si to loopnu, tzn 1. bar bez bicích 2. s bicíma přehrávám dokola. Do první baru, kde bicí v oprig. nejsou přimíchávám ty své a poslouchám změny. Snažím se docílit minimálního rozdílu a ani mi nevadí, že se snažím něco napodobit, prostě se učím...referenci routuju do masteru bez ničeho v insertu a bicí který přimíchávám routuju do sub mix groupky, kde nasadím limiter a na něm přidávám tak do 10 dB. Podle hlasitosti, protože reference má za sebou master, tak abych to měl co se hlasitosti týče podobně...není to špatné za předpokladu, že pak budu komponovat s podobných zvuků, jaké obsahuje reference...

Co se týká toho rosvícení, konkrétně k tomu co jsem postnul. tu hi hat a snare utopil trochu lexicon room (téma samo o sobě frekvenční úprava signálu který odchází z reverbu) ale zase kdybych ho tam nedal, vyčnívalo by to moc...s tím se přiznám jsem si práci už nedal. Většinou se snažím nechat prostor hi hat mezi 12-16 khz na čež doplatil synth v sekci na levo, takže je to zase otázka výběru zvuku, ale častokrát vyberu emocionálně než racionálně...

" A pak vem ekvalizer a udelej si brutalni master svyho tracku, zjistis kolik si kde musel pridat a casto zjistis ze to vpodstate znamena o 6dB (nebo i vic) zesílit clap/snare a o 9dB hajtku." ..A mě se zdálo že i snare ( ne clap) a hi hat jsou spíše hlasitější u mě a nezapadaj do mixu.. V podstatě to řeším jak jsem zmínil na potichém poslechu a to kolkrát i ze sluchátek který ležej na stole..podle metru lehce dorovnávám, každopádně kick je u mě nejhlasitější, snare/clap tak o 3-6 dB míň a bass o 6-10 dB záleží jak moc k sobě sedí.melodie se snažím čím jak nejvíce přiblížit ke kopáku, ale aby zůstal stále dominantní..To už řešíme teda poměry hlasitostí, ale když už to rozebíráme jako celek...

Každopádně děkuji za cenné rady...k dobrému mixu je daleká cesta, ale uvědomuju si, že je to o výběru a aranžích popř automatizace...

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od matucha » 31 bře 2013 16:28

Pro predstavu skladani kopaku http://www.gearslutz.com/board/product- ... olkit.html ... mel bych jiny preference frekvencne, ale jde o princip a nekoho to muze inspirovat.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od biscuit » 31 bře 2013 17:09

souhlasim s tim co napsal matucha a navic to podobne cejtim i u sebe. zjistil jsem, ze mojemu uchu je asi libejsi trochu poddekozni sound. kdyz pak delam finalni zvuk a vezmu si reference, radsi se vetsinou vracim zpet k mixu a opravuju vyssi stredy a vejs (taham savle nahoru), nez abych ekvalizoval 6dB a vic na masteru. navic ekvalizaci masteru bych tahal nahoru vrsek spektra i u zvuku, kde to mit zesileny nahore nechci. paradox je, ze ja jsem to nikdy nevnimal jako prebytek subbasu... vlastne si vzpominam, ze driv jsem se nejak podvedome pripravoval o zvuk pod 50 Hz zkracovanim dozvuku kopaku.. takze mozna stejna diagnoza :-)

jinak ja jsem ale nic nezmenil ve smyslu mixovani - porad to delam tak jak je mi to prijemny, jen vim, ze az to srovnam s referenci, budu nahore pridavat. mozna to delam i nejak podvedome, abych si neunavoval usi nabrousenym zvukem, uz pri skladani a vrstveni tracku. ze stejnyho duvodu si nekdy davam na master hipass, kdyz zrovna neresim zvuk dole. zaprve se vic soustredim na stredy a za druhy si zase setrim usi a zvysuju vydrz ;)

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2028
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od Ondra P. » 01 dub 2013 12:34

wire : záleží na co. Je to jiné než kopák na X base . Spíše takovej do 808 než 909.

Jinak co se týče vrstvení samplů, tak dobré zkušenosti jsem měl s prácí přímo v audiu, jakmile jsem to vrsvil v sampleru , tak to bylo vždy nepoužitelný. V audiu to bylo jako by pevnější , celistvější. Nevim jak je to možný. Taky je pak třeba si hrát s posunem fáze.

Uživatelský avatar
Malcomfort
Příspěvky: 13
Registrován: 17 srp 2012 13:42

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od Malcomfort » 09 čer 2013 19:48

Naprosto souhlasím s pete ness. Na co ekvalizovat do smrti, když si může najít vhodnější sample?

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12767
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od dendy » 09 čer 2013 20:56

biscuit píše:bych si neunavoval usi nabrousenym zvukem, uz pri skladani a vrstveni tracku. ze stejnyho duvodu si nekdy davam na master hipass, kdyz zrovna neresim zvuk dole. zaprve se vic soustredim na stredy a za druhy si zase setrim usi a zvysuju vydrz ;)
to je vyborny napad, to musim skusit !

ekeaze: ani maloktory sampler ma pod kontrolou fazu... ked to mas v audio stope tak vacsina slusnych daw ti to proste (v ramci internej presnosti) zahra uplne presne identicky od pozicie (ticku) kde ho mas umiestneny... kakze to nerobi nahodne fazove posuny jak ked to lezie cez sampler

kazdopadne myslim si ze vo vacsine pripadov cas investovany do vrstvenia a ekvalizovania viac kopakov sa oplati radsej investovat do toho prebehn si nejake sample CD skopakmi a vybrat si nejaky hotovy - vacsinou clovek este usetri cas a energiu ktore moze investovat do inych veci v tracku... :-)

Uživatelský avatar
Stan
Příspěvky: 1936
Registrován: 27 dub 2013 15:26

Re: Kick - odstranění subbasových frekvencí

Příspěvek od Stan » 10 čer 2013 00:12

Vše tu už zaznělo. Od vrstvení samplů,střihu a složení dvousamplů až po výběr dokonalého samplu jako takového.
Tady je ještě jeden tip.
Pro doladění kicku můžeš použít kombinaci
1-EQ slope 6db HPF
2-3 - multiband compresor první pásmo 20-71 Hz (pro začátek)
3-2 - gate
4 - limiter
Prvně nastav EQ klidně na 138 hz/6dB
MBC (ratio okolo 2-3:1 pohrát si s attack, release, knee)
Zde je to o manipulování s kombinací EQ a MBC vracej se tam a zpět. Někdy po posunutí EQ o pár Hz má obrovský vliv na sub a jeho harmonické frekvence
Pomocí gate můžeš manipulovat tvar a délku dozvuku v kombinaci s kompresorem. Můžeš samozřejmě Gate vynecat či nechat na kompresoru release dlouhý a pracovat s gate.
limiter pak dodá potřebnou sílu a barvu.
VŽDY poslouchej v kontextu s trackem a sólo pouze dolaďuj drobné nedostatky a nezapomň vždy balancovat hlasitost a zkoušení limiteru pro odlišný výsledek.
Není to jednouché a první testy k nalezení co ovlivňuje co, jakým způsobem, a jaký to má vliv na výsedný zvuk je zdlouhavé, ale po pár testech budeš vědět kam sáhnout k dosažení výsledného zvuku. Už jen drobné změny v nastavení kompresoru pro Att-Rel má také výrazný vliv.
Ne každý MBC je vhodný stejně tak jako gate. Je potřeba jich vyzkoušet hned několik a jejich různé kombinace než si najdeš takovou která ti bude zvukově a možnostmi vyhovovat.
Zkus si vybrat 3 odlišné samply kicku přibližného chrakteru a pokus se z každého z nich pomocí této kombinace dosáhnout ¨stejného¨ zvuku (charakteristiky).
Tohl není rada jak odstranit sub ale jak se naučit ovládat zvuk. Samozřejmě je to na úkor času věnovaného aktivní tvorbě, jakmile to však jednou dostaneš pod kontrolu ..... 8)

Odpovědět