AKG C414
Re: AKG C414 (ky)
214 nie je elektret... kapsla je ovsem jednoducha, nie symetricka ako na 414, cimpadom je to nieco celkom ine...
elektrety su c-x000 ky, vratane 4000ky
elektrety su c-x000 ky, vratane 4000ky
Re: AKG C414 (ky)
Ok, C1000-C4000 me fakt hodne nebavej totiz.
Re: AKG C414 (ky)
4000ka je hodne univerzalna a vsestranne upotrebitelna vec, ale nie za tie prachy, co stoji nova... a nie je to rozhodne trieda, kde sa pohybujes ty 
Re: AKG C414 (ky)
pozeram ze zasadn brazda medzi vintage a novymi 414 je v tam, odkedy sa montuje kapsla na pruznom pavukovi... tie stare maju fixnu montaz... chapem to spravne?
apropos, ak mas verziu s tantalovymi kondami, okamzite vymenit za hlinikove... stare tantaly odporne kreslia, zeru vysky a stracaju kapacitu
apropos, ak mas verziu s tantalovymi kondami, okamzite vymenit za hlinikove... stare tantaly odporne kreslia, zeru vysky a stracaju kapacitu
Re: AKG C414 (ky)
Jo v tech starejch je kapsle napevno... moc nevim, jakej v tom bude rozdil, krome mensi nachylnosti na otresy ze stojanu. S tim jsem ale nikdy nemel problem.
EB nemela tantalum, EB-P48 jo
EB nemela tantalum, EB-P48 jo
Re: AKG C414 (ky)
haha tak to jsi byl ty ten pan, co mi je koupil pred nosem:))))
gratulace:)
gratulace:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: AKG C414 (ky)
No dlouho na ne koukalo asi hodne lidi, ale nikdo je nedal... ja fakt docela doufal, ze to budou kousky s CK12 a nechtel je vzit s tou novou, ale skoncilo to jinak
. Chvili sem si rikal, ze to neni nic extra, treba na kytaru to melo fakt moc potlaceny stredy, ale potom jsem zkusil do ni promluvit a vedle toho dal cmv a prekvapilo me, ze to ma fakt hloubku ve spodnim pasmu a urcitou uhlazenou eleganci (neco co mi nic jinyho nez cmv nedava - i kdyz sou ty mikraky jiny, tak to na me pusobilo jako podobna trida), tak sem si je nechal
. Hlavne to bylo o tom, ze to znelo tluste a zdalo se, ze na nektery veci to bude moct cmv zastoupit a nebudu muset resit zapinani/kabelovani externiho zdroje, nebudu se o ten mikrak tolik bat atd atd.
Re: AKG C414 (ky)
Tak ja patrim k tem stastlivcum, kteri jeste maji tu starsi verzi s CK12 mosaznou kapsli a protoze me to docela zajimalo, tam jsem to porovnaval
i s novejsim typem s teflonovym ramem, asi to nebylo uplne objektivni, protoze navic uz to byla ta FET "Transformer-less" verze, takze mam za to, ze zvuk
moh byt do jiste miry ovlivneny i tim... Na druhe strane napr. U77 taky nema vyst. trafo, tak proc ne...

Muj mikrofon (bohuzel mam jen jeden s CK12, rad koupim jeste, pokud nekdo ma potrebu se ho zbavit ;-) je prvni model s XLR konektorem, co se vubec delal, casto oznacovany jako C414E, orig. drzak k nemu nemam, ale pasuje do standartnich AKG pavouku (H85 i H100), takze mi to vubec nevadi. Jinak je obvodove dost podobny, jako ty Matousovy EB, nicmene nema hi-pass, takze si je potreba dat pozor na proximity, hlavne pri pouziti na vokaly; taky ma pad jen -10dB, ale i vyssi SPL zvlada docela dobre, ja bici nenahravam, takze s tim jsem problem nikdy nemel. Nejradeji jej pouzivam A/dal pred kytarovou bednu jako ambient (v kombinaci s dynamikou a paskem ke grillu) B/na akusticky kytary ke krku (v kombinaci s tuzkou k dire) C/na zensky vokaly. Na co se mi prilis nelibil, tak jsou dechy obecne, mel jsem pocit, ze to hlavne po dynamicke strance neni uplne ono. Ale ja vlastne nahravam jen obcas a jen to co potrebuju sam, takze urcite by se nejake dalsi vhodne ci nevhodne aplikace jeste nasly :P Oproti te novejsi verzi je opravdu vystup min "plastovy" a min uhlazeny, dal by se dalo rict to, co uz tady Matous napsal, tak se nebudu opakovat. A kdyz uz teda byla rec o australanech, vlastnil jsem kdysi K2 a i po vymene lampy atd. ho tohle AKG strcilo do kapsy, je to zvuk o tridu vys, K2 je pomerne jedovaty, lehce plechovy a "placaty" - no, anebo proste mam jen divny usi 8-) Kazdopadne ale zdravim z Brna do Prahy a okoli!
