2jackies: vzdyt takova tvorba prece existuje, samozrejme, ze ta izolace od moznosti ziskat sluchovou zkusenost je dost pritazena za usi, ale spousta autoru se chova, jako kdyby neexistoval predchozi hudebni vyvoj a pisi skladby zalozene na novych principech apod. jde jen o to, ze malokdo je necim takovym nadsen.. jestli ti vadi schemata, ustalene postupy a sablony, tak zhruba 99 procent hudby je zalozeno na JEDNE JEDINE sablone a to ocekavani a naplneni tohoto ocekavani
at uz se nam to libi nebo ne, znamena to napriklad pouziti disonance a jeji nasledne rozvedeni do disonance - jinymi slovy napeti a uvolneni
takze kdyz to vezmes hodne z vostra, tak cele tisiceleti je hudba pouze plagiatorstvi, ale stejne se v ni neco deje, ne? 



jinak se musim jackiese i zastat, protoze to, ze tusi jak bude co nasledovat neni mnohdy zas takovy problem
kdyz v radiu slysim pisnicku, ve ktere je slyset, ze "autor" si zrovna precetl kapitolu sled mimotonalnich dominant a po dvou taktech sazi jednu za druhou, tak lze ocekavat, ze tenhle clovek, okouzlen svymi umeleckymi schopnostmi, ty dominanty bude mydlet treba az do konce 


