Roland FA-06 a FA-08
- petermikuláš
- Příspěvky: 358
- Registrován: 04 led 2014 00:48
- Vybavení
Re: Roland FA-06 a FA-08
Nechápem len, prečo potom countrymetalman na midi.cz predáva svoj nástroj všetkých nástrojov XP -30.
Re: Roland FA-06 a FA-08
Vy si robite srandu. Ale hrat klavesy v country metal kapele, to neni med lizat ! Ostatni hosi tie gitary proste nechcu dat tichsie.
Re: Roland FA-06 a FA-08
Pripadám si trochu ako v Matrixe. Neviem čo je pravda.countrymetalman píše:FA06 vlastním tři měsíce a mohu k tomu říct jen tolik, že to na jednom stojanu s XP-30 a jedním analogovým polysyntem používám FA06 v kapele vlastně pouze na trigerování nasamplovaných ptákovin na tom samle pad poli (vytí, štěkání, výstřely atd), jeden takový pěkný krémový glisandový lead synt a potom na různé akustické strunné nástroje, kteréžto na FA06 znějí fakt dobře a na XP-30 samply na to nejsou (dobro, steelka, slide). Jinak vše ostatní zní na XP-30 konkrétněji, průrazněji, kovověji, daleko lépe se prosazuje v mixu živé kapely (od klavíru, e-piána přes dechy, smyčce, akordeony po digital a FM synty). Hlavní nedostatek je (ve srovnání s XP-30 nebo tím analog syntem - Prophetšpatný DCA převodník a efektové jednotky, zní to stejně měkce a neprůrazně jako vše ostatní v této kategorii - Kurzweil Le, Juno, MOX, Krome, Kross... Ani ty Super Natural klavíry a e-piana nedosahují průraznosti, čitelnosti v mixu kvality jako tytéž obdobné zvuky na XP-30 nebo jiných těch starších dobrých nástrojích (Trinity, K2000, SY99, Alesis QS, D50...) Dokonce všechny starší tovární presety na FA06, které jsou převzaté přesně (i názvy samplů) ze starších Rolandů XP a JV znějí na FA06 spíše jako z dětské hračky z obchodňáku proti serioznímu zvuku toho samého presetu na XP-30. Editační možnosti na FA a o 15 let starší XP-30 jsou rovněž prakticky shodné, včetně množství a názvů jednotlivých editačních prvků ve všech sekcích. Klávesnice na FA06 taky mizerie ve srovnání s polovyváženou a aftertouch na XP-30. Počkám ještě pár komerčních kšeftů, jestli se mi podaří doupravit na tom FA06 i ostatní potřebné presety, hlavně klavíry, na úroveň těch co mám na XP-30, když ne, tak půjde FA06 do bazaru... Ale ze zkušenosti, že plnohodnotný třeba Motif nebo Tyros proti MOX nebo S700/900 a u Korgu nejvyšší samohrajka PA3X proti třeba PA600 nebo Kronos proti Krome, PC3K-6 proti Kurzweilu Le znějí jen o něco čitelněji, průrazněji, čistěji, tedy lépe v mixu kapely (ale na první poslech poznatelně!), těžko říct, zda po čase nějaká nová vlajková loď Rolandu založená na Integře nebo FA bude mít taky o tolik lepší celkový sound (převodníky, preampy, efekty), aby se zvukovou celkovou kvalitou aspon vyrovnala XP-30, pokud ano, včetně slušné klaviatury s aftertouch, tak to bude myslím nový etalon univerzálních kláves na všechno, některé ty Super Natural nebo ARX i SRX multisamply totiž jsou hodně dobré už teď v FA, tedy průběhem tónu. Škoda, že celkový sound FA je takový jalový, laciný stejně jako u všeho ostatního, že to sice zní solidně samotný, na ukázách youtube apod, ale ne v živé kapele, kde se to moc dokonale neprosadí, i když se hodinu drbete s několika eq, limitery apod. Analog nebo i ty staré romplery vůbec nemusíte ani nijak ladit po této stránce, tam spíše dá trochu práce z toho omezeného množství samplů v pameti poskládat něco co věrně simuluje daný nástroj, třeba klavír. Ale pokud se to podaří, tak to pak zní v mixu kapely naprosto akusticky a věrně, protože to prostě má ten základ tónu, co proleze mixem..
Re: Roland FA-06 a FA-08
Bol som vcera na koncerte Prudov. Peter Preloznik zaskakoval viac ako plnohodnotne za Vargu. Hore mal Juno Di, dole PC3k. Oba nastroje hrali, bez problemov sa presadzovali v mixe, nikomu nic nevadilo. Ostatne tak ako na stovkach inych live jazzovych, popovych, rockovych a inych koncertov kde profesionalni hraci pouzivaju aktualne klavesove nastroje roznych kategorii bez problemov s presadenim sa v kontexte kapely.
Podla Countrymetalmana by taka cinska sracka ako Juno Di nemala hrat ani na verejnych toaletach. Niekde bude chyba. Stanovenie diagnozy by som nechal na kompetentneho psychiatra.
Podla Countrymetalmana by taka cinska sracka ako Juno Di nemala hrat ani na verejnych toaletach. Niekde bude chyba. Stanovenie diagnozy by som nechal na kompetentneho psychiatra.
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Roland FA-06 a FA-08
to: hubert, pytkin, dendy, petermikuláš, MDudas:
- prodal jsem pouze svoji záložní XP-30, druhou s plnou výbavou SR-JV karet mám samozřejmě jako základ na každou živou produkci,
- FA06 nijak nehaním, naopak za sebe mohu s klidným svědomím říct, že je to po dlouhé době skutečně povedený nástroj i pro živé hraní co se týče výbavy, výběru multisamplů včetně možnosti dohrání SRX karet včetně samplů nebo PCM zvuků pro Integru z Jupiteru 50/80 zdarma, editačních prvků i variability řazení a použití efektových řetězců, rozhodně je to zvukově solidní základ pro editační práci a vytvoření vlastních zvuků použitelných při živé produkci, a podle mne výrazně zvukově lepší než Krome, Kross, MO-MOXF nebo všechny starší Juno, M50, X50, Kurzweil Le atd.
- XP-30 mi zní ve všech zvukových kategoriích tak průrazně a čitelně v mixu, že není třeba ubírat ani nařezané kytary nebo hlasité bicí vedle sebe na podiu, prostě to tam proleze za každé hlasitosti. Hlavní problém všech nových kláves střední a nižší třídy, kam spadá i FA06, Kurzweil Le nebo Juno, MO-MOXF, M50, X50, Karma, TR, Triton Le apod, že mají celkový sound takový jalovější, měkčí, neproleze tak mixem, takže se skutečně musíte dost zesílit a pak je z toho solidní guláš a zvukový chaos nebo se ostatní nástroje musí ztišit, ale stejně ty klávesy stále zní jakoby víc zdáli než čitelně a v popředí. Analogy (synty, orig. hammondy, elektroakustický e-piána apod) nebo solidní profesionální workstationy i VA synty jako např. Virus (včetně těch starých jako např. XP-30) prostě hrají čitelně a prosadí se v mixu při každé hlasitosti dokonale, stejně jako každý jiný akustický nástroj na podiu (živé dechy, housle, akordeon...) nebo kytary atd. V tomto je ten jediný a rozhodující rozdíl. Ano, v domácím studiu jistě i Korg M50, X50 nebo Kross může udělat svoji práci a je to zvukově v pohodě, pokud k tomu už žádný jiný živý akustický nástroj současně nehraje. Poslechněte si na youtube ukázky samotného klavíru na Krome, FA06 a MOXF, samozřejmě to zní skoro dokonale, a pak jinou ukázku, kde v klubu nebo i ve studiu hraje dohromady živé bicí + basa + některý z těchto workstationů dohromady, hádejte, co z toho bude krásně čitelný a co bude dělat akorát zvukový slitý bordel v tom mixu. Myslím že to není o zvukařích, to už mám vyzkoušený, že se zvukem těchto levnějších nástrojů se moc udělat nedá v živém mixu, jedině to stáhnout z celkovýho mixu, tak to obvykle slyším u většiny zábavových kapel, kde používají tyto lěvnější nástroje, zřejmě primárně určené pro domácí studio, ale nikoliv pro živé produkce. Nicméně u těch levnějších z Korgu i Yamahy už jsem pokusy udělat na nich čitelný průrazný zvuky vhodné do živé kapely vzdal, protože to prostě nejde, FA06 za to stojí, cosi solidního z toho už po pár desítkách hodin editace začíná prolejzat i dost zahuštěným živým hudebním mixem.
