velkej kondenzator a akusticka kytara
Ja bych zkusil osoto-gari (odbornici prominou, nevim jak se to pise).
Do jaky je to muziky ? Jaka kytara ... doprovodnej backglide ? Solo ? Planujes to dvojit ? Jaky nastroj ? Jakou funkci to ma v michacce plnit ?
Oproti Ivovi si nemyslim, ze se jednim majkem neda natocit dobra kytara, ono zalezi na tom na co ma bejt. Ivo se zabyva ambientni hudbou, tam je dvojicka spravne, ovsem do popiny se bezne podkladove kytary dvoji, pak IMHO nema moc smyslu brat dvojickou a pak dvojit - stejne jsem vzdycky pouzil po jednom mikrofonu, z druhyho jsem si maximalne neco vypreparoval jako dobarveni nebo spis jako efekt.
Cili tezko rict, rozmysli si podle vyse uvedeneho ...
Do jaky je to muziky ? Jaka kytara ... doprovodnej backglide ? Solo ? Planujes to dvojit ? Jaky nastroj ? Jakou funkci to ma v michacce plnit ?
Oproti Ivovi si nemyslim, ze se jednim majkem neda natocit dobra kytara, ono zalezi na tom na co ma bejt. Ivo se zabyva ambientni hudbou, tam je dvojicka spravne, ovsem do popiny se bezne podkladove kytary dvoji, pak IMHO nema moc smyslu brat dvojickou a pak dvojit - stejne jsem vzdycky pouzil po jednom mikrofonu, z druhyho jsem si maximalne neco vypreparoval jako dobarveni nebo spis jako efekt.
Cili tezko rict, rozmysli si podle vyse uvedeneho ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
No, hlavně jsi tu moc nepopsal v jakých akustických podmínkách jsi to zkoušel. Výsledky, které popisuješ, mi připomínají moje první zkušenosti s velkomembránovým mikrofonem (než mi došlo, že nároky na místnost budou podstatně větší, než u zmíněné kombinace "piezo na výšky, směrový kondik na basy")
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
No ve studiu to nebylo, ale v docela slusne zatlumenym pokoji, kde ta kardioida funguje na zpev docela dobre.Tudy píše:No, hlavně jsi tu moc nepopsal v jakých akustických podmínkách jsi to zkoušel. Výsledky, které popisuješ, mi připomínají moje první zkušenosti s velkomembránovým mikrofonem (než mi došlo, že nároky na místnost budou podstatně větší, než u zmíněné kombinace "piezo na výšky, směrový kondik na basy")
Otázka je, jestli má místnost dobře zatlumeny i basy. Akustické kytary mají tendenci "hučet" (to byl i můj problém, ale stačilo najít dobré místo v pokoji)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Uz jsem psal - do zadny konkretni muziky to zatim neni, zkousim jak to rozumne sejmout. Pokud to pouziju, pak hlavne jako doprovod ke zpevu, takze to musi bejt pekne citelny, moje predstava je takovy Wish You Were Here ;) Sice mi k tomu chybi ten Gibson J200, ale pribliznej smer mam jasnej ;)safa píše:Ja bych zkusil osoto-gari (odbornici prominou, nevim jak se to pise).
Do jaky je to muziky ? Jaka kytara ... doprovodnej backglide ? Solo ? Planujes to dvojit ? Jaky nastroj ? Jakou funkci to ma v michacce plnit ?
Spíše "AB" , jeden mikrofon cca nad koncem hmatníku, druhý trochu napravo od díry ... (z hlediska hráče). Ideální výšku, vzdálenost a polohu, umístění je třeba naposlouchat, i malé posuny dělají velké rozdíly ve zvuku.Kermitak píše:Ivo: ok, zitra si pujcim dve tuzky od pritele Behringera a vyzkousim to. BTW jakou techniku bych mel pouzit ? ORTF ?
Jinak si nemysím, že je nějaký podstatný rozdíl mezi "ambientní" a "popovou" kytarou. Bud bude znít 1D mono anebo pěkně příjemně stereo. Šířka sterea se dá snadno ovládat vzdáleností mikrofonů. Samozřejmě pokud se nahrává zpěvák s kytarou živě, tak už to tak nefunguje, to je vůbec skoro neřešitelný oříšek (zpěv se míchá s kytarou a naopak). Ovšem kytaru nahrávanou solo bych mono nenahrával v žádném žánru ... Zdvojování asi bude znít ne úplně přirozeně ...
