Jak ze samplebanky vytvořit akustické bicí (Tutorial)

Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 27 kvě 2008 12:25

Ja mam problem vybrat ruzny samply z ruznych zdroju, aby se hodily k sobe a tvorily "sadu"... neni na to nejaka finta? Asi naivni dotaz, co :)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 27 kvě 2008 12:35

Cyril... To de dost blbě. Většinou mám problém, že bicí zněj fakt divně. Je lepší vzít třeba i delší dobře znějící loop a použít dobrej slicer nebo skládat bicí z jednoho kitu. Ale určitě to de, jen je to pracnější... Sám se s tím taky trápím.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21300
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 27 kvě 2008 15:36

Alebo pouzit dobru databanku ..

Uživatelský avatar
Deekay
Příspěvky: 281
Registrován: 23 dub 2008 19:34

Příspěvek od Deekay » 27 kvě 2008 16:06

je to takmer nemozne :D ak neboli nahravane spravnou sadou mikrofonov
takze jedine sadu alebo velke mnozstvo samplov a skusat a dufat :)

inac skvely navod,hotoval som sa ze presedlam z FPCcka vo FL na battery ale som sa zlakol ked som uvidel ako to vyzera :D
pocuval som tvoje veci a tie bicie tam mas vsade super

pre mna je track bicich obrovsky problem, som v tom stale strasna lama :D ani nie tak technicky, skor neviem co tam do toho midi vtrepat aby to bolo chytlave a dobre a este to nastavit aby to nebolo umele... no sodoma gomora cecilko :D
http://www.danokrnac.sk , http://www.automix.sk , http://www.myspace.com/thebadplayer
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII

Jindrix
Příspěvky: 430
Registrován: 09 kvě 2007 20:58

Příspěvek od Jindrix » 28 kvě 2008 11:16

Amorph: I já bych Ti Amorphe chtěl poděkovat za zajímavý návod. Myslím si, že mnohé (včetně mě) dokázal trochu "nakopnout" a postrčit.
Jen se mi ve Tvém návodu zdá složité (snad až zbytečně složité) to routování stop do grup, nevím. Ale výsledky máš z toho evidentně dobré a i když to třeba jiní dělají jinak, je v tomto případě důležitý výsledný efekt a ne to, jak jsi k němu došel.

Také mě zaujala informace, že bicí, které mají znít živě, si také ručně nahráváš na klávesách, to je obdivuhodné. Já sám jsem bývalý bubeník a tak chápu logiku bicích, loopy nepoužívám (nikdy) a kompozici bicích si dělám sám, jenže ji kompletně naklikám do mřížky a občas použiji nějaký "ústřel" v podobě jiné dynamiky úhozu, nebo maličké posunutí noty mimo mřížku, ale stejně to zní strojově a myslím, že jsi to byl právě Ty, kdo mě na to v jednom z mých tracků upozorňoval (ale nejsem si tím jistý, tak případně pardon).

Píšeš "Samozrejme pocitam s tim, ze jednotlive bubny jsou nasamplovane v nekolika velocity layerech". A to je myslím docela problém. Takovéto samply (sejmuté v různých velocity) jsou snad jen součástí továrních bank VST bicích instrumentů. Osobně používám také Battery, i když jen ve verzi 2 a tam třeba takové samply v různých velocity jsou. Jistě jsou i v jiných bicích VST, ale naprostá většina stažitelných samplů např. ve WAV formátu (kopáky, snary, tomy.. prostě všechno) jsou jen 1 sampl = 1 nástroj. Je úplně jasné, že snare nebo tom zní jinak při lehkém "lechtání" paličkou a jinak při pořádném úderu - také je třeba u jednoho jediného samplu "Tomu" těžké navodit efekt úderu druhou rukou (možná lehce změnou velocity, nepatrným posunutím ve stereu, lehkou změnou tune...)... A u činelů je to ještě horší, je-li to jednorázový sampl "Ride", Crash z něj prostě neuděláš, musíš mít další sampl, který už zase ale bude pravděpodobně znít jinak, jako další činel, ne jako tentýž...

Nebo znáš nějaký postup, jak toho docílit (třeba u "Tomů") u samplů stylu 1 nástroj = 1 sampl, případně zdroj na stažení samplů stejných nástrojů v různých velocity?

Omlouvám se za možná trochu OT, pokud to tak vyzní.
Ale za Tvůj návod opravdu děkuji i já.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 28 kvě 2008 12:29

Jindrix: jsem rad, jestli to nekomu pomohlo. To byl ucel a ucel byl i to, ze jsem si sam ujasnil ten postup. Spousta veci dostane lepsi obrysy a clovek se je koneckoncu sam lip nauci, kdyz si to srozumitelne a strukturovane hodi na papir (teda do pocitace:). To toutovani neni nutny, ale pridava hodne variability a kontroly nad celkovym zvukem sady.

Multisamply (vice velocity layeru) zivosti hodne pomahaj, ale nekdy funguje i treba dat na jeden sampl filtr, kterymu velocity ridi cutoff.

Vyber bicich aby sedely dohromady v sade je asi zaklad pro dalsi praci. Jako vzdycky i tady pomaha, kdyz clovek vi, co chce. Pak jeste pokud se mi treba jeden buben libi sam o sobe, ale nesedi uplne k ostatnim, tak ho zkusim navrstvit s jinym - aby tam zustal zvuk kterej chci do mixu a aby vznikla konzistence se zbytkem bicich.

Jindrix
Příspěvky: 430
Registrován: 09 kvě 2007 20:58

Příspěvek od Jindrix » 28 kvě 2008 12:40

Amorph: Mně to pomohlo, moc děkuji a to nejen za ten návod, ale i za tento Tvůj dovětek.
Mnoho zdaru ;)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 28 kvě 2008 13:12

Amorph píše:ekeaze: Cubase to umi tak dobre, jak dobre mu to plugin nastavi, nektere ale maji kompenzaci nastavenou spatne nebo co - asi posilaj do cubase spatnej udaj o svem bufferu. Zkratka u nekterych pluginu mi ten fazovy posun nastal.

Choke grupa slouzi k tomu, co popisuju vyse. Viz okolo prvniho obrazku. Zavrenou i otevrenou hihatu dam do jedne choke grupy, ale do dvou voice grup. Pak udery otevrene hihaty muzou jit pres sebe, ale udery zavrene hihaty je prerusi.
spravna odpoved je ze niektore pluginy informaciu o latencii neposielaju vobec

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 28 kvě 2008 13:15

Deekay píše:je to takmer nemozne :D ak neboli nahravane spravnou sadou mikrofonov
takze jedine sadu alebo velke mnozstvo samplov a skusat a dufat :)

inac skvely navod,hotoval som sa ze presedlam z FPCcka vo FL na battery ale som sa zlakol ked som uvidel ako to vyzera :D
pocuval som tvoje veci a tie bicie tam mas vsade super

pre mna je track bicich obrovsky problem, som v tom stale strasna lama :D ani nie tak technicky, skor neviem co tam do toho midi vtrepat aby to bolo chytlave a dobre a este to nastavit aby to nebolo umele... no sodoma gomora cecilko :D
skus ez drummer, to je pre lamy, ale ma to aj relativne solidny zvuk. samozrejme si odkazany na ich vlastne samplepacky, amorphov setup alebo fpc ti umoznuju variabilnejsi zvuk, co ale pri akustickych bicich nie vzdy treba (imo je idealka mat sample z jednej sady, minimalne vsetky cinely)

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 28 kvě 2008 14:46

Cyril píše:Ja mam problem vybrat ruzny samply z ruznych zdroju, aby se hodily k sobe a tvorily "sadu"... neni na to nejaka finta? Asi naivni dotaz, co :)
zkus zrusit stereo informaci, jestli jsou opravdu 'odevsud', a vejsky poslat do nejakyho spolecnyho room verbu.. jinak samo komprese. a taky je nalad k sobe, to je docela zasadni, aby to znelo jako celek (zvlast 'ring' snaru...).

Wohma
Příspěvky: 1656
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Příspěvek od Wohma » 04 úno 2009 16:05

Diky! Tohle se mi zrovna brzy bude hodit :)

Odpovědět