- A dobrej klavír je prostě dobrej klavír, jedno jestli se použije v country na honkytonk vyhrávky nebo v metalu (viz Judas Priest a naprosto boží akustický klavír v hodně jejich skladbách), stejně tak všechny ostatní imitace na samplech založených klávesách.
- prodal jsem pouze svoji záložní XP-30, druhou s plnou výbavou SR-JV karet mám samozřejmě jako základ na každou živou produkci,
- FA06 nijak nehaním, naopak za sebe mohu s klidným svědomím říct, že je to po dlouhé době skutečně povedený nástroj i pro živé hraní co se týče výbavy, výběru multisamplů včetně možnosti dohrání SRX karet včetně samplů nebo PCM zvuků pro Integru z Jupiteru 50/80 zdarma, editačních prvků i variability řazení a použití efektových řetězců, rozhodně je to zvukově solidní základ pro editační práci a vytvoření vlastních zvuků použitelných při živé produkci, a podle mne výrazně zvukově lepší než Krome, Kross, MO-MOXF nebo všechny starší Juno, M50, X50, Kurzweil Le atd.
- XP-30 mi zní ve všech zvukových kategoriích tak průrazně a čitelně v mixu, že není třeba ubírat ani nařezané kytary nebo hlasité bicí vedle sebe na podiu, prostě to tam proleze za každé hlasitosti. Hlavní problém všech nových kláves střední a nižší třídy, kam spadá i FA06, Kurzweil Le nebo Juno, MO-MOXF, M50, X50, Karma, TR, Triton Le apod, že mají celkový sound takový jalovější, měkčí, neproleze tak mixem, takže se skutečně musíte dost zesílit a pak je z toho solidní guláš a zvukový chaos nebo se ostatní nástroje musí ztišit, ale stejně ty klávesy stále zní jakoby víc zdáli než čitelně a v popředí. Analogy (synty, orig. hammondy, elektroakustický e-piána apod) nebo solidní profesionální workstationy i VA synty jako např. Virus (včetně těch starých jako např. XP-30) prostě hrají čitelně a prosadí se v mixu při každé hlasitosti dokonale, stejně jako každý jiný akustický nástroj na podiu (živé dechy, housle, akordeon...) nebo kytary atd. V tomto je ten jediný a rozhodující rozdíl. Ano, v domácím studiu jistě i Korg M50, X50 nebo Kross může udělat svoji práci a je to zvukově v pohodě, pokud k tomu už žádný jiný živý akustický nástroj současně nehraje. Poslechněte si na youtube ukázky samotného klavíru na Krome, FA06 a MOXF, samozřejmě to zní skoro dokonale, a pak jinou ukázku, kde v klubu nebo i ve studiu hraje dohromady živé bicí + basa + některý z těchto workstationů dohromady, hádejte, co z toho bude krásně čitelný a co bude dělat akorát zvukový slitý bordel v tom mixu. Myslím že to není o zvukařích, to už mám vyzkoušený, že se zvukem těchto levnějších nástrojů se moc udělat nedá v živém mixu, jedině to stáhnout z celkovýho mixu, tak to obvykle slyším u většiny zábavových kapel, kde používají tyto lěvnější nástroje, zřejmě primárně určené pro domácí studio, ale nikoliv pro živé produkce. Nicméně u těch levnějších z Korgu i Yamahy už jsem pokusy udělat na nich čitelný průrazný zvuky vhodné do živé kapely vzdal, protože to prostě nejde, FA06 za to stojí, cosi solidního z toho už po pár desítkách hodin editace začíná prolejzat i dost zahuštěným živým hudebním mixem.
