Mikrofon na kopák

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Milan
Příspěvky: 289
Registrován: 13 úno 2003 21:57

Mikrofon na kopák

Příspěvek od Milan »

Jaký mikrofon na basový buben alóbrž kopák. Rozhoduju se mezi AKG D112 a Audix D6. Máte s těmito mikráky zkušenosti?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

D4, D6 su vsade ospevovane...

Cheesetor
Příspěvky: 84
Registrován: 24 úno 2003 19:05

Příspěvek od Cheesetor »

Ty Audixy sou zvlastni tim, ze kopak z nich leze uz takovej hotovejsi nez z jinych mikrofonu, co sem mohl slyset. Neni pravda, ze by to uplne kazdymu vyhovovalo. Nekdo si to chce nakroutit proste jinak. Mne to se to Audix predpripraveni docela libi.
Obrázek

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi »

nejakou dobu uz audix D6 mam, muzu jenom doporucit... nicmene ekvalizovat a upravovat se musi i u nej.. ;-)

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi »

milan: btw. doporucuju i D4 na floor tom a D2 na tom...

Uživatelský avatar
onehalph
Příspěvky: 505
Registrován: 24 kvě 2002 09:54

Příspěvek od onehalph »

d4 na kopak mi prijde hodne tenka - jako ne ze by se to pak nedalo dohnat, alle ta d6 bude asi vhodnejsi ...

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi »

urcite, D6 je jednak vetsi, takze tam hroje roli i telo a celkove z toho leze mohutnejsi sound.. nicmene sasa s uspechem pouzival na bass drum i D4.. takze zalezi od aplikace..

Uživatelský avatar
onehalph
Příspěvky: 505
Registrován: 24 kvě 2002 09:54

Příspěvek od onehalph »

jasne - ale Sasa ma pult a muze ten vstupni signal uz trosku sefovat pri naberu - coz ja nemam :-)

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1080
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Příspěvek od Liquid Sound »

Ježiš neexistujou jenom D112 a D4 neb 6!!! Klasika EZ - úzký okruh - vše jiné jako by bylo tabu... :( Promiňte nedá mi než si na tohle postěžovat, je to v mnoha fórech tady.

K tématu:
Audixy maj jednu podivnou vlastnost, kterou popsal Cheesetor. "Udělaj" zvuk. Moje zkušenost je taková, že to hraje "dobře", ale na všech kopákách úplně stejně tj. starou amátku může vytunit, ale třebas Sonor SQ2, kterej sám o sobě hraje jako prase jde kvalitou zase dolu. :( Na bigbít dobrý - užívá se hoodně, ale na jemnější hraní jako jazz, ambient apod. je to podle mě naprd. Já osobně bych je kvůli tomu nebral.

D112 neni špatná volba, na to že je to levná dynamika se mi docela líbí. Universálnější než D4&6, míň tvrdej, přesto bych ho nekoupil. Je taky otázka jestli chceš to, co maj všichni ostatní...

D25 - starej majk, nevim jestli seženeš. Je imho stejnej, nebo i lepší než D112. Navíc se dá skavěle používat na kytáry (viz Whitestripes). :)

Beta52 - nedoporučuju, osobně se mi zvuk nelíbí. Imho malá tečka, jak pod kobercem, malá a nudná dynamika. Přijde mi že nemá tlak. Prodal jsem hned (a dlouho to trvalo).

Zajímavé volby o kterých jsem na EZ nikdy nečetl:

Beta91. Je to konďour, se zabijáckou tečkou! :) Je potíž s nim ale v bubnu nějak štelovat, pokládá se na dno. Mám na něj vyřezanou takovou stavebnici z plamafonu, kterou v bubnu různě stavim - neklouže a je tam kde má bejt (hups). :D Na některej fórech se lze dočíst, že nejde až tak moc dolu. Nevim, nepřišlo mi to, ale přesto jej doplňuju ještě U87. Můžu poslat vzorek zvuku (snad najdu) :)

U87: Dobrej jak na všechno, tak na kopák. :)

RE20: Měl jsem jen jednu příležitost, ale čuměl jsem! Tečka, tlačící spodek je to tam. :) Líbilo se mi to a navíc je ve hře fakt, že se to zase dá použít na mnoho způsobů vč. live.

Zakoušel jsem 4006, ale nevim, bylo to na uzavřenej buben - nemám rád obecně. Zní to jak větší kotel a tak se nemůžu k tomu nějak vyjádřit.

Ale je toho fůůůůra... Třebas Sennheiser E602, CAD KBM-412, AudioTechnica AE2500, Šáfa by ti poradil určitě něco od Beyerů... Imho je naprosto zbytečný se uchylovat jenom k těm modelům, mezi kterejma si jak píšeš, chceš vybrat.

Uživatelský avatar
onehalph
Příspěvky: 505
Registrován: 24 kvě 2002 09:54

Příspěvek od onehalph »

Liquid Sound - otazka znela jinak - ale samozrejme mas z casti pravdu a pokud se nemylim - nerozcilujes se tady nad tim poprve - a kdyz bychom se bavili co by kdo koupil, taky by to vypadalo jinak .... takze jestli to chces stavet takto, ja osobne bych sel do AudioTechnica AE2500 - http://www.audio-technica.com/cms/wired ... index.html - ale ten je ve zcela jine cenove relaci - bohuzel

Uživatelský avatar
PiKey
Profesionál
Příspěvky: 686
Registrován: 17 led 2007 11:44

Příspěvek od PiKey »

Liquid, a co tak na kopak nejaku tu Oktavu 319 :)
Cad KBM412 je fajn, ale stylovo skor na velky hard rock kopak al. big band a la 60te roky, ak mozem este doporucit nieco od Cad, urcite Equitek 100, skvely mikrofon, co od spevu, cez akusticke nastroje az po kopak zvladne s bravurou hadam vsetko, osobne odskusane!

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi »

liquid: je to tak, jak pise onehalph.. resp. milan, takze vychazime z toho, ze se rozhodl pro nejake dva majky v urcite cenove relaci a z tech se snazi vybrat to lepsi.. ja sem mel napriklad jednou moznost videt v einsatzu EV RE20 a je to super majk, nicmene oproti solidnimu D6 je to dvojnasobna cena.. jako je dobry vedet, ze existuej vic moznosti, coz ale nejspis vi i milan, nicmene financni hledisko to vymezuje jasne..

jinak tu informaci o AKG D25 ve spojeni s whitestripes mas odkud??? to me zajima... dik

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi »

uz sem tu informaci o WS nasel...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

re20 je ovsem fajny mike aj na vselico ine, kym d6 mozno tak este na basu. otazka je kolko ma clovek penazi a co este okrem majku na kopak chce riesit/kupovat. apropos ak na kopak funguje re20, co ostatne velke voiceover dynamiky, napriklad sm7?

Uživatelský avatar
skeld
Příspěvky: 442
Registrován: 27 kvě 2004 09:29

Příspěvek od skeld »

Měl jsem možnost s AudioTechnica AE2500 nahrávat a výsledek byl hodně slušnej a ujistil mě že pro nekompromisní zvuk kopáku je třeaba brát ho dynamikou i kondenzátorem dohromady, ale na druhou stranu když jsem si poslechl samotnou dynamickou část toho mikrofonu, zdála se mi třeba horší než D112, stejně tak i samotnej kondenzátor mi nepřišel nic extra, dohromady to ale funguje skvěle.
Tak mě napadlo jak by fungoval třeba D6 v kombinaci s Beta91, jestli by nebyl výsledek lepší a nevyšlo by to zas o tolik víc než AE2500, myslím že by tu byl i větší prostor pro laborování. Tohle teď dost řešim protože zvuk kopáku je pro mě jedna z nejdůležitějších věcí v muzice, takže bych do toho klidně investoval.

Odpovědět