Cundo píše:Neviem si velmi predstavit,ako tato muzika rotuje v radiach...

Nechce sa mi ale verit, ze je tu len tak malo reakcii na tuto kapelu. Napriek tomu, keby sa Ecsonovi chcelo trochu popisat o faze zrodu tejto neobvyklej nahravky ??? Bolo by to iste zaujimave. Moj prvy dojem je,ze je to trochu mimo zabehanych zvukovych vzorov, co sa mi zda ako progres.
Brooklyn / juanita juarez píše:neni to muj zanr, ale bavi me to.
metal je fakt zajimavej fenomen. uz dlouho bych si to rad vic nastudoval. tak oddany fanousky asi nema zadnej zanr. tam se obcas i prodavaji CDcka, co?
me se novy trendy novejch metalovejch tvrdejch kapely hodne libej. Je to uplne jina estetika nez tomu bylo driv u klasickyho metalu, crossoveru, nebo HC. No a pro me kterej vyrostl na klubovy elektronice to je poslednich par let novej svet kterej mi moc sednul. Kazdopadne ale je to pro me taky maximalne zajimavy z pohledu zvuku. Mix tyhle muziky a pristup k jednotilvejm nastrojum je hodne hodne jinej nez klasickej pop-rock, nebo elektronika. Pokud se to da vubec merit tak do slozitosti a narocnosti na mix je tahle tvrda muzika nejslozitejsi. Coz je ale velka vyzva : ))
Tyhle mlady kapely jako tihle chlapi z MKB poslouchaji hlavne americkou muziku a ta je hudebne i zvukove naprosto odlisna od klasickejch black metalovejch (starejch) pristupu. Pokud to ma mit ten spravnej zvuk melo by to bejt hodne rizny a tvrdy. Osobne se mi libi kdyz ta muzika zabiji, kdyz je nalehava a ma tlak. A delat takovej tvrdej zvuk je pro me super : ) Zakladem pro tuhle muziku vnimam dobre uchopeny bubny v compressorech. Bubny tyhle muzice davaji tah a udernost, bici jsou asi nejslozitejsi cast celyho mixu. V tech velkejch stenach kytar a extremniho zpevu musi bici dobre prolejzat ale pritom nebrat prostor ostatnim nastrojum. Pokud jsou kytary takhle vyhroceny je potreba udelat radikalni i mix bubnu.
-- Bici jsem u Momma Knows Best michal hodne radikalne se silne se zakusujicima compressorama, protoze jsem chtel dosahnout velky udernosti a zivelnyho zvuku. Bici postupne prosly ve 4 odlisnejch fazich pres 4 compressory. Mono kopak a mono snare jsem v prvni fazi lehce vycistil od preslechu v Sony Oxford Gate/Expanderu. Nasledne jsem pak Kick (mikrak+ ew biotech sampl) a Snare (vrch+strunik + ew biotech sampl) pak tvaroval ve dvoukanalovym hodne rychlym analog VCA compressoru Focusrite BLUE 230 - v tom jsem nastavil zakladni akcent uderu - (Levej mono kanal byl nastavenej zvlast pro Kick, pravej pro Snare). Na Overhead a Room je pouzitej SONY Oxford compressor a EQ. Na prechodech jsou opet Oxfordy (Oxfordy maji uzasnej zvuk). Cela stereo podskupina bubnu je pak pro finalni udernost prohanana analog bus compressorem SSL G4000 coz je uzasnej VCA klon s HPF na 60 Hz. Compressory BLUE 230 a SSL G4000 mam do steinbergu inzertovany pres ADDA prevodnik LUCID 88192. Bici a vsechny ostatni nastroje pak finalne na stereo vystupu komprimoval precizni mastering stereo VCA compressor Focusrite BLUE 330 + finalni eq Focusrite BLUE 315. ty mam do steinbergu inzertovany pres ADDA prevodnik Cranesong HEDD192.
-- Vokaly byly michany komplet digitalne - URS NEVE EQ > Oxford compressor > Spitfish free Deesser > Kjaerhus GPP1 limiter. Stopy vokalu a sboru jsou hodne automatizovany aby se v tom pekle kytar a bubnu stale prosazovaly a byly citelny. V nekolika mistech bylo potreba hodne automatizovat taky EQ, protoze zpevak se pri zpivani hodne vyjadroval i v pohybu : )) cili se obcas dostaval mimo osu mikrofonu tak jsem musel nekde dotahovat detail vejsek v mistech kde se vyklonil mimo osu, aby si nikdo nevsiml zmeny barvy vokalu.
