Třeba tam má jen nějaký omezovač clipu (soft clip, nebo jak se to jmenuje), aby to vyloženě neprskalo.Brooklyn / juanita juarez píše:to je urcite blbost.dendy píše:cubase ma skoro urcite na vystupe nejaky "tajny" limiter alebo nieco take... tiez som si toho vsimol.. osobne to berem ako vyraznu nevyhodu, cokolvek co je "schovane" a clovek to nema dokonale pod kontrolou je vyrazne minus pre DAW ...
posuzovani kvality DAW
Re: posuzovani kvality DAW
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Re: posuzovani kvality DAW
Mýtus vyvrácendendy píše:cubase ma skoro urcite na vystupe nejaky "tajny" limiter alebo nieco take... tiez som si toho vsimol.. osobne to berem ako vyraznu nevyhodu, cokolvek co je "schovane" a clovek to nema dokonale pod kontrolou je vyrazne minus pre DAW ...

Vlna 1 - originál
Vlna 2 - UAD Precision Limiter +4dB
Vlna 3 - +4dB přehulený výstup Cubase
Na obrázku 2 jde krásně vidět práce UAD Precision limiteru a na obrázku 3 tvrdý digitální zkreslení přehulenýho výstupu Cubase Studio 4.5
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Re: posuzovani kvality DAW
Potvrzuji, je to jen mytus. Zadny limiter neni, vyexportoval jsem silne prebuzeny wav (32 float), natahl zpet do projektu jako dalsi stopu, otocil fazi, po secteni v mixu je vysledek absolutni ticho, tj. zadny limiter.
Re: posuzovani kvality DAW
No jo, ale to ti nemohla ani jednou bliknout červená na výstupu. To je jasný, že když nepřekročíš úroveň 0dB, tak nebude změna ikdyby tam limiter byl..vras píše:Potvrzuji, je to jen mytus. Zadny limiter neni, vyexportoval jsem silne prebuzeny wav (32 float), natahl zpet do projektu jako dalsi stopu, otocil fazi, po secteni v mixu je vysledek absolutni ticho, tj. zadny limiter.
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Re: posuzovani kvality DAW
Ne, mel jsem wav, co ma peak -3.2db a gain na savli byl +20dB, cili na vystup to slo fest prebuzene, o nejakych +17dB. Pokus se tykal exportu do float32 formatu, kde se opravdu nezmeni nic (chyba cca 0.000001% nema cenu zminovat). Zkousel jsem totez s exportem do 16bitu a tam jde ke slovu tvrda dig. limitace pres nulu, coz koresponduje s tim tvym obrazkem wavu, to je samozrejme chovani presne tak, jak ma byt.
Re: posuzovani kvality DAW
Pytkin: PT mají 48 bit fixed point
jinak co se týče míchacího engine Cubase, tak si vzpomínám na dobu někdy okolo nástupu SX nebo SX2, kdy Steinbergovci uváděli, že jejich míchací engine má v sobě něco, co jemně emuluje (nebo simuluje?) magnetofonový pásek, což by odpovídalo nějakému soft clipu...
Na mou duši, že tohle jsem tehdy četl - vyjádření nějakého ofiko zdroje na webu Steinberg. Otázkou je, zda nekecali, aby upoutali pozornost...
A na Gearslutz probíhaly hustý diskuse, kde naopak spousta lidí tvrdila, že naopak Logic má "něco" a Cubase hraje zcela čistě...
Ale pamatuju na svůj subjektivní pocit, že mi věci (nahrávky kapel, ne elektronika) co jsem míchal v Logicu, zněly líp, než ty z Cubase.
Jeden kytarista mi tvrdí, že občas pozná "zvuk" Pro Tools", resp. že něco bylo mícháno v PT - že s nimi prý tak dlouho dělal, že to pozná (občas) a že je pro něj
rozdíl mezi PT a třeba Cubase nebo Logicem.
Já si netroufám nic takovýho tvrdit, vůbec si nedokážu představit, že když uslyším skladbu, tak si řeknu: "OK, takhle zní z Cubase, a takhle by zněla z PT/Logicu apod." Ale také si netroufám říct, že to nikdo nemůže poznat - jen proto, že já tu schopnost nemám...
jinak co se týče míchacího engine Cubase, tak si vzpomínám na dobu někdy okolo nástupu SX nebo SX2, kdy Steinbergovci uváděli, že jejich míchací engine má v sobě něco, co jemně emuluje (nebo simuluje?) magnetofonový pásek, což by odpovídalo nějakému soft clipu...
Na mou duši, že tohle jsem tehdy četl - vyjádření nějakého ofiko zdroje na webu Steinberg. Otázkou je, zda nekecali, aby upoutali pozornost...
A na Gearslutz probíhaly hustý diskuse, kde naopak spousta lidí tvrdila, že naopak Logic má "něco" a Cubase hraje zcela čistě...
Ale pamatuju na svůj subjektivní pocit, že mi věci (nahrávky kapel, ne elektronika) co jsem míchal v Logicu, zněly líp, než ty z Cubase.
Jeden kytarista mi tvrdí, že občas pozná "zvuk" Pro Tools", resp. že něco bylo mícháno v PT - že s nimi prý tak dlouho dělal, že to pozná (občas) a že je pro něj
rozdíl mezi PT a třeba Cubase nebo Logicem.
Já si netroufám nic takovýho tvrdit, vůbec si nedokážu představit, že když uslyším skladbu, tak si řeknu: "OK, takhle zní z Cubase, a takhle by zněla z PT/Logicu apod." Ale také si netroufám říct, že to nikdo nemůže poznat - jen proto, že já tu schopnost nemám...
Re: posuzovani kvality DAW
Tohle měl už Cubase VST32, ale byla to funkce, která se musela zapnout někde v menu a mám pocit, že to muselo jet už při nahrávání, aby to mělo efekt.velvet píše:Steinbergovci uváděli, že jejich míchací engine má v sobě něco, co jemně emuluje (nebo simuluje?) magnetofonový pásek...
V životě jsem to nepoužil

Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Re: posuzovani kvality DAW
tudy: fajn test... super takze som si to len vsugeroval, ako som ocakaval.. to je dobre 

Re: posuzovani kvality DAW
Jaj tak .. to je rozumne .. nestraca sa detail oproti floatu ..velvet píše:Pytkin: PT mají 48 bit fixed point
- knobtweaker
- Profesionál
- Příspěvky: 91
- Registrován: 04 bře 2009 16:54
Re: posuzovani kvality DAW
Nejsem odborník na Pro-tools nedělám s nimi , ale jeden můj kamarád který je má v práci, tvrdí že hd mají summing dělaný v digitálu ale hardwarově a proto také zabírá výkon počet stop na TDM kartách, ten algoritmus údajně dělá to proč pro-tools znějí jinak (prý lépe) - to se ale samozřejmě netýká LE a M-powered.
Co jsem si ale vyzkoušel a spousta studií tak jede je analogový summing a dost mě překvapilo jak citelný tam je rozdíl oproti přepočítání v kompu.
Já si teda osobně myslím že nativní DAW mezi sebou budou mít v těch algoritmech nějaký rozdíl , ale bude to asi 00, nic.
Ten Summing si ale do budoucna koupit chci.
Co jsem si ale vyzkoušel a spousta studií tak jede je analogový summing a dost mě překvapilo jak citelný tam je rozdíl oproti přepočítání v kompu.
Já si teda osobně myslím že nativní DAW mezi sebou budou mít v těch algoritmech nějaký rozdíl , ale bude to asi 00, nic.
Ten Summing si ale do budoucna koupit chci.
Studiový a live zvukař
http://www.sound-engineer.cz
http://www.sound-engineer.cz
Re: posuzovani kvality DAW
To bude HODNĚ drahej upgrade.knobtweaker píše:Ten Summing si ale do budoucna koupit chci.
Kolik budeš kupovat HiEnd D/A převodníků?
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Re: posuzovani kvality DAW
No jo, to už je sumační mix, ale nejdřív musíš těch 16 kanálů dostat do analogu. A to hodně kvalitně, aby to mělo význam..
Pokud na to člověk nemá v kapse aspoň 3.000,- EUR, tak podle mě lepší práci odvede solidní DAW
Pokud na to člověk nemá v kapse aspoň 3.000,- EUR, tak podle mě lepší práci odvede solidní DAW
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
- knobtweaker
- Profesionál
- Příspěvky: 91
- Registrován: 04 bře 2009 16:54
Re: posuzovani kvality DAW
No popravdě to byl dost rozdíl i když jsem to prohnal přes osm výstupů z m-audio profire 2626 do TL-audio fat track. Sám jsem k tomu před tím byl celkem skeptický - předpokládal jsem že bude spíš znatelná degradace přes převodníky, ale výsledek byl na mé ucho o dost lepší než když jsem to nechal přepočítat.
Srovnal bych to asi jako rozdíl mezi nahráváním do 19 a do 24 bitů , takový jsem z toho měl pocit.
Srovnal bych to asi jako rozdíl mezi nahráváním do 19 a do 24 bitů , takový jsem z toho měl pocit.
Studiový a live zvukař
http://www.sound-engineer.cz
http://www.sound-engineer.cz
Re: posuzovani kvality DAW
skoda mohol si spravit ukazkove mixdowny zaujimalo by ma realny test mixaze povedzme 10 stop cez taketo "low-cost" riesenie porovnanie s sumaciou v DAW .. teoreticky by to malo byt horsie (to lowcost) ale prave najvacsim nepriatelom teorie je prax
)