2wohma: bohuzel tyhle kousky muzes slyset i na nekomercnich radiidch, ale aby nekdo nahodou nemel pocit,ze mi kuprikladu vadi spoj T - S - D - T, jde spis o to, jak se to pouzije - kontext a umnost uziti, to je asi rozhodujici.. poslechnete si nejakou operu kolem roku 1620 a zrejme se vam bude zdat supertrivialni ve svem harmonickem vyvoji, jde jen o to, ze se s tim umelo pracovat
byl jsem chvili pryc, sorac...pekna debata se tu rozjela, libi se mi zdejsi nazory, spousta lidi na to kouka podobne jako ja, jeste ze tu nikdo zuby nehty nebrani svuj styl, to je fajn...
zbezne jsem to prolitnul a obecne asi mam stejnej nazor jako na to ma na druhy strance Amorph...a potom Jackies a vicemene jako vetsina...
padly i priklady forem klasicke hudby...tam jsou take zavedene postupy, vsechno to stoji na postupech, jenomze pokud vim, jsou mnohem slozitejsi a mnohdy i volnejsi, nez u nove tanecni a popove hudby...viz treba symfonicka skladba...ta ma urcita pravidla, ale uplne jina, tam neni dana pevne zadna instrumentace, ktera je pro ten "zanr" typicka...a ta mi je zrovna sympaticka a v el. pop hudbe by se mi libil ten koncept vic, nez pisnickovy typ refren sloka refren sloka....
c9000 a "cesky kapely malo experimentujou a chtej znit jako Clou" - jo, tech par amaterskych co znam, maji pocit, ze uspeji tim, ze se budou snazit znit a hrat presne jako ten, nebo tamten...k tomu navic nikdy nevynechaji povinne propriety stylu, ktery hraji...hmm, jejich problem, to ja radsi uspet nechci vubec, nez timhle zpusobem...
Jackies: peknej nazor s tou izolaci, mam skoro stejnej...chtel bych slyset vysledky z takovyho experimentu, kde autor nikdy neslysel cizi hudbu, zatim to pokud vim nikdo nerealizoval...ja to ale na sobe zkousel asi rok, proste jsem nic ciziho neposlouchal, az na naproste vyjimky (protoze nemuzu bejt sobec a nekomentovat tracky lidem z ezone, kdyz je oni komentuji me) a mam dojem, ze to je spravna cesta...potom mozek napady pro tu hudbu syntezuje ne z cizi hudby, ale ze zazitku a ze zivota, ne z cizi tvorby...to je parada, ale takovy clovek musi mit dobre hudebni vzdelani a tak se mu stejne do hlavy cizi tvorba dostane (jak bych se mel napriklad naucit poradne na klavir a zaroven nemuset hrat na nej cizi skladby? takovou vyukovou metodu pokud vim, nikdo neovlada - coz bych rad zmenil, ale zatim na to nemam)...v jinem pripade, bez vzdelani a bez vnejsi kritiky a ohlasu, ta tvorba bude nejspis ve vetsine pripadu prilis osobni...
emptysound: ne, ja vzdycky rikam jednu vec "to, ze s tim bylo hodne prace, jeste neznamena, ze je to dobry" - takze asi tak...muzu za jeden vecer udelat hit a nebo se s necim srat dva mesice a stejne se to nikomu nebude libit...takze ne, podle me neplati ze cim vic prace s tim je, tim je to lepsi...
zbezne jsem to prolitnul a obecne asi mam stejnej nazor jako na to ma na druhy strance Amorph...a potom Jackies a vicemene jako vetsina...
padly i priklady forem klasicke hudby...tam jsou take zavedene postupy, vsechno to stoji na postupech, jenomze pokud vim, jsou mnohem slozitejsi a mnohdy i volnejsi, nez u nove tanecni a popove hudby...viz treba symfonicka skladba...ta ma urcita pravidla, ale uplne jina, tam neni dana pevne zadna instrumentace, ktera je pro ten "zanr" typicka...a ta mi je zrovna sympaticka a v el. pop hudbe by se mi libil ten koncept vic, nez pisnickovy typ refren sloka refren sloka....
c9000 a "cesky kapely malo experimentujou a chtej znit jako Clou" - jo, tech par amaterskych co znam, maji pocit, ze uspeji tim, ze se budou snazit znit a hrat presne jako ten, nebo tamten...k tomu navic nikdy nevynechaji povinne propriety stylu, ktery hraji...hmm, jejich problem, to ja radsi uspet nechci vubec, nez timhle zpusobem...
Jackies: peknej nazor s tou izolaci, mam skoro stejnej...chtel bych slyset vysledky z takovyho experimentu, kde autor nikdy neslysel cizi hudbu, zatim to pokud vim nikdo nerealizoval...ja to ale na sobe zkousel asi rok, proste jsem nic ciziho neposlouchal, az na naproste vyjimky (protoze nemuzu bejt sobec a nekomentovat tracky lidem z ezone, kdyz je oni komentuji me) a mam dojem, ze to je spravna cesta...potom mozek napady pro tu hudbu syntezuje ne z cizi hudby, ale ze zazitku a ze zivota, ne z cizi tvorby...to je parada, ale takovy clovek musi mit dobre hudebni vzdelani a tak se mu stejne do hlavy cizi tvorba dostane (jak bych se mel napriklad naucit poradne na klavir a zaroven nemuset hrat na nej cizi skladby? takovou vyukovou metodu pokud vim, nikdo neovlada - coz bych rad zmenil, ale zatim na to nemam)...v jinem pripade, bez vzdelani a bez vnejsi kritiky a ohlasu, ta tvorba bude nejspis ve vetsine pripadu prilis osobni...
emptysound: ne, ja vzdycky rikam jednu vec "to, ze s tim bylo hodne prace, jeste neznamena, ze je to dobry" - takze asi tak...muzu za jeden vecer udelat hit a nebo se s necim srat dva mesice a stejne se to nikomu nebude libit...takze ne, podle me neplati ze cim vic prace s tim je, tim je to lepsi...
micanek: Tak spatny kousky muzes slyset vsude a stejne tak kousky trivialni (coz nutne neznamena, spatny, ze ano). Ale minimalne komercni radia ziji z toho, ze lidem serviruji, co cekaji. Tam se experimentu clovek nedocka, maximalne tak v nakym alternativnim poradu v nedeli odpoledne.
Co myslis tim "T - S - D - T"?
Co myslis tim "T - S - D - T"?
hadam, ze tonika, subdominanta, dominanta...Wohma píše:micanek: Tak spatny kousky muzes slyset vsude a stejne tak kousky trivialni (coz nutne neznamena, spatny, ze ano). Ale minimalne komercni radia ziji z toho, ze lidem serviruji, co cekaji. Tam se experimentu clovek nedocka, maximalne tak v nakym alternativnim poradu v nedeli odpoledne.
Co myslis tim "T - S - D - T"?
cili neco jako C,F,G... myslim

EDIT:
micanek:
no sem pitoma

samozrejme ze tonika... uz je to holt par let, co jsem chodil do nauky

diky, za korekci...
Naposledy upravil(a) wire dne 22 úno 2009 11:57, celkem upraveno 1 x.
spousta jedincu je izolovana od vydobytku "nasi" zapadni hudby a prave pri kontaktu s ni jim prijde jako totalni chaos
v lete jsem tady psal o experimentu, kdy krovakum pustili beethovenovu devatou a zdala se jim to jako totalni bordel.. staci nekoho takovyho pozadat, aby vam neco napsal, problem vsak bude, ze i on je ovlivnen hudbou sveho etnika - kdyby mel neco slozit nekdo, kdo nikdy neslysel hudbu, tedy clovek bez hudebni zkusenosti, tak nic nenapse, protoze aby pochopil, co to hudba je, tak byste mu ji museli pustit, a v tu chvili, by hudebni zkusenost ziskal, problem by byl, ze by ji pote pravdepodobne napodoboval 