i s novejsim typem s teflonovym ramem, asi to nebylo uplne objektivni, protoze navic uz to byla ta FET "Transformer-less" verze, takze mam za to, ze zvuk
moh byt do jiste miry ovlivneny i tim... Na druhe strane napr. U77 taky nema vyst. trafo, tak proc ne...

Muj mikrofon (bohuzel mam jen jeden s CK12, rad koupim jeste, pokud nekdo ma potrebu se ho zbavit ;-) je prvni model s XLR konektorem, co se vubec delal, casto oznacovany jako C414E, orig. drzak k nemu nemam, ale pasuje do standartnich AKG pavouku (H85 i H100), takze mi to vubec nevadi. Jinak je obvodove dost podobny, jako ty Matousovy EB, nicmene nema hi-pass, takze si je potreba dat pozor na proximity, hlavne pri pouziti na vokaly; taky ma pad jen -10dB, ale i vyssi SPL zvlada docela dobre, ja bici nenahravam, takze s tim jsem problem nikdy nemel. Nejradeji jej pouzivam A/dal pred kytarovou bednu jako ambient (v kombinaci s dynamikou a paskem ke grillu) B/na akusticky kytary ke krku (v kombinaci s tuzkou k dire) C/na zensky vokaly. Na co se mi prilis nelibil, tak jsou dechy obecne, mel jsem pocit, ze to hlavne po dynamicke strance neni uplne ono. Ale ja vlastne nahravam jen obcas a jen to co potrebuju sam, takze urcite by se nejake dalsi vhodne ci nevhodne aplikace jeste nasly :P Oproti te novejsi verzi je opravdu vystup min "plastovy" a min uhlazeny, dal by se dalo rict to, co uz tady Matous napsal, tak se nebudu opakovat. A kdyz uz teda byla rec o australanech, vlastnil jsem kdysi K2 a i po vymene lampy atd. ho tohle AKG strcilo do kapsy, je to zvuk o tridu vys, K2 je pomerne jedovaty, lehce plechovy a "placaty" - no, anebo proste mam jen divny usi 8-) Kazdopadne ale zdravim z Brna do Prahy a okoli!
Re: AKG C414 (ky)
Mas U77? tech je jak safranu...
Tohle porovnani by me samozrejme hodne zajimalo (mosaz versus teflon). Jestli je to opravdu tak zasadni rozdil, kdyz sou obvody +/- stejny.
Co jsem este o CK12 slysel je, ze je min presna v basech, ze diky tomu zni trochu nafouklejc dole. No a ze je celkove barevnejsi/zivejsi/veselejsi
.
Tohle porovnani by me samozrejme hodne zajimalo (mosaz versus teflon). Jestli je to opravdu tak zasadni rozdil, kdyz sou obvody +/- stejny.
Co jsem este o CK12 slysel je, ze je min presna v basech, ze diky tomu zni trochu nafouklejc dole. No a ze je celkove barevnejsi/zivejsi/veselejsi
Re: AKG C414 (ky)
Máme ve studiu C 414 B-ULS. Nemám srovnání s jinejma modelama, ale Matoušův popis sedí i na ty naše. Hlavně pak ten pevnej spodek, jinak je to s prominutím dost deka... Používáme hlavně na snímání basovýho komba, tam si vede perfektně. Na vokál najdu vždycky něco lepšího (CMV563, TLM103,...). Vydrží fakt hodně SPL, takže třeba i vršek virblu, mono ambient bicích, z dechů pak basklarinet nebo tuba.
