SW synths programing TIPS/TRICKS - zvuk

Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 27 čer 2006 16:53

mna by zaujimalo, co robite proti rozsypanym basom... ked inak celkom dobry zvuk sweepnete do naspodnejsej oktavy a tam sa rozsype na zrnity rachot... to je sice fajn zvuk, ale ked je povedzme patch len jedna sinusovka prehnana filtrom, toz by som mal pocut slusny hladky sinus a nie toto... pripada mi ako keby niektore tie nastroje nepouzivali matematicke oscilatory, ale sample, aj na take jednoduche waveformy ako sinus alebo pila?

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 27 čer 2006 16:58

presneeeeee !!! muj cloveeek !! hlavni rozdil mezi VST a HW VST na nizke note proste nehraje.. zkuste si dat pilu ve virusu a uslysite ze to hraje...
nebo ja JPcku.. ale udelejte to v Z3 nebo v Discovery DSP ci SUperwave (imitace virusu, norda a jpcka) tak to bude hrat uplny prd.. a pak kdyz si naladite soft. basu a ona vam hraje na kazdy note jinak.. ehm.. jasne to se rozumi frekvence se hybou a tak se meni i basovani.. o tom nemluvim spis mam na mysli to, ze ta basa na nejnizsi note basy co pouzivate napr. v songu tak proste nehraje.. a musi se dohanet ruznejma fíglama apod.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 27 čer 2006 17:03

no, ono to nerobia vsetky vst, aby som bol spravodlivy :)
ale mnohe z tych lepsich ano. vlastne preto na basy pouzivam skor soundfontove kniznice

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 27 čer 2006 19:02

dobre to beru, ale co jsem vyzkousel tak jistě se nevyrovnaji HW tyto VSTcka : Synth 1, steinberg a1, superwave, NI PRO-53, Discovery DSP, Vanguard, Z3ta+, minimoog V.. i kdyz spousta z nich se da vytunit saturaci a pomoci EQ .. ale fakt to proste neni ono.

bluem

Příspěvek od bluem » 27 čer 2006 19:53

pocuj, ked som chcel nieco "uspinit", tak som pouzival (ak to ma byt celkom taka prirodzena spina:) ) plugin Opcode.fusion.VINYL. da sa tam primiesat sum a spolu s hranou stopou sa tam da skomptimovat... ale tak celkom prirodzene to je, ak je to nastavene s mierou... tie skrkance a pod.veci (ako byvaju v simulaciach vynilu)sa tam daju vypnut... no a predtym ked som som uz neviem v akom efekte random rozhadzal stereo, tak to znelo ako pozuta kazeta:) ale to bol extrem samozrejme...

FFoxX
Příspěvky: 145
Registrován: 26 lis 2002 18:54

Příspěvek od FFoxX » 28 čer 2006 11:56

U toho basování je strašně důležitý aby byl správně nastavenej keyboard tracking filtru. Pokud totiž je filtr pro každou klávesu naladěnej na stejnej cutoff dejmetomu kolem 880 Hz, tak pro tón A2 bude resonance na jeho základní frekvenci, ale u tónu A0 bude až na druhý harmonický. Když je keytracking filtru nastavenej správně, tak se cutoff posouvá úměrně se základní frekvencí tónu, a tudíž všechny noty pak basujou anebo nebasujou stejně.

FFoxX
Příspěvky: 145
Registrován: 26 lis 2002 18:54

Příspěvek od FFoxX » 28 čer 2006 11:58

Pro zdrsnění zvuku se mi osvědčilo přimíchání trochu výstupu z kruhovýho modulátoru.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 28 čer 2006 11:58

FFoxX: to je zajimavy, jak se to da ohlidat? Ve VSTi's? Dik
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

FFoxX
Příspěvky: 145
Registrován: 26 lis 2002 18:54

Příspěvek od FFoxX » 28 čer 2006 12:04

Cyril: No tak v každym VSTčku se to nastavuje trochu jinak, např. v z3ta+ se na to musí použít modulační matice kde je vstupem "číslo noty" a výstupem cutoff filtru a pak se musí laborovat s rozsahem tý modulace. U jinejch VST to bude třeba jednodušší, Vanguard má myslim samostatnej koflík kbd track nebo tak nějak.

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

keytracking

Příspěvek od bassline » 28 čer 2006 12:30

trochu OT: Velmi zaujimava je moznost nieco ako detune keyboard tracking...udrziava to rychlost odladenia dvoch oscs vzhladom na dany ton. Je to velmi uzitocne najma pri FM alebo ringmod, vtedy sa bez takehoto trackingu ma tendenciu modulovany zvuk smerom k vyssim tonom zrychlovat a k nizsim zpomalovat...

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Příspěvek od TOM-Thak » 28 čer 2006 16:02

FFoxX píše:Cyril: No tak v každym VSTčku se to nastavuje trochu jinak, např. v z3ta+ se na to musí použít modulační matice kde je vstupem "číslo noty" a výstupem cutoff filtru a pak se musí laborovat s rozsahem tý modulace. U jinejch VST to bude třeba jednodušší, Vanguard má myslim samostatnej koflík kbd track nebo tak nějak.
to zní zajímavě! to musim otestovat :))

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 28 čer 2006 16:35

Me se moc libi na plochy dat am track, krasne to otepli a zprijemni zvuk, ale neni to na tvrdy industrialni rezavy veci, spis na ruzny mellow pady apod.
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Odpovědět