špičková kladívková mechanika ?

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
pianoshrek
Příspěvky: 8
Registrován: 17 pro 2009 23:16

špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od pianoshrek » 17 pro 2009 23:30

Ahoj, chtěl jse požádat o pomoc ohledně výběru kladívkové mechaniky, která co nejvěrněji napodobuje klaviaturu křídla. Bohužel se mi nikde na fóru nepodařilo najít odpověď. Nevím, zda jít cestou nákupu pouze masterkeyboardu a simulaci zvuku poté provádět na počítači, nebo nakoupit klaviaturu rovnou se simulací, případně další bankou zvuků. Zatím jsem se moc nezorientoval a byl jsem rozhodnutý o Clavinově CVP 509, nicméně pak jsem vyzkoušel Roland V-Piano a jeho klaviatura byla zatím to nejlepší, co jsem měl možnost vyzkoušet. Je prosím tedy nějaká podobná varianta MIDI klávesnice ??? Potom bych uvažoval o nákupu simulace klavíru, jako je Pianoteq, Ivory, Galaxy apod. Moc děkuju za pomoc....

Uživatelský avatar
judik
Příspěvky: 192
Registrován: 08 říj 2007 11:22
Vybavení

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od judik » 18 pro 2009 07:19

ahoj ... díval jsi se na mechaniky FATAR ?

Obrázek

Tohle je VMK 188 Plus, dělají i jiné... Ještě se dá koupit i řada SL

a jinak samozřejmě nelze nedoporučit Kurzweil. Např. SP2X

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od Pytkin » 18 pro 2009 07:54

V-piano sa ti nepáčilo zvukovo? Myslím že to je podarena vec. Jak zvukovo, tak mechanicky. Tá mechanika Je fakt asi to najlepšie, čo som skúšal.

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od demsky » 18 pro 2009 09:22

ja mam Fatar VMK188+, klaviatura je urcite jedna z naj vo svojej triede (cena cca 600 EUR),
ja osobne ju zboznujem a hlavne kvoli nej ozeliem ostatne veci ktore mi vadia (lacne slidre
a krutitka, nema zony, pomale prepinanie zvukov). kupil som ju ale cisto len na velku
kniznicu piana, na nic ine ju nepouzivam, je tam pouzita Graded Hammer mechanika.

popozeral by som sa aj po tych lepsich stage pianach od Yamahy, napriklad ti co
hravaju casto na Yamahackych kridlach hovoria ze nic nie je blizsie nez CP300.
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od marian » 18 pro 2009 09:36

Roland V-piano je sialena vec, hlavne cenovo, tak tolko by som zato nevyhodil ani keby tie peniaze mam =)

Ja to vidim tak na DOEPFER LMK2+ (hra na tom aj Tatar) resp. uz novu LMK4 s nejakymi samplami, napr. Ivory...
S tym sa da docielit velmi slusny vysledok.

Hral som na LMK2, je otazne ci ti to sadne, je to taka dost subjektivna vec. Nikto mi neokopiruje Stainway mechaniku, ale kedze robim klavir kvazi profesionalne, tak som schopny zahrat na comkolvek, ci je to Korg, Yamaha, Doepfer alebo Roland. A velmi sa mi pacila Yamaha Modus, mechanicky.

Fatar som nikdy neskusal, to by som sa rad spytal ludi ktori to maju, ze ako to "hra", napr. v porovnani s Deopferom :)

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od demsky » 18 pro 2009 09:45

no ved Doepfer pouziva kladivkove mechaniky od Fataru, rovnako ako Nord Stage,
mozno malinko modifikovane.
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od marian » 18 pro 2009 09:47

demsky píše:no ved Doepfer pouziva kladivkove mechaniky od Fataru, rovnako ako Nord Stage,
mozno malinko modifikovane.
ahaaaaaaaaa, no dik za info =)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od kexik » 18 pro 2009 09:56

ja si myslim ze bez vyskusania sa e-klavir kupit neda. kazdy klavirista ma o mechanike uplne ine predstavy. ja napriklad vidim medzi jednotlivymi pianami ovela vacsie rozdiely nez su medzi jednotlivymi e-mechanikami.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od Pytkin » 18 pro 2009 10:44

Marian: keď si profesionálny klavirista, jaky máš pocit z toho v-piana? Mne to prišlo veľmi dobre, ale ja som pianista amatér. Inak tá mechanika je tuším aj v niektorom lacnejšom masterkeyboarde.

