SW synths programing TIPS/TRICKS - zvuk
mna by zaujimalo, co robite proti rozsypanym basom... ked inak celkom dobry zvuk sweepnete do naspodnejsej oktavy a tam sa rozsype na zrnity rachot... to je sice fajn zvuk, ale ked je povedzme patch len jedna sinusovka prehnana filtrom, toz by som mal pocut slusny hladky sinus a nie toto... pripada mi ako keby niektore tie nastroje nepouzivali matematicke oscilatory, ale sample, aj na take jednoduche waveformy ako sinus alebo pila?
presneeeeee !!! muj cloveeek !! hlavni rozdil mezi VST a HW VST na nizke note proste nehraje.. zkuste si dat pilu ve virusu a uslysite ze to hraje...
nebo ja JPcku.. ale udelejte to v Z3 nebo v Discovery DSP ci SUperwave (imitace virusu, norda a jpcka) tak to bude hrat uplny prd.. a pak kdyz si naladite soft. basu a ona vam hraje na kazdy note jinak.. ehm.. jasne to se rozumi frekvence se hybou a tak se meni i basovani.. o tom nemluvim spis mam na mysli to, ze ta basa na nejnizsi note basy co pouzivate napr. v songu tak proste nehraje.. a musi se dohanet ruznejma fíglama apod.
nebo ja JPcku.. ale udelejte to v Z3 nebo v Discovery DSP ci SUperwave (imitace virusu, norda a jpcka) tak to bude hrat uplny prd.. a pak kdyz si naladite soft. basu a ona vam hraje na kazdy note jinak.. ehm.. jasne to se rozumi frekvence se hybou a tak se meni i basovani.. o tom nemluvim spis mam na mysli to, ze ta basa na nejnizsi note basy co pouzivate napr. v songu tak proste nehraje.. a musi se dohanet ruznejma fíglama apod.
pocuj, ked som chcel nieco "uspinit", tak som pouzival (ak to ma byt celkom taka prirodzena spina:) ) plugin Opcode.fusion.VINYL. da sa tam primiesat sum a spolu s hranou stopou sa tam da skomptimovat... ale tak celkom prirodzene to je, ak je to nastavene s mierou... tie skrkance a pod.veci (ako byvaju v simulaciach vynilu)sa tam daju vypnut... no a predtym ked som som uz neviem v akom efekte random rozhadzal stereo, tak to znelo ako pozuta kazeta:) ale to bol extrem samozrejme...
U toho basování je strašně důležitý aby byl správně nastavenej keyboard tracking filtru. Pokud totiž je filtr pro každou klávesu naladěnej na stejnej cutoff dejmetomu kolem 880 Hz, tak pro tón A2 bude resonance na jeho základní frekvenci, ale u tónu A0 bude až na druhý harmonický. Když je keytracking filtru nastavenej správně, tak se cutoff posouvá úměrně se základní frekvencí tónu, a tudíž všechny noty pak basujou anebo nebasujou stejně.
Cyril: No tak v každym VSTčku se to nastavuje trochu jinak, např. v z3ta+ se na to musí použít modulační matice kde je vstupem "číslo noty" a výstupem cutoff filtru a pak se musí laborovat s rozsahem tý modulace. U jinejch VST to bude třeba jednodušší, Vanguard má myslim samostatnej koflík kbd track nebo tak nějak.
keytracking
trochu OT: Velmi zaujimava je moznost nieco ako detune keyboard tracking...udrziava to rychlost odladenia dvoch oscs vzhladom na dany ton. Je to velmi uzitocne najma pri FM alebo ringmod, vtedy sa bez takehoto trackingu ma tendenciu modulovany zvuk smerom k vyssim tonom zrychlovat a k nizsim zpomalovat...
to zní zajímavě! to musim otestovatFFoxX píše:Cyril: No tak v každym VSTčku se to nastavuje trochu jinak, např. v z3ta+ se na to musí použít modulační matice kde je vstupem "číslo noty" a výstupem cutoff filtru a pak se musí laborovat s rozsahem tý modulace. U jinejch VST to bude třeba jednodušší, Vanguard má myslim samostatnej koflík kbd track nebo tak nějak.
