Prosimtě brzdi. Jestli to uvidí nejaký úředník z Bruselu, tak sou schopní to fakt zavést.mlukas píše:Dobrá, ale stále v tom postrádám logiku, proč zrovna němci pro Ais použili písmeno B a pro ostatní zvýšené tony již zvláštní písmeno není. Logicky mohla být německá varianta řešena po půltńech a byly by to pak noty:
A = A
B = Ais
C = B(H)
D = C
E = Cis
F = D
G = Dis
H = E
I = F
J = Fis
K = G
L = Gis
Název noty "H" ???
To už je fakt offtopic, ale jde vidět, že jsi mladšího data narození.Acid Punk píše:se divim ze se nedivite proc je nazev hardisku defaultne C: a ne A: jak by to bylo logicke
A - disketovka 1 (5,1/4")
B - disketovka 2 (3,5" DD)
C - harddisk 20MB

Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
To mi připomíná ten vtip s violistou, co říká "F je subdominanta, ne?"biscuit píše:no proste je to ta prvni cerna klapicka zpravavasek píše:B není Ais, ale Hes.

ALe vážně - pro někoho paskvily jako heses nebo cisis nejsou výstřiky hudebně-teoretických onanistů, ale mají svou logiku. Proto bych v případě B mluvil o Hes.
Doufám že to nevadí. Skutečně jsem se do fóra zaregistroval v okamžiku, kdy jsem se chtěl zeptat na názor ostatních lidí na tento jev. Předpokládám totiž že v tomto fóru se najde alespoň někdo, kdo by mohl znát odpověď. Pokud tomu tak není nikdo z uživatelů fóra nezná skutečný stav věci, tak se samozřejmě nic neděje a nevadí mi to. Byla to zkrátka možnost jak se třeba dopátrat k nějaké odpovědi, která by mohla vypadat věrohodně. A i kdybych se do fóra přihlásil jen pro tuto zkušenost, tak to snad není zločin.rastis píše:dobra uvaha - asi jak s tou F-dominantoumlukas píše:...ale pravda je %u17ee Hes je asi z hudebního hlediska p%u159ijateln%u11bj%u161í. ...
sorry mlukas, ale pre tuto "zahadu" si sa registroval do fora ?
Nebyl by asi problém v rámci nějaké sekundární logiky nějaké vysvětlení vymyslet, ale není to úplně jedno ? Je to jen technické označení. I samotný tón H (nebo B) zní dnes v jiné výšce než zněl třeba před 300 lety, což je myslím ještě o něco podstatnější fakt než jeho označení. V hudbě, každém jazyku atd. je vždy velká spousta zdánlivě nelogických věcí, vyjímek, nepravidelností atd. Nevidím v tom žádný problém. Je to možná jako ptát se proč třeba minulý čas od anglického "take" není "taked" jako u většiny jiných sloves, ale je nepravidelný. Na to žádné vysvětlení není, prostě je to tak. Kdo nechce mít vyjímky, ať mluví esperantemmlukas píše: Doufám že to nevadí. Skutečně jsem se do fóra zaregistroval v okamžiku, kdy jsem se chtěl zeptat na názor ostatních lidí na tento jev. Předpokládám totiž že v tomto fóru se najde alespoň někdo, kdo by mohl znát odpověď. Pokud tomu tak není nikdo z uživatelů fóra nezná skutečný stav věci, tak se samozřejmě nic neděje a nevadí mi to. Byla to zkrátka možnost jak se třeba dopátrat k nějaké odpovědi, která by mohla vypadat věrohodně. A i kdybych se do fóra přihlásil jen pro tuto zkušenost, tak to snad není zločin.

Jakou logiku názvů má třeba posloupnost do re mi fa sol la si do ? Nebo sa re ga ma pa dha ni sa (v indické hudbě) ?
Mimochodem - tón "B" se u nás neoznačuje jen samotným písmenem B, ale je za ním vždy ještě znaménko "b" (vpravo nahoře)
V čem by mělo být Hes z hudebního hlediska "přijatelnější" než Ais ?? Nedává to smysl. Že by znělo lépe ?mlukas píše:Čistě matematicky vzato je Ais = Hes, ale pravda je že Hes je asi z hudebního hlediska přijatelnější.

Je to jen technické označení, nic víc