budu ted provádět spostu pokusu ,co se týká samplování, a kontrabas bych chtěl taky zkusit, ASR10 bude samplovací centrála, máte-li někdo reálné zkušenosti se vzorkováním nástrojů budu rád za radu, zatím zkouším vzorkovat synthy a jednoduchý zvuky. multisampl jsem ještě nedělal, nicméně taky na ně příjde řada. 

Tak hodne zalezi jako vzdycky na vstupu. U nekterych nastroju je problem se sumem. Hlavne u tech polyfonnich a tichych jako je napr. piano. U kontrabasu to problem nebude.
Dobre nasamplovanej instrument dneska podle me musi mit adekvatni mnozstvi velocity (8-16 podle nastroje), taky by mel pro kazdy jednotlivy sampl mit dalsich x variant, aby se nikdy za sebou neopakovaly stejne samply. 3 varianty bych videl jako minimum, 5 jako standard no a nekde okolo 10 variant se asi dostavame k necemu, kdy uz dalsi varianty nemaji smysl.
No pak je potreba zahrnout ruzny vyrazy, pridat note-off samply vsechno taky v x vrstvach. A nakonec nejaky ty ruchy presunu ruky a tak... je to cely dost komplexni.
Nejvetsi problem je ale u klouzani, protoze tam se dostavame k tomu, ze potrebujes mit na kazdou notu enormni mnozstvi kombinaci kam muzes klouzat.
Skoro si myslim, ze by bylo zajimavejsi, kdyby nekdo napsal emulaci... jako je treba jedna emulace piana zalozena ciste na fyzikalnim modelu. Jasne neni to uplne ono, ale zase to zije jinak, da se tam nastavit x veci a to je pro kreativitu myslim dost dulezity. A co je na tom pak dobre, ze to je o neco organictejsi.
viz http://www.pianoteq.com/home
Dobre nasamplovanej instrument dneska podle me musi mit adekvatni mnozstvi velocity (8-16 podle nastroje), taky by mel pro kazdy jednotlivy sampl mit dalsich x variant, aby se nikdy za sebou neopakovaly stejne samply. 3 varianty bych videl jako minimum, 5 jako standard no a nekde okolo 10 variant se asi dostavame k necemu, kdy uz dalsi varianty nemaji smysl.
No pak je potreba zahrnout ruzny vyrazy, pridat note-off samply vsechno taky v x vrstvach. A nakonec nejaky ty ruchy presunu ruky a tak... je to cely dost komplexni.
Nejvetsi problem je ale u klouzani, protoze tam se dostavame k tomu, ze potrebujes mit na kazdou notu enormni mnozstvi kombinaci kam muzes klouzat.
Skoro si myslim, ze by bylo zajimavejsi, kdyby nekdo napsal emulaci... jako je treba jedna emulace piana zalozena ciste na fyzikalnim modelu. Jasne neni to uplne ono, ale zase to zije jinak, da se tam nastavit x veci a to je pro kreativitu myslim dost dulezity. A co je na tom pak dobre, ze to je o neco organictejsi.
viz http://www.pianoteq.com/home
Matucha: Přesně tak... Ačkoli bych takový VSTi nebo multisample CD chtěl mít (no nakonec ten Miller je hodně podobně poskládanej - několik partition a stylů - celkem složitá struktura) je snad i dobře, že to nejde tak jednoduše... Fyzický nástroj "s duší" by měl být přece vždy nějak "posvátný" a TOP QUALITY, tak snad je to tak dobře... Nebo ne?

Tak ci tak ale by dobra banka pomohla, zvlast u kontrabasu, kterej je trochu problematictejsi. No a dobra moderni simulace by byla moc pekna. Kdyz si treba stahnes demo toho pianotequ a chvili si s tim pohrajes, tak z toho dou dostat hodne zajimavy varianty, ktery vzdalene pripominaj piano a zacinaj se podobat nejakymu rhodesovi, ale pritom to ma furt hodne detailu a nezni to jak DX7. Kdyz takovou vec treba pustis skrz kombo, tak verim, ze z toho dostanes moc zajimavy a skvele pouzitelny e-piana. Jo a to akusticky piano z toho taky leze celkem fajn

Basa je o kousek min narocna na emulaci, protoze vetsinou stejne nakonec je nejvic slyset ten spodek


presne... snad to nie je offtopic, ale ako squier tocis? mame take orange pidikombo, ale tade cesta nevedie, to je vec do skusobne, nema to ziadny basmatucha píše:Jinak elektricky basy z druhy ruky je fakt lace... koupil sem squier jazzbass za 3000,- to spousta pluginu stoji vic.
linka (aj cez dibox aj cez gitarovu slapku s aktivnym bypassom) bere moc trsa a cinkot zo strun
Já točím přes SansAmp a moc se mi to nelíbí (samotnej zvuk jo), v mixu mi neprolejzaj vyšší středy a spodek je zas jakoby nečitelnej. Zkouším třeba udělat dvě stejný stopy a na jedný dát HP a na druhý LP filtr a to funguje lépe... teď sem dotáhl domů svuj basovej aparát a zkusím ještě sejmout kondíkem a kombinovat to... Celkem v tom však plavu.
Já basu obvykle točím MK319 z aparátu. MK319 má solidní spodek a tak je to docela uspokojivý mikrofon pro tenhle účel.
Do vlastních pecek ale točím jinak. V případě mé nejoblíbenější basačky Jany a jejího skvělého Neusera ji beru linkou (DI na Great River). Tahle kombinace je boží. Potom Logic BassAmp, Vermona filtr (jenom kvůli parádně se budícímu input stage), eq na VTC, dbx166XL a je hotovo. Maxobasorenobasomegakouzlítka nepoužívám...
Jen můj postup, Saša
PS: Ta Neuser basa má super zvuk sama o sobě. Ze všech možných bas, co jsem zatím slyšel, je tohle to nejpoctivější dřevo... Instantní dub. Model Cloudburst - http://www.neuserbasses.com/cloudburst.html
Do vlastních pecek ale točím jinak. V případě mé nejoblíbenější basačky Jany a jejího skvělého Neusera ji beru linkou (DI na Great River). Tahle kombinace je boží. Potom Logic BassAmp, Vermona filtr (jenom kvůli parádně se budícímu input stage), eq na VTC, dbx166XL a je hotovo. Maxobasorenobasomegakouzlítka nepoužívám...
Jen můj postup, Saša
PS: Ta Neuser basa má super zvuk sama o sobě. Ze všech možných bas, co jsem zatím slyšel, je tohle to nejpoctivější dřevo... Instantní dub. Model Cloudburst - http://www.neuserbasses.com/cloudburst.html
Jo, tak ten model vypadá dobře, já sem teda na klasiku, ale je jasný, že průchozí krk a celková koncepce nástroje dává tušit hodně dřevní zvuk... Asi taky záleží, jak vysoko budou struny a na snímačích - struny příliš nízko / snímače příliš vysunuté dávají hodně detailu, ale méně dřeva... to je asi jasné.
No ja basu vzdycky tocim linkou, protoze kombo nemam. Takze muj postup je vicemene dost primocarej. Basa > Manley pre > Varimu > Lavry.
No ja asi (urcite) na toho squiera uplne neumim hrat, takze este s tim nejsem moc spokojenej (zvedam furt dost basy pod 100hz), ale nedavno tu byl Zdenek Bina, coz je sice kytarista ale rekreacne taky basu dava a prisel s nejakym vybranym kouskem squiera jazz base, hral na to palcem (kytarista
) a jako hraje to supr (nemusel sem s tim nic delat a sedi). Sam byl docela prekvapenej a brejlil do tech mejch krabic, co je to zac.
No ale ja rad hraju tu basu dost mutovanou dlani, protoze se mi libi ten charakter. Asi zkusim najit nejakej tlumici material, kterej budu davat ke kobylce. No a taky zkusim vymenit struny
.
Tohle je ale veda, ve ktery sem dost mimo... asi jako nekdo kdo pride na ezone a pta se... mam soundblaster audigy a chtel bych k tomu mikrak za 500,- abych tocil svoje repy a znelo to fakt dobre
. No minimalne si tak s tou basou pripadam. Ale bavi me to asi tak stejne jako toho typa s audigy a dynamickym mikrakem --- proste objevovani a novy moznosti
.
No ja asi (urcite) na toho squiera uplne neumim hrat, takze este s tim nejsem moc spokojenej (zvedam furt dost basy pod 100hz), ale nedavno tu byl Zdenek Bina, coz je sice kytarista ale rekreacne taky basu dava a prisel s nejakym vybranym kouskem squiera jazz base, hral na to palcem (kytarista

No ale ja rad hraju tu basu dost mutovanou dlani, protoze se mi libi ten charakter. Asi zkusim najit nejakej tlumici material, kterej budu davat ke kobylce. No a taky zkusim vymenit struny

Tohle je ale veda, ve ktery sem dost mimo... asi jako nekdo kdo pride na ezone a pta se... mam soundblaster audigy a chtel bych k tomu mikrak za 500,- abych tocil svoje repy a znelo to fakt dobre

