Delay, to samozrejme netvrdim. Samozrejme ze na nastroje, hlavne na bicie toto pouzit musis. Ale to ti potom jeden stacit nebude a opat skoncis pritom ze zainvestujes mailand. Hovoril som o pouziti komp/lim na master. Ak sme sa zle pochopili tak sa ospravedlnujem.
Pluginami v pc by som to urcite neriesil.
Plugins na live zvučení do klubu (COMP/LIMIT/GATE)
Mě je jasný, že těžko bude stačit jeden stereo kompresor a jelikož si nikdo z diskutérů zřejmě nedovede představit, že by to mělo fungovat, tak bych tu diskuzi asi ukončil... Nic proti, trochu to chápu... Ale jen trochu.
Naposledy upravil(a) delay dne 04 zář 2008 12:48, celkem upraveno 2 x.
Tak nic neres, hod si tam interni efekty z cubase a je to. A kdyz se budes nudit, tak zkousej freewarovy vst jedno za druhym.
A nebo, takova moje mala idea. Nevim, jak to budes mit cely zapojeny, ale nejaky freewarovy schema, co by mohlo fungovat:
Na master Aixcoustix poshipofit, nebo Voxengo GEQ a za nim Kjaerhuss Classic Limiter (ma ale pomalej release a pumpuje) nebo TBT Pocket Limiter nebo jednoduse Cubase Limiter.
Na zpev Cubase dynamics s presetem na zpev a nahulit podle potreby (gate, comp, lim), za tim deesser Digital Fisphones Spitfish, za tim poshipofit, a za tim pripadne jeste limiter, kterym nastavis hlasitost podle potreby. Pokud bys to chtel lehce zvyraznit, tak treba TBT TubeLimit je fajn - simulace lampovy saturace a komprese.
Na kopak, cubase gate, na kompresi vyborne funguje Digital Fishphones Blockfish v complex modu, ale me to bohuzel v Cubase 4 blbne. Jinak se da zkusit treba Kjaerhuss classic compressor. Eq bych tady mozna poshipofit nedal, protoze mi prijde, ze kdyz se na nem pridaj basy, tak je to tak nejak nafoukne a rozmelni, dal bych ho kdyztak jen na vybrani nezadoucich frekvenci. Na pridani basu bych mozna zkusil pushtec, nbeo zase Voxengo GEQ. Limiter nevim, zkus, co bude dobre fungovat a nebude zrat basy a trasient. Nekdy mi na kopak funguje lip nez limiter saturace nebo nejakej tvrdej clipping, pri kterym se tyhle veci neztracej. Mozna TBT Saturated Driver.
Na snare obdobne jako kopak. Mozna tady akorat stoji za zkousku si dat jeden eq pred a jeden za kompressor a zkouset s optimalnim nastavenim tak , aby to chytlo peknou tecku a energii v uderu. Snad jen zduraznit, ze je potreba vetsinou vytahovat spodek nekde okolo 200hz a telo mezi 500 az 1000hz.
No, jen dodavam, ze live jsem nikdy nezvuci, ale nevidim duvod, proc by to melo fungovat jinak, nez nelive - samozrejme parametry nastavis jinak podle potreby mistnosti, ale principy budou asi stejny.
EDIT: resp. par tehle veci jsem zkousel s notasem u svyho live projektu, kde pres pc jede podklad, klavesy a zpev.
A nebo, takova moje mala idea. Nevim, jak to budes mit cely zapojeny, ale nejaky freewarovy schema, co by mohlo fungovat:
Na master Aixcoustix poshipofit, nebo Voxengo GEQ a za nim Kjaerhuss Classic Limiter (ma ale pomalej release a pumpuje) nebo TBT Pocket Limiter nebo jednoduse Cubase Limiter.
Na zpev Cubase dynamics s presetem na zpev a nahulit podle potreby (gate, comp, lim), za tim deesser Digital Fisphones Spitfish, za tim poshipofit, a za tim pripadne jeste limiter, kterym nastavis hlasitost podle potreby. Pokud bys to chtel lehce zvyraznit, tak treba TBT TubeLimit je fajn - simulace lampovy saturace a komprese.
Na kopak, cubase gate, na kompresi vyborne funguje Digital Fishphones Blockfish v complex modu, ale me to bohuzel v Cubase 4 blbne. Jinak se da zkusit treba Kjaerhuss classic compressor. Eq bych tady mozna poshipofit nedal, protoze mi prijde, ze kdyz se na nem pridaj basy, tak je to tak nejak nafoukne a rozmelni, dal bych ho kdyztak jen na vybrani nezadoucich frekvenci. Na pridani basu bych mozna zkusil pushtec, nbeo zase Voxengo GEQ. Limiter nevim, zkus, co bude dobre fungovat a nebude zrat basy a trasient. Nekdy mi na kopak funguje lip nez limiter saturace nebo nejakej tvrdej clipping, pri kterym se tyhle veci neztracej. Mozna TBT Saturated Driver.
Na snare obdobne jako kopak. Mozna tady akorat stoji za zkousku si dat jeden eq pred a jeden za kompressor a zkouset s optimalnim nastavenim tak , aby to chytlo peknou tecku a energii v uderu. Snad jen zduraznit, ze je potreba vetsinou vytahovat spodek nekde okolo 200hz a telo mezi 500 az 1000hz.
No, jen dodavam, ze live jsem nikdy nezvuci, ale nevidim duvod, proc by to melo fungovat jinak, nez nelive - samozrejme parametry nastavis jinak podle potreby mistnosti, ale principy budou asi stejny.
EDIT: resp. par tehle veci jsem zkousel s notasem u svyho live projektu, kde pres pc jede podklad, klavesy a zpev.
Ja by som radsej investoval do Behringer Multicomp .. alebo nieco podobne ..delay píše:Acid: Nesjou dva litry
Jinak, zvučíme klasickej klub, takže 90% produkce je živé hraní. Sice minimálně 50% zvuku jde z pódia ze samotné kapely, ale je co zvučit.
Ten comp se bude možná používat na kopák / snare nebo vocal, což je asi nejdůležitější. Já osobně jsem psal na master, pač bych tam rád umístil nějakej BrickWall komp nebo tak, protože právě zmiňovaní DJ's a podobně občas pošlou do mixu něco zvukově velice nepěkného až aparatuře ubližujícího. Nebo stačí aby si kytarista nečekaně vytáhl kabel ze svého nástroje a LUP. Pokud se pluginy osvědčí, tak spíš vidím investici do nákupu vícestopé zvukovky...
vlastně nevim, zda Ti to k něčemu bude (nevím rozpočet) - tedy kdybych měl odpovědět na úplně první otázku (Plugins na zvučení do klubu), šel bych do Metric Halo Channel Strip, který je součástí Metric Halo hardware. Je to I/O rozhraní, v realtimu lze použít pluginy - nejedou tedy z compu a odpadá problém s latencí
http://www.mhlabs.com
není to free, ale funguje to
http://www.mhlabs.com
není to free, ale funguje to