Snimanie rytmicaku / poloha mikrofonu

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Drumer
Příspěvky: 326
Registrován: 06 úno 2008 13:14

Příspěvek od Drumer » 29 dub 2008 21:05

gaffa je taková profi kobercovka:)

Uživatelský avatar
Cundo
Profesionál
Příspěvky: 607
Registrován: 15 pro 2007 17:44

Příspěvek od Cundo » 09 kvě 2008 11:52

Snare nahravam niekedy aj tromi mic.Velmi sa mi osvedcil sposob SM 57 zhora,co je po ruke zdola s otocenou fazou+miniatutny lacny elektret so stipcom na rafiku umiestneny v mieste dopadu uderu rimshot.Je to podla odporucania SAE,ma to sluzit na lahsie efektovanie RS,co je trosku problem,ked nema samostatnu stopu.Ja som ale z nudze pouzil spominany elektret so stipcom,lebo neboli ani mic,ani stojany nazvys.A ake bolo moje prekvapenie,ked som pocul zvuk snare z tej pomocnej stopy!Hotovy masaker,plny agresivny sound z ohromnym transientom,pravdepodobne v dosledku prenosu vibracii tela bubna na stipec mic,hned som ho pouzil ako hlavny track pre snare.Len je potrebne gejtovat,lebo elektret nabera aj vsetko navokol.Na predposlednom nahravani som vynechal elektret,lebo v blackmetale sa RS nehra a pouzil som ako spodny mic AKG 440 s klipsnou na raf a vysledok podobny,prenos vibracii z rafu urobil svoje.Je to sice z nudze cnost,ale funguje ucinne.V poslednom pripade nemoze byt problem ani presluch z HH.
PS.Pri nabere bubnov sa casto podcenuju overheady,pre mna su rozhodujuce pri mixe supravy.Dobre nahrate overheady hraju sami (okrem kicku).Ostatne tracky su len na attacky a efektovanie.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 09 kvě 2008 13:43

Cundo píše:Snare nahravam niekedy aj tromi mic.Velmi sa mi osvedcil sposob SM 57 zhora,co je po ruke zdola s otocenou fazou+miniatutny lacny elektret so stipcom na rafiku umiestneny v mieste dopadu uderu rimshot.Je to podla odporucania SAE,ma to sluzit na lahsie efektovanie RS,co je trosku problem,ked nema samostatnu stopu.Ja som ale z nudze pouzil spominany elektret so stipcom,lebo neboli ani mic,ani stojany nazvys.A ake bolo moje prekvapenie,ked som pocul zvuk snare z tej pomocnej stopy!Hotovy masaker,plny agresivny sound z ohromnym transientom,pravdepodobne v dosledku prenosu vibracii tela bubna na stipec mic,hned som ho pouzil ako hlavny track pre snare.Len je potrebne gejtovat,lebo elektret nabera aj vsetko navokol.Na predposlednom nahravani som vynechal elektret,lebo v blackmetale sa RS nehra a pouzil som ako spodny mic AKG 440 s klipsnou na raf a vysledok podobny,prenos vibracii z rafu urobil svoje.Je to sice z nudze cnost,ale funguje ucinne.V poslednom pripade nemoze byt problem ani presluch z HH.
PS.Pri nabere bubnov sa casto podcenuju overheady,pre mna su rozhodujuce pri mixe supravy.Dobre nahrate overheady hraju sami (okrem kicku).Ostatne tracky su len na attacky a efektovanie.
room mic nepouzivas? to je dalsi dolezity prvok... ale musis mat bubnovo "kompatibilnu" miestnost, tj sada pri posluchu z dialky hra celkovo dobre (pri normalnom posluchu usami)

Uživatelský avatar
Cundo
Profesionál
Příspěvky: 607
Registrován: 15 pro 2007 17:44

Příspěvek od Cundo » 09 kvě 2008 14:02

Nahravam vacsinou v "terene",casto v neupravenych skusobniach kapiel,v takych pripadoch room dvojica nema asi velky zmysel.Inak som velky privrzenec nahravania stereoparom mikrofonov,ked este trosku vyrastieme a budeme mat stabilne studio,room a PZM istotne pri bubnoch budu musiet byt.

Uživatelský avatar
Profil
Příspěvky: 115
Registrován: 26 bře 2008 13:03

Příspěvek od Profil » 20 kvě 2008 09:32


Odpovědět