Rozdiely v internych algoritmoch mixdownu ..

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
markuc
Příspěvky: 650
Registrován: 02 led 2007 04:44
Vybavení

Rozdiely v internych algoritmoch mixdownu ..

Příspěvek od markuc » 05 zář 2009 13:59

Tak jsem zkusil prime porovnani zvuku Nuendo - Reaper. Vim, ze se jedna o jinou kategorii, ale Reaper dopadl dost tristne ... Pouzil jsem plug-in 4Front Truepiano a v Reaperu byl zvuk tak nejak tenci a ve vyskach jakoby trochu nakreslenej, i kdyz na metrech bylo vse ok. Ale subjektivne nebyl spatnej, to urcite ne. Za stejnych podminek v Nuendu hralo to piano o tolik jinak a dle me spise lip, ze me to az zarazilo. Mimo to byla v Nuendu mensi latence pri stejnym nastaveni, ale ne ciselne, pouze realne. Hodne zajimavy srovnani, doporucuju vyzkouset. Netusil jsem, ze rozdily muzou byt tak strasne markantni.

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2028
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od Ondra P. » 05 zář 2009 15:38

markuc píše:Tak jsem zkusil prime porovnani zvuku Nuendo - Reaper. Vim, ze se jedna o jinou kategorii, ale Reaper dopadl dost tristne ... Pouzil jsem plug-in 4Front Truepiano a v Reaperu byl zvuk tak nejak tenci a ve vyskach jakoby trochu nakreslenej, i kdyz na metrech bylo vse ok. Ale subjektivne nebyl spatnej, to urcite ne. Za stejnych podminek v Nuendu hralo to piano o tolik jinak a dle me spise lip, ze me to az zarazilo. Mimo to byla v Nuendu mensi latence pri stejnym nastaveni, ale ne ciselne, pouze realne. Hodne zajimavy srovnani, doporucuju vyzkouset. Netusil jsem, ze rozdily muzou byt tak strasne markantni.

tohle jsem taky drive dost resil, ze kazdy DAW mi znel trosku jinak, ale kazdej odbornik ti na to rekne , ze pokavad pouzijes stejny pluginy se stejnym nastavanim, tak to musis znit stejne, ze to je "1+1=2 a ne ze 1+1=3"...
taky mezi DAW slyslim nejaky rozdily , ale asi je to proste haluz... nejlepci si je udelat rendr toho VSTi pluginu bez dfalsich VSTcek a pak si ho pustit v nejakym prehravaci...

Uživatelský avatar
markuc
Příspěvky: 650
Registrován: 02 led 2007 04:44
Vybavení

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od markuc » 05 zář 2009 16:03

Ekeaze : To mas pravdu, az bude trocha casu, zkusim pripravit nejaky porovnani a dam sem nejaky ukazky...treba se to fakt cloveku jen zda, tak jako spousta jinych veci ve zvukarine ... :)

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od Cyril » 05 zář 2009 16:44

ja tomu neverim... to bude asi neco jako ze kdyz ti naleju stejny vino do dvou ruznych flasek tak ti taky bude kazdy chutnat jinak... vyexportuj ty soubory a udelej test s otocenou fazi...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

listonos
Příspěvky: 314
Registrován: 08 říj 2006 07:29

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od listonos » 05 zář 2009 18:52

Rozne DAW mozu mat rozny zvuk - niektore spracuvaju (a tiez mixuju) signal v 32bit niektore v 64bit a pravdepodobne budu mat aj rozdielne algoritmy na konecny prevod do 16/24bit co ide do zvukovky, pripadne ako render do wavu. Potom ostatne pluginy mozu spracuvat signal v 32 alebo 64 bit takze potom zalezi od konkretnej implementacie v DAW ze co s tym vlastne robi a kolkokrat zaokruhluje ten signal ked mam napriklad 3 pluginy ktore same o sebe su 64bit ale samotna DAW je 32bit. Podla mna mozu byt pri projekte kde je vela stop tie rozdiely vo zvuku dost velke.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od Cyril » 05 zář 2009 19:11

listonos: ale tady je rec o jedny jediny stope, pokud se nepletu...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2028
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od Ondra P. » 05 zář 2009 19:57

nez se tu rozbehne nekonecna diskuze o tom jestli DAW muze mit ruzny sound , tak by bylo mozna dobry zalozit pro to separatni tema...
celkem me to tez zajima, pac mi prijde, ze taky nejaky rozdil slysim , ale mnohokrat mi bylo receno, ze to je haluz :)

