BTW kde a co delas s timhle profesnim rozhledem ? Docela by me stalo za to se s tebou prilezitostne potkat ...
Zkouseli jste nejake mene obvykle stereofonni techniky ?
... jasne, nutne si uvedomit ze je to v prvni rade maximalne zjednodusena pomucka, mas pravdu.
BTW kde a co delas s timhle profesnim rozhledem ? Docela by me stalo za to se s tebou prilezitostne potkat ...
BTW kde a co delas s timhle profesnim rozhledem ? Docela by me stalo za to se s tebou prilezitostne potkat ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
cau, docela by me zajimalo, jestli nekdo z vas pouziva takoveto stereo kondiky...
např.:

odpadaji tak problemy se vsemi temi fazemi a hrebeny, a i kdyz to nemusi byt vsude plus, je to zpusob snimani, ktery se blizi zpusobu lidskeho vnimani. Pouzivate to vubec nekdo? Na co se to hodi? Na co naopak ne? Je pro amatera vyhodnejsi investovat do takovychto mikrofonu, nebo do dvou specos ? Profikum dik
např.:

odpadaji tak problemy se vsemi temi fazemi a hrebeny, a i kdyz to nemusi byt vsude plus, je to zpusob snimani, ktery se blizi zpusobu lidskeho vnimani. Pouzivate to vubec nekdo? Na co se to hodi? Na co naopak ne? Je pro amatera vyhodnejsi investovat do takovychto mikrofonu, nebo do dvou specos ? Profikum dik
Naposledy upravil(a) Pierre niko dne 10 lis 2005 13:11, celkem upraveno 1 x.
pierre niko: C426 jsem vyzkoušel na sólovej klavír, musím říct, že mi to zrovna nesedlo, ORTF se mi líbí víc, nemám ji ale zas tak naposlouchanou jako dvojici C414, protože jsem línej stavět škatuli a jeden kabel navíc, který k tomuhle mikráku patří, ty ostatní neznám.
Ten třetí nevypadá, že by se dal měnit úhel mezi osama, což by mi vadilo, pak bych dal přednost dvěma solo mikrofonům (s nimi postavíš i XY, nejen AB apod.) - taky si mohl dát fotky vedle sebe (jestli to jde), člověk roluje sem a tam
XY (dvě kardiody s i méně než 90°) je ale dobrá pro jiné sólové nástroje ve stereu (dřeva, dechy, smyčce), to si musíš vyzkoušet, ale netvrdil bych, že odpovídá lidskému způsobu slyšení, tomu se blíží spíš nahrávací hlavy s malou nevýhodou - musely by se nahrávky na ně přísně poslouchat na sluchátka
(mj. vzhledem k tomu, že se bavíme o stereofonních mikrofonech, tak přečti si předešlé příspěvky, kdy vznikají hřebeny a kdy ne a spočítej si od jakýho kmitočtu by začínal hřeben při zmonění toho druhýho mikráku, když bude špicí ke zdroji, tak jak je, při vzdálenosti vložek - jako ideální kulák - dejme tomu 8cm)
safa: třeba k tomu někdy dojde
i pro mne to bude potěšením
Ten třetí nevypadá, že by se dal měnit úhel mezi osama, což by mi vadilo, pak bych dal přednost dvěma solo mikrofonům (s nimi postavíš i XY, nejen AB apod.) - taky si mohl dát fotky vedle sebe (jestli to jde), člověk roluje sem a tam
XY (dvě kardiody s i méně než 90°) je ale dobrá pro jiné sólové nástroje ve stereu (dřeva, dechy, smyčce), to si musíš vyzkoušet, ale netvrdil bych, že odpovídá lidskému způsobu slyšení, tomu se blíží spíš nahrávací hlavy s malou nevýhodou - musely by se nahrávky na ně přísně poslouchat na sluchátka
(mj. vzhledem k tomu, že se bavíme o stereofonních mikrofonech, tak přečti si předešlé příspěvky, kdy vznikají hřebeny a kdy ne a spočítej si od jakýho kmitočtu by začínal hřeben při zmonění toho druhýho mikráku, když bude špicí ke zdroji, tak jak je, při vzdálenosti vložek - jako ideální kulák - dejme tomu 8cm)
safa: třeba k tomu někdy dojde
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
Krokyn: jo ja nad tim moc nepremyslel, s temi hrebeny je mi to jasne... ja jen ze sem cet na fun audio music, ze "Z důvodu umístění obou kapslí v těsné blízkosti od sebe nedochází k vyrušení fází a tudíž ani k negativnímu doprovodnému efektu jakým je časové zpoždění mezi dvěma snímanými signály." tak sem to premrstil. Slo mi spis o to zjistit, jake jsou vyhody a nevyhody, a hlavne to jestli to nekdo seriozne pouziva. Kazdopadne dik
Pierre niko: XY byly vždy velmi oblíbené právě kvůli kompatibilitě s mono (třeba pro účely TV či rozhlasu), ale mírné zpoždění signálu mezi jednotlivými kanály, které způsobují jiné systémy, bývá pro stereofonii přínosem
jinak jsou si systémy rovnocenné, jen se s nimi musí umět zacházet (berlička pro představu o chování systémů, viz tabulka u Schoepsů, ovšem vlastní zkušenost nenahradí)
jinak jsou si systémy rovnocenné, jen se s nimi musí umět zacházet (berlička pro představu o chování systémů, viz tabulka u Schoepsů, ovšem vlastní zkušenost nenahradí)
... to bych se hadal, nevim jak ty ale ja teda nemam obe usi hned na sobe. To mi prijde blizsi lidskymu vnimani DUMMY HEAD KU100 nebo i ta ORTF.Pierre niko píše: odpadaji tak problemy se vsemi temi fazemi a hrebeny, a i kdyz to nemusi byt vsude plus, je to zpusob snimani, ktery se blizi zpusobu lidskeho vnimani.
