
Jak ze samplebanky vytvořit akustické bicí (Tutorial)
je to takmer nemozne
ak neboli nahravane spravnou sadou mikrofonov
takze jedine sadu alebo velke mnozstvo samplov a skusat a dufat
inac skvely navod,hotoval som sa ze presedlam z FPCcka vo FL na battery ale som sa zlakol ked som uvidel ako to vyzera
pocuval som tvoje veci a tie bicie tam mas vsade super
pre mna je track bicich obrovsky problem, som v tom stale strasna lama
ani nie tak technicky, skor neviem co tam do toho midi vtrepat aby to bolo chytlave a dobre a este to nastavit aby to nebolo umele... no sodoma gomora cecilko 

takze jedine sadu alebo velke mnozstvo samplov a skusat a dufat

inac skvely navod,hotoval som sa ze presedlam z FPCcka vo FL na battery ale som sa zlakol ked som uvidel ako to vyzera

pocuval som tvoje veci a tie bicie tam mas vsade super
pre mna je track bicich obrovsky problem, som v tom stale strasna lama


http://www.danokrnac.sk , http://www.automix.sk , http://www.myspace.com/thebadplayer
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
Amorph: I já bych Ti Amorphe chtěl poděkovat za zajímavý návod. Myslím si, že mnohé (včetně mě) dokázal trochu "nakopnout" a postrčit.
Jen se mi ve Tvém návodu zdá složité (snad až zbytečně složité) to routování stop do grup, nevím. Ale výsledky máš z toho evidentně dobré a i když to třeba jiní dělají jinak, je v tomto případě důležitý výsledný efekt a ne to, jak jsi k němu došel.
Také mě zaujala informace, že bicí, které mají znít živě, si také ručně nahráváš na klávesách, to je obdivuhodné. Já sám jsem bývalý bubeník a tak chápu logiku bicích, loopy nepoužívám (nikdy) a kompozici bicích si dělám sám, jenže ji kompletně naklikám do mřížky a občas použiji nějaký "ústřel" v podobě jiné dynamiky úhozu, nebo maličké posunutí noty mimo mřížku, ale stejně to zní strojově a myslím, že jsi to byl právě Ty, kdo mě na to v jednom z mých tracků upozorňoval (ale nejsem si tím jistý, tak případně pardon).
Píšeš "Samozrejme pocitam s tim, ze jednotlive bubny jsou nasamplovane v nekolika velocity layerech". A to je myslím docela problém. Takovéto samply (sejmuté v různých velocity) jsou snad jen součástí továrních bank VST bicích instrumentů. Osobně používám také Battery, i když jen ve verzi 2 a tam třeba takové samply v různých velocity jsou. Jistě jsou i v jiných bicích VST, ale naprostá většina stažitelných samplů např. ve WAV formátu (kopáky, snary, tomy.. prostě všechno) jsou jen 1 sampl = 1 nástroj. Je úplně jasné, že snare nebo tom zní jinak při lehkém "lechtání" paličkou a jinak při pořádném úderu - také je třeba u jednoho jediného samplu "Tomu" těžké navodit efekt úderu druhou rukou (možná lehce změnou velocity, nepatrným posunutím ve stereu, lehkou změnou tune...)... A u činelů je to ještě horší, je-li to jednorázový sampl "Ride", Crash z něj prostě neuděláš, musíš mít další sampl, který už zase ale bude pravděpodobně znít jinak, jako další činel, ne jako tentýž...
Nebo znáš nějaký postup, jak toho docílit (třeba u "Tomů") u samplů stylu 1 nástroj = 1 sampl, případně zdroj na stažení samplů stejných nástrojů v různých velocity?
Omlouvám se za možná trochu OT, pokud to tak vyzní.
Ale za Tvůj návod opravdu děkuji i já.
Jen se mi ve Tvém návodu zdá složité (snad až zbytečně složité) to routování stop do grup, nevím. Ale výsledky máš z toho evidentně dobré a i když to třeba jiní dělají jinak, je v tomto případě důležitý výsledný efekt a ne to, jak jsi k němu došel.
Také mě zaujala informace, že bicí, které mají znít živě, si také ručně nahráváš na klávesách, to je obdivuhodné. Já sám jsem bývalý bubeník a tak chápu logiku bicích, loopy nepoužívám (nikdy) a kompozici bicích si dělám sám, jenže ji kompletně naklikám do mřížky a občas použiji nějaký "ústřel" v podobě jiné dynamiky úhozu, nebo maličké posunutí noty mimo mřížku, ale stejně to zní strojově a myslím, že jsi to byl právě Ty, kdo mě na to v jednom z mých tracků upozorňoval (ale nejsem si tím jistý, tak případně pardon).