-- Co se automatizaci hlasitosti nastroju a podskupin tyce, tak ty byly zasadne dulezity. Jednak pro podporu gradace, ale taky pro udrzeni konzistence cely kapely. Automatizovany jsou taky hodne EQ na kytarach a bubnech, hlavne pro rozliseni kontrastu sloka / refren. Casto subtilni balanc kterej podporuje pocit odlisnych casti aranze. Mam rad kdyz se odlisuji ale tak aby si toho clovek nevedomky nevsiml, pritom ale aby to vyvolavalo pocit neustalyho tahu v pred, nebo naopak ubrani na intenzite aby pak oto byla nasledujici strelba refrenu silnejsi ! : )
-- Na kytarach je vsude equaliser Kjaerhus GEQ7 (hodne rezu z kytar subbasy, zduraznuju citelnost basu a hlubsich stredu, cistim resonance ve stredech a eliminuju ostrej jed vejsek, ten je ve zkreslenejch kytarach vzdycky, coz je ale potreba delat opatrne, protoze tyhle kytary musej bolet). Ekvalizace u kytar byla dost slozita, jednak protoze jejich stop bylo hodne a taky s ohledem na fakt ze chlapi maji rychlou hodne slozitou hru se spoustou detailu a zvratu. Dal jsem si praci aby kytary neztratily z "nasranosti" kdyz jsem vymichaval jejich citelnost. Kytary u MKB pak byly routovany do dvou odlisnejch podskupin. V jedny s pomoci copressoru umistnuju kytary dopredu a v druhy podskupine lehce dozadu, tim buduju zakladni prostorovej plan kytar. Jinak kytary jsou u MKB komplet michany digitalne v DAW. Nektery kytary jsem jeste dodatecne znovu zkreslil, abych ziskal surovejsi barvu a vetsi plnost, nebo jed, tam kde to bylo potreba. Zadny stereo enhancery ani podobny nesmysly na kytary nepouzivam.
-- Basu jsem mel frekvencne rozdelenou na dve pasma, jedno nad a druhy pod 300 Hz. Ta dve pasma odlisne komprimuju abych mel zarucenu jednak rychlou artikulaci rychle posobe jdoucich not (stredy/vejsky) ale taky plnost basu. Ta dve pasma se mi pak sesla na mono podskupine kde byl Oxford EQ s HPF 45 Hz a pak kombinace Oxford compressor s rychlou reakci (ten ty dve stopy zcelil) a po nem Kjaerhus GPP1 pro jemnou limitaci - to cely konci v Siemens W295b analogovym EQ kterym base dodam finalni balanc (nekdy pouzivam pultec TubeTech PE1a), Siemens se mi ale libil vic protoze mel vyraznejsi stredo-basovej ton.
-- Z reverbu byl nejdulezitejsi starickej jednoduchej Steinberg Naturalverb (miluju ho na kratky casy: ) a na stredni cas jsem pouzil AudioDamage Reverence (povedena emulace Lexicon 200). Delay z tech jsem pouzil muj oblibenej free Kjaerhus Delay na stredne dlouhej cas a pak dva freeware delaye na kratky casy - Interruptor tape delay.
-- Mastering pak byl otazkou frekvencniho sjednoceni vsech skladeb EP a dorovnani hlasitosti. Kazdou skladbu jsem pred masteringem vyexportoval bez celyho analogovyho finalniho stereo retezcem kterej uz jsem popisoval (Focusrite BLUE 330 + BLUE 315 / ADDA Cranesong HEDD192). Behem masteringu po osetreni frekvencnich detailu a dorovnani hlasitosti vsech skladeb, pak vsechny finalne prosly pres Focusrite masiny tak jako to bylo behem mixaze. To je hodne dulezitej bod, protoze celej mix se do Focusrite compressoru a EQ behem mixaze radikalne opiral, nicmene pro finalni balanc skladeb jsem potreboval mit vystup z DAW bez finalni compresse abych jeste mohl reagovat na detaily pro kazdou skladbu zvlast aby vsechny pusobily kompaktne jako jeden finalni celek.
.