Mastering uz v sequenceru, nebo vsechno jinde?
nejvic mi vyhovuje situace mix a master zároveň... nevim... v mem pripade se tyto slovicka rovnaji:)
co je spatneho na dvou compresorech na stope? je to nezvyk, ale treba u nekterych perkusi to dela divy (hlavne kdyz kompresory nastavis systemem zapadajících ozubených kolecek (jaksi protichudne)...
potom uz nevyuziovas kompresor, jako kompresor, ale jako jakysi efekt:)
_____ ale jinak to divnotina, to je no...
co je spatneho na dvou compresorech na stope? je to nezvyk, ale treba u nekterych perkusi to dela divy (hlavne kdyz kompresory nastavis systemem zapadajících ozubených kolecek (jaksi protichudne)...
potom uz nevyuziovas kompresor, jako kompresor, ale jako jakysi efekt:)
_____ ale jinak to divnotina, to je no...
fractal: hele jestli to je k tomu co jsem psal, tak teda dva kompresory jeste dokazu nejak pochopit. ale jestli umim pocitat, tak kdyz nebudu pocitat limiter jako kompresor, tak jsou tam napsany CTYRI. a to uz mi prave hlava nebere. a reci o tom, ze to delam sluchem, me v tu chvili prijdou spis vtipny.
muj nazor totiz je, ze jestli se pracuje dobre se stopama a dobre se nastavej pomery, prakticky uz neni co kompresovat. pak uz je jenom otazka o kolik to zmacknout, aby to melo vetsi rms. a na to staci jeden komresor - klidne multiband, kdyz ho nekdo umi dobre nastavit a jeden limiter.
muj nazor totiz je, ze jestli se pracuje dobre se stopama a dobre se nastavej pomery, prakticky uz neni co kompresovat. pak uz je jenom otazka o kolik to zmacknout, aby to melo vetsi rms. a na to staci jeden komresor - klidne multiband, kdyz ho nekdo umi dobre nastavit a jeden limiter.
no... nechci moc teoretizovat, ale sou kompresory, ktery sou na vicenasobny seriovy kompresi postaveny, treba RNC ma mod supernice nebo nejak tak a tam jich ma ja nevim 3 az 4 za sebou a je to hladsi.
Dva kompresory nejsou vubec marny, jeden pomalej na celky a druhej rychlej na transienty, ktery pomalej nechytil...
Model kdy mas kompresory na jednotlivejch savlich pak na groupe a este na masteru ma taky svoje opodstatneni. Zcelovani celku. Zapadnuti zoubku do sebe
. Ale jako neni to tak, ze prekompresujes track, pak to podrtis v groupe a na masteru to poradne zmasis. Z toho lezou osklivy veci. Tu kompresi proste jenom prerozdelis do ruznejch fazi, vcetne toho, ze komprese na tracku nekompresuje spolecne s tim zvukem taky sendfx jako verby a delaye, zato na grupe uz muze a na mastr savli uz "musi". To taky meni zvuk. Je dobry si tohle uvedomovat a pak to vyuzivat.
Me osobne bavi posledni dobou kompresovat spis na groupach, taky neni zly dat na nektery groupy L1ky bez ditheru a chytat s nima obcasnej peak, je to cistejsi nez na masteru. (obcasnej peak myslim jakoze jednou za ~4s to chyti treba -1 az -4dB redukci a mezitim nic... treba u akustickejch kytar nebo hlasu...)
Na radiovy a vubec voice-over typy hlasu pouzivam docela krutej retezec, 2-3eqcka, deessery, ~4kompresory a L2(3). Je to strasnej mazec, ale osvecenej.. leze z toho hlas, kterej se nehne. Nutno dodat, ze to neni presetovy uvazovani, spis zlomyslna manipulace, protoze clovek musi poznat, kdy uz to zacina znit "mensi". Ty kompresory zerou malo, okolo 2dB kazdej.
Dva kompresory nejsou vubec marny, jeden pomalej na celky a druhej rychlej na transienty, ktery pomalej nechytil...
Model kdy mas kompresory na jednotlivejch savlich pak na groupe a este na masteru ma taky svoje opodstatneni. Zcelovani celku. Zapadnuti zoubku do sebe

Me osobne bavi posledni dobou kompresovat spis na groupach, taky neni zly dat na nektery groupy L1ky bez ditheru a chytat s nima obcasnej peak, je to cistejsi nez na masteru. (obcasnej peak myslim jakoze jednou za ~4s to chyti treba -1 az -4dB redukci a mezitim nic... treba u akustickejch kytar nebo hlasu...)
Na radiovy a vubec voice-over typy hlasu pouzivam docela krutej retezec, 2-3eqcka, deessery, ~4kompresory a L2(3). Je to strasnej mazec, ale osvecenej.. leze z toho hlas, kterej se nehne. Nutno dodat, ze to neni presetovy uvazovani, spis zlomyslna manipulace, protoze clovek musi poznat, kdy uz to zacina znit "mensi". Ty kompresory zerou malo, okolo 2dB kazdej.
ono ale tie kompresory sa nechovaju realne, trebars L2 je znama tym ze ma release dva krat vacsi nez ukazuje, atd... to musi byt peklo sa v tom orientovat ak ich mas za sebou a kazdy je iny...
a hlavne ale sa bavime o kompresoroch na mastri, na grupach a stopach je dovolene hocico (ucel svati prostriedky)
a hlavne ale sa bavime o kompresoroch na mastri, na grupach a stopach je dovolene hocico (ucel svati prostriedky)