Ivo: jde o to, že v popu a rocku se kytara dvojí a roztahuje do sterea. Krom toho se podle použití někdy používají jen vyšší frekvence na takovou tu sypačku (rytmické pasáže). Já takto používám "akustiky" pro doplnění rytmiky v refrénech se zkreslenými kytarami.
Ve výsledku se zvuk někdy ořeže, že to zní, jak takové ty levnější Yamahy APX (žádné basy, žádné tělo, jen jasné vyšší frekvence)
Ve výsledku se zvuk někdy ořeže, že to zní, jak takové ty levnější Yamahy APX (žádné basy, žádné tělo, jen jasné vyšší frekvence)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
... a musi to znit prirozene ? IMHO jde hlavne o to aby to do danneho zanru zvelo dobre. U tveho zanru je pravda ze prirozene=~ dobre ... ale u popu a dalsich zanru to tak nebyva.Ivo píše: o%u159í%u161ek (zp%u11bv se míchá s kytarou a naopak). Ov%u161em kytaru nahrávanou solo bych mono nenahrával v %u17eádném %u17eánru ... Zdvojování asi bude znít ne úpln%u11b p%u159irozen%u11b ...
Jinak (trocha reklamy;-) ) s mikrofony DPA neni snimani zpivajiciho kytaristy najednou problem, nebot DPAcka jak znamo drzi fazove pohromade i mimo osu.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Hmm, tak az vyhraju ve sportce tak se ozvu
Jinak tedy abych to upresnil - jde mi o co nejvernejsi sejmuti kytary. Chapu ze k tomu je asi Ivuv postup idealni (diky), ale trochu jsme se odchylili od tematu, zajimalo by me, proc ta nahravka zni tak jak zni, jestli je to normalni na blbou akustiku a SP B1 nebo ne. Diky
S věrným sejmutím kytary souvisí VŠECHNO (zkus doplnit tvůj případ):Kermitak píše:Hmm, tak az vyhraju ve sportce tak se ozvuJinak tedy abych to upresnil - jde mi o co nejvernejsi sejmuti kytary. Chapu ze k tomu je asi Ivuv postup idealni (diky), ale trochu jsme se odchylili od tematu, zajimalo by me, proc ta nahravka zni tak jak zni, jestli je to normalni na blbou akustiku a SP B1 nebo ne. Diky
1) mikrofon - co to je vlastně ten "B1" ?
2) umístění mikrofonu - poloha, vzdálenost, natočení
3) akustika místnosti
4) předzesilovač
5) AD převodník
Jinak když jsi zminoval ty Behringery, měli jsme tady B5 malomembránové a zněly překvapivě dobře (když uvažujeme extrémně nízkou cenu)
V tom ty problémy nejsou - jde hlavně o to že kytara přeznívá do vokálního mikrofonu a zpěv do kytarových mikrofonů (i když v tomto případě je asi lepší použít jeden)safa píše:
Jinak (trocha reklamy;-) ) s mikrofony DPA neni snimani zpivajiciho kytaristy najednou problem, nebot DPAcka jak znamo drzi fazove pohromade i mimo osu.
A myslíš že Schoepsy fázově mimo osu dohromady nedrží ?
s preslechama se da zit dobre... dokud nezacnes strihat a upravovat jednotlivy nastroje z toho... tam to muze potom byt problem
Ivo ... ona ani zkreslena kytara nezni moc prirozene, ne? Ne ze bych ji mel rad, ale na prirozenost si hraje moderni hudba minimalne.
Jinak az moc casto ctu, ze lidi "zerou" na kytaru "koule" se zdvihem na vejskach, koule totiz nebude tolik dunet jako kardioda a ty zvedly vejsky pomahaj ty tak chteny brilanci u ak. kytar... nezkousel jsem, brzo vyzkousim
Ivo ... ona ani zkreslena kytara nezni moc prirozene, ne? Ne ze bych ji mel rad, ale na prirozenost si hraje moderni hudba minimalne.
Jinak az moc casto ctu, ze lidi "zerou" na kytaru "koule" se zdvihem na vejskach, koule totiz nebude tolik dunet jako kardioda a ty zvedly vejsky pomahaj ty tