graficke analyzery

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8803
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 20 pro 2004 09:51

to fakt neni nic, co by se podobalo spektralizeru z wavelabu?
voxengo span je skoro k nicemu a navic je soucasti voxengo eq.
ja bych chtel spis merak, kterej neukazuje krivku, ale ma dejme tomu 20 sloupcu "diod" pro dvacet frekvenci (tak jako ve wl :)).
ehm - nevite nekdo proc je v novejsich verzich wavelabu stereo??

Uživatelský avatar
nemo
Příspěvky: 453
Registrován: 27 bře 2004 20:30

Příspěvek od nemo » 20 pro 2004 10:45

Span ma v posledni verzi i moznost zobrazeni ruzne hustych sloupcu (po 1/6, 1/5, 1/4, 1/3, 1/2, 2/3 nebo cele oktave), navic ted ukazuje i RMS, coz neni k zahozeni. Taky se mi tu libi moznost volby zprumerovane nebo okamzite krivky.
Diody, pravda, nema.
Jestli chces barvicky tak je tu Inspector, ale nevim nakolik je pouzitelny.

matucha
Příspěvky: 5037
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 20 pro 2004 11:36

uf tak to by ti vyhovoval ten RME digicheck... ja teda raci krivku nez sloupce...

Uživatelský avatar
pm
Příspěvky: 267
Registrován: 04 čer 2002 15:19

Příspěvek od pm » 20 pro 2004 12:18

A digicheck funguje i u neRME karet?

matucha
Příspěvky: 5037
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 20 pro 2004 14:22

ne... musel by mit RME kartu

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8803
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 20 pro 2004 14:36

:D
používám i křivku a jakz tak mi staci waves, ale ty sloupce jsem si oblibil a dost je pouzivam.
kouknu na inspektora :)
dikes

Crane
Příspěvky: 68
Registrován: 26 črc 2004 12:11

Příspěvek od Crane » 20 pro 2004 14:37

Zdrawim!
Bych mel prosim jeden dotaz. Tu jsem cetl, ze by frek. spectrum? melo byt jako plne, ale me prijde ze je to dost track od tracku (budu rad kdyz me vyvedete z omylu :lol: ) Treba kdyz delam techno, tak tam nekdy mam stredy docela malo a v nakym tracku zas docela dost....proste mam pocit ze se asi neda rict ze track musi mit v tadytom pasmu tadytu uroven atd. Nebo plati nejaka obecna zakladni pravidla?? :? :)
Diky a preju poklidne svatky Vanockove a regeneraci sluchu do novych boju v pristim roce!!

Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

Příspěvek od kru » 20 pro 2004 15:30

plne frekvencni spektrum je pekna vec, ale nedrzel bych se jen toho, je to zhruba jako kdyby nekdo rikal, ze ve spravnem obrazu musi byt vsechny barvy, coz je samozrejme hloupost. a napriklad u techna (slapak-basy + hajtka-vysky = zadny stredy) nebudes mit spektrum nikdy plny, ale imo to nevadi. hlavni je, aby ti jedna frekvence nehrala silneji nez zbytek, aby hrala kazda frekvence neni potreba. stejne by to pak znelo jak vybuch supernovy z pul metru.

matucha
Příspěvky: 5037
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 20 pro 2004 18:35

kamaradi...

...sem uz tady nejakejch par technoveci mel na mastering, tak jejich problem byl vzdycky nedostatek stredu a vyhoneny basy a vejsky. (nebo este uplne silene hrozny blativy mixy-nemixy).

ty lidi casto delaj na hifi bednickach a vubec netusej, co (zvukove) delaj

netvrdim, ze by melo mit techno tak plny stredy jako treba rock (stena stredu)... ale to spektrum by melo bejt relativne vyvazeny. On totiz kopak, kterej nehraje ve stredech a ma jenom 60Hz subbas je dost na p..... Predpokladam, ze u drtivy vetsiny techno kousku je cilem hodne intenzivni (mozna az agresivni) zvuk. Jenze toho se bez adekvatnich stredu neda dosahnout. Ne ze by se melo koukat na analyzer nutne, ale kdyz se na nej kouknete a vidite nekde na 60 spicku jak prase, pak od 200hz velkej propad az tak do 2000Hz... kde zase neco je... tak si muzete byt jisty, ze ta vec proste bude jenom hucet a od vejsek vas budou bolet usi a pritom nebude vubec uderna.