bisc> Hm, ja jen sem se snazil trochu oponovat tvrzeni, ze "vicenasobna komprese je nesmysl".
kex> Vsude je povoleno vsechno
, popravde attack a release nastavuju vzdycky podle ucha, hodne pluginu, co znam ani ty hodnoty nezobrazuje a ani mi to nijak nechybi. Proste si to poslechu a zkusim attack prodlouzit, zkratit, release postelovat... v pripade LA2A stejne zadnej A a R neni a sou zavysly na tom jak moc a jak dlouho to musi stlumovat ten zvuk...
kex> Vsude je povoleno vsechno

muj nejpouzivanejsi setting
kopak: nejaky eq
sonalksis sv315 compresor
basa: TC compresordeesser
nejaky eq
DeltaforceDistortion
WavesC1
sendy na basu a kopak :
PSP wintagewarmer nebo mixsaturator
TLaudio valveeq1
*(nebylo by lepsi dat radsi basu a kopak do groupy? -nez to valit pres send?)*
groupy: vetsinou wavesC1
master savle:
NomadFactoryBlueTubes2-EQB
Sonalksis SV315 compresor
Sonalksis DQ1 dynamic Eq
WavesC4
WavesL3
kopak: nejaky eq
sonalksis sv315 compresor
basa: TC compresordeesser
nejaky eq
DeltaforceDistortion
WavesC1
sendy na basu a kopak :
PSP wintagewarmer nebo mixsaturator
TLaudio valveeq1
*(nebylo by lepsi dat radsi basu a kopak do groupy? -nez to valit pres send?)*
groupy: vetsinou wavesC1
master savle:
NomadFactoryBlueTubes2-EQB
Sonalksis SV315 compresor
Sonalksis DQ1 dynamic Eq
WavesC4
WavesL3
fractal: tak tento setup by som fakt soferovat nechcel... ale to je tvoja vec
a to ako rigidne pouzivas toto? lebo mne niektore kombinacie pridu na niektore druhy veci celkom nanic (ako ten distortion na base napriklad)
a este, neviem, nikdy ma to nenapadlo tak pouzit, ale saturator v sende? to musi predsa vyrobit spolu s cistym zvukom patlanicu...
hod sem daku ukazku co si tym vyrobil, aby bolo jasne na aky typ hudby to pouzivas?
a to ako rigidne pouzivas toto? lebo mne niektore kombinacie pridu na niektore druhy veci celkom nanic (ako ten distortion na base napriklad)
a este, neviem, nikdy ma to nenapadlo tak pouzit, ale saturator v sende? to musi predsa vyrobit spolu s cistym zvukom patlanicu...
hod sem daku ukazku co si tym vyrobil, aby bolo jasne na aky typ hudby to pouzivas?
na psy:) no prave nevim jestli to neni divne s tim saturatorem na sendu
vim ze treba ten sonalDq1 je zbytecny na mastru, kdyz tam je c4 a navic 315ka, ale je s nim sranda
ukazky budou, nejaka starsi se tu povaluje kolem
je to huste ukočirovat, hlavne se to tezce soferuje cpu:)
a ten deltaforce mi vyhovuje bezvadne, zatim jeden z nejzajimavejsich distu, co jsem poznal
vim ze treba ten sonalDq1 je zbytecny na mastru, kdyz tam je c4 a navic 315ka, ale je s nim sranda
ukazky budou, nejaka starsi se tu povaluje kolem
je to huste ukočirovat, hlavne se to tezce soferuje cpu:)
a ten deltaforce mi vyhovuje bezvadne, zatim jeden z nejzajimavejsich distu, co jsem poznal
konkretne tady s tim mam problem
http://www.surfacetension.cz/Fractal/Fr ... ample).mp3
je to fakt hodne sprasene... co bych mel zmenit?
jo f tomhle je ta saturator basy i kicku! na sendu:(
http://www.surfacetension.cz/Fractal/Fr ... ample).mp3
je to fakt hodne sprasene... co bych mel zmenit?
jo f tomhle je ta saturator basy i kicku! na sendu:(
cichem asi ne. ale je dobry kdyz neco vis. nestravis pak u toho tisice hodin objevovanim sluchem. je proste dobry vedet proc a jak. hlavne v tomhle pripade proc tam ten plugin dam - co to udela, resp. co chci aby to udelalo. hele taky jsem si tim prosel, takze vim o cem mluvim - hodinu kroutis s efektem, pak das bypass a zjistis, ze je ten zvuk bliz tomu, jakej ho chces mit.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 15 bře 2004 18:30