Antelope Audio Orion32
Re: Antelope Audio Orion32
Uh.. 32ad aj 32da.. Tak to je fakt peklo..
Re: Antelope Audio Orion32
V pondeli nam konecne dorazil. O vikendu testnem a poreferuju. Hodne me zaujal sw ovladac.



Re: Antelope Audio Orion32
Poreferuj, jsem zvedavej, z tech loopbacku co posilal Marcel na GS jsem zrovna nadsenej nebyl, doufal jsem, ze to nakope rit Lavrymu.
Re: Antelope Audio Orion32
Uvidime,jsem sam zvedav...je neake spesl prani/tip co by jsme meli vyzkouset...? Kouknu i na streva a dam sem neake fotky + vzorky (LOOPBACK atd.)v porovnani s ssl,rme....forssell,eclipse,crane a pod...skoda, ze nemame k dispozici lynx,apogee,metric halo,avid,burl,lavry(ikdyz to bych pucit mohl)...
Naposledy upravil(a) monoque dne 10 led 2013 19:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Antelope Audio Orion32
Hlavně by chtělo nějaké objektivní publikovatelné testy, např. výchozí soubor a DA - AD loop výsledek, spíše než nadšeně poslouchat a přepínat poslech apod.
Na pohled to vypadá velmi pěkně ...
Re: Antelope Audio Orion32
Co tedy navrhujes za test? Nebo mate nekdo zarucenou metodu porovnani prevodniku? DA-AD single loop a obraceni faze je nic moc nerikajici blbost. Mam uz celkem jasno jak postupovat,ale 100% metoda se zda neexistuje(tedy bez laboratorniho vybaveni). Ivo ty jsi pri vyberu/porovnani prevodniku postupoval jak? Pochybuju ze neakou exaktni a 100% metodou.Nebo?
Re: Antelope Audio Orion32
DA - AD loop nic neříkající blbost ? To snad ne ? Co objektivnějšího by sis chtěl představit než mít výchozí zvukový soubor a projet ho DA - AD převodníkem a porovnat jak se "zmrvil" proti originálu (a porovnat s jinými převodníky). U abstraktně ideálního dokonalého převodníku bude výsledek identický ... atd. Další test je projet tento file nějakým HW mastering chainem tj. zvuk - DA - HW 1- x - AD = výsledek. Udělat to víckrát s různými převodníky a srovnat. A další dokonalý test AD převodníku je zdroj nahrávky (mikrofon) - preamp a z preampu split kabely do 2 různých převodníků (split kabely ale musí být kvalitně udělané) - a jednoduše porovnat výsledek. Nahrávat 2x za sebou a přepnout převodníky je taky ok, ale nemůžeme vyloučit odlišnosti hraní v prvním a druhém případě.
Posuzovat DA převodníky z live poslechu na bednách je velmi ošemetné (nedá se zachytit a víckrát objektivně porovnat) a přichází do hry nadšená psychoakustika (slyšíme to co chceme)
Posuzovat DA převodníky z live poslechu na bednách je velmi ošemetné (nedá se zachytit a víckrát objektivně porovnat) a přichází do hry nadšená psychoakustika (slyšíme to co chceme)
Re: Antelope Audio Orion32
null test nemuze nikdy vyjit 0!!! Navic se do nahraneho samplu zanaseji nieak nekompenzovane chyby: jako latence, drift oscilatoru, zmena gainu, fazove posuny, de-synchronizace samplu atd. Prosim te neplet sem porad ten poslechovy test. Bedny taky vybiras podle poslechu. Test musi probehnou bez jakehokoliv externiho zarizeni, to znamena Loop ano, ale jak zmerit rozdil? Vsechny postupy zacinaji dobre,ale konci s vice "ale" nez , ze by to melo neakou relevanti hodnotu. Navic byc chtel mit i neake ciselne porovnani. Porovnani nahravek i pres sebelepsi kabel je taky subjektivni a null test bude taky neobjektivni.
Re: Antelope Audio Orion32
Ano - ale výsledky můžeš opakovaně porovnávat ... (poslechem), máš je zachycené. Tady není nic na vypočítání, nejde o žádné "hodnoty" .. Ale třeba o to, když to přejedeš například nějakým obzvlášt špatný převodníkem, z originálního zvuku ubude hloubka, šíře, punch, nějaké frekvence atd ... čím lepší převodník, tím bude výsledej lepší.
Nebo když budeš nahrávat housle apod. stejnými mikrofony a preampem jen změníš převodník, tak se změní i zvuk a to můžeš (objektivně) porovnávat. Jde jen o zvuk, o žádné čísla a hodnoty.
Rád si to třeba později vyzkouším a porovnám třeba u sebe .. V případě použití komplexně znějících akustických nástrojů, špičkových mikrofonů a preampů jsou ty rozdíly obvykle docela znatelné. Plus tady mám ty custom made split kabely ...
Nebo když budeš nahrávat housle apod. stejnými mikrofony a preampem jen změníš převodník, tak se změní i zvuk a to můžeš (objektivně) porovnávat. Jde jen o zvuk, o žádné čísla a hodnoty.
Rád si to třeba později vyzkouším a porovnám třeba u sebe .. V případě použití komplexně znějících akustických nástrojů, špičkových mikrofonů a preampů jsou ty rozdíly obvykle docela znatelné. Plus tady mám ty custom made split kabely ...
Naposledy upravil(a) Ivo dne 11 led 2013 17:34, celkem upraveno 1 x.
Re: Antelope Audio Orion32
Aha no,ale to jsme v te rovine co jsi rikal...slysime co chceme slyset a tim by i nas "neobjektivni poslechovy test" byl relevantni, protoze stejnou nahravku poustime/nahravame pres ruzne prevodniky a slysime rozdil..nebo ne? Nebo chces tvrdit ,ze zvuk preampu vsichni vnimame stejne. Navic kazdy ma jiny sluchovy rozsah a vnima zvuk jinak, dalsi vec je to pomerne tezko opakovatelne a neco co by mohl kazdy zkusit doma(tedy nezavisle na kvalite HW). To co me zajima, je zmena gainu pri opakovanem presemplovani, hlasitost rozdilove souboru, ktery bude bude mit na vstupu kompenzovane(gain, faze atd.) a synchorni samply, frekvencni spektrum rozdilu, chybu clocku v ppm a potom poslechovy test - porovnani originalu, rozdilu a na konec (rozdilu - original).
Re: Antelope Audio Orion32
No nejsme ve stejné rovině - když totiž něco NAHRAJEŠ, tak je to něco jiného, tak je to pevně a objektivně zachycené, můžeš to kdykoliv poslouchat, porovnávat, ty i kdokoliv jiný v jiném čase a prostoru ... v tom je ten rozdíl ... spontánní neopakovatelný a nezachytitelný poslech - to je maximálně nespolehlivá půda a psychoakustika funguje neuvěřitelně .. Asi nejsem sám kdo vícekrát jasně slyšel obrovské rozdíly mezi něčím a pak teprve zjistil že něco bylo bypassované a poslouchal 2x to samé ... A když jsme pro něco nadšení, tak to v té chvíli většinou zní mnohem "lépe" - když víme že právě hraje, to je naprostá klasika 
Ale jasně že estetické preference zůstávají subjektivní a názory se mohou lišit. Ale to že v něčem je rozdíl, to by subjektivní být nemělo ... asi každý uslyší nějaký rozdíl když se ten samý hlas nahraje na Behringer C1 nebo U47 apod. Ale někomu se třeba bude víc líbit Behringer. To už je jiná věc.
Ale když např. výsledkem převodníku A je např. méně basů než v originále, tak to asi není ideální ... ani více (i když to kuriozně může na první poslech znít "lépe" - a když například jiný převodník převede stejné basy - čili je lepší , tak může na první pohled znít hůře než ten, který basy přidal a zdánlivě to vylepšil).
Není to tak jednoduché.
Nemluvě o tom, že efekt kvality AD převodníku se dále kumuluje u mnohastopých projektů.
Gain sám o sobě mnoho neznamená - protože různé převodníky mohou být různě nastavené a kalibrované (a u mnoha se dá toto nastavení přepnout)
Ale budme realisté - asi není pravděpodobné že 64 kanálů převodníků může obecně mít do té míry sofistikovaný design, možnosti, zvuk atd. jako dedikovaný dvoukanálový převodník ve stejném prostoru. Ale obojí slouží primárně k něčemu trochu jinému ... v rámce kompenzace výhod a nevýhod obojího
Ale udělej to jak chceš, ptal ses mě, tak ti ze svojí vlastní zkušenosti odpovídám a dělím se - nemyslel jsem to jako impuls k nějaké polemice. Ale protože se těmito věcmi nadšeně zabývám už tak možná 10 let (a měl jsem možnost porovnávat leccos), tak jsem jen chtěl upozornit na některé drobné zrádné body, na které jsem se mockrát sám napálil ...
Ale jasně že estetické preference zůstávají subjektivní a názory se mohou lišit. Ale to že v něčem je rozdíl, to by subjektivní být nemělo ... asi každý uslyší nějaký rozdíl když se ten samý hlas nahraje na Behringer C1 nebo U47 apod. Ale někomu se třeba bude víc líbit Behringer. To už je jiná věc.
Ale když např. výsledkem převodníku A je např. méně basů než v originále, tak to asi není ideální ... ani více (i když to kuriozně může na první poslech znít "lépe" - a když například jiný převodník převede stejné basy - čili je lepší , tak může na první pohled znít hůře než ten, který basy přidal a zdánlivě to vylepšil).
Není to tak jednoduché.
Nemluvě o tom, že efekt kvality AD převodníku se dále kumuluje u mnohastopých projektů.
Gain sám o sobě mnoho neznamená - protože různé převodníky mohou být různě nastavené a kalibrované (a u mnoha se dá toto nastavení přepnout)
Ale budme realisté - asi není pravděpodobné že 64 kanálů převodníků může obecně mít do té míry sofistikovaný design, možnosti, zvuk atd. jako dedikovaný dvoukanálový převodník ve stejném prostoru. Ale obojí slouží primárně k něčemu trochu jinému ... v rámce kompenzace výhod a nevýhod obojího
Ale udělej to jak chceš, ptal ses mě, tak ti ze svojí vlastní zkušenosti odpovídám a dělím se - nemyslel jsem to jako impuls k nějaké polemice. Ale protože se těmito věcmi nadšeně zabývám už tak možná 10 let (a měl jsem možnost porovnávat leccos), tak jsem jen chtěl upozornit na některé drobné zrádné body, na které jsem se mockrát sám napálil ...
Re: Antelope Audio Orion32
Pokud nejsme ve stejne rovine tak jaky je pak rozdil mezi tvou nahravkou a nasi nahravkou, kterou nahrajem do pasu pres outboard a pak zpet pres ruzne prevodniky a pak se to porovnava? Prave ze tu tvoji oblibenou esoteriku, chci vyloucit! Jak vis, ze prevodnik A ma vic basu? Poslechem? A co treba vysoke frekvence, ktere ty uz slyset nemusis? V tom pripade pro tebe takovy prevodnik ztraci? Stabilita gainu znamena hodne a je to jeden z hlavnich faktoru kvality. Ty mas asi pocit, ze chci srovnavat Forssell a Orion, ze? Prosim te me tohle nebavi. Chtel jsi neake uverejnitelne vysledky? To co mi nabizis jako zaruceny je pro me stejne klise jako poslechovy test. A muj dotaz byl na metody jak objektivne dosahnout porovnani. Na debaty o nicem neni cas, promin.
Re: Antelope Audio Orion32
Monoque: Dokaze ten SW ovladac remote control pomocou Midi controllera? Budes testovat aj stabilitu s DAW? Dost ma ta masina zaujima.
Re: Antelope Audio Orion32
Ahoj, ja to bohuzel rozbalim a nainstaluju az zitra, tak dam vedet, ale midi to myslim neumi. Na GS je ohledne driveru i remote docela dobry thread...