uvahy o tvoreni hudby bez uplneho vplyvu akejkolvek okolitej hudby su imho uplne nezmyselne, utopicke a prakticky nerealizovatelne (dokonca aj teoreticky si to tazko viem predstavit) a tym padom zbytocne
nic proti tym co sa v nich utapaju ale pride mi to ako snivat o tom co by asi vymyslel vedec ktory bol od narodenia izolovany na ostrove bez akehokolvek pristupu k informaciam...
jindy: myslis ze ked rok nepocuvas hudbu okolo ze uz si za vodou a tvoris len svoje veci ? to mi pride trosku naivna pradstave, a ked je tych X zvysnyh rokov ked si vstrebaval vplyvy tvojho okolia ?
mimochododom, svoje veci tvoris len pre seba ? preco ich potom nahravas na internet pre inych na vypocutie a zaujima ta ich nazor ? a ak ta zaujima ich nazor, nesnazis sa potom teda vlastne vytvorit nieco, co by svojim vzorom aspon trosku korespodovalo so vzormi ktore maju naucene/oblubene ti druhi ?
(neber to ako utok plz, mozno to tak vyznie ale nieje, je to myslene ako normalna otazka v ramci diskusie fakt ma zaujima odpoved)
par ludi tu naznacuje nieco v tom zmysle, z coho si ja odvodzujem ze hudba by mala byt nieco strasne intelektualne a hlboke, co cloveku dava nieco hodnote , ze by proste mala byt niecim, co sa da popisat len pomocou kopy odbornych oslov ktorym priemerne az mierne scitany a inteligentny clovek nema sancu rozumiet... niecim absolutne originalnym, jedinecnym, doteraz nepocutym...
moje vnimanie hudby je uplne ine.. ked ma hudba oslovi vyvola u mna nejaku naladu/pocit/spomienku ktora ma potom nuti sa k tej hudbe vracat, je pre mna ta hudba dobra.. a je jedno ci je presne podla nejakej sablony ktoru predtym uz niekto iny 100x prevaril, pokial ma to 100x predtym z nejakeho dovodu neoslovilo a toto po 101x ano, aj ked podla objektivnych meradiel je to ta ista "sablona"
mimochodom, doporucte mi nejaku hudbu ktore sa nedrzi akej-takej sablony ktora je skutocne experimentalna.. taku by som si rad vypocul.. bola by to vobec este "hudba" ?? raz sa tu riesilo ze kde konci pojem "hudba" a zacina uz len zvuk .. podla mna prave v bode ked sa oprostis od akychkolvek sablon a spravis nieco absoltune ine v com nebude ani naznak nejakeho vzorca doteraz niekde pouzitejo, tak v tom bode sa na pomenovanie takeho niecoho prestane dat pouzit oznacenie "hudba" tak ako ho chapeme
este na zaver si dovolim jeden citat... jimmi page povedal jednu vec s ktorou sa ja absolutne stotoznujem ...
"muzikant je sucet vsetkych jeho vplyvov" ..

jindy: myslis ze ked rok nepocuvas hudbu okolo ze uz si za vodou a tvoris len svoje veci ? to mi pride trosku naivna pradstave, a ked je tych X zvysnyh rokov ked si vstrebaval vplyvy tvojho okolia ?