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12765
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od dendy » 05 zář 2009 20:03

vytvorte niekto z toho separatny thread...

inak haluz to nemusi byt pretoze imho vobec nejde iba o 1+1 = 2 ... myslim ze vacxsina DAW nerobi len prachsprostu sumaciu ale robi aj nejake ine veci pri mixdowne, ktore mozno nie su az tak transparentne, ale ktore mozu druhotne ovplyvnit vysledny zvuk.. sudiac podla toho ako sa sprava vystupny render v roznych DAW si myslim ze tam pchaju este na koniec rozne "skryte" limitery a podobne veci (ved logicky - nieco musia robit s vystupom ked ti volume meter mastra ukazuje +3 dB co je samozrejme pri vystupnom render mixdovne nezmysel - z toho mi vyplyva ze tam vnutorne v mixdown algorytme musi byt zaimplementovany minimalne nejaky peak limiter alebo nieco take ... najvyraznejsie mi to prislo vo Fruity, najmenej citelne v Cubase.. ale vsade imho "nieco" co je sucast mixdown algorytmu je, nikdy to nieje len jednoduche 1+1 = 2 ...)

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od Cyril » 05 zář 2009 20:09

dendy: tak se to asi nakonec nejak znormalizuje (smerem dolu), ne? to by mi prislo logicky a bezztratovy. A nebo se to nad nulou natvrdo orizne (to dela myslim treba Samplitude, ale pocitam ze i ostatni programy).
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od Pytkin » 05 zář 2009 20:12

cyril : o normalizacii nemluv .. uz sme ti to vysvetlili , ze to je zakazana funkcia !

Uživatelský avatar
luphtrack
Příspěvky: 1044
Registrován: 11 lis 2008 00:16

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od luphtrack » 05 zář 2009 20:14

je to otazka reprezentace dat. a jak psal listonos, pokud se nejak meni z 64 bitů na 32 a tak porad dokola, muze to mit na vysledek vliv.

ps. algoritmus
Obrázek
live free or die!

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12765
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od dendy » 05 zář 2009 20:16

pytkin: ty tu mas admin prava nie ?? oddel toto a vytvor z toho novy thread nech nezasierame thread o REAPERovi

cyril ale mas tam kopu inych veci.. rozne oversamplimngy, zahladzovania, rozne sposoby ako sa vysporiadat s kvantizacnou chybou/kvantizacnym sumom, dithering pri downsamplovani povedzme z internych 32bit na 16bit a hafo dalsoch veci ... to ze jednotlive mixdown algorytmy jednotlivych DAW sa mozu lisit v detailoch je uplne jasne a to ze sa to potom moze prejavit na vyslednom charaktere mixdownu je jasne tiez... obecne cim lepsie spraveny mixdown algorytmus tym viac by mal byt "neutralny" cize "nepocutelny" ... kvalitu mixdown algorytmu poznas najlepsie tak, ze chytis nejake wav-ko, znormalizujes ho na - 0 dB .. potom vytvoris projekt, hodis ho do stopy, das vysledny render (tak aby sa ti neclipoval), vysledny render das zase na -0 dB - a v idealnom vysledok by mal byt uplne identicky s povodnym wavkom - silne ale pochybujem ze najdes jediny DAW v ktorom to tak naozaj bude :)

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od Cyril » 05 zář 2009 20:39

dendy: hm, tak jsem to zkusil s reaperem a ty soubory jsou identicky.
pytkin: o normalizaci uz se dohadovat nechci, ja ji dal budu pouzivat kdyz se mi bude hodit, a zdejsi diskuze, kterou jsem nepochopil, na tom nic nezmeni :)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2028
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od Ondra P. » 05 zář 2009 21:57


Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

Re: REAPER - DAW

Příspěvek od EXCOM » 05 zář 2009 22:05

pekny for :) hadam vsetci dostali odpoved na svoju otazku 8)

Odpovědět