Kurzweil PC3

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od demsky » 01 srp 2011 17:32

Ouki, aj som si to myslel, developeri raz napisali ze sa v GM Mode drzali Roland SoundCanvas zvuku ako v podstate dlhodobeho archetypu GM kompatibilnych zvukov.
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 10 srp 2011 12:19

Mně přijdou všechny tyto nové levné workstationy (PC3, ale i Juna, M50, levnější Motify...) dobré pouze do domácího nebo reklamního studia. Ten nachorusovaný, přereverbovaný a přetremolovaný skleněný sound už mi skutečně leze krkem, je to stejné jako kytara přes hromadu nových digitálních efektů.

Absolutně nechápu, jak někdo může řešit, jestli PC3 je lepší než nějaké Juno G nebo než M50 nebo MO6 apod, když všechny mají stejně "kvalitní" digitální, skleněný, poněkud nevýrazný celkový sound, pouze jiné periferie, jiné ovládání na panelu a podobné kosmetické rozdíly. Co se týče simulací Fender piána, na samohrajkovém syntezátoru Roland GW8 mi zní něco mezi Rhodes a Wurli minimálně stejně "dobře" jako veškerá el.piana na PC3. Asi proto, že GW-8 má vzorky z Fantomu X... Na živým hraní pak široký sound těchto nových levných stationů, bohatý na basy i výšky, reverby, chorusy, delaye, svojí zahuhlaností a nekonkrétností většinou buď moc neproleze (nebo vůbec, pokud je zvukař trochu muzikant a nechce kapele škodit) nebo z celé kapely udělá slušnej bordel, pokud je to moc vosolený. Myslíte, že stačí sundat všechny efekty na nulu, odebrat basy a výšky a přidat 600-1500Hz (pokud to má několik parametrických equalizerů)? Omyl, i potom všechny patche klasických keyboardů a syntů znějí tak nějak divně přinejmenším a neprosazují se, asi chybí ty správné vyšší harmonické v hlavním nosném středovém kmitočtovém pásmu, stejně jako ve zpěvu, když jdou z někoho jen basy a k tomu teplej vzduch jak se říká... Prostě to nikdy úplně nespravíte žádnýma korekcema.

Paradoxní je, že se mi zdá, že většina klávesáků si myslí, že ten Kurzweil PC nebo jejich Juno či M50, na sóla třeba SH-201 nebo R3 apod je úplně super nástroj a nemají důvod na nich ty hammondky, fendrpiána, lead synty a další "špičkové simulace v té nejvyšší kvalitě" jak říká každý výrobce, nepoužívat třeba na koncertech. No, já když jsem si kdysi dávno koupil kytaru Squier by Fender, taky jsem z ní byl naprosto unešen, dnes bych si ji nevzal ani chatu, natož do zkušebny. Ale občas vidím na koncertech, že na to někdo hraje a vypadá, že je v pohodě nebo dokonce přímo happy :)

Zkrátka pokud rád používám stage v nějaké klasické formaci - classoc rock, blues, country, jazz - osobně bych volil Nord C2, Stage, XK-1, Rhodes, Wurli, Moog - všechny tyhle se stále vyrábějí, i když tak jak u kytar - starý Minimoog žádný nový Phatty zvukově nenahradí, stejně jako starý originál strat ze 70. let hraje líp než současný, i když vypadá stejně a výrobce tvrdí, že je ze stejnýho typu dřeva, má stejnou elektroniku i zapojení atd., zvuk je trochu jinde :-)))

A tak, ať neberu nikomu radost (ani sobě, taky mám doma na hraní vždy nějaké ty nové digital potvory :-), je dobré, že každý používá na stage produkci něco jiného, jinak by posluchači těžko oddělovali zrno od plev :lol: Trochu je pak paradox, že o klávesákovi bez klavírní průpravy, co tedy ani moc neumí hrát, ale cítí muziku jako muzikant (takže zahraje správný tón na správném místě) a používá třeba ty analog originály se špičkovým soundem, lidi říkají, že je vynikající klávesák, kdežto z virtuosa s konzervatoří hrajícího drtivou technikou, ale na nějaký ten přereverbovaný tovární digitální zvuk imitujícího nějaký ten analog keyboard, obvykle zůstane pouhý "plnič", zvukové křoví kapely. Občas je to úmyslně (že třeba klávesák musí hrát hammondy na Korg Karma:-), aby o to víc vynikl třeba sólový kytarista, Čím lacinější sound backgroundu, tím dokonalejší se zdá lead sound :-)

