O to prave jde, dobrej zvuk a jeho barva / charakter jde bez vetsich problemu dosahnout prave se zakladnima EQ a Compressor. Vsechna ta oteplovadla a podobny veci nikdy nepouzivam. Nepouziva je ani nikdo ve svete. Pisnicky nebo cely desky znej "teplne" a dobre proto, protoze jsou citlive smichany a maj dobrej balanc ve vsech nastrojich, konkretne spravny umistneni hlasitosti basy o ktery se tu bavime, cili prvni zasadni krok jsou optimalni pomery nastroju, ona samotna hlasitost je zakladni klic k uspechu, to pak staci nastroje lehce podporit jemnou ekvalizaci a podle potreby zcitelnit podporit (ale casto i potlacit) dynamiku v compressoru a zvuk se krasne vyloupne a zni dobre, aniz je potreba mit na channel stripu 10 ruznejch EQ ci Compressoru a uz vubec ne vsemoznejch oteplovadel. Pokud je mix dobrej neni pak uz co oteplovat "zkraslovat" protoze onen charakter a pocit ze zvuku je danej ciste mixazi : )radek_p píše: Jinak k tematu basa - ja valcim vetsinou s kontrabasem a taky jsem po koketerii s rbass/maxbass skoncil zpatky u EQ+compressor. A po koketerii s Hydratone a ruznejma oteplovacema (Colortone, TapeFlux atd) jsem zjistil, ze podobny vysledek dosahnu s jakymkoli standardnim EQ (kterej muze byt i freeware/shareware) + compressor. Nerikam, ze Hydratone neni dobra vec, ale jeho magie (emulace HW) nedodava nic tak jedinecnyho, ze by se toho nedalo do znacne miry dosahnout dobre nastavenym "standardnim" EQ.
Optimalizace pro šitové bedýnky
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Přispěju svým - trochu jiným pohledem na tuto záležitost.
tonysss točí bigbít, takže předpokládám, že triochu znám jeho problémy - ty je potřeba ale řešit produkčně už při natáčení. Jde o to, aby v tónu baskytary bylo dost harmonických složek, který zní výš, než je spodní hranice možností bedýnky. Pokud to ve zvuku baskytary není, tak se ekvalizérama a kompresorama nic moc nenačaruje. Takže za prvé nástroj musí být takovej, aby jen neduněl na spodcích, ale musí mít hezký maso i na středech. Pak se dá taky něco pořešit aparátem - basa by se měla točit minimálně přes preamp, kterej zvuk oživí.
Když se pak při míchačce přidávají výšky, tak se zesiluje bordel, kterýho je baskytaře většinou dost.
Pak samozřemě přichází to, co popisuje Ecson.
Ideální je, když k vám přijde se svým zvukem a rukama takovýto pán (pampersky nasadit - teď!
)
tonysss točí bigbít, takže předpokládám, že triochu znám jeho problémy - ty je potřeba ale řešit produkčně už při natáčení. Jde o to, aby v tónu baskytary bylo dost harmonických složek, který zní výš, než je spodní hranice možností bedýnky. Pokud to ve zvuku baskytary není, tak se ekvalizérama a kompresorama nic moc nenačaruje. Takže za prvé nástroj musí být takovej, aby jen neduněl na spodcích, ale musí mít hezký maso i na středech. Pak se dá taky něco pořešit aparátem - basa by se měla točit minimálně přes preamp, kterej zvuk oživí.
Když se pak při míchačce přidávají výšky, tak se zesiluje bordel, kterýho je baskytaře většinou dost.
Pak samozřemě přichází to, co popisuje Ecson.
Ideální je, když k vám přijde se svým zvukem a rukama takovýto pán (pampersky nasadit - teď!
vasek : pilichowsekeho sme s hubertom nahrali na poslednom guitarfeste .. chcel by som to raz zmiesat .. ale nejak na to nemam stale cas ..
inak na tej ukazke je daky bruchaty . ja kd som ho videl , tak vyzeral skor takto
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XRk2OD3g ... re=related[/youtube]
Ale co pises tu uz bolo povedane vela krat .. ked dojde dobra kapela , ktora dobre hra , ma dobre nastroje , nema v hlave hudobne nasrate , tak sa to potom aj lahko miesa .. najtazsie je to zo zaciatocnikmi .. lebo nevedia hrat, nemaju dobre nastroje a nemaju hudobne ziadne skusenosti .. A myslia si , ze od toho je zvukar , aby to cele dal do kopy .. To ale treba chodit k harrymu potrovi ..
inak na tej ukazke je daky bruchaty . ja kd som ho videl , tak vyzeral skor takto
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XRk2OD3g ... re=related[/youtube]
Ale co pises tu uz bolo povedane vela krat .. ked dojde dobra kapela , ktora dobre hra , ma dobre nastroje , nema v hlave hudobne nasrate , tak sa to potom aj lahko miesa .. najtazsie je to zo zaciatocnikmi .. lebo nevedia hrat, nemaju dobre nastroje a nemaju hudobne ziadne skusenosti .. A myslia si , ze od toho je zvukar , aby to cele dal do kopy .. To ale treba chodit k harrymu potrovi ..
