Komprese bici groupy s hajtkou a cinely nebo bez nich ?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Komprese bici groupy s hajtkou a cinely nebo bez nich ?

Příspěvek od Neural_I » 06 bře 2006 00:42

Mam otazku, mozna to tu uz bylo, mozna to vsichni vedi jenom ja ne, ale ted sem se tak nak konecne dal do toho michani pac konecne uz je co michat a narazim na otazku jestli nerozdelit bici na groupy nejak takto:
1 - kopaky, virbly, prechody atd
2 - hajtka a cinely
3 - overheady, u elektro mjuzik spis teda to co leze z reverbu ciste wet bez dry

kdyz totiz vsechno tohle naperu do jedny groupy tak mi to prijde jako dost surovej bordel

pak jeste jedna otazka, limitovat nebo lehce nakompresit komplet bici nebo uz nechat jak je ? momentalne limituju (lehce liznu) limiterem groupu bicich kvuli vystrelkum a pak k tomuhle celkem naduplymu strudlu domichavam zbytek nastroju, pravda je ze tak narazim na nutnost strihat a mjutovat a vyhazovat kusy uz nahranyho materialu pac moc nastroju spini michacku a znecitelnuje skladbu, ale to sem vedel ze na to dojde takze nic novyho, je to ale vedlejsi, takhle jak to popisuju (spolecna komprese groupy bicich a limit do brickwallu) mi to kope celkem solidne a nic nevystreluje, ale prijde mi ze to dela divny veci s hajtkou a cinelama, hlavne dlouhejma, ruzne je to mrvi v zavislosti na hutnosti podkladu a prijde mi to neprirozeny zvlast v miste ruznych zmen pres ktery se jede treba brejk na tomy zakoncenej cinelem a nasledne stoptajm na bicich, jenze cinel dozniva dal a je to divny v tom kompresoru.

delate to nekdo na tri kusy jak sem popsal ? nebo to perete surove do jedny groupy a do kompresoru ?

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 06 bře 2006 00:50

To me taky zajima... jaky nastroje vlastne posilat do group spolu... nejenom u bicich...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 06 bře 2006 04:02

asi žádnej postup nebude ten "jedině" správnej - až na ten kterej Ti bude znít OK. Tak že asi projekt od projektu. Někdy to provedu jak jsi popsal-rozdělím a pošlu jednotlivý bubny do několika grup (BUSů). Jindy ne. Ty divnovjecy s činelama a hihat Ti to dělá když to máš ve 3 samostatnejch BUSech? Očekával bych, že to bude dělat naopak když překomprimuješ BUS kam pošleš všechny bicí - potom při určitém nastavení kompresoru bude celej submix bicích příliš pumpovat a hi hat a činely budou dělat divný věci třeba podle toho jak kompresor zabere při kopáku a virblu (nebo naopak zabre když bude stop time a vytáhne dozvuk činelu a hi hat že to bude až nepřirozený)... Pokud je teda tohle ten nežádoucí efekt co myslíš... Fakt nelze říct -jo, komprimuj všechno, nebo: ne, už nic. Všechno se fšim souvisí , tak že je třeba vědět jakou máš píseň a co od ní chceš... Není potřeba komprimovat jen pro to, aby "se tam něco dalo" že jo...
To máš živý bicí nebo samply? Zmiňoval jsi elektro mjuzik tak asi samply a smyčky? Asi bych to zkusil tohle: samostatný tracky: zagejtovat, zkomprimovat a zekvalizovat (jen pokud bude nutno) a poslat zároveň do hlavního výstupu a zároveň do BUS (jedný nebo víc-podle toho jak si to rozdělíš). Nevím jakej máš DAW ale mělo by to jít: Output jednotlivých stop do hlavního výstupu a zároveň jednotlivý stopy poslat "sendem" nebo přímo BUS výstupem do BUSu... Nebo pomocí AUXů... Pošleš je Pre-fader. Prostě docílit toho, aby jsi měl všechny stopy co potřebuješ zdvojený (nebo i ztrojený...). Do hlavního výstupu (nebo třeba taky do samostatnýho BUSu) půjdou relativně suchý zvuky-v závislosti jak upravíš jednotlivý stopy a když tyhle ztlumíš šavlema jednotlivejch stop, do BUSů Ti to půjde hlasitostně nezávisle na"šavli" stopy ... No a do jednoho nebo více speciálních BUSů si pošleš tolik jednotlivýho nástroje (stopy), aby se Ti komprese líbila ale nevadila. Při tom volume stopy do hlavního výstupu neovlivní volume stopy v BUSu , tak. Takhle např. můžeš poslat k činelum méně kopáku a virblu (přičemž aspoň trochu virblu a kopáku poslat k činelum by bylo dobrý třeba pro simulaci Overheadu kam prolínaj i ostatní zvuky než činely a hihat), a zároveň se nemusíš obávat, že budeš mít kopák či snare málo nahlas-protože je máš puštěný i samostatně. Celý to potom vybalancuješ mezi sebou... No, asi tady složitě popisuju jednoduchou záležitost... Další vjec je, že kopák můžeš pustit do společnýho BUSu s basou a komprimovat dohromady ( a zároveň je můžeš pouštět třeba i samostatně nebo do jinejch BUSů či group...).
Ještě k těm činelum a hihat jak jsi popisoval-nemáš moc dlouhý release na tom kompresoru?
Ohledně nástrojů co posílat spolu: taky případ od případu. Když to co Tě napadne bude fungovat tak to použij. V jiném příspěvku o míchání někdo zmiňoval techniku kdy si rozdělí grupy podle frekvenčních pásem. Mně v poslední době zaujala technika, kdy v masteringovém studiu upravují ne stereo mixdown (jednu stereo stopu), ale Stemy (klasicky jednotlivý submixy, grupy). Většinou pracují s max. 6-8 stereo-stemy např.: submix bicích, kytar, klaáves a zpěvů. Často je ale kopák samostatně a taky hlavní vokál... Nevím zda to u nás někdo dělá (a dobře)-takhle mástrovat? Jooo , co je ovšem v elektro mjuzik submix kytar to nevim :wink:
patrně submix kytarovejch samplů
:lol:
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 06 bře 2006 05:08