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od demsky » 10 srp 2011 15:08

pokial sa Ti zlieva zvuk od roznych vyrobcov tak chyba bude inde :)

paradoxne vsetko co pises zneje smiesne akurat v tomto topice, Krz nastroje boli vzdy zname velkou dynamikou, dobrou prieraznostou v mixe a velmi dobrym zvukom aj bez efektov. Pravdepodobne si este nikdy poriadne neoskusal PC3 ked pises taketo veci, ale ked sa ti nepaci, tak si kludne "porid" hoci aj teenage engineering :)
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Uživatelský avatar
gari
Příspěvky: 146
Registrován: 20 úno 2009 09:37
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od gari » 10 srp 2011 15:52

Kazdy nastroj sa na zivom hrani sprava svojsky. Je to aj vec zvukarov ale v prvom rade samotneho hraca, ako mu konkretny nastroj pod rukou zneje. Priznam sa, ze castokrat uprednostnim Nord Stage, ale pred nedavnom som vsak hral vo funkovej kapele a zvuk PC3 bol jednoducho tak famozny, ze Stage bol pri nom ako strateny. Naco tu riesit nejaku "sklenenost" zvukov roznych vyrobcov. Osobne na podiovom hrani vacsinou neznasam nahalene, nareverbovane zvuky, pretoze to je naozaj v celku potom jedna gula, v tejto teme akosi nemame co riesit... Nech si kazdy kupi, co sa mu paci a pouzije to tak, aby to dobre znelo a dobre s citil pocas hrania. Na PC3 sa nachadza spusta skvelych zvukov, ktore castokrat miesam a kombinujem do External na Norde. Co sa tyka GM vzoriek, o ktorych sa pise vyssie: podla mojho skromneho nazoru tie maju byt take, pretoze musia mat siroke vyuzitie pre mnoho stylov/zanrov...pokial si pamatam, tak vzdy sa robili tak nejak univerzalne znejuco - v tomto ohlade sa teda celkom stotoznujem s tym, preco sa drzali Sond Canvasu.

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 11 srp 2011 14:28

Když jsem si pročetl po několika hodinách celou diskuzi k PC3-kám a K-áčkám, mám pocit, že u sekcí Korgy, Motify, Rolandy by mohly být úplně v pohodě snad všechny příspěvky co jsou zde, akorát by se vyměnily názvy OS a modelů podle výrobce... Proč? Protože pokud třeba na koncertě, kde stojí lupeň 500-1500kč, jedno jestli muzikál nebo třeba John Mayall a jiné bluesrock legendy, klávesák chce hrát tradiční sound hammondek B3 nebo leslie, proč to ku*va hraje na nějaké debil*í simulace na workstationu, od Motifu po Kurzweil, předražené specializované simulace třetích stran jako VK8 nebo SV1 nevyjímaje? Pokud orchestru nebo kapele nestojí za to dát za ty peníze posluchači skutečný zážitek, tj. hrát ty hammondky na origiál Hammondy (a že existuje spousta přenosných modelů) nebo aspoň něco co skutečně ani slepej a hluchej od originálu nerozezná, třeba Nord C2, tak podle mě naprosto serou na posluchače a v životě na takový paskvil už nejdu! Howgh.

Stejně tak zvuk Fender piana. Mám před sebou 10000 lidí a strkám jim tam monotónní simulaci nějakého Rhodesu kde je jen tolik zvukových variací, z kolika vrstev je složen sampl o dynamice nemluvě? Hnus a je jedno, jestli ten hnus dělají na Fantom, PC3 nebo na Kronos nebo co. No budiž ke cti, že opravdu dobré světové kapely všech žánrů používají nadále na takovýchto akcích ty originály, neboť si zřejmě svých fanoušků váží. A všechny tyhle za to mám rád a poslouchám pořád. Má snad třeba Elton John místo orchestru nějakou ROM kartu Orchestra II? Kdyby měl, tak by anglické královně asi nikdy živě nehrál...