O to prave jde, dobrej zvuk a jeho barva / charakter jde bez vetsich problemu dosahnout prave se zakladnima EQ a Compressor. Vsechna ta oteplovadla a podobny veci nikdy nepouzivam. Nepouziva je ani nikdo ve svete. Pisnicky nebo cely desky znej "teplne" a dobre proto, protoze jsou citlive smichany a maj dobrej balanc ve vsech nastrojich, konkretne spravny umistneni hlasitosti basy o ktery se tu bavime, cili prvni zasadni krok jsou optimalni pomery nastroju, ona samotna hlasitost je zakladni klic k uspechu, to pak staci nastroje lehce podporit jemnou ekvalizaci a podle potreby zcitelnit podporit (ale casto i potlacit) dynamiku v compressoru a zvuk se krasne vyloupne a zni dobre, aniz je potreba mit na channel stripu 10 ruznejch EQ ci Compressoru a uz vubec ne vsemoznejch oteplovadel. Pokud je mix dobrej neni pak uz co oteplovat "zkraslovat" protoze onen charakter a pocit ze zvuku je danej ciste mixazi : )[/quote]
Zdroje zvuku, hlasitostni pomery. Dve veci, ktery sou zcela zasadni. Je legracni jak moc lidi neumi udelat dobre pomery a snazi se resit nezasadni veci, ktery vysledek casto este zhorsej. To je 90% veci.
No a pak bych si dovolil nesouhlasit, ze 10 ruznejch kompresoru nebo eq je nanic. Spis nez o nejaky "oteplovani" de o charaktery. Kdyz pudeme na znamy pole, tak oxfordackej kompresor udela hodne prace a na dobrej mix musi kazdymu stacit. Na druhou stranu, kdyz chci trochu jinam, tak mi veci z UAD nenahradi. Budou vysledky jako nebe a dudy? Nebudou. Bude tam rozdil... jo. Je to taky o zpusobu prace, co clovek preferuje a to ovlivnuje rukopis. Tak ci tak uz je ale tech pluginu pro uad moc.
Kdyz o tech vicero pluginech uvazuju... tak to sou tak trochu presety... slysim zdroj, pomyslim, co mu chybi a co chci udelat a nahodim plug, kterej si s tim umi nejlip poradit (podle zkusenosti), okroutim jeden, dva knofiliky a hotovo.... jede se dal. To mi vyhovuje.
Jinak ale co se EQ tyce, tak tam sem trochu skeptictejsi, ale i tak sou dost rozdily. Neudelam to samy s apEQ jako s plparEQ jako s neve 1081... ac bych byl rad aby nebyly a vsechno by to zvladlo apEQ, tak proste nekdy se vysledku doberu az teprv po pouziti toho spravnyho. A nejde o to, ze by nezesilily nejaky frekvence... ale proste se to treba uz rozpada, nebo to jenom huci... a nebo to prave nehuci jak ma...
Ale jinak vsechny renbasy, maxbasy, excitery, enhancery... jestli sou potreba z 0.0001%, tak je to moc.
Multibandy, dynamicky eq... hodne s rozmyslem... tak v jedny z 10 skladeb.
Transient pluginy... zridka, ale vic nez multibandy... casto tim spis zatahuju spicky nez ze bych je pridaval. Je to jiny nez kompresor.
Klasicka komprese a eq... 99%... kdyz nepocitam prostorovy veci delay/reverb...
A kdyz sem u reverbu a delayu... nekdy je potreba na zjemneni napr. hihaty najit spravnej reverb...
Zdroje zvuku, hlasitostni pomery. Dve veci, ktery sou zcela zasadni. Je legracni jak moc lidi neumi udelat dobre pomery a snazi se resit nezasadni veci, ktery vysledek casto este zhorsej. To je 90% veci.