Jinak nepouzivam. Zkousel jsem X-Y na overheadech ... slo to ale ORTF tam IMHO vychazi lip. Lip to fungovalo na smyccovej kvartet kde jsem potreboval maximalni monokompatibilitu nebo na sago, hoboj ci fletnu (solove) . Jinak zatim si XY delam z ORTF hrazdicky co je v sade 3523, takze jsem nemel potrebu kupovat neco takovyho.
Naposledy upravil(a) safa dne 10 lis 2005 21:22, celkem upraveno 2 x.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Krokyn) ... pises "a spočítej si od jakýho kmitočtu by začínal hřeben při zmonění toho druhýho mikráku" ... promin, jsa nevzdelan, podle ceho se to da spocitat ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
ok, uznavam, ze sem si to mel vyc rozmyslet, ale o to mi vubec neslo... Slo mi o to, jestli to nekdo pouziva, a jake to ma vyhody. Opravdu to nikdo stabilne nepouziva, nebo nema jakekoli zkusenosti? Nevim proc, ale je mi tento system nejak sympaticky, tak bych chtel nejake informace... diksafa píše: ... to bych se hadal, nevim jak ty ale ja teda nemam obe usi hned na sobe.
safa : z normální rovnice pro rychlost a pár dalších vztahů
vzdálenost mezi vložkami mikrofonů a rychlost zvuku dají časové zpoždění (t=s/v), které podle f=1/t představuje kmitočet, který bude ve fázi (tj. zesílen) a všechny jeho násobky (n*f, kdy n je množina celých čísel)
první kmitočet, který bude naopak utlumen je poloviční (dvojnásobná vlnová délka), ty další leží vždy uprostřed mezi zesílenými kmitočty n*f
f=340/0,08=4250Hz
utlumené f budou 2125 a všechny další 2125 + n*f (tj. 6375Hz, 106265Hz atd.), nebo také (2n-1)*f/2
neboli ještě jinak: liché násobky kmitočtu s dvojnásobnou vlnovou délkou
f=340/0,016=2125Hz, a pak (2n-1)*f
vzdálenost mezi vložkami mikrofonů a rychlost zvuku dají časové zpoždění (t=s/v), které podle f=1/t představuje kmitočet, který bude ve fázi (tj. zesílen) a všechny jeho násobky (n*f, kdy n je množina celých čísel)
první kmitočet, který bude naopak utlumen je poloviční (dvojnásobná vlnová délka), ty další leží vždy uprostřed mezi zesílenými kmitočty n*f
f=340/0,08=4250Hz
utlumené f budou 2125 a všechny další 2125 + n*f (tj. 6375Hz, 106265Hz atd.), nebo také (2n-1)*f/2
neboli ještě jinak: liché násobky kmitočtu s dvojnásobnou vlnovou délkou
f=340/0,016=2125Hz, a pak (2n-1)*f
aha
... mmno me sla hudebka vzdycky lip nez matika ;-]
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
to mě taky, docela jsem se zapotil, abych to nějak nezblnul
, ale chyba tam není
mj. hřebeňák je dobře popsanej u Vlachýho (str.43) až na tu jeho aplikaci na stereofonní systémy - to, co jsme tu řešili
taky je třeba vědět, že se netýká pouze dvou mikrofonů, ale i odrazů (důležité u PZM mikrofonů), pro jednoduchou představu
http://www.crownaudio.com/mic_web/tips/mictip7.htm (na tyhle odkazy na crownaudio jsem přišel náhodou během týhle diskuze)
víc už ze mne nedostaneš
(max. tip na jinou literaturu)
mj. hřebeňák je dobře popsanej u Vlachýho (str.43) až na tu jeho aplikaci na stereofonní systémy - to, co jsme tu řešili
taky je třeba vědět, že se netýká pouze dvou mikrofonů, ale i odrazů (důležité u PZM mikrofonů), pro jednoduchou představu
http://www.crownaudio.com/mic_web/tips/mictip7.htm (na tyhle odkazy na crownaudio jsem přišel náhodou během týhle diskuze)
víc už ze mne nedostaneš
hmmm neni to nekde zpracovany (ten vzorecek) v XLS ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz





