KOPAK..a jak na nej? styly BREAKBEAT,PROGRESSIVE

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Matheo
Příspěvky: 68
Registrován: 02 říj 2004 13:40

KOPAK..a jak na nej? styly BREAKBEAT,PROGRESSIVE

Příspěvek od Matheo » 26 lis 2004 18:03

zajimalo by me jak upravuje kopak, tak aby znel tak jak ma?

vim ze se to tady uz rozebiralo vickrat.zajimaj me konkretni upravy

v eq,compressoru ci multiband compressoru a jestli pouzivate Rbass a jak?

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 26 lis 2004 19:59

Na toto neni fakt zadna presna formule.
Par rad

1. dobry samply.
2. muzes a nemusis kombinovat vice samplu na jednou /zkouset a zkouset/
3. mit dobry monitory
3. naucit se na jakym pricipu funguje eq a comp a pak zkouset a zkouset
a hlavne u toho poslouchat /na tech dobrych monitorech :)/

Kazdy sampl vyzaduje jinou upravu pro to vyse uvedene.

zdar a silu

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

vasek

Příspěvek od safa » 26 lis 2004 20:51

Hmm, par rad:

1. - zivy bici ;-)
2. - zivej bicista
3. - spousta trpelivosti se zivym bicistou
4. - nejakej mikrofon a ty volovinky kolem
5.- ... no a pak totez co ti radil Rai v bode 3 a potom taky v bode 3 ;-PPP

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 26 lis 2004 22:46

rai vi co rika ;-)

jinak:

0) basa a kopak je v tanecnich zanrech MONO a uprostred, stale cumim, jak mi lidi davaj veci na mastering na vinyl a maj tyhle veci stereo, vinyl to neumi a ani to neni potreba, takze si na to davejte bacha (reverb na stredy a vejsky kopaku uz klidne do sterea, ale basy nikdy!!!)
1) nejdriv si najdu kopak, kterej je co nejbliz toho, jak chci aby znel
2) pak najdu dalsi, kterej ho doplni tak, ze zaceli diry, ktery se ti nelibej
3) pokud to ma malej stouch a tim druhym kopakem (nebo treba 4tym) se to neporesilo, tak si vokopiruju stopu toho zakladniho a tu kompresuju nebo obalkuju pres transient designer a podobny legracky

Samozrejme, ze tohle vsechno nejlip za poslechu celyho mixu, nebo aspon s basou. A hlidat si relativni faze vsech kopaku...

co se mi neosvedcilo:

1) ladit kopak bez celku
2) kompresovat hlavni kopak... leda malicko malilinkate, kdyz opravdu slysim, ze by to mohlo pomoct, ale to se deje v minimu pripadu, lepsi je to dotucnit/doplnit jinym samplem
3) snazit se ho nejak pretvarovat intenzivnim EQ... znova, vzdycky je lepsi to udelat vrstvenim, eq pouzivam ciste opravne nebo pro barvu
4) sikovnou kompresi se da nahradit obcas EQ, hlavne v pripadech, kdy je zastrcena "tecka" a vyhrezly subbasy nekde daleko za tim. Kompresor s pomalym attackem necha byt tu tecku a stlumi ten vyhrez... no a je to prirozenejsi (nekdy) nez kdyby clovek pridaval vejsky na EQ.


co dela komprese spatne?

komprese vnasi urcity mnozstvi zkresleni a diky tomu basovy veci (hlavne) ztvrdnou... coz by znelo obcas prijemne (a da se toho vyuzit), ale odnesou to spodni basy a "kulatost" zvuku, kterou teda ja mam rad. Takze se snazim zachovat ten hlavni nedotknutej, mirne doladenej a vsechny jeho nedostatky kompenzovat jeho treba krute zkomprimovanejma a ruzne EQckem orezanejma kopiema. Nebo jinejma samplama (nemusej to byt nutne kopaky). Ve vysledku zustane jak kulatost, tak tam pridas tak akorat ty tvrdosti a jinejch vlastnosti, ktery tam chces.


nakonec "celej" kopak posilam do groupy s basou a na to hazim lehouckou kompresi, ktera ty dva nerady trochu zaklapne do sebe.


a jeste poznamku nakonec... je dost nutny si hlidat, co hraje zbytek mixu, nemel by totiz nijak vyznamne zablacovat spodek a pritom je zase dobry respektovat to, ze default highpass na 200-250Hz je zas trochu prehanka. Doporucuju v mixu vypnout kopak a basu a poslouchat to chvili bez toho a vytipovat si veci, ktere ten spodek moc nepotrebuji a delaji dole blato... ty bych hipassnul, zbytek.. hlavne ty ktery dole hrajou neco rozumnyho bych potom uz za pritomnosti kop+bas poresil shelfem do polohy, kde neztracej hutnost a kde uz neprekazej funkcnosti spodku.
Obcas hodim EQ na master savli dam lowpass (pomerne strmej okolo 250Hz) a posloucham jak to funguje, tam je slyset, kdyz tam neco prekazi...