- A dobrej klavír je prostě dobrej klavír, jedno jestli se použije v country na honkytonk vyhrávky nebo v metalu (viz Judas Priest a naprosto boží akustický klavír v hodně jejich skladbách), stejně tak všechny ostatní imitace na samplech založených klávesách.
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Roland FA-06 a FA-08
Doufám, že to Juno Di měli pouze jako midi keyboard k nějakému slušnému zvukovému modulu, třeba k nějakému Rolandu JVhirli píše:Bol som vcera na koncerte Prudov. Peter Preloznik zaskakoval viac ako plnohodnotne za Vargu. Hore mal Juno Di, dole PC3k. Oba nastroje hrali, bez problemov sa presadzovali v mixe, nikomu nic nevadilo. Ostatne tak ako na stovkach inych live jazzovych, popovych, rockovych a inych koncertov kde profesionalni hraci pouzivaju aktualne klavesove nastroje roznych kategorii bez problemov s presadenim sa v kontexte kapely.
Podla Countrymetalmana by taka cinska sracka ako Juno Di nemala hrat ani na verejnych toaletach. Niekde bude chyba. Stanovenie diagnozy by som nechal na kompetentneho psychiatra.

PC3K je špičkový nástroj zvukově, vynikající klavíry, hammondy a digitální synty, přiznám se, že jsem se dlouho rozmýšlel, jestli si PC3K nenechat, akustické klavíry a hammondy skutečně zněly i v mixu živých kapel na té PC3K lépe, měkčeji, příjemněji, ale stále průrazně a dokonale čitelně v mixu, než co mám na XP-30, ale chybělo mi u PC3K dost multisamplů na některé jiné nástroje, co často používám, co na Rolandu jsou, hlavně do country, pop, lidovek. Ale možná si fakt časem znovu pořídím, pokud bych začal hrát více bluesrock, ty klavíry a hammondy z PC3K jsou skutečně inspirativní a perfektní, Hammondy má PC3K cca stejně dobré jako třeba origiál Hammond SK-1, ten už ale nemá nic jinýho použitelného, ten 64MB sampler u SK1 nezněl moc solidně, resp. asi ne zrovna nejlepší DAC převodník...
Re: Roland FA-06 a FA-08
Čiže aj moja XP-50 je proti PC3LE6, ktorú mám spolu s ňou na stojane super-synťák. Hm.
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Roland FA-06 a FA-08
Bohužel XP-50 je spíše low-end nástroj, XP-50 má výrazně horší zvuk než XP-30 ne stejných presetech, protože má o poznání slabší DAC převodníky i preampy, nechápu proč si stále tolik mylně myslí, že všechno co je nějak podobně označené má mít shodný sound. Není tomu tak, ani Yamaha Motif X nehraje přece tak bídně jako Yamaha MOX, stejně tak třeba Korg M5 proti M50 nebo Kurzweil PC3K-6 proti PC3-LE6 nebo XP30 proti XP50. Na tom nic není. Konkrétně Kurzweily jsem měl skutečně jak PC3K tak PC3LE a zvukový rozdíl je tam při použití v živé kapele naprosto jednoznačný ve prospěch toho dražšího. Nebo si skutečně někdo myslí, že nástroj za 20 tis má znít stejně dobře jako nástroj za 50 tis, i když má většinu multisamplů úplně stejných, když jsem třeba u těch Kurzweilů? Ano, srovnávat PC3LE s XP-50 je na místě, podle mne v tomto srovnání má zvukově jednoznačně navrch PC3LE. Když jsem srovnával PC3K plnou verzi s XP-30 taky na jednom stojanu na živých akcích, tak už to bylo těžké, klavíry a hammondy lepší na PC3K, ale veškeré ostatní zvuky lepší na XP-30, prostě líp lezly mixem i bez nutnosti zvyšovat volume. XP-30 totiž byl ve své době taky nejvyšší model, tedy profesionální výrobek, zatímco XP-50, XP-10, XP-60 i XP-80 spíše střední a nižší třída, stejně jako dnes třeba ten Kurzweil PC3K vs. PC3LE. Nebo kdysi plný Triton vs. Triton Le nebo TR, to byl taky dost velký rozdíl zvukově.
