předvedli jste učebnicový příklad toho, jak se na diskuzních fórech nechovat. Jsem laik a zajímá mě specifický problém, který vyplývá z konkrétní situace a tak jsem položil zcela konkrétní dotaz. Mám se snad stydět za to, že se chci něco dozvědět? Nabízí se další oblíbená reakce podobných: "Tak si to najdi". A k čemu jste potom vy, potažmo tématické diskuzní fórum? (Já myslím, že už teď si dovoluju moc a měl bych dostat BAN ne?)
V prvé řadě - abyste pochopili situaci:
to Sanchez: ano, ekvalizér. To co je na obrázcích se jmenuje EKVALIZÉR a je to součást programu na produkci hudby. Proč bych to měl nazvat jinak? Jsem laik.
to Pavlii: v závislosti na křivce na signálu. Tedy SINUS, TRIANGLE, RECTANGLE, SAW. To je na tom k nepochopení?
to Pytkin: to co jsem dal je JEDNA FREKVENCE. A mimo jiné také POINTA dotazu. Hned PRVNÍ obrázek (a i ty ostatní) jsou to, co vygeneruje nastavení JEDNÉ JEDINÉ frekvence. V tomto případě to bylo 50 Hz. A právě proto mě zajímá, co se vlastně odehrává, když to ona "len ciara" není. Ani u SINUSOVKY, jak vidno hned z PRVNÍHO obrázku. A jen pro zajímavost - "len ciaru" bude očekávat každý, kdo si v nějaké apce na telefonu pustí třeba 50 Hz. A ejhle.
to Biscuit: ano - to je můj záměř. A jako začátek jsem zvolil dotaz na diskuzním fóru, kde jsem předpokládal relevantní odpověď, či odkaz na potřebné informace.
Zdá se to jako banalita, ale s ohledem na fakt, že Google je schopen na identický dotaz, v rozmezí jednoho dne, zobrazit rozdílné výsledky a tak mnohdy to, co jsem NAŠEL, už druhý den NENAJDU, je tento postup nejúčinnější. Jen je třeba odfiltrovat dementy.
A na závěr (protože toto vás nebude vůbec zajímat) - nejsem žádná vořeztužka, ale člověk, který možná jako první minimálně v ČR detailně rozpitval určitý trestný čin, který v mnohém souvisí s akustikou a je spojen s desítkama úmrtí. A právě to, jak někteří lidé polobožského typu přistupují k dotazům, které pokládají lidé chtějíc se něco dozvědět je jeden z důvodů, proč se takový trestný čin může odehrávat. To jen tak k zamyšlení, které se má odehrát před vyprodukováním vašich příspěvku.
PS: pokud byste pociťovali silné nutkání mi to taky nandat, tak prosím hlavně o konkrétnost a logickou argumentaci, kterou umožňují mnou napsané, zcela konkrétní informace. Děkuji.
Sorry chlape .. Pises tu kokotiny .. Nerozumies tomu .. Zle sa vyjadrujes .. A este si k tomu drzy .. A ocakavas ze ti budeme radit .. Ja uz nemam chut ..
2LOVEC: k nepochopení je jednoduše to, že tomuhle se odjakživa říkalo "průběh". "Křivkou" se označuje třeba tvar EQ křivky. To na vysvětlení (pro začátečníka).
Je tu taky malinko otázka použitého měřáku, neboť se tu poněkud může lišit interpretace. Od prakticky jedné čáry (Spektrometer) po podobný tvar (Spektroscope/Spectrum Bar) - používám termíny analyzátorů z WaveLab. Bavím se teď o harmonickém průběhu, konkrétně čistý sinus. Že to takto vypadá je důsledek vzorkování. Opravdu čistou spektrální čáru bys dostal pouze v rovině analog-analog. Tohle je už ale prostě víceméně látka VŠ.
Zbylé průběhy jsou také správné, protože jsou nesinusové a mají tudíž hromadu harmonických frekvenčních složek.
Zajímavé. Já jsem udělal totéž pro 1600 Hz mám znát na grafu ještě 3. harmonickou (4800 Hz). A Na spektrografu to není jen jeden sloupeček. Ale zase se mi tam neukazuje ta harmonická.... Proto jsem psal o možné variabilitě měřáků.
Pytkin - no vidíš, tak přeci jen jsi se od nechuti radit dopracoval k něčemu co lze považovat na smysluplnou odpověď, z kteŕe si mohu něco odnést a zkusit jinou aplikaci . I to stačí.
2Pytkin: tu 3. harmonickou mi tam zanesl kompresor. Bez něj to odpovídá přesně tvému obrázku. Nicméně na Spektrografu je to prostě poněkud širší - cca 1 kHz - 3 kHz (při té mé frekvenci 1.6 kHz).
Podle mě a toho co vidím na spektrografu jsi vygeneroval 1 tón na frekvenci 50Hz. Ořezat na 200Hz lze, buď VCF filtrem (LowPass Filter až 24dB/oktávu) nebo equalizerem (na digital EQ co znám tak max 20dB/oktavu), nebo oběma současně a strmost ořezu bude součtem obou, tj vše nad 200Hz uz by realně nemělo být moc slyšitelné.
Znít bude po ořezu SINUS úplně stejně jako bez ořezu, ostatní budou mít slyšitelný základní tón 50 Hz stále stejně, ale obsah vyšsích harmonických jen do těch 200Hz, tedy pocitově bez středů a bez výšek. Přesto budou jednotlivé vlny rozeznatelné - podle spektrografu SAW bude mít 3 vyšsí harmonické složky a RECTANGLE a TRIANGLE jednu vyšší harmonickou od základního tónu, s tím že RECTANGLE ji má podle spektrografu o 10dB hlasitější než TRIANGLE, takže bude znít pocitově trochu plněji. Laicky říkám, že si stačí představit kostelní varhany a jejich píšťaly: ta největší a nejdelší je ten základní tón a vyšší harmonické jsou kratší a tenčí píšťaly co produkují tóny na frekvencích a o hlasitosti jako další vlny na tom spektrografu.