No a pak bych si dovolil nesouhlasit, ze 10 ruznejch kompresoru nebo eq je nanic. Spis nez o nejaky "oteplovani" de o charaktery. Kdyz pudeme na znamy pole, tak oxfordackej kompresor udela hodne prace a na dobrej mix musi kazdymu stacit. Na druhou stranu, kdyz chci trochu jinam, tak mi veci z UAD nenahradi. Budou vysledky jako nebe a dudy? Nebudou. Bude tam rozdil... jo. Je to taky o zpusobu prace, co clovek preferuje a to ovlivnuje rukopis. Tak ci tak uz je ale tech pluginu pro uad moc.
Kdyz o tech vicero pluginech uvazuju... tak to sou tak trochu presety... slysim zdroj, pomyslim, co mu chybi a co chci udelat a nahodim plug, kterej si s tim umi nejlip poradit (podle zkusenosti), okroutim jeden, dva knofiliky a hotovo.... jede se dal. To mi vyhovuje.
Jinak ale co se EQ tyce, tak tam sem trochu skeptictejsi, ale i tak sou dost rozdily. Neudelam to samy s apEQ jako s plparEQ jako s neve 1081... ac bych byl rad aby nebyly a vsechno by to zvladlo apEQ, tak proste nekdy se vysledku doberu az teprv po pouziti toho spravnyho. A nejde o to, ze by nezesilily nejaky frekvence... ale proste se to treba uz rozpada, nebo to jenom huci... a nebo to prave nehuci jak ma...
Ale jinak vsechny renbasy, maxbasy, excitery, enhancery... jestli sou potreba z 0.0001%, tak je to moc.
Multibandy, dynamicky eq... hodne s rozmyslem... tak v jedny z 10 skladeb.
Transient pluginy... zridka, ale vic nez multibandy... casto tim spis zatahuju spicky nez ze bych je pridaval. Je to jiny nez kompresor.
Klasicka komprese a eq... 99%... kdyz nepocitam prostorovy veci delay/reverb...
A kdyz sem u reverbu a delayu... nekdy je potreba na zjemneni napr. hihaty najit spravnej reverb...
jeste ad trilogy:
trilogy jsem zkousel, nehraje tak dobre na to, kolik stoji penez
jedina pouzitelna vec byly ostrou resonanci zfiltrovane 80's-like basy a tupe subbasové "tlaky", ta filter sekce neni uplne marna, ale na druhou stranu co cekate od soft sampleru s 3gigovou bankou, imho totalni zbytecnost:) nebo lepe receno - vec bez ktere se da uplne v pohodě fungovat
trilogy jsem zkousel, nehraje tak dobre na to, kolik stoji penez
jedina pouzitelna vec byly ostrou resonanci zfiltrovane 80's-like basy a tupe subbasové "tlaky", ta filter sekce neni uplne marna, ale na druhou stranu co cekate od soft sampleru s 3gigovou bankou, imho totalni zbytecnost:) nebo lepe receno - vec bez ktere se da uplne v pohodě fungovat
trilogy kontrabas je hnoj.
uz to tu zaznelo ale imo je klucove, ze co to co je to za basu a za muziku (zaner). akusticku basu a normalnu elektricku basu musi byt pocut aj zo shit bedniciek, ak nie je, je zle nahrata alebo zbytocne orezana pri mixe. ak sa bavime o nejakom syntakovom subbase posadenom frekvencne este pod kopakom, tak nema zmysel z neho dojit vyssie harmonicke aby ich bolo pocut na pidibednickach, potom bude ta basa moc hukat na slusnom aparate a kedze obvykle nehra v skladbe zasadnu ulohu, je to na hlavu postavena snaha. to potom treba skor uvazovat o doplneni skladby o nejaky nastroj ktory nieco "robi" okolo 200-300Hz, aby sa na pidikrabickach nieco dialo aj naspodu. alebo pribasit povedzme gitary alebo pridat punch kopaku
uz to tu zaznelo ale imo je klucove, ze co to co je to za basu a za muziku (zaner). akusticku basu a normalnu elektricku basu musi byt pocut aj zo shit bedniciek, ak nie je, je zle nahrata alebo zbytocne orezana pri mixe. ak sa bavime o nejakom syntakovom subbase posadenom frekvencne este pod kopakom, tak nema zmysel z neho dojit vyssie harmonicke aby ich bolo pocut na pidibednickach, potom bude ta basa moc hukat na slusnom aparate a kedze obvykle nehra v skladbe zasadnu ulohu, je to na hlavu postavena snaha. to potom treba skor uvazovat o doplneni skladby o nejaky nastroj ktory nieco "robi" okolo 200-300Hz, aby sa na pidikrabickach nieco dialo aj naspodu. alebo pribasit povedzme gitary alebo pridat punch kopaku