Jsem u nás doma na vesnický tancovačce nebo v místním music klubu? Jo, tady se všechny ty workstationy podle mě uplatní v pohodě, resp. kdo si na tohle tahá nějaké vintage nebo klidně nové ale originál keyboardy (takových znám taky pár), je u mě king a hluboce se mu klaním a rád si opakovaně zajdu poslechnout, protože mě baví muzika, kde je víc pocitů a nálady než pouze techniky na úrovni absolventa konzervy. Já taky nejsem robot, i když třeba když se to skutečně maximalizuje, může to být taky super! Viz Kratwerk nebo Rammstein, ze kterých mě spadnou čelisti taky... Konkrétně třeba u zvuku hammondek - udělat si co nejlepší patch B3, ten si zapnout z nějaké rychlé sofort k dispozici paměti a pak na něj pilovat stupnice je nebo není stupidní? Podle mě je. Stupidní podle mě není to, když klávesák hraje jednou rukou a druhou přepíná analogový táhla a efekty, což je na originál Hammondech možné. Možná, že některé rejstříky se ty workstationy i zvukově trochu trefí, ale nikdy na nich nikdo neudělá ten výraz online použitím těch výrazových prostředků, co jsou na originálech k dispozici, na workstationech ne. To je stejné jako hra na Minimoog - ta se nedělá jen jednou rukou! Ta se dělá tak, že jednou rukou na klávesnici zadáváme výšku tónu a druhou rukou tomu dáváme výraz, barvu atd. Všema těma fyzickýma ovladačema.

V kontextu předchozího odstavce je myslím zcela šuma fuk řešit že Kurzweil najednou o třídu převyšuje Motif nebo Fantom nebo Triton (Kronos). Pokud mají všechny nové Kurzweily, Rolandy, Yamahy, Korgy atd zhruba stejně kvalitní převodníky, vzorky v RAM, efektové jednotky, to by v tom musel být čert, aby nezněly všechny velmi podobně (myslím celkovým charakterem zvuku).

Uživatelský avatar
upman
Příspěvky: 1587
Registrován: 08 zář 2004 16:29
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od upman » 11 srp 2011 15:11

Clovece, to jsou teda litanie - ono jde asi primatne o to, ze tohle je vlakno pro Kurzweil lovers a ne o zamysleni se nad tim, zda jedna znacka hraje lepe nezli druha. Ja osobne mel PC3x a nikdy jsem doma nic lepsiho nemel, pro me zvukove famozni a VAST tam proste dela svoji praci - ale i tak sel z domu, protoze jsem ho neuzivil, a radeji si zahraju na poctive drevo, tahaci harmoniku, djembe, fletnu, atd. Alias u me rozhodlo to, ze radeji hraji, nezli steluji.

Pokud zastavas nazor, ze jenom origos je good a vsechno ostatni je plebs, tak to staci napsat par radkama :) Jestli si chces pobrecet nad predrazenosti jinych znacek, tak je lepsi na to pouzit jine vlakno, protoze tady asi zastani nenaleznes. No a pokud jses skutecne takovy le original lover, tak by to chtelo jit jeste nize k tomu, co je a neni original a zdali vubec ty eletronicke masinky maji nad zvuk realnych nastroju, na ktere hrajou realni lide.
Mac mini, Logic 9, MOTU Ultralite, PadKontrol, Novation SL37, IK VSTs
http://bandzone.cz/lifelies

Uživatelský avatar
gari
Příspěvky: 146
Registrován: 20 úno 2009 09:37
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od gari » 11 srp 2011 15:44

amen

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 217
Registrován: 23 lis 2007 14:05

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od countrymetalman » 11 srp 2011 16:43

to upman: zastávám tentýž názor co se týče (elektro)akustických nástrojů. Pokud nemám k dispozici ARP Quadra ani Odyssey ani Minimoog a potřebuji podobný sugestivní sound na podiu, akustické nástroje udělají lepší výsledek než jakýkoli workstation, konkrétně klasický akordeon zcela nasucho bez vibráta, reverbu, bez chorusu a živé housle s octaverem udělaly na stage perfektně emotivní dojem, jako na prvních deskách Genesis... To jsem si skutečně zahrál (do toho lead guitar), naprosto jinak, než když by tam byl sebelepší klávesák s jakýmkoli workstationem, VA, VAST nebo romplerem... Kdo nezkusil, asi nepochopí. :idea: A proto mi přišlo divné, proč řešit desítky hodin programování nějakých B3 a leslie na PC3 a všech jiných podobných studiových workstationech když jsou používány na stage. Jestli není lepší pořídit si nějaký Hammond, třeba o polovinu lehčí SK1 - hraje se na něj na rozdíl od PC3 stejně jako na hammondy (i s tím utvářením výrazu pomocí skutečně mechanicko-elektrických táhel, ne pouhých digitálních imitací táhel jako u PC3 nebo dokonce u C2 a Stage), na rozdíl od PC3 i zní jako hammondy, asi protože to je originál Hammond :-)

Uživatelský avatar
Hammond
Příspěvky: 1120
Registrován: 05 říj 2010 18:44

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od Hammond » 11 srp 2011 18:01

Asi treba trochu zit aj v realnom svete... Stale spominas Hammond; ja mam doma hned dva Hammondy aj so skutocnym Leslieckom a nikdy by ma nenapadlo tahat ho na podium, rovnako, ako by ma nenapadlo tahat na podium svojho Forstera a podobne. Ak hravas pred 10000 ludmi tak klobuk dole a ak aj mne raz niekto ponukne taky honorar, ze z neho zaplatim kamion, nosicov, ladica aj opotrebenie nastrojov, tak si kludne zoberiem na podium kridlo aj Hammonda, spolu s vokalnou skupinou a komornym slacikovym orchestrom. Dovtedy vsak budem dalej nosit svoju Yamahu S90Es, Rolandacke moduly a budem rad, ze sa vyrabaju nastroje ako Motif, Fantom, Oasis, PC3...