Matheo
Příspěvky: 68
Registrován: 02 říj 2004 13:40

Příspěvek od Matheo » 27 lis 2004 10:02

diky za odpovedi.

myslim ze muj zakladni problem bude v monitorech.planuju TAPCO S8 nebo
mam radsi hledat nejaky jiny?tyhle mi prijdou fajn cenove.

Co mate za monitory vy?Nechci abych si zas koupil nejakou blbost.

Dik.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 27 lis 2004 12:08

tohle tu uz bylo taky hodnekrat reseny:

tannoy reveal, system 800
event PS8 nebo nejaky ty novejsi TR nebo jak se ta havet menuje
tapco... v tech se nevyznam
behringer... za maly penize hodne muziky
adam p11-A ... stredni trida, super vejsky a vubec ;-)
adam p33-A ... jestli mas prachy, tak tohle ma urcite cenu
dynaudio BM5A BM6A... to je taky super stredni trida
dynaudio BM15A... porovnej s p33-A a rozhodni se ;-)))

Matheo
Příspěvky: 68
Registrován: 02 říj 2004 13:40

Příspěvek od Matheo » 29 lis 2004 19:18

jeste k tomu kopaku...jakou by mel mit asi hlasitost a treba i pomer k ostatnim stopam.ne ze bych se to sam porad nesnazil ucit, ale zajimaj me vase zkusenosti.)dikas

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 29 lis 2004 21:59

Zdar
To je opet o tech monitorech. Neres pomery jak by co melo byt. To je nesmysl. Vsechno by si mel slyset jakmile budes mit dobry dobry bedny, zvyknes si na ne a budes vedet jak hrajou.
Pak je na tobe jak se ti pomer kopaku bude libit k pomeru ostatnich stop.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 29 lis 2004 22:32

no ono je to tak, ze si proste vymichas basu s kopakem tak aby ti pasla (kopak se vetsinou moc netopi v base). No a k tomu pak vytahnes do potrebny hlasitosti snare a hihatu, tak aby to znelo vyrovnane. No a pak pridavas dalsi veci, tak aby se nerozhazely pomery bicich, propadne s tema pomerama trochu hejbes, ale v breakbeatu a spol, by ses nemel dostat o moc dal od ty verze "bici/basa".

ten kopak by mel prolejzat skrz basu a pritom by basa nemela byt malo, takze kdyz si tohle vybojujes mas startovaci bod. No a nenech se moc zmast vejskama z kopaku, ty prolezou vzdycky, dulezita je ta basova stranka.

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 29 lis 2004 23:33

No a k tomu logickemu co napsal matucha bych jeste dodal malou radu.... ze pokud se chces priblizit nejakymu ´´stylu´´ poslouchej to nejlepsi co znas z danyho ranku na bednach na kterejch to budes michat. Pokud mas rad break tak si trebas pust plum djs plump night out a sleduj co a jak funguje...
kde to tlaci, jestli zvucej basu hlubokou nebo ji delaj spis nad kopakem a dole krajej atd atd.myslim ze tohle je nejlepsi skola pokud nemas kamarada profika jako je trebas matous ... poslouchat poslouchat a zkouset a zkouset.

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 30 lis 2004 08:19

no jeste ke kompresi kopaku ..ja kompresuju kick celkem hodne (kdyz to neni jazzovej) a myslim ze hraje moc pekne:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 30 lis 2004 09:05

jo, jojo... kompresia nie je fakt az taka hruza... ja len doplnim, ano velky attack a maly release; ak to ale robis digitalom, tak zvol nejaky soft alebo vintage shaping, potom to neznie drsne... idealny je asi nejaky opto hardver, ale kto ho ma, ze...

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 30 lis 2004 09:20

ja am rad takovy ty cernosky dlouhy kopaky co delaj treba Neptuns..takze LA2A tam to jen nahustim a dam pod to sub sinusovku na 60 hz
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 30 lis 2004 11:13

No to je presne ono...vyzkousej si to sam...ja zase obcas pouzivam LA2A ale zaroven nekdy jiny compy a tam trebas attack zatahuju uplne...hlavne pri vetsi kompresi a spicku delam spis v eq... proste zpusobu je spoustu podle toho ceho chces docilit....dulezity je znat podstatu toho ja comp funguje a pak muzes modelovat ten zvuk podle toho co te napadne co se ti bude hodit atd. Napsat podle mne pausalne na kopak velky attack maly release je podle mne no nevim....blbost.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 30 lis 2004 11:17

jezisi... ja nehovorim pausalne, ale o pripade ktory popisoval matucha... ze mas dlhy sampel ktory ma velke rms este po 300ms a zasiera mix pridlhym basom

Odpovědět