Re: Roland FA-06 a FA-08
Myslím, že tu by sa už dalo diskutovať o kvalite trávy.
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Roland FA-06 a FA-08
to anthea-x a hubert: já neberu vám vaše názory na zvuk a možnosti kláves, ani vám svoje nevnucuji, víme? Pouze sděluji své 25-letou mzikantskou praxí prověřené názory na věci, kterých se to týká a mohu k tomu jen dodat, že ti, co mě nevěřili ani slovo tak jako třeba vy, tak poté co si osobně otestovali zvukový rozdíl mezi levnými hračkami a profesionálními nástroji, rozdíl mezi imitací vintage syntů na třeba Jupiteru 50/80 nebo PC3K a originál analog, tak radikálně své dosavadní názory změnili, tak nevím, zda není vhodnější než poslat někoho do prdele, raději uvést více argumentů pro obhajobu svých zvukových představ a svých dosavadních zkušeností, tedy na západě je to takhle běžné, pokud trochu rozumíte anglicky, je spusta podobných muzikantských diskuzí, kde prostě jeden něco vychválí do nebe (obvykle když ještě neměl možnost otestovat to ostatní), a druhý ho nepošle do riti jako vy tady mě, ale prostě napíše, že to vidí podle sebe třeba úplně jinak. O tom jsou pak ty diskuze hodnotné. Nicméně u diskuzí k těm starým dobrým syntům s ještě dobrým zvukem (včetně XP30) jsem ještě nenarazil na jediný příspěvek na těch amerických diskuzních serverech, kde by to někdo po zvukové stránce odepsal, zatímco na ty nové čínské hračky se vedle pochvalných hlasů obvykle začínajících nebo pouze domácích muzikantů občas objeví i názor, že je to pro autora komentáře nepoužitelné, ihned pochopím, že tohle muzikant, který si nehraje a neskládá doma, ale hraje live, a má v kapele kolem sebe akustické nástroje, takže soudí zvuk hlavně podle toho, jak mu ten kláves proleze v mixu s tím ostatním na podiu nebo na kúru, v USA je to samej gospel
A počet GB samplů, továrních presetů, hlasů vokálního harmonizeru a dalších možnosti ho víceméně nezajímá, stejně jako mě. První je pro mne vždy zvuk v rámci nějakého celku, třeba živé kapely, nikoliv samotných kláves. Veřejně totiž sám nikdy nehraju, vždycky je nástrojů na podiu více 


Re: Roland FA-06 a FA-08
Zvedavá diskutujúca verejnosť by bola zvedavá na vysvetlenie rozdielov zvukov, zamerajme sa konkr. na MOTIF ES a "lowendový" MO6, pri tom istom 4 vrstvovom programe. Vyjadri sa k tomuto.
Re: Roland FA-06 a FA-08
cmm : ale ved oni tiez len pisu svoje skusenosti , presne ako ty ..
a neviem teda , kto na svete si mysli ze PC3K je analog .. ja mam pocit ze ziaden kurcvajl nikdy nebol analog ..
a neviem teda , kto na svete si mysli ze PC3K je analog .. ja mam pocit ze ziaden kurcvajl nikdy nebol analog ..
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Roland FA-06 a FA-08
Motif ES jsem detailně neměl možnost testovat, ale MO6 jsem měl a důkladně otestovalanthea_x píše:Zvedavá diskutujúca verejnosť by bola zvedavá na vysvetlenie rozdielov zvukov, zamerajme sa konkr. na MOTIF ES a "lowendový" MO6, pri tom istom 4 vrstvovom programe. Vyjadri sa k tomuto.

Re: Roland FA-06 a FA-08
Proč mám už několik let docela srandu, že zvukové ukázky pro představu dávají ke svým příspěvkům jen opravdu seriózní znalci a uživatelé (a že nás je tady tak 5 a půl...) 
Jinak musím podotknout, že mlácení prázdné slámy v diskusním fóru jde některým jedincům teda fakt od ruky.
P.

Jinak musím podotknout, že mlácení prázdné slámy v diskusním fóru jde některým jedincům teda fakt od ruky.
P.