(neber to ako utok plz, mozno to tak vyznie ale nieje, je to myslene ako normalna otazka v ramci diskusie fakt ma zaujima odpoved)
par ludi tu naznacuje nieco v tom zmysle, z coho si ja odvodzujem ze hudba by mala byt nieco strasne intelektualne a hlboke, co cloveku dava nieco hodnote , ze by proste mala byt niecim, co sa da popisat len pomocou kopy odbornych oslov ktorym priemerne az mierne scitany a inteligentny clovek nema sancu rozumiet... niecim absolutne originalnym, jedinecnym, doteraz nepocutym...
moje vnimanie hudby je uplne ine.. ked ma hudba oslovi vyvola u mna nejaku naladu/pocit/spomienku ktora ma potom nuti sa k tej hudbe vracat, je pre mna ta hudba dobra.. a je jedno ci je presne podla nejakej sablony ktoru predtym uz niekto iny 100x prevaril, pokial ma to 100x predtym z nejakeho dovodu neoslovilo a toto po 101x ano, aj ked podla objektivnych meradiel je to ta ista "sablona"
mimochodom, doporucte mi nejaku hudbu ktore sa nedrzi akej-takej sablony ktora je skutocne experimentalna.. taku by som si rad vypocul.. bola by to vobec este "hudba" ?? raz sa tu riesilo ze kde konci pojem "hudba" a zacina uz len zvuk .. podla mna prave v bode ked sa oprostis od akychkolvek sablon a spravis nieco absoltune ine v com nebude ani naznak nejakeho vzorca doteraz niekde pouzitejo, tak v tom bode sa na pomenovanie takeho niecoho prestane dat pouzit oznacenie "hudba" tak ako ho chapeme
este na zaver si dovolim jeden citat... jimmi page povedal jednu vec s ktorou sa ja absolutne stotoznujem ...
"muzikant je sucet vsetkych jeho vplyvov" ..
dendy: v pohode, neberu to jako utok a ja taky (snad) nenapsal, ze jsem ten rok, co jsem nic ciziho neposlouchal, delal jenom veci ze sve hlavy...z podvedomi a z minulosti se mi tam dostane vzdycky mraky veci...jde jen o to, ze jich je mene, nez kdybych denne poslouchal cizi pecky...
tenhle experiment jsem ale ukoncil, nikam to moc nevedlo...a s temi nazory - mam rad cizi nazory, ktere maji nadhled a nekam me posunou...ale take jsem tu jednu dobu pul roku vubec nebyl a nic sem nedal...ono to dopadlo potom tak, ze prvni track co jsem se po tom pul roku dal, jste mi ohodnotili jako nejaky vyvoj, ze je to lepsi...tak mozna i to odlouceni a nehazeni kazdeho tracku na ezone, je k necemu dobre, nevim, to nejde prokazat...
s tou hudbou co se nedrzi sablon - doporucil bych ti veci, co vychazeji u casopisu His Voice - tam uslysis hudbu, ktere se nedrzi absolutne niceho a presto se mi to zda byt jako hudba...urcite ne tanecni, urcite ne rytmick a ani moc melodicka, proste psycho, experimentalni...je to uz silna kava no, chce to si to udelat cas, to se neda poslouchat jen tak...
jinak ty uvahy o naproste izolovanosti - me to fascinuje od malicka, co jsem byl dite a presne jsem si rikal, ze budu vedec, ktery se odrizne od sveta a bude se snazit vymyslet uzasne nove veci...tak z poloviny tohle plnim a pokracuju v tom...jestli je to utopie - mozna, ale me to prijde jako fajn napad to na sobe aspon trochu zkouset...
tenhle experiment jsem ale ukoncil, nikam to moc nevedlo...a s temi nazory - mam rad cizi nazory, ktere maji nadhled a nekam me posunou...ale take jsem tu jednu dobu pul roku vubec nebyl a nic sem nedal...ono to dopadlo potom tak, ze prvni track co jsem se po tom pul roku dal, jste mi ohodnotili jako nejaky vyvoj, ze je to lepsi...tak mozna i to odlouceni a nehazeni kazdeho tracku na ezone, je k necemu dobre, nevim, to nejde prokazat...
s tou hudbou co se nedrzi sablon - doporucil bych ti veci, co vychazeji u casopisu His Voice - tam uslysis hudbu, ktere se nedrzi absolutne niceho a presto se mi to zda byt jako hudba...urcite ne tanecni, urcite ne rytmick a ani moc melodicka, proste psycho, experimentalni...je to uz silna kava no, chce to si to udelat cas, to se neda poslouchat jen tak...
jinak ty uvahy o naproste izolovanosti - me to fascinuje od malicka, co jsem byl dite a presne jsem si rikal, ze budu vedec, ktery se odrizne od sveta a bude se snazit vymyslet uzasne nove veci...tak z poloviny tohle plnim a pokracuju v tom...jestli je to utopie - mozna, ale me to prijde jako fajn napad to na sobe aspon trochu zkouset...
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: 13 dub 2007 10:07
Šak jo, když se nad tím zamyslíš tak je to tak. Mě prostě přišlo, že někteří lidi tady prostě vyhledávají náročnější varianty, aby potom v očích ostatních vypadali, že oni sou ti machři co to dokážou. Taková spíš soutěž, než tvorba. Tvorba je právě nádherná v tom, že s nikým nemusíš soutěžit, ale jenom tvořit a realizovat své myšlenky a nápady. Dneska mám pocit, že všichni spíš radši soutěží a hledají uznání, než aby se účastnili tvůrčího procesu. Proto jsem napsal svůj první příspěvek. Možná sem se trochu nešikovně vyjádřil, ale myslím, že teď už je jasné o čem mluvím.Jindy2 píše:emptysound: ne, ja vzdycky rikam jednu vec "to, ze s tim bylo hodne prace, jeste neznamena, ze je to dobry" - takze asi tak...muzu za jeden vecer udelat hit a nebo se s necim srat dva mesice a stejne se to nikomu nebude libit...takze ne, podle me neplati ze cim vic prace s tim je, tim je to lepsi...