Nejdriv si dam dohromady suchou sadu. Vyberu kopak, virbl, tomy, hi-hat zavrenou, lehce otevrenou, otevrenou a zavreni pedalem, ride konec palicky, vrchlik a kraj cinelu, 3 az 4 crashe. Hi-haty hodim do jedne monofonni grupy, aby se neprekryvaly. Pripadne v battery lze nastavit choking grupa, kdy pro otevrenou hihatu se necha polyfonnie a nastavi se, ze bude prerusena zavrenou.

1 - pro zavrenou hihatu cvyberu Voice group 1, pro ostatni hihaty Voice group 2. 2 - vsechny hihaty dam do jedne Choke grupy.
Pokud je treba, poladim jim tunning, aby sada sedela dohromady. Nastavim AHDSR obalky. Podle toho, jestli chci utlumenejsi nebo otevrenejsi zvuk, tempa skladby atd. Ty obalky je vetsinou jeste nutny upravit po pridani komprese. Sadu si rozlozim na klavesy tak, aby se mi hralo pohodlne - tzn. bubny, u kterych chci rychle noty dat na dve klavesy vedle sebe, protoze na jedne klavese clovek dvaatricetiny vetsinou nezahraje.

3 - keyrange nastaveny na dve klavesy - muzu snare hrat dvema prsty. 4 - AHDSR nastavene hodne na kratko pro suchy kratky uder. 5 - ruzne skupiny bicich posilam do ruznych audio vystupu.
Pokud mi nektere bubny nezni dost zive, tak je podlozim jeste dalsimi samply vetsinou z nejakeho vzdalenejsiho majku nebo jinou variantou, ktera se primichava s jinou citlivosti na velocity, nebo s filtrem, nebo pridat lehce odlisny uder druhou rukou atd.

6 - kopak ma primichane vyskove zachveni sady z jineho samplu. 7 - ride je slozeny ze dvou multisamplu.
Tak, sada je ready, kdo mel jiz sadu dobre pripravenou, tak o tuhle zabavnou cast prisel:)
Ted MIDI stopy. Ty vytvarim vetsinou jednu pro kopak virbl a tomy a jednu pro hihatu a cinely. A tyhle party nahravam pak zvlast. Nahravam tak, ze si do metronomu na klavesach nahraju zaklad v kopaku a virblu, kdyz se to povede, tak i s nejakym prechodem, ale ty spis doklikavam az potom mysi. nahraju, zkvantizuju do potrebneho gridu s tim, ze nechavam asi 10ticku bez kvantizace, aby zustala nejaka nepresnost a upravim veci, ktere se zkvantizovaly spatne. Upravim excesy ve velocity a noty, ktere jsou mimo, zkratka doladim problemova mista. Pak to same pro hitat, ride a cinely. Snazim se nahravat co nejdelsi party v kuse, nekopirovat. Idealne v kuse sloka a refren a dat duraz na vyvoj dynamiky v prechodu a podobne.

Tady muzete videt, ze moje hra neni zrovna vrchol presnosti:)
Par zvukovych ilustracnich ukazek
kick+snare kick+snare po kvantizaci a drobne uprave dohrane hihaty zkvantizovane a lehce upravene hihaty Ted nasleduje nastaveni routovani audiovystupu.
Zaklad je posilat do ruznych audiokanalu kopak, virbl, a cinely. Tomy muzou jit taky zvlast, ale vetsinou dobre fungujou i u virblu. Nekdy pusobi celkem zajimave, kdyz micham treba ride z vice multisamplu, tak jeden posilat do kanalu pro cinely a druhy jen lehce do stopy kopaku. Vlastne se tim simulujou preslechy. Na tehle oddelenych audiokanalech se uz muze vesele komprimovat, ale ...
...posledni dobou jsem si oblibil paralelni kompresi.
Vytvorim si grupu pro suche bici, grupu pro komprimovany kopak a pro komprimovany virbl, pripadne pro komprimovane cinely - ale ty vetsinou zvlast nekomprimuju a posilam je jen do suche grupy a lehce primicham ke komprimovanemu virblu a kopaku.

Na audio kanalech kopaku, virblu a zbytku pak stahnu volume savli na nulu a na dvou sendech zapnu prefader - pak do tech sendu jde signal jeste pred volume savli. A poslu signal podle chuti do grupy suchych bicich a do grupy s kompresorem.

8 - zapnuty pre fader. 9 - volume savle stazena na nulu.
Na suche grupe je vetsinou dobre dat jeste nejaky limiter, protoze po tom smichani tam vetsinou vylezou velke spicky. Stejne tak si vetsinou hazim limiter jeste za kompresor. Na konci se to pak lip micha a clovek ma kontrolu nad signalem hned u zdroje. Grupu suchych bicich a komprimovanych kanalu poslu vetsinou jeste do jedne zaverecne grupy, abych moh pohodlne nastavit hlasitost celych bicich , pripadne je cele jeste poslat do prostoru. Je treba dat pozor, aby clovek nedal na ty grupy nejake pluginy, ktere pridavaji ruznou latenci, protoze by pak pri smichani mely fazovy posun.

Ukazka efektovaneho snare kanalu (TBT Saturated Driver tady pouzivam jako lehce kreslici limiter).
Naefektovane bici - ekvalizace, komprese, limitace Na prostory si vytvarim nekolik reverbu. jeden kratsi room nebo kratsi gejtovanej na snare, jeden delsi hall. Pripadne jeste nejakej navejskovanejsi plate hlavne na cinely, nekdy lehce na cele bici. Do nich posilam podle potreby nekdy suche, nekdy komprimovane kanaly, zalezi pripad od pripadu, jak to zrovna sedne (pri velke kompresi uz by to v reverbu znelo moc rozsypane, kvuli velkemu pocatecnimu impulsu).
Pridane reverby pokus 1 Pridane reverby pokus 2 Tak setup uz zacina byt skoro pripraveny. Jeste zbyva znova poladit AHDSR obalky, aby jednotlive bubny sedly dobre do pouzite komprese a doekvalizovat tak, aby cela sada ziskala spravne plny zvuk a hlavne si sedla se zbytkem mixu. Nekde je lepsi ekvalizovat uz na samplech, jinde az po kompressoru, aby ten se nam nezahltil hlubokyma frekvencema. A nesmime zapomenout na rozhozeni do panoramy. Cast udelaji reverby, ale treba tomy je potreba rozlozit po cele panoramne, hihat a ride postavit proti sobe, ale hlavne dat pozor, aby se nam v nekterych partech skladby stereo neprevazilo moc na jednu stranu.
Tak, ted kdyz mate vsechno pekne hotove, tak pridate ostatni nastroje a muzet michat znova;)