jinak co používáte na ten kontrabas? kupovat si ho fakt nebudu
No me nejvic vyhovovalo strihat nejaky fraze a pak z nich sestavovat svoje veci, i kdyz je to pracny, tak je to asi nejzajimavejsi co se da.
Dobrej kontrabasovej sampl neznam a vlastne sem se posledni dobou raci kontrabasu vyhybal kvuli tomu. Cim dal tim vic ale koncim u toho, ze si proste raci nekoho pozvu. Se proste neda nic delat
.
Dobrej kontrabasovej sampl neznam a vlastne sem se posledni dobou raci kontrabasu vyhybal kvuli tomu. Cim dal tim vic ale koncim u toho, ze si proste raci nekoho pozvu. Se proste neda nic delat
jo, instrumenty z trilogy se musi hodne upravovat. samo o sobe to casto zni dobre, ale casto mam problemy se zasazenim do mixu, radne experimentovani je na miste. s tema "divnejma" basama souhlasim.matucha píše:Tak to zalezi od mixu... nekdy z kontrabasu proste chces hlavne stredy.
Me ale problem trilogy neprisel v tom, ze by to nemelo basy, ale spis jaky... uz si presne nepamatuju co to bylo, ale vim, ze ziskat z toho pevnej konkretni a basujici zvuk bylo dost nemozny.
Jako vystrihavat kusy cizich veci? To je ale asi problem v hudbe, ktera je takova co se tyce formy "beznejsi", ne? (napr. rockova balada... jasneze v elektronice to jde snadneji zasadit do skladby) + pak bych mel problem k tomu dodelat ostatni nastroje aby to sedelo a ladilo... budu vdecnej kdyz napises vic, dik mocmatucha píše:No me nejvic vyhovovalo strihat nejaky fraze a pak z nich sestavovat svoje veci, i kdyz je to pracny, tak je to asi nejzajimavejsi co se da.
asi tim myslel kratke, odlisne fraze, jde o to proste nepouzivat nastroj jen v jedne poloze. kdysi jsem si sehnal asi 15 frazi trubky, ostrihal a poskladal jsem ji tak, ze znela "zive". prechody byly ostre a neprirozene, ale okolni aranzi se to celkem zamaskovalo =) takze myslim, ze matucha myslel toto...Cyril píše:Jako vystrihavat kusy cizich veci? To je ale asi problem v hudbe, ktera je takova co se tyce formy "beznejsi", ne? (napr. rockova balada... jasneze v elektronice to jde snadneji zasadit do skladby) + pak bych mel problem k tomu dodelat ostatni nastroje aby to sedelo a ladilo... budu vdecnej kdyz napises vic, dik mocmatucha píše:No me nejvic vyhovovalo strihat nejaky fraze a pak z nich sestavovat svoje veci, i kdyz je to pracny, tak je to asi nejzajimavejsi co se da.
No poslechni polytea (na soundcloudu je par veci) - veskery kontrabasy ale i elektrobasy sou udelany touhle technikou. V "pseudu" je to ta elektricka basa v druhy casti, v "7 teas please" je celej kontrabas takhle... "eye saw rain squaw"...
Bylo jedno sample CD, s ruznejma smyckama bas, casto dost funky, ale i kontrabasu... vzdycky sem to vzal a rozstrihal, namapoval ve fasttrackeru na klapky, naladil na C a pak sem s tim hral ruzny svoje melodky... a vymenoval sem cislicka samplu podle potreby (dlouha, staccato, mute, gliss... v x podobach). Samozrejme, ze vysledkem neni ziva basa, ale me to bavilo a bavi i ted. Co je na tom pekny je maximalni kontrola nad tim, jakej sampl kdy zahraje, ze se nezopakujou dva po sobe nebo ze se zopakujou presne ty co chci... no a ma to detail zivy basy a pritom je to jasna "elektronika".
Bylo jedno sample CD, s ruznejma smyckama bas, casto dost funky, ale i kontrabasu... vzdycky sem to vzal a rozstrihal, namapoval ve fasttrackeru na klapky, naladil na C a pak sem s tim hral ruzny svoje melodky... a vymenoval sem cislicka samplu podle potreby (dlouha, staccato, mute, gliss... v x podobach). Samozrejme, ze vysledkem neni ziva basa, ale me to bavilo a bavi i ted. Co je na tom pekny je maximalni kontrola nad tim, jakej sampl kdy zahraje, ze se nezopakujou dva po sobe nebo ze se zopakujou presne ty co chci... no a ma to detail zivy basy a pritom je to jasna "elektronika".
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Tyhle tvoje basy jsou hodne hezky, pekny linky. I tahle recyklace je cesta.matucha píše:No poslechni polytea (na soundcloudu je par veci) - veskery kontrabasy ale i elektrobasy sou udelany touhle technikou. V "pseudu" je to ta elektricka basa v druhy casti, v "7 teas please" je celej kontrabas takhle... "eye saw rain squaw"..
No akorat kdyz to po letech posloucham, tak mi na tom celym vadi moje posedlost smyckovanim... zpetne mi u tech veci hodne schazi vyvoj. Ale zvuky a tyhle veci s basama me bavej doted. Akorat sem si stejne koupil baskytaru a raci na ni trochu brnkam nez abych se schanel s nejakejma dalsima smyckama. Nahraju si co potrebuju a kdyz mam pocit, ze tomu pomuze este nejaky strihani a hrani si v pocitaci, tak to udelam.
Jinak elektricky basy z druhy ruky je fakt lace... koupil sem squier jazzbass za 3000,- to spousta pluginu stoji vic.
Jinak elektricky basy z druhy ruky je fakt lace... koupil sem squier jazzbass za 3000,- to spousta pluginu stoji vic.
Znám TRILOGY, znám SCARBEE, ale nic není lepší než "moje" basa
a nadělat si vlastní samply, s citem pro danou skladbu... Výhledově potřebuji koupit slušnej bezpražec a bude snad vymalováno... Místo double bass zatím používám Trilogy.
Potom mohu doporučit Sample CD Marcus Miller od Spectrasonics... Fůra frází, licků, tónů a v různých stylech nahraných přímo Marcusem... pro mě kvalitní reference (jelikož vlastním signature model), ikdyž si nemůžu mpomoct, ale přes sampler to prostě není ono...
Jinak s basama, i synthovejma mám v tvorbě dost problém, ještě sem nenašel VSTi zvuk - nástroj co by mě vyloženě sednul---
Potom mohu doporučit Sample CD Marcus Miller od Spectrasonics... Fůra frází, licků, tónů a v různých stylech nahraných přímo Marcusem... pro mě kvalitní reference (jelikož vlastním signature model), ikdyž si nemůžu mpomoct, ale přes sampler to prostě není ono...
Jinak s basama, i synthovejma mám v tvorbě dost problém, ještě sem nenašel VSTi zvuk - nástroj co by mě vyloženě sednul---
kontrabas
Co se kontrabasu týče tak buď jak píše Matouš nebo se dá použít tu a tam nějakej slušnej sound font. Mám pár SF2 souborů s akustickou basou a některý jsou fakt slušně udělaný - mají více vrstev, takže tam jsou klasický elementy hry na kontrabas. Většinou je ovšem potřeba kombinovat vícero těchhle zdrojů, pač jeden mívá třeba kvalitní klasickej sound a jinej zas trhaní strun a podobny anomálie.