Uživatelský avatar
fova
Příspěvky: 3941
Registrován: 21 říj 2004 14:52

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od fova » 18 pro 2009 21:48

Pianoshrek: Je to hodne o osobnich preferencich. Zalezi na tom, jaky styl hudby hrajes a jaka mechanika na kridle ti vyhovuje.
Stejne tak jako kazde kridlo ma jinou mechaniku, i e-klaves je vice druhu.
Pokud napr. hrajes casto rychla staccata, asi ti nebude sedet mechanika, kde se klapky pomaleji vraci zpet. Pokud mas na kridle mechaniku, ktera je tuzsi a klade tudiz prstum urcity odpor, asi te neuspokoji masterkeyboardy s mensim odporem klapek, atd.

Takze co doporucuji ja je spise zajit do music shopu, kde maji velky vyber digitalnich pian a masterkeyboardu a tam si vsechny osahat. Po pulhodine bys mel mit jasno, ktera mechanika ti bude vyhovovat. Urcite nevynechej Yamahu P155!
Pak prijd znovu sem na forum napr. s takovym prispevkem: "Zaujaly me digi piana Yamaha Pxxx a Korg SPxxx, co si o nich myslite?"

Takhle je tvuj dotaz prilis obecny.

A kdyz to vezmu obecne, tak po letech, ktere jsem stravil urcitymi experimenty v teto oblasti bych klaviristovi spise doporucil digitalni piano nez masterkeyboard se softwarem.
Za prve sample based softy jako je Ivory maji problemy se slozitejsimi harmoniemi a matematicky modelovane softy jako Pianoteq zase nemaji verny zvuk nastroje. Lepsi digitalni piana zni pro klaviristu pomerne uspokojive.
Za druhe (snad mi ostatni prominou), mechaniky Doepfer, Fatar a i takova legenda jako Oberheim jsou sice mechanicky sestrojene jako kladivkove, ale pocitove jsou od skutecneho kridla dost vzdalene. Nekladou prstum dostatecny odpor a jsou zbytecne moc rychle. Na bigbit a popik dobre, ale klaviristovi to prijde divne.
Kridlove mechanice se vice blizi mechaniky lepsich digitalnich pian.

pianoshrek
Příspěvky: 8
Registrován: 17 pro 2009 23:16

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od pianoshrek » 19 pro 2009 02:27

Ahoj, moc vsem dekuji za prispevky a rad bych Vas pozadal o dalsi radu. Samozrejme musim vse vyzkouset, ale jelikoz teprva zacinam hledat, tak nevim, kde vlastne zkouset. Jak jsem psal, neni problem vyzkouset V-Piano, CLP 380, CVP 509 apod. Nicmene kde vyzkouset zminovane klavesy FATAR, Kurzweil, DOEPFER, Nord Stage, Yamaha CP300, P-155 ??? Urcite jiz hledam na netu, kazdopadne budu rad i za vase tipy. Tim jsem snad zodpovedel nektere dotazy, zda jsem zkousel jeste neco jineho.....

to Pytkin: V-Piano se mi zvukove velmi libilo, nicmene zhruba ve stredni casti (mel jsem jen pul hodky na zkouseni) byl zvuk relativne neprirozeny. Napr. basy pri urcitem typu uhozu znely fantasticky a vubec jsem nevedel, ze je technologie simulace tak daleko. Pri velmi jemne hre, s naprosto volnou rukou, jsou tony jaksi trochu "vatove". Kazdopadne to byl zatim jediny typ nastroje, kde bylo mozno schovat doprovodne tony pod basovou linku nebo hlavni melodii, coz je pro me takrka zaklad kvalitni tvorby zvuku na klaviru. Mechanika ? Mechanika vynikajici v porovnani dig. pian typu Yamaha CLP 380, CVP 509, Roland LX-10...., u V-Piana byl pro me take velmi prijemny povrch a pocit bytelnosti, jeste se k mechanikam dig. pian vratim u jine odpovedi. Samozrejme, moc mechanik jsem jeste nevyzkousel. Pokud to shrnu, tak po vyzkouseni V-Piana mi tento nastroj zustal v hlave a mozna tak i trochu v srdci. Porad me to jeste nepustilo, rozhodne se na zkousku jeste vratim a minimalne hodinu/dve si s tim pohraju. BTW, kde bych prosim nasel mechaniku typu V-Piano (PHA III) v jinem modelu ??? Dekuju.