velvet: zajimavy pojednani, nasel sem tam par veci co urcite zkusim, s tim release, mam tam kolem 50ms, je to malo nebo moc ? v kazdym pripade urcite zalezi na tempu skladby, ale zase co kdyz se tempo meni (u me se obcas i dostkrat zmeni) no jak pises, univerzalni reseni neni a ani nic takovyho necekam, spis takovyhle rady a napady cos napsal, supr, diky, ja to zatim (protoze mam 3 dny na namichani zakladu na live :roll: resim tak ze kazdej nastroj poresim EQ a virbl i trochu reverbuju, ale ze to je na live tak opravdu jenom lehce, no a pak to vsechno poslu do stereo busu a tam je compresor a jeste jednou EQ na celek, pricemz comp zabira misty i docela dost, obcas i 5dB, budu s tim muset neco udelat,asi to priste az se uvolni situace poslu do vice group a poresim to jinak.
nevim jestli umi cubase "zdvojovat" nebo dokonce "ztrojovat" audiokanaly abych mohl zpracovavat treba kopak jednou ciste, podruhy kompresit a potreti zakousnout do basy, to podle me neumi, ale muzu si naklonovat stopy, to samozrejmne reseni je i kdyz tim naflakam dalsich hafo stop do mixu a zaflakam si pracovni prostor ale zkusim to.
v prvni rade zkusim to co sem psal, protoze tak to je zatim muj napad a jeste sem to nemel cas zkusit, michat to do tri group jak sem psal na zacatku, ted (pro upresneni) to micham vsechno do sterea a ty hajtky a cinely v tom nejsou dobry, mozna kompresim moc, stahnu to a uvidim, treba to nebude tolik pumpovat
kazdopadne diky za jakoukoliv dalsi diskuzi na tema a jakykoliv napady a nazory a zkusenosti, jsem jedno velky virtualni ucho (naslouchajici :lol: , ne jako ze sem tele i kdyz to asi vlastne taky 8)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 06 bře 2006 09:07

skusal si uz multiband na bicej grupe? to mi pride prehladne a mas v ramci jedneho inzertu skoro uplnu kontrolu nad vsetkym, kedze bicie, srotak aj kopak su frekvencne niekde inde

ovsem nie kazdy multiband to zvladne, na toto pouzivam akai quadcomp, ak to (zriedkavo) potrebujem...

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 06 bře 2006 10:13

velvet: jsem rad, ze jsi tady... tu techniku masteringu delaj tusim ve Svengali.cz.
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 06 bře 2006 10:16

kexik píše:skusal si uz multiband na bicej grupe? to mi pride prehladne a mas v ramci jedneho inzertu skoro uplnu kontrolu nad vsetkym, kedze bicie, srotak aj kopak su frekvencne niekde inde

ovsem nie kazdy multiband to zvladne, na toto pouzivam akai quadcomp, ak to (zriedkavo) potrebujem...
v Logicu som to robil presne tak (s nativnym Logic MultiComp-om) a vysledok velmi uspokojivy

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 06 bře 2006 10:44

zkusim, diky za tipy, to zas bude badani :roll: furt si myslim ze bch ambienci bicich do kompresoru vubec necpal a cinely podle me taky neni potreba kompresit, v prvni rade vyzkousim to co sem psal na zacatku, rozhodit do 3 group, zaklady nakopnout a domichat hajtku a zbytek, no jak sem psal

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 06 bře 2006 11:04

ak chces prirodzene, akoze zive cinely, fakt ich kompresuj osobitne... inak budu zniet moc groovy a cele bicie budu zniet ako loop... ja to tak vacsinou robim, pretoze taky vysledok chcem, ale... tazko sa mi o tom keca, neviem co robis momentalne za muziku

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 06 bře 2006 11:29

Naposledy som miesal zivu kapelu, kde bubenik mal strasne nevyrovnanu dynamiku hry. A okrem toho som nabral do rytmicaku aj vela hajtky zo skaredou farbou. Takze bol problem, aby ten rytmicak bol ako-tak vyrovnany a hajtka netrcala nad vsetkym ostatnym. Najprv som myslel, ze to nejak pojde kompresorom a automatizaciou, ale nakoniec som rytmicakovu stopu Drumagogom podsamploval samplom tho isteho rytmicaku a takmer zazrak bol na svete :). Inak prilis neexperimentujem, standardne komprimujem na stopach vsetko a posielam to do jednej grupy, kde to komprimujem uz iba velmi zlahka alebo vobec. Kopak komprimujem este zvlast s basou, a to posielam uz na master sablu. Reverb na rytmick podla vkusu a typu muziky, na kopak niekedy krtucky zahustovaci mono.

rastika
Příspěvky: 249
Registrován: 06 úno 2006 18:10

Příspěvek od rastika » 06 bře 2006 18:17

ja pri klasickej mixazi bicich vacsinou hi hat a cinely nekompresorujem ale
vsetko zalezi od zameru.parkrat som namiesto kompresoru pouzil na celkove bicie skreslenie co sa pouziva na gitary da sa stym dosiahnut taky zvonivejsi
az kovovy nadych bicich niekde sa to vyslovene hodi ale je to skor experiment.vacsinou kompresorujem kazdu stopu zvlast a posielam to do
busu.rytmik efektujem podla hudby ale len velmi malo vacsinou mono
pri akustickej hudbe a minimalistickom aranzi pouzijem aj stereo efekt.

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 06 bře 2006 18:19

Neural_I : to těžko říct, zda je 50 ms moc. Záleží na tempu písně a samozřejmě na tresholdu, ratiu atd,,, Když ho dáš (release) kratší tak Ti by to mělo přestat tak pumpovat činely no ale při hooodně krátkym release a zároveň hodně rychlym attacku(a velkym Ratio a low Tresholdu) Ti to zase zničí aattacky a vytáhne ambienci až moc třeba - tohle se ostatně používá pro ambientní mikrofony na bicích... Zkus Ratio 3:1 nebo 4:1, low Treshold (cca -18 dB) a release cca 90-250 ms (to je rozpětí co :roll: sorry, rád bych řek něco konkrétnějšího...) . A nebo- pokud Ti tvůj kompresor dovolí, dej attack na 0ms (nebo co nejmíň, pokud má lookahead funkci měl by umět 0ms), Release na hoooodně moc-cca 3000ms Treshold cca -25-30 dB a Ratio 1000:1. Tohle sice vypadá možná na první pohled nesmyslně ale je to jeden z presetů na Metric Halo Channel Strip pluginu ("medium DrumKit compression) a funguje skvěle (samozřejmě to ber jako "startovací body").

Cyril: to já jsem taky rád že jsem tu, Díky :wink:
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 07 bře 2006 09:45

takze sem vcera zaexperimentoval a snekolika kompresory a ruznym groupovanim a dle mojeho ocekavani nejlip mi to v moji ted novy muzice co momentalne delam (tvrdy elektro se samplovanejma kytarama a zlym zpevem 8) slapalo rozgrupovany na zaklady (kopak, virbl, prechody, perkuse) kompreseny 1:4 s releasem kolem 30ms, hajtka jede nejlip samostatne s cinelama v dalsi groupe a bez kompresoru (pouzivam samply, odchylky v dynamice spis delam umyslne nez ze bych musel dorovnavat spatnou nahravku zivyho bubenika), no a jeste samostatne do groupy posilam wet z reverbu co mam na virblech, trochu na prechodech a lehce na hajtce, to taky nekompresim.
takze takhle me to bavi mnohem vic a slape to podstatne zajimavejc bez vykyvu a slape to a vubec, jdu badat a zkouset dal, ted se vrham na sidechaining basa-kopak, doporucte nakej kompresor kterej je na to nejlepsi ? nekde se to tady resilo, jdu to nacist
dik za nazory, klidne to tady nechame zivy, takovahle sidkuze me prijde plodna

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 07 bře 2006 12:36

Na tvrdy electro bych zkusil ten Compadre Beatpuncher...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

tomasEXetien
Příspěvky: 41
Registrován: 15 bře 2004 18:30

Příspěvek od tomasEXetien » 07 bře 2006 13:16

1:4 je expanze, pouzivas ezpanzi na grupe?

Odpovědět