Příprava před Mixem
Acid: hele ale to 88 na 44 je zase easy matematika, to podle mě má Ecson fakt pravdu, že tento převod bude vždycky efektivnější a jednodušší...je to logické, ale to co se týče zbytku této problematiky, tak to je naprosto skvěle vystiženo v článku co postnul Fova, který je opravdu kvalitní - stojí za tu "námahu" čtení v AJ...
no ale z toho článku mi zase vyplynulo, že na čistou nenáročnou (rozuměj nefilmovou) elektroniku je to docela jedno, takže když budu dělat clear electronic, tak můžu ject v 44.1/24 or 16 a bude to stejně ok...
no ale z toho článku mi zase vyplynulo, že na čistou nenáročnou (rozuměj nefilmovou) elektroniku je to docela jedno, takže když budu dělat clear electronic, tak můžu ject v 44.1/24 or 16 a bude to stejně ok...
Naposledy upravil(a) Jindy2 dne 03 led 2008 18:30, celkem upraveno 2 x.
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
safa píše:Hezky, Jiri, mas u me opet jednu poklonu. Docela mam chut ti to obslehnout, trochu to rozsirit, pripsat k tomu nejakej uvod a zaver a udelat z toho clanek, co ty na to ?
Diky kluci

Jinka nechte PLS bejt uz tu sample rate 88.2 vs 96, dotaz nebyl kladenej na tohle tema --- ted je to tu zase na hadku a premiru OT ... : )
.
To není na "hádku" ... Je to jen oprava chybného sdělení o tom že konverze 96/24 může způsobovat nějaké problémy ve výsledném audiu. Není to pravda. O konkrétních výhodách a parametrech jednotlivých frekvencí můžeme ale opravdu diskutovat v jiném threadu.ECSON WALDES píše:
Jinka nechte PLS bejt uz tu sample rate 88.2 vs 96, dotaz nebyl kladenej na tohle tema --- ted je to tu zase na hadku a premiru OT ... : )
.
Ahoj, tak to jsem ani nečekal tak perfektní odpověd. Abych k tomu dodal.
Hudbu kterou dělám připravuji ve většině případů pro Audio CD, čili standart 44,1/16 bit. Jedná se o Hip-hop, takže půl na půl elektronika VS samply. Co se nahrávání týče, tak bicí a některé samply točím analogovou cestou (Sampler-Karta). a druhá část je z VST nástrojů, takže MIDI. To potom exportuju a daná stopa se mi načte přímo v Cubase. Pojmenování pokládám za jasnou věc a pro každý song je ikonka zvlášt, tak si myslím že Na DVD je to přehledné. Když nahraju a sestříhám vše, ukládám to jako REC. (Cub. Project).Většinou také dělám MIX a ten sejvnu jako MIX, takže člověk ve studiu může mít obraz o tom jak zhruba si to představuji a zároven rychle načte save z kterým bude pracovat (REC). Střih a Aranže dělám předem, tak aby ve studiu proběhl pouze Mixdown a né žádné zbytečné zdržování. Šetřím čas tak "Zvukovému mistru" i mé peněžence:-). Když stříhám, tak nepoužívám Fadey, ale roztáhnu to na max a podle amplitůdy, jejiž hodnota se podobá nejvíce Nule určuji bod střihu. V podstatě střhám a aranžuji tak nějak zároven. Až mám acapellu, dodělávám úplné detaily. Beru za dobrou radu to, aby stopy byly v celku a začínaly všechny stejně. To potom nezávisle na SW jsou k použítí.
Mám ještě jednu otázku a to ohledně hry na Kontroler.
Nejsem žádný pianista jen dohrávám linky a občas postavím song na nějakém motivu co vymyslím. nemusím ani říkat, že dnešní styly jsou o jednoduchých aranžích a linkách co se moderního pojetí hip hopu a RnB týče. Tak že můj problém je dynamika.
Hudbu kterou dělám připravuji ve většině případů pro Audio CD, čili standart 44,1/16 bit. Jedná se o Hip-hop, takže půl na půl elektronika VS samply. Co se nahrávání týče, tak bicí a některé samply točím analogovou cestou (Sampler-Karta). a druhá část je z VST nástrojů, takže MIDI. To potom exportuju a daná stopa se mi načte přímo v Cubase. Pojmenování pokládám za jasnou věc a pro každý song je ikonka zvlášt, tak si myslím že Na DVD je to přehledné. Když nahraju a sestříhám vše, ukládám to jako REC. (Cub. Project).Většinou také dělám MIX a ten sejvnu jako MIX, takže člověk ve studiu může mít obraz o tom jak zhruba si to představuji a zároven rychle načte save z kterým bude pracovat (REC). Střih a Aranže dělám předem, tak aby ve studiu proběhl pouze Mixdown a né žádné zbytečné zdržování. Šetřím čas tak "Zvukovému mistru" i mé peněžence:-). Když stříhám, tak nepoužívám Fadey, ale roztáhnu to na max a podle amplitůdy, jejiž hodnota se podobá nejvíce Nule určuji bod střihu. V podstatě střhám a aranžuji tak nějak zároven. Až mám acapellu, dodělávám úplné detaily. Beru za dobrou radu to, aby stopy byly v celku a začínaly všechny stejně. To potom nezávisle na SW jsou k použítí.
Mám ještě jednu otázku a to ohledně hry na Kontroler.
Nejsem žádný pianista jen dohrávám linky a občas postavím song na nějakém motivu co vymyslím. nemusím ani říkat, že dnešní styly jsou o jednoduchých aranžích a linkách co se moderního pojetí hip hopu a RnB týče. Tak že můj problém je dynamika.
potom nahrávku v MIDI datech otevřu v MIDI editoru a upravuji úhozy aby byly přesně podle Beatu a tak též srovnávám hlasitost a tím se snažím o nějakou "dynamiku" Právě proto, že se nejedná o klasickou hru tak to nevidím tak černě. Většinou se to opakuje. Ale co jsem vlastně chtěl říct. tak nějak se spoléhám na Compresor, který při zprávném nastavení by měl dodat
hehe to je asi daky hiphopersky protest proti zauzivanym konvenciam.....v tomto pripade proti zauzivanemu hudobnemu nazvosloviu...nejakemu praotcovi hiphoperovi to znelo asi cool "A capella" a zacal to pouzivat a vsetci ostatni ako to uz je v tejto oblasti zvykom chceli byt min. rovnako cool.....a zacali sa opakovat...nezmyselne....ale cool.