to marian: Ano souhlasim, pokud zacnu premyslet, zda zaplatit 140 tis za V-Piano, tak s tim mam problem. Nicmene pokud nenajdu lepsi mechaniku, tak pujdu do V-Piana. Mam spoustu casu na zkouseni, dumani a rozhodovani, jakou mechaniku vybrat. Jinak upresnim sve potreby a to je z 95% klasicka hudba, tedy cteni nove klavirni literatury, cviceni, hrani pro radost nove nastudovane skladby apod. Pokud mi pomuzes s nasmerovanim vyberu, tak budu velmi rad.

to kexik: Zatim jsem zaznamenal spise opak, ale mam samozrejme zkusenost jen z jedne strany. Kazde serizene kridlo, ktere neni vylozene znicene, ma velmi dobrou mechaniku a rozdilum se da velmi snadno po chvili prizpusobit. Obrovsky rozdil je pak ve zvuku, ale to nic nemeni z hmatoveho pocitu.


to fova: Dekuju Ti za upresnujici otazky, opravdu teprve zacinam hledat a jsem vdecen za kazdou pomoc. Hraju v drtive vetsine klasickou hudbu a jsem zvykly na velmi tuhou klaviaturu. Nemusi to tak byt i u hledane e-klaviatury, ale rad bych nasel co nejlepsi simulaci mechaniky kladivkove. Urcite nehledam urcity typ hry, napr. zminena rychla staccata. Klavirni literatura obsahuje vse myslitelne a snad jsem to lepe upresnil typem hudebniho smeru. Hrozne rad vse vyzkousim, jen co najdu obchody a studia, kde klaviatury maji.
Co se tyce dig. pian - experimentuji zatim kratce, ale co jsem zatim pochytil. Klaviatury dig. pian Yamahy a Rolandu maji jednu velmi podivnou vec. Je to udajna simulace "odskoku" klavesy, ale tato simulace je pro me tak trochu mimo, jelikoz odskok je velmi vyrazny. S takovou mechanikou jsem se u kridla nikde nesetkal a trochu to dle meho nazoru prehnali. Je to velmi citelne pri hre rukou, kdy nehrajete prstama, stejne tak pri hre pianissimo, nebo jeste lepe pri velmi volne ruce, kdy chcete hrat velmi potichu. Chvili me trvalo, kde je vlastne zakopany problem, co me na tom tak vadi a po dlouhem zkouseni na CLP 370 jsem objevil tuto nectnost. Maji to zatim vsechny vyssi rady vyzkousenych dig. pian od Yamahy a Rolandu (ne V-Piano). Proste jednoduse receno, neda se vubec kloudne pracovat se zvukem. Dale je problem s dynamikou a nevim cim to je. Ze by samplovanim nastroje? Jak to vlastne technicky funguje? Pokud chci velmi citlive pracovat s dynamikou, tak to proste nejde. V urcite vysi dynamiky jsou tony jemne, nekde sametove a zastrenejsi, ale jakmile "pridam" tak tony zacnou jakoby vice zvonit, ale takovy zvuk v te chvili tvorit nechci. Bohuzel mezi tim nic neni a jsem si jist, ze chyba nebyla mezi nastrojem a zidli :-).
Tim se pomalu presouvam k posledni casti, a to jsou softwarove simulace. Zatim jsem zkousel jen V-Piano a Pianoteq, i kdyz ten s obrovskou latenci, jelikoz nemam takrka zadne vybaveni. Pri zkouseni skladeb, zejm. z obdobi romantismu, je simulace tvorby zvuku velmi dobra a dig. piana vyrazne zaostavaji. Co jsem nasel, je tohle - http://uloz.to/3360103/pianoteq3.5.mp3 a jsem nadsen ukazkou moznosti tohoto simulatoru. Je zde totiz velmi dobra ukazka tvorby zvuku na klaviru, coz u dig. piana opravdu nejde a u Pianotequ to kupodivu funguje. Ten clovek velmi dobre vi, jak se na klaviru tvori zvuk. Cili jinak receno, je dulezitejsi kvalita samplu nebo moznosti tvorby zvuku a dynamiky ? Pro me urcite tvorba zvuku a dynamiky, nez skvely sampl, ktery ale neni schopen reprodukovat to, co zrovna od nastroje chci. Pokud je mozne zkombinovat oboje, tak super.
Cili z prozatimniho zkouseni je jasne, ze kvalitni simulace existuji, ale k plnemu vyuziti hledam prave dotazovanou mechaniku, ktera je zakladem pro tvorbu barev, kvalitniho zvuku a co nejpestrejsi dynamiky.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od Pytkin » 19 pro 2009 15:13