Píšeš "Samozrejme pocitam s tim, ze jednotlive bubny jsou nasamplovane v nekolika velocity layerech". A to je myslím docela problém. Takovéto samply (sejmuté v různých velocity) jsou snad jen součástí továrních bank VST bicích instrumentů. Osobně používám také Battery, i když jen ve verzi 2 a tam třeba takové samply v různých velocity jsou. Jistě jsou i v jiných bicích VST, ale naprostá většina stažitelných samplů např. ve WAV formátu (kopáky, snary, tomy.. prostě všechno) jsou jen 1 sampl = 1 nástroj. Je úplně jasné, že snare nebo tom zní jinak při lehkém "lechtání" paličkou a jinak při pořádném úderu - také je třeba u jednoho jediného samplu "Tomu" těžké navodit efekt úderu druhou rukou (možná lehce změnou velocity, nepatrným posunutím ve stereu, lehkou změnou tune...)... A u činelů je to ještě horší, je-li to jednorázový sampl "Ride", Crash z něj prostě neuděláš, musíš mít další sampl, který už zase ale bude pravděpodobně znít jinak, jako další činel, ne jako tentýž...
Nebo znáš nějaký postup, jak toho docílit (třeba u "Tomů") u samplů stylu 1 nástroj = 1 sampl, případně zdroj na stažení samplů stejných nástrojů v různých velocity?
Omlouvám se za možná trochu OT, pokud to tak vyzní.
Ale za Tvůj návod opravdu děkuji i já.
Jindrix: jsem rad, jestli to nekomu pomohlo. To byl ucel a ucel byl i to, ze jsem si sam ujasnil ten postup. Spousta veci dostane lepsi obrysy a clovek se je koneckoncu sam lip nauci, kdyz si to srozumitelne a strukturovane hodi na papir (teda do pocitace:). To toutovani neni nutny, ale pridava hodne variability a kontroly nad celkovym zvukem sady.
Multisamply (vice velocity layeru) zivosti hodne pomahaj, ale nekdy funguje i treba dat na jeden sampl filtr, kterymu velocity ridi cutoff.
Vyber bicich aby sedely dohromady v sade je asi zaklad pro dalsi praci. Jako vzdycky i tady pomaha, kdyz clovek vi, co chce. Pak jeste pokud se mi treba jeden buben libi sam o sobe, ale nesedi uplne k ostatnim, tak ho zkusim navrstvit s jinym - aby tam zustal zvuk kterej chci do mixu a aby vznikla konzistence se zbytkem bicich.
Multisamply (vice velocity layeru) zivosti hodne pomahaj, ale nekdy funguje i treba dat na jeden sampl filtr, kterymu velocity ridi cutoff.
Vyber bicich aby sedely dohromady v sade je asi zaklad pro dalsi praci. Jako vzdycky i tady pomaha, kdyz clovek vi, co chce. Pak jeste pokud se mi treba jeden buben libi sam o sobe, ale nesedi uplne k ostatnim, tak ho zkusim navrstvit s jinym - aby tam zustal zvuk kterej chci do mixu a aby vznikla konzistence se zbytkem bicich.
spravna odpoved je ze niektore pluginy informaciu o latencii neposielaju vobecAmorph píše:ekeaze: Cubase to umi tak dobre, jak dobre mu to plugin nastavi, nektere ale maji kompenzaci nastavenou spatne nebo co - asi posilaj do cubase spatnej udaj o svem bufferu. Zkratka u nekterych pluginu mi ten fazovy posun nastal.
Choke grupa slouzi k tomu, co popisuju vyse. Viz okolo prvniho obrazku. Zavrenou i otevrenou hihatu dam do jedne choke grupy, ale do dvou voice grup. Pak udery otevrene hihaty muzou jit pres sebe, ale udery zavrene hihaty je prerusi.
skus ez drummer, to je pre lamy, ale ma to aj relativne solidny zvuk. samozrejme si odkazany na ich vlastne samplepacky, amorphov setup alebo fpc ti umoznuju variabilnejsi zvuk, co ale pri akustickych bicich nie vzdy treba (imo je idealka mat sample z jednej sady, minimalne vsetky cinely)Deekay píše:je to takmer nemozne :D ak neboli nahravane spravnou sadou mikrofonov
takze jedine sadu alebo velke mnozstvo samplov a skusat a dufat :)
inac skvely navod,hotoval som sa ze presedlam z FPCcka vo FL na battery ale som sa zlakol ked som uvidel ako to vyzera :D
pocuval som tvoje veci a tie bicie tam mas vsade super
pre mna je track bicich obrovsky problem, som v tom stale strasna lama :D ani nie tak technicky, skor neviem co tam do toho midi vtrepat aby to bolo chytlave a dobre a este to nastavit aby to nebolo umele... no sodoma gomora cecilko :D
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
zkus zrusit stereo informaci, jestli jsou opravdu 'odevsud', a vejsky poslat do nejakyho spolecnyho room verbu.. jinak samo komprese. a taky je nalad k sobe, to je docela zasadni, aby to znelo jako celek (zvlast 'ring' snaru...).Cyril píše:Ja mam problem vybrat ruzny samply z ruznych zdroju, aby se hodily k sobe a tvorily "sadu"... neni na to nejaka finta? Asi naivni dotaz, co