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2653
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas » 12 srp 2011 21:39

Fuha ! Fuha !
Ani neviem, ako zacat. Alebo ci vobec na prispevok country-metal-mana s Korgom a Moogom na fotke reagovat.
Skusim takto, ze:

Moj prvy dojem z PC3 bol takyto - velmi suche zvuky, ziadne "robustne" a ohlusujuce, ani prechorusovane, ani prilis reverbu tam nie je.
Samozrejme niekde ano. Ma to aj synthy-zvuky. Ale vela zvukov je velmi "solovych" a na zive hranie.
Tak naozaj neviem, ci si pocul PC3, ale ma to mnoho velmi decentnych zvukov, ktore sa "nepredvadzaju" a nezaberaju v pasme vela miesta...
A co je najcarovnejsie - efekty (chorus, reverb) sa lahko daju stiahnut na nulu alebo vypnut! :D
A dokonca som pocul, ze mnoho zivych hracov co tak aj robi! Ono totiz nasilu cpat hall do sportovej haly neni uplne koser... :D :D

Simulacie organov - hmmm ... toto nie je moja parketa, ale vyber a moznosti ich doladenia su tak obrovske, ze si aj najnarocnejsi musi vybrat.

Vyber slacikov v roznych polohach, vyrazoch a sekciach je tak obrovsky, ze ma to ovalilo. A zneju VELMI dobre ! Ale zivy orchester to samozrejme NENI !

Bicie - niektore sady vyslovene potesia dusu. Proste parada! Ale zivy bubenik to NIE JE !

Ak z principu nemas rad simulaciu cohokolvek - OK. Ale to si potom zmen foto, a zacni hrat na husle, akordeon a akusticku gitaru a hammondy.
Hodil si totiz brutalnu kritiku prave na to, cim sa Kurzweil dost lisi od ostatnych - minimum balastu, a vela pouzitelnych decentnych zvukov.

miles
Příspěvky: 4
Registrován: 11 črc 2011 21:43

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od miles » 14 srp 2011 00:05

Pán neví čí je. Doporučuji foto s harmonikou a odchod na jiné forum. :roll:

jackies

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od jackies » 14 srp 2011 17:54

miles píše:Pán neví čí je. Doporučuji foto s harmonikou a odchod na jiné forum. :roll:
Ale, no tak :roll:

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2653
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od MDudas » 16 srp 2011 18:00

Majster Demsky, mam otazku.
Toť som sa hral s efektami... a zabrusil som aj k nejakym exotickym presetom (Degenerator, Takes a while,...)
Stala sa mi taka vec - vytvoril som zaujimavy, dlhy a evolvujuci zvuk, ktory ale nejako nechcel skoncit.
Kedze mame novy firmware, tak prepnutie na iny program zvuk nezrusilo. A nefungoval ani Panic Button.
Proste som nebol schopny sa toho zvuku zbavit. Tak som masinu stisil a isiel si dat kavu. Po 10 minutach
ale PC3 stale bublal, hucal, fucal - stale si zil vlastnym zivotom.
Existuje nejaky sposob (okrem hard Off), ako toto riesit ? (myslim, ze to bol "Takes a while" preset)

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od demsky » 16 srp 2011 22:58

cauko, to sa stava casto aj mne, no dolezite je vediet co clovek robi, zacyklit zvuk mozu FUNkcie, zavesene nekonecne ASR obalky na niektore parametre, zaloopovana ENV obalka, z efektov mozes to prehnat s feedbackom, pripadne niektore typy zvukov maju specialne vrstvy ktore nereaguju na on/off klaviatury (vacsinou kaskadovane s exotickejsim routingom) a nejako to tam mozes dosahat, vyber je skutocne VAST :)
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Uživatelský avatar
gari
Příspěvky: 146
Registrován: 20 úno 2009 09:37
Vybavení

Re: Kurzweil PC3

Příspěvek od gari » 17 srp 2011 13:28

Na to si zvyknes ;) a vadit ti to nebude.

Odpovědět