Hele jednu kytaru můžes hodit do sterea tak, že na ní hodíš stereo enhancer a pak třeba do levý bedny dáš orig. signál a do pravý nastavíš ten samý signál, ale s odstupem zhruba 25ms a kytara by měla chytnout trochu ten prostorovej nádech.
U tvrdšího rocku a metalu všeobecně platí, že se kytary panují na tvrdo doleva a doprava. Jednodušše prostě... když je jeden kytarista, tak se nahraje 2x a každá ta stopa se hodí na jinou stranu. Tím se pak udělá takovej správnej prostorovej nádech s tím, že to bude znít normálně, protože každá ta stopa bude mít jinou sinusoidu signálu.
Jo a když bude hrát místama třeba jen jedna kytara z jednoho kanálu (třeba jen z levý bedny při bridgy nebo nějakým přestupu prostě), tak se to prožene reverbem. To udělá takovej zvláštní efekt. Když hraje jen levá kytara, tak v pravý bedně je slyšet dozvuk. Je to mnohem příjemnější na uši, než jen kytara v levýho kanálu natvrdo, hlavně na sluchátkách je to zajímavý.
Jo a k těm bicím... aby kopák chytnul takovej ten víc mlaskavej zvuk s nižším basem a ťukavou tečkou, tak se kopák prožene dvěma 5Pass-EQ.
První EQ se nastaví zhruba: 50Hz +8dB / 160Hz -10dB / 1700Hz +9dB / 4000Hz +3dB
a druhej EQ zhruba: 220Hz -10dB / 1500Hz +4dB / 4700Hz +4dB / 8000Hz +15dB.
Když ten kopák pak projde oběma těma EQ tak to
z tohohle zvuku:
udělá takovej:
Ty hodnoty EQ jsou samožřejmě jen informativní. Záleží jakej zvuk se líbí kapele, takže se to dá nastavovat do nekonečna.
EDIT: Aha, tak teď jsem si to přečetl celý, takže ten kopák odpadává. Ale ještě mě napadlo... Pokud je jen jedna kytara, tak tu hodit v levo a pak tu samou stopu i do prava, ale s obrácenou polaritou signálu, ale nejsem si jistej jestli to fachá. Musel bych testnout.
