Plugins na live zvučení do klubu (COMP/LIMIT/GATE)

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Venti
Příspěvky: 798
Registrován: 20 dub 2003 10:50

Příspěvek od Venti » 02 zář 2008 12:48

Delay, to samozrejme netvrdim. Samozrejme ze na nastroje, hlavne na bicie toto pouzit musis. Ale to ti potom jeden stacit nebude a opat skoncis pritom ze zainvestujes mailand. Hovoril som o pouziti komp/lim na master. Ak sme sa zle pochopili tak sa ospravedlnujem.
Pluginami v pc by som to urcite neriesil.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 02 zář 2008 12:52

Mě je jasný, že těžko bude stačit jeden stereo kompresor a jelikož si nikdo z diskutérů zřejmě nedovede představit, že by to mělo fungovat, tak bych tu diskuzi asi ukončil... Nic proti, trochu to chápu... Ale jen trochu.
Naposledy upravil(a) delay dne 04 zář 2008 12:48, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 02 zář 2008 13:06

Tak nic neres, hod si tam interni efekty z cubase a je to. A kdyz se budes nudit, tak zkousej freewarovy vst jedno za druhym.

A nebo, takova moje mala idea. Nevim, jak to budes mit cely zapojeny, ale nejaky freewarovy schema, co by mohlo fungovat:

Na master Aixcoustix poshipofit, nebo Voxengo GEQ a za nim Kjaerhuss Classic Limiter (ma ale pomalej release a pumpuje) nebo TBT Pocket Limiter nebo jednoduse Cubase Limiter.

Na zpev Cubase dynamics s presetem na zpev a nahulit podle potreby (gate, comp, lim), za tim deesser Digital Fisphones Spitfish, za tim poshipofit, a za tim pripadne jeste limiter, kterym nastavis hlasitost podle potreby. Pokud bys to chtel lehce zvyraznit, tak treba TBT TubeLimit je fajn - simulace lampovy saturace a komprese.

Na kopak, cubase gate, na kompresi vyborne funguje Digital Fishphones Blockfish v complex modu, ale me to bohuzel v Cubase 4 blbne. Jinak se da zkusit treba Kjaerhuss classic compressor. Eq bych tady mozna poshipofit nedal, protoze mi prijde, ze kdyz se na nem pridaj basy, tak je to tak nejak nafoukne a rozmelni, dal bych ho kdyztak jen na vybrani nezadoucich frekvenci. Na pridani basu bych mozna zkusil pushtec, nbeo zase Voxengo GEQ. Limiter nevim, zkus, co bude dobre fungovat a nebude zrat basy a trasient. Nekdy mi na kopak funguje lip nez limiter saturace nebo nejakej tvrdej clipping, pri kterym se tyhle veci neztracej. Mozna TBT Saturated Driver.

Na snare obdobne jako kopak. Mozna tady akorat stoji za zkousku si dat jeden eq pred a jeden za kompressor a zkouset s optimalnim nastavenim tak , aby to chytlo peknou tecku a energii v uderu. Snad jen zduraznit, ze je potreba vetsinou vytahovat spodek nekde okolo 200hz a telo mezi 500 az 1000hz.

No, jen dodavam, ze live jsem nikdy nezvuci, ale nevidim duvod, proc by to melo fungovat jinak, nez nelive - samozrejme parametry nastavis jinak podle potreby mistnosti, ale principy budou asi stejny.

EDIT: resp. par tehle veci jsem zkousel s notasem u svyho live projektu, kde pres pc jede podklad, klavesy a zpev.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 02 zář 2008 13:11

delay: však to zkuste a myslím, že na kvalitě kompresoru v tomhle případě nezáleží tolik, aby se nemohl použít jakejkoliv lepší (nejlépe free) kompresor...

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 02 zář 2008 13:13

Amorph: Díky moc za námahu a názor. Konečně odpověď , na které se dá aspoň trochu stavět a k tomu podrobná. Ještě jednou díky.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 02 zář 2008 13:27

delay píše:Acid: Nesjou dva litry :)

Jinak, zvučíme klasickej klub, takže 90% produkce je živé hraní. Sice minimálně 50% zvuku jde z pódia ze samotné kapely, ale je co zvučit.
Ten comp se bude možná používat na kopák / snare nebo vocal, což je asi nejdůležitější. Já osobně jsem psal na master, pač bych tam rád umístil nějakej BrickWall komp nebo tak, protože právě zmiňovaní DJ's a podobně občas pošlou do mixu něco zvukově velice nepěkného až aparatuře ubližujícího :). Nebo stačí aby si kytarista nečekaně vytáhl kabel ze svého nástroje a LUP. Pokud se pluginy osvědčí, tak spíš vidím investici do nákupu vícestopé zvukovky...
Ja by som radsej investoval do Behringer Multicomp .. alebo nieco podobne ..

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 02 zář 2008 14:09

Hele mozna se pletu, ale kdyz pujde signal pres pocitac, tak snad nehrozi, ze nejaky peaky ponicej aparaturu, ne?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 02 zář 2008 14:12

cyril : to je otazne .. prevodnik to skresli , ale RMS moze ist stale hore .. cize nicit aparat to moze ..

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 10 zář 2008 01:20

vlastně nevim, zda Ti to k něčemu bude (nevím rozpočet) - tedy kdybych měl odpovědět na úplně první otázku (Plugins na zvučení do klubu), šel bych do Metric Halo Channel Strip, který je součástí Metric Halo hardware. Je to I/O rozhraní, v realtimu lze použít pluginy - nejedou tedy z compu a odpadá problém s latencí

http://www.mhlabs.com

není to free, ale funguje to
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Odpovědět