pianoshrek : Tak som sa pytal na tu PHA III mechaniku .. zatial je len vo V-piane ale ocakava sa, ze v najnovsom RDcku bude .. Dal by som tomu v-pianu na tvojom mieste viac casu a skusil sa s nim pohrat .. ak by si s tym mal problem , kludne prid do bratislavy do www.on-board.sk a tam ho mozes skusat aj 2 tyzdne :) .. Podla toho co pises , tak ti podla mna digitalne piana nebudu vyhovovat a v-piano je jedina vec , co ta moze uspokojit ..

Uživatelský avatar
marian
Příspěvky: 240
Registrován: 22 čer 2008 12:29

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od marian » 19 pro 2009 15:58

pianoshrek: myslim, ze ta velmi dobre chapem a som rad, ze tak komplexne vnimas pracu s tonom a farbu tonu.
skusim najpr reagovat na tvoje pripomienky.
Pokud chci velmi citlive pracovat s dynamikou, tak to proste nejde. V urcite vysi dynamiky jsou tony jemne, nekde sametove a zastrenejsi, ale jakmile "pridam" tak tony zacnou jakoby vice zvonit, ale takovy zvuk v te chvili tvorit nechci. Bohuzel mezi tim nic neni a jsem si jist, ze chyba nebyla mezi nastrojem a zidli
Ano, myslim si ze toto je typicka chyba elektrickych pian, proste nereaguju tak citlivo na pracu s dynamikou, predsa je to obmedzene a dopredu nadefinovane. Ak je hrac na istej urovni, zacne ho to obmedzovat. Da sa to ale do istej miery ovplyvnit (velocity curve).
Cili jinak receno, je dulezitejsi kvalita samplu nebo moznosti tvorby zvuku a dynamiky ? Pro me urcite tvorba zvuku a dynamiky, nez skvely sampl, ktery ale neni schopen reprodukovat to, co zrovna od nastroje chci. Pokud je mozne zkombinovat oboje, tak super.
toto je tiez velmi pekna pripomienka, ale myslim si ze to ide tak jedno s druhym, proste ked firma vymaka nejaky sampel, tak sa vyhra uz aj s ovladanim, dynamikou a tvorbou zvuku/reakciou
Co jsem nasel, je tohle - http://uloz.to/3360103/pianoteq3.5.mp3 a jsem nadsen ukazkou moznosti tohoto simulatoru. Je zde totiz velmi dobra ukazka tvorby zvuku na klaviru, coz u dig. piana opravdu nejde a u Pianotequ to kupodivu funguje. Ten clovek velmi dobre vi, jak se na klaviru tvori zvuk.
Pocuval som tu nahravku, mne osobne sa to moc nepaci, ale je to otazka vkusu
Samozrejme je tam kopec naozaj krasnych veci, ale taky celkovy dojem mi vadi (znie to ako "pod dekou")
Ale pocut tam naozaj pracu s tonom, a tiez sa cudujem, ze to reaguje na kopec veci.
Mam pre teba nejake nahravky.
60GB sample =), vienna imperial, ->  http://marian.studiomk.sk/mp3/vienna.mp3
zo soundtracku Finding neverland, neviem naisto co to je, tipol by som Ivory -> http://marian.studiomk.sk/mp3/park.mp3
snad som to nezabil uplne s tymi ukazkami, nejde o cisto klasiku :)
a nakoniec si to treba porovnat napr. s klasikou, (Barenboim, beethoven sonata) -> http://marian.studiomk.sk/mp3/klasika.mp3

k comu smerujem =)

Niecim podobnym som si presiel, tiez som hladal idealnu nahradu nastroja na domace cvicenie. (hlavne mechaniky)
Skoncil som nakoniec tak, ze som si z viedne prenajal pianino Boston (http://www.steinway.com/boston/upright_pianos.shtml) , konkretne UP-118 = ) inak vynikajuca mechanika, som presvedceny ze sa nechytaju ani kridla Petrof... Sice mam ten klavir vytlmeny jak hovado (byvam v panelaku), ale mechanicky je to tazky orgazmus :)
No tom som ti moc nepomohol, ale ine by som chcel.

Na klaviri sa stretavaju dve dolezite veci ktore dokazu existovat do istej miery aj oddelene (nechytat za slovicka), a je to zvuk a mechanika. Najst klavir ktory ma skvelu mechaniku a pritom este aj dobre znie, je tak komplexna uloha (do ktorej sa zapaja hlavne aj akustika miestnosti !), ze je to podla mna este tazsie ako najst mudru a peknu zenu v jednom=)

Dalsia vec je to, ze ked si aktivny (koncertny) klavirista, treba si uvedomit ako vnimas zvuk za klavirom.
Zvuk za klavirom znie inak, ako to pocuju napr posluchaci na konci saly. (z toho dovodu je napr. sa dobre nahravat, lebo zistis ze melodia v pravej ruke je absolutne nevyrazna, ale tebe pri klaviri to znie dostatocne). Si najblizsie klavira, vnimas to velmi komplexne, dokonca citis najlepsie aj rezonanciu a este si k tomu pridaj odrazy z miestnosti.
Podla mna sa toto neda nasimulovat.

Druha vec je mechanika. Rozdiel medzi kridlom a niecim "elektronickym" je velky. Klaviristi sa odmalicka a cely zivot ucia ten spravny "uhoz", ktorym dokazeme ovplyvnit farbu tonu. V kridle to zabezpecuje anglicka (kedysi viedenska) mechanika, ktora sa sklada z X-casti a do istej miery to ovplyvnuje aj kladivko s plstou.
Nevyhoda mechaniky realneho klavira moze spocivat v nevyrovnanosti jednotlivych tonov, ci uz zvukovo, ale hlavne mechanicky. Samozrejme u tych najvyzsich modelov tento problem nie je, ale povedzme si, kde na slovensku mame novy Steinway.

Vyhoda digitalneho piana je v absolutnej vyrovnanosti hlavne mechanickej, co si malokto uvedomuje. Preto napr. radsej cvicim klasicke diela, kde treba absolutnu vyrovnanost na digitalnom piane, napr. s vypnutym reverbom. Ak to znie presne, naraz a vyrovnane na dig. piane, bude to 100% zniet aj na realnom klaviri a dokonca to bude este aj mensia robota (koncertna sala urobi svoje a drobne odchylky sa stratia).
Nevidim to ciernobielo. Snazim sa vyuzit vyhody ktore mi ponukaju digitalne piana a vyuzivam aj veci, ktore mi da napr. len akusticky klavir.
Techniku a baroko cvicim na dig. piane, klasicizmus a romantizmus robim na pianine.
Ja som spokojny, susedia tiez =)

fova:Este pripomienka k tomu, ze mechaniky na dig. pianach su zbytocne rychle . Technicky vyspely klavirista sa raz stretne s tym, ze hra tak rychlo, ze mu klavir nestaci (klapky sa nestihaju vracat spat). Vazne sa mi to uz stalo, hlavne teda ked nemame v sale Steinway, ze =) Takze rychla mechanika neexistuje. Existuje len pomaly klavirista:)

Pisem to kvoli tomu, ze realna simulacia klavira neexistuje, to drevene tazke hovado, ktora treba furt ladit je len jedno. A pozrite si ako ide vyvoj dopredu. Steinway ma na svojom konte stovky patentov, a stale idu dopredu. Hral som na nastroji na ktorom koncertoval Arthur Rubinstein (Steinway) a potom na novom Steinway "D". Ten rozdiel bol asi ako prevodnik v Lexicon Alpha a prevodnik Lavry =) Pre neznaleho cloveka ziadny rozdiel, ale pre profika dve neporovnatelne veci.

Podla mna si tieto veci treba ujasnit. A ked ide clovek kupovat digitalne piano, vsetko je to o kompromisoch. Vsetko ma svoje vyhody a nevyhody a treba sa rozhodnut.
Vela stastia.