Re: AKG C414
Nene, Neumanna nemam (bohuzel) zadnyho, natoz U77, to jsem uvedl jen jako priklad dalsiho mikrofonu bez vystupaku, vlastne to byl tusim uplne prvni FETovej mike od N.G.?
No, moc nevim, cemu rikas basy, na zenskych vokalech jich moc neni a kytarovou bednu mam otevrenou 4x10" alnico (r.v. 196x ), takze tam je to mazly uz z podstaty
No, moc nevim, cemu rikas basy, na zenskych vokalech jich moc neni a kytarovou bednu mam otevrenou 4x10" alnico (r.v. 196x ), takze tam je to mazly uz z podstaty
-
markuc
Re: AKG C414
Mám tenhle mikrofon rád, doma se válí jedno starý EB, ale kecal bych, co má za vložku ... v práci máme 4 kousky těch TL II a používáme to na všechno možný, od klarinetu až po šlapák, taky jako hlavní stereopár. Natočil jsem na ně i hromadu vážné muziky, vesměs většinou s bicíma nástrojema, což je v klasice kategorie, zahrnující všechno od marimby a vibrafonu přes tympány a hromadu etnických perkusí až po normální baterku. Mě bez vejšek nepřipadá, vždycky byly výsledky skvělý a co člověk při dynamikách ve vážné muzice hodně ocení, je fakt, že skoro vůbec nešumí. Prostě dobrej mikrofon na všechno možný 
Re: AKG C414
markuc> TLII by mely mit kapsli naladenou na vic vejsek, takze tam asi nebude ta temnota hrozit.
mykl> basy myslim jakym zpusobem interpretuje spodek, pride mi to tam dost otevreny, necejtim zadnou bouli/zkresleni/hromadeni a limit zespod... takovy nezahlceny a pomerne presny spodky (a to myslim az nekam po 300hz.. tj po spodni stredy)
mykl> basy myslim jakym zpusobem interpretuje spodek, pride mi to tam dost otevreny, necejtim zadnou bouli/zkresleni/hromadeni a limit zespod... takovy nezahlceny a pomerne presny spodky (a to myslim az nekam po 300hz.. tj po spodni stredy)
Re: AKG C414
Tak jsem s C414kama chvili zkusil fungovat jako s "jedinym mikrofonem" a nahraval jsem na to nylonku, vibrafon/metalofon, piano, tleskani, zpev, voiceovery... proste vsechno mozny a nemam jedinej problem to doporucit. Vzdycky jsem schopnej ekvalizaci dosahnout dobrejch vysledku, vsechno drzi, sedi, funguje a nemel jsem problemy s ostrosti nebo naopak s nejakou tuposti (ktery sem se trochu bal). Vsechno to samozrejme chyta urcitej charakter, takovej lehce medovej... hehe blby slovo, ale nic lepsiho me nenapada.
Zakladem uspechu asi bude to, ze to vzdycky stoji na pevnejch nohou - bas-stredobas bez jednoznacnejch slabin, a pak ze to netrpi zadou bouli na vejskach a kdyz je clovek vytahne, tak nikam nevyskakujou, nezacnou rezat. Proste fajn.
Neni to zadnej zazrak, ale kdyz ho umistim na stojan, celej den skladam a presouvam ten mikrofon od jednoho nastroje k druhymu (tj premejslim o hudbe a ne o tom, cim co nahraju a jak co prendam atd...), tak na konci dne nemam tendenci chtit vsechno prehrat znovu necim lepsim.
Porad me fascinuje ta cena, kdyz je tohle za cca 12tis nechapu, ze nekdo muze premejslet o cinanech.
Zakladem uspechu asi bude to, ze to vzdycky stoji na pevnejch nohou - bas-stredobas bez jednoznacnejch slabin, a pak ze to netrpi zadou bouli na vejskach a kdyz je clovek vytahne, tak nikam nevyskakujou, nezacnou rezat. Proste fajn.
Neni to zadnej zazrak, ale kdyz ho umistim na stojan, celej den skladam a presouvam ten mikrofon od jednoho nastroje k druhymu (tj premejslim o hudbe a ne o tom, cim co nahraju a jak co prendam atd...), tak na konci dne nemam tendenci chtit vsechno prehrat znovu necim lepsim.
Porad me fascinuje ta cena, kdyz je tohle za cca 12tis nechapu, ze nekdo muze premejslet o cinanech.