Jedna vec je spektrum... ale co vam tahle vec neukaze sou kontury (impulz) zvuku... to jak se prekrejvaj (jestli to dava smysl) atd atd.

kdyz vidim na analyzeru diru, tak premejslim, jestli neni mozny necemu povolit a tu diru tak zaplnit... nebo jestli by tam treba aspon v nejakej moment neco nemelo prijit... atd atd

docela normalni je videt na analyzeru diru od 1000-3000Hz u hlasu... no ale jako ze by dobrej vokal mel mit tuhle diru zazaplatovanou EQckem, to teda fakt ne ;-). Na druhou stranu pro srozumitelnost reci nad hudbout je dobry ty hudbe v tehle frekvencich ubrat...


;-)

Crane
Příspěvky: 68
Registrován: 26 črc 2004 12:11

Příspěvek od Crane » 21 pro 2004 07:56

2matucha: super, to je odpoved, dik!! :)
Jeste jak myslite to prekryvani a jak to nejlepe zjistim???
Predpokladam ze spicka je ta frekvence ktera je nejvic-nahlas?? :oops: :lol:
Deeekuji!

matucha
Příspěvky: 5037
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 21 pro 2004 09:16

spicka ... jasne tim myslim frekvenci, ktera je moc

prekrejvani? no jakoze ti hraje na stejnejch frekvencich vic jak jedna vec, to ti analyzer nedokaze rict, jestli je to dobre nebo spatne, to jen ucho...

zasadne nedoporucuju otevrit si analyzer a jet EQckem a snazit se vyrovnat to do lajny... to je konina

taky mnozstvi basu ... nektery analyzery ukazujou u "pro me normalne basujicich veci" lehkej vzestup dole od treba 250Hz... jiny to nedelaj a neznamena to taky, ze kazda "normalne basujici vec" musi mit stejnou vec na analyzeru!

Crane
Příspěvky: 68
Registrován: 26 črc 2004 12:11

Příspěvek od Crane » 21 pro 2004 09:27

Dik, a jak tu spicku poznam, na jakym analyzeru ve wavelabu...A to ze tam spicka je je asi zle, zejo...

To s tim prekrejvanim nejak nechapu...Dyt kdyz mam hromadu zvuku hrajicich najednou, dejme tomu par hajtek, shakeru, nebo takneco, tak se prece musej v nejakejch frekvencich preci prekryvat a kdybych je nak oriznul :lol: tak to zmeni uz ten zvuk, nebo...?
To s tou koninou :lol: super poznamka, teda aspon pro lamera jako ja, pac kdyz jsem si nahral livko, tak jsem prave ty stredy honil eqckama :? , tudiz ted uz mi je jasny ze je chyba v mixu....zeano?! :)
Diky

matucha
Příspěvky: 5037
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 21 pro 2004 15:39

se do toho zbytecne namotavas... a ja asi taky

nic neorezavej dokud neslysis ze je to potreba

stredy je potreba hlavne s citem vystavet, musis pamatovat, ze tam taky neco musi hrat a podle toho vybirat zvuky a obcas necemu, pomoct eqckem, ale to znamena jenom 1-2dB

spatne muze byt, kdyz na blbejch bednach vytahnes hodne basu pod 60, ktery ztracej podporu v oblasti 100-250... treba... situaci je hodne


analyzer pouzivam abych si treba obcas potvrdil to co slyslim nebo rychle nasel, kde konkretni zvuk hlavne hraje... ale je to pri michaci i masteringovy praci jenom 1% vliv na rozhodovani...

Uživatelský avatar
boro
Příspěvky: 369
Registrován: 27 led 2004 12:53

Příspěvek od boro » 22 pro 2004 17:26

Co sa tyka prekryvania jednotlivych stop - kvoli tomu mam na kazdej stope jeden analyzer, ktory mi ako zaciatocnikovi vykresli, kde sa zvuk pohybuje. Tato informacia potom ovplyvnuje strukturu pesnicky. Idealne /cize prakticky nemozne/ je pouzit zvuky, ktore zdvihaju krivky stale na inom mieste. Ale som rad, ze k zvuku sa skuseni nestavaju exaktne, ale vnemovo. Aj ked pri akejkolvek tvorbe dokladna analyza tvori zaklady celej konstrukcie diela.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21268
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 24 pro 2004 01:36

Nezabudni ale , ze "Analýza dokázala hovno !!!"

Odpovědět