p.s. pisane z pohladu klasickeho klaviristu, ktory (bohuzial) povazuje za ten spravny zvuk klavira taky, ktory pocuje v sale pri hrani na velkom koncertnom nastroji.
p.s.2 VSTi ako Ivory a podobne treba hlavne dobre nastavit, to by bolo tiez nadlho
p.s.3 V popularnej hudbe sa castokrat hodia do mixov klavire, ktore nezneju same o sebe uzasne, ale v spojeni s inymi nastrojmi sa spravaju vynikajuco
p.s.4 nahravky, na ktorych vyrasta klasicky klavista su spojenim dlhej retaze. Vynikajuceho klaviristu, ktory ovlada dokonale svoj nastroj, ktory je tiez spicka. A potom pridajme do toho akustiku saly. A dostaneme odpoved, preco sa to podla mna neda nasimulovat k spokojnosti klasickeho klaviristu

pianoshrek
Příspěvky: 8
Registrován: 17 pro 2009 23:16

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od pianoshrek » 20 pro 2009 12:42

Ahoj, jsem nadseny, ze tady nekdo reaguje a mohu pochytit zkusenosti ostatnich....

Pytkin: Diky za zjisteni PHA III mechaniky. Urcite V-Piano jeste poradne vyzkousim a dam tomu cas, v pripade problemu bych se klidne zastavil i v Bratislave. Zatim jsem od te doby nenasel podobny pocit z klaviatury. Povrch V-Piana mi pripomina povrch meho kridla na chalupe, ktere ma jeste pravou slonovou kost. Jedine co me porad trapi, je ta cena....


marian: Jsem rad, ze si rozumime a otazka je, jestli nejit trochu jinym smerem. Nasel jsem tuto variantu, kterou bych si namontoval do kridla - http://www.pianodisc.com/products/details.aspx?id=42381
Pojedu si to vyzkouset do Nemecka, nikde to tady nejsou schopni predvest. Z ceho mam ale obavy, aby snimac byl dostatecne kvalitni prave pro tvorbu tonu a dynamiky, stejne tak pro pripojeni s nejakym simulatorem nebo samplem. Dale je rizikem neustale mechanicke serizovani a take udajne o trochu nizsi ponor klaviatury.
K pripojenym nahravkam: Urcite za to dekuji, bohuzel mi to nedava jasnou predstavu o moznostech nastroje. Snad se danych interpretu nedotknu, kritika se vseobecne spatne prijima. Obe nahravky nejsou dilem klaviristu, ale pro me spise hracu (mohou byt ale klidne spickovymi jazz. improvizatory nebo skladateli). V drtive vetsine me u jazzovych hracu vadi jejich hruby styl. Do klaviru ve forte proste rezou a vzdycky si reknu....jauvajs...ten klavir to fakt bolelo :-) I forte fortissimo muze byt kulate a mekke. Velka cast tonu je u nahravek doslova vybouchana do nastroje. Nekdy nastup melodii nebo navaznost tonu je opravdu velmi hruba. Predstavte si, ze takto zpivate a napr. vybafnete prvni notu a nektere navazujici takztez. Pokud to neni recese, tak to nikdy neudelate. Nektere akordy jsou v prvni nahravce opravdu hrube a zvuk se zacina doslova rozpadat a je prebuzeny (posloucham na sluchatkach na obyc notebooku, tak snad to neni tim). Druha nahravka: v nekterych castech je melodie zase doslova vytukana, minimalni navaznost linky a mozna se hrac snazi prijit s momenty prekvapeni, ale pro me prijde vzdycky zminene jauvajs :cry:
Oproti vlozenemu Sospiru je to opravdu naprosto odlisny styl. Souhlasim, ze nahravka je pod dekou a celkove je velmi potichu, take je to nekdy trochu prebuzene. Pokud si poslechnete nahravku na sluchatka a budete vnimat veskere barvy nastroje, tak nastupujici melodie je nadherne kulata a krasne cni nad zbylou harmonii, je dokonce jakoby v jine vrstve, proste fantazie. Kdo Sospiro hral, tak vi, ze je na to velmi malo casu a takto si v teto skladbe s melodii a tonem pohrat je opravdove umeni. Proste mu klavir zpiva (byt to zni nelogicky).
Na klaviri sa stretavaju dve dolezite veci ktore dokazu existovat do istej miery aj oddelene (nechytat za slovicka), a je to zvuk a mechanika. Najst klavir ktory ma skvelu mechaniku a pritom este aj dobre znie, je tak komplexna uloha (do ktorej sa zapaja hlavne aj akustika miestnosti !), ze je to podla mna este tazsie ako najst mudru a peknu zenu v jednom
Skvele prirovnani s moudrou a peknou zenou v jednom :-)
Skoncil som nakoniec tak, ze som si z viedne prenajal pianino Boston (http://www.steinway.com/boston/upright_pianos.shtml) , konkretne UP-118
Boston parada, pred 14 dny jsem si ho zkousel v Nemecku, fakt spicka. Nicmene zustanu u sveho kridla Petrof, ktere se i nekdy chyta :-) Pokud to chci rozbalit, tak je delsi kridlo neprekonatelne hlavne v basech a s pedalem....Delsi struny jsou asi nenahraditelne..
Vyhoda digitalneho piana je v absolutnej vyrovnanosti hlavne mechanickej, co si malokto uvedomuje. Preto napr. radsej cvicim klasicke diela, kde treba absolutnu vyrovnanost na digitalnom piane, napr. s vypnutym reverbom. Ak to znie presne, naraz a vyrovnane na dig. piane, bude to 100% zniet aj na realnom klaviri a dokonca to bude este aj mensia robota (koncertna sala urobi svoje a drobne odchylky sa stratia).
Nevidim to ciernobielo. Snazim sa vyuzit vyhody ktore mi ponukaju digitalne piana a vyuzivam aj veci, ktore mi da napr. len akusticky klavir.
Techniku a baroko cvicim na dig. piane, klasicizmus a romantizmus robim na pianine.
Ja som spokojny, susedia tiez =)
Napadlo me to same, ale jen teoreticky a Tys mi to vlastne z praxe potvrdil.....Velmi me laka cvicit prave i vyrovnanost, ktera se v sale i doma s pedalem casto ztrati. To je presne. Na jake mechanice tedy prosim cvicis ??? Mym cilem je samozrejme nerusit toliko sousedy, resp. s jiz nacvicenou skladbou nebudou mit takove problemy, jako s neustalym opakovanim :roll: Nemluve o hrani vecer a v hluboke noci, kdy jen premitam o tom, jak bych mohl hrat.
fova:Este pripomienka k tomu, ze mechaniky na dig. pianach su zbytocne rychle . Technicky vyspely klavirista sa raz stretne s tym, ze hra tak rychlo, ze mu klavir nestaci (klapky sa nestihaju vracat spat). Vazne sa mi to uz stalo, hlavne teda ked nemame v sale Steinway, ze =) Takze rychla mechanika neexistuje. Existuje len pomaly klavirista:)
Presne tak !
Dalsia vec je to, ze ked si aktivny (koncertny) klavirista, treba si uvedomit ako vnimas zvuk za klavirom.
Zvuk za klavirom znie inak, ako to pocuju napr posluchaci na konci saly. (z toho dovodu je napr. sa dobre nahravat, lebo zistis ze melodia v pravej ruke je absolutne nevyrazna, ale tebe pri klaviri to znie dostatocne). Si najblizsie klavira, vnimas to velmi komplexne, dokonca citis najlepsie aj rezonanciu a este si k tomu pridaj odrazy z miestnosti.
Podla mna sa toto neda nasimulovat.
My jsme meli opacny problem a to casto u Steinway klaviru. Ton proste neznel dostatecne intenzivne a vzdy jsme prudili, at nam to lepe seridi. Vzdy nam bylo receno, bezte si to poslechnout do salu, nebo si pustte nahravku. A bylo to tam....


Kazdopadne zatim stale nevim, do jake klaviatury jit a najit co nejmensi kompromis (se kterym samozrejme pocitam).
Diky!

Uživatelský avatar
SoundsFine
Příspěvky: 511
Registrován: 28 črc 2008 15:29

Re: špičková kladívková mechanika ?

Příspěvek od SoundsFine » 20 pro 2009 18:41

Dlouho jsem podceňoval klavíry Kawai, ale pak mi MP8mkII doslova vyrazila dech. Je to kombinace fantatického zvuk klavíru "Harmonic Imaging sound technology" a pro mě nejdokonaleji simulující dřevěná klaviatura "AWA PROII wooden-key, graded hammer action".
http://www.kawaius.com/main_links/digit ... mp8II.html
Mám ho cca půl roku a na výměnu za cokoliv jsem nepomyslel.
Zkoušel jsem i V-Piano a jen jsem se usmíval a říkal jsem si, že PH-III není rozhodně důvod pro neklidné spaní.
Jsem zvědavý na novou CP-1 od Yamahy, to může být velice zajímavý nástroj, protože jejich dřevěné klaviatury NW považuji za absolutní top simulace klaviatury dřevěného velkého křídla.

Odpovědět