"Nové" analogové syntezátory
Re: "Nové" analogové syntezátory
Hlásím se po měsíci užívání UNO Synth, že je to zábavná věcička s opravdu kvalitním VST editorem. Má velký zvuk, ale nepřijde mi moc agresivní, spíš "smooth" (což mi vcelku vyhovuje).
Pokud jde o zápory - mini MIDI jack a malý jack audio out. Naživo to napájím bez problému z powerbanky, ale při napájení z počítače dost výrazně hučí.
Pokud jde o zápory - mini MIDI jack a malý jack audio out. Naživo to napájím bez problému z powerbanky, ale při napájení z počítače dost výrazně hučí.
Re: "Nové" analogové syntezátory
Tak jsem si pár dnů pohrál s přímým srovnáváním zvuku Deepmind, Mopho a Subsequent 37 a můj verdikt je: v mono režimu, při rezonanci 0, CuttOff max, trackingy, LFO a efekty vše off, je zvuk od nejnižších až po nejvyšší tóny na oscilátorech SAW, SQR a PW se stejnou střídou na všech třech nástrojích naprosto totožný, ve všech oktávách má zvuk při shodné hlasitosti na všech stejné tělo, stejný obsah vyšších harmonických, stejný témbr a čitelnost sólo i v mixu. Nechápu jak je to možné, když Deepmind má DCO a Moog a DSI má VCO... To čím se liší zvukově v praxi je dáno výhradně dalšími možnostmi tvarování a míchání zvuku, které jsou na každém cca z 1/3 jiné. Kvalitou celkového provedení a klávesnice jsou samozřejmě každý jinde, u Behringeru jsou při rychlejší hře skoro nehratelné černé klávesy, jsou úzké a zbytečně zaoblené, prsty z nich zklouzávají, u Moogu je to top... DSI má zase nejhlučnější klávesnici co jsem kdy měl, ale hratelnou taky dobře
Re: "Nové" analogové syntezátory
Však ono DCO a VCO je snad skoro to samý, ne? Ono jako i digi oscilátor by asi byl skoro stejnej. Já myslim, že oscilátory (pokud nejsou uplne v prdeli) zvuk nedělaj. Hlavním zvuko měničem je v klasické rovině filtr. Pak samozřejmě další možnosti jako FM, kruh atd. Upozornuju, že DCO je digitálně řízenej analogovej oscilátor nebo aspoň něco hodně podobného. Rozhodně by to neměl bejt SW oscilátor.
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 03 kvě 2021 17:38
Re: "Nové" analogové syntezátory
Mopho je určitě DCO.
Dneska bude ale i VCO architektura produkovat velmi stabilní tón, díky daleko menší toleranci odchylky u jednotlivých součásek. Navíc je tam většinou autotune. Nelze srovnávat se starými VCO analogy, které se různě rozlaďují a mají "charakter".
Jak píše Poklop, sranda začne u analogového filtru, FM, overdrive a podobné digitálně velmi těžko napodobitelné věci.
Dneska bude ale i VCO architektura produkovat velmi stabilní tón, díky daleko menší toleranci odchylky u jednotlivých součásek. Navíc je tam většinou autotune. Nelze srovnávat se starými VCO analogy, které se různě rozlaďují a mají "charakter".
Jak píše Poklop, sranda začne u analogového filtru, FM, overdrive a podobné digitálně velmi těžko napodobitelné věci.
Re: "Nové" analogové syntezátory
Jsem docela velký fanda Prophet synths, tak jsem byl zvědavý na Trigon 6, na první poslech jsem ale úplně nadšený nebyl...možná je to jen zatím Máte někdo osobní zkušenost s tímto novým synthem?
Re: "Nové" analogové syntezátory
Za mě tam slyším dobré momenty, co to ale kazí je ten reverb. Ten mi přijde pocitově jak digitální. Při tom ale čtu, že by dual efect měl být 100 analog, tak nevím jenže v další ukázce přiznávají digital reverb... analogové jsou zkreslení a.t.d...
za mě s vyplýma digitálníma efektama dobré, používat digitální efekty jen na live, jinak tam nemuseli být... jednou pustíš digitál, vše je digitál....
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 03 kvě 2021 17:38
Re: "Nové" analogové syntezátory
Analogová je akorát distorze (v FX sekci)
Dual Effects
The dual effects section provides studio-quality reverbs, delays (standard and BBD), chorus, flanger, phaser, and ring modulator. The independent stereo distortion effect adds on-demand aggression and is 100% analog.
Dual Effects
The dual effects section provides studio-quality reverbs, delays (standard and BBD), chorus, flanger, phaser, and ring modulator. The independent stereo distortion effect adds on-demand aggression and is 100% analog.
Re: "Nové" analogové syntezátory
Teď jako hodně přemýšlím, který synth má analogový reverb a co to vlastně (ve světě syntezátorů) je (konstrukčně). Budu rád, když se přidáte a poučíte mě, víte-li co já nevím
Re: "Nové" analogové syntezátory
Tak analogovej reverb by se tam blbe vesel:)
Bud plate nebo spring. Nevim jestli se vubec pouziva jeste nejakej jinej princip.
Bud plate nebo spring. Nevim jestli se vubec pouziva jeste nejakej jinej princip.
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 03 kvě 2021 17:38
Re: "Nové" analogové syntezátory
Digitální reverby jsou často technicky jenom řetězené delay linky z různým zpožděním a feedbackem, takže postavit něco takového v analogové doméně lze. Otázka je proč to není moc populární řešení.
Tday odkaz na jeden pedál který používá čtyři delay linky:
https://www.hagamps.com/products/reverb ... verb-pedal
Tday odkaz na jeden pedál který používá čtyři delay linky:
https://www.hagamps.com/products/reverb ... verb-pedal
Re: "Nové" analogové syntezátory
Tak, vždy je řešení vypnout digitál a vrátit se k páskovému echu, pamatuji to a hrálo to hezky . Ten digitál tam beru jen kvůli praktičnosti, ve studiu mají většinou kvalitnější věci .....dobrá efentovka stojí sto litrů a je to rozdíl
Re: "Nové" analogové syntezátory
Vlasto, zdá se mi to, nebo pleteš reverby a delaye (hally a echa) dohromady? Jo, vím, že páskáče umí často i reverb režim, ale ten se s moderními reverby nedá srovnávat (ve smyslu napodobování prostorů). Právě mi přijde, že jsi uvíznul s tím názorem o dobrých efektech někde v dobách minulých. Jasně, že jednoduché DSP multiefekty v synthech mají mezery, ale současné pluginy už jsou dávno na úrovni hw - o to spíš, když drtivá většina krabic je dneska na úrovni výpočtů, stejně jako itb řešení. A hlavně mi z těch tvých vyjádření přijde, jako kdyby digitál byl něco prašivého Myslel jsem, že tyhle předsudky už jsou dávno přežitý.
geomystery: jo, to jsem tak nějak chtěl slyšet, že kromě elektromechanických řešení by šlo něco zkonstruovat pouze z diskrétních součástek. Ale jak jsi nakousnul ten počet delay linek, asi abychom dosáhli nějaké realističnosti (na úrovni kvalitních digitálních (simulací i konvolucí) reverbů) a velké variability možného nastavení, tak by to muselo být obrovské, složité a extra drahé monstrum. naproti tomu pružina nebo deska jsou z tohohle pohledu daleko výhodnější. To bude podle mě ten důvod, proč se to asi ani moc nevyskytovalo.
geomystery: jo, to jsem tak nějak chtěl slyšet, že kromě elektromechanických řešení by šlo něco zkonstruovat pouze z diskrétních součástek. Ale jak jsi nakousnul ten počet delay linek, asi abychom dosáhli nějaké realističnosti (na úrovni kvalitních digitálních (simulací i konvolucí) reverbů) a velké variability možného nastavení, tak by to muselo být obrovské, složité a extra drahé monstrum. naproti tomu pružina nebo deska jsou z tohohle pohledu daleko výhodnější. To bude podle mě ten důvod, proč se to asi ani moc nevyskytovalo.
Re: "Nové" analogové syntezátory
Protože aby to znělo jako reverb a ještě ke všemu dobrý reverb, tak těch delay linek potřebuješ celkem hodně. Plus u každé linky navíc minimálně allpass nebo lowpass filtr. A to pak vychází celkem draho, nehledě na to, že samotná delay linka v analogu neni uplně levná záležitost. A navíc dělat to v analogu znamená mít tam docela zkreslení a to u reverbu většinou tak uplně nechceš.geomystery píše: ↑28 led 2023 21:54Digitální reverby jsou často technicky jenom řetězené delay linky z různým zpožděním a feedbackem, takže postavit něco takového v analogové doméně lze. Otázka je proč to není moc populární řešení.
Tday odkaz na jeden pedál který používá čtyři delay linky:
https://www.hagamps.com/products/reverb ... verb-pedal
Jo, zdá se, že Vlas-sta nerozlišuje delay a reverb.
Re: "Nové" analogové syntezátory
V hw synthech analog reverb pokud vím, byl pouze spring reverb. Neznám synth s platem To by bylo konstrukčně dost zajímavý.... Jinak ještě v analogu se určitý druh reverbu dá dělat s tape echem - když se všechny signály z feedback smyček promíchají, tak vznikne už doce hustej mrak ech, který se blíží reverbu.
Re: "Nové" analogové syntezátory
Pokud je dobrý digitál tak nemám problem. Jenže ten problém je v tom, že pokud udělám super analogovou mašinu a na závěr dám digitální efekt který nemá ty kvality , tak to drahé analogové ŕešení pošleš do kopru. Ve chvíli kdy jako zvkař něco posílám do digitálu, už není cesty zpět. Dnes máme kvalitní digitál pulty které pracují ve vysokém rozlišení a tam nic nepoznáš. Tady u téhle mašiny jsem ty digitální efekty poznal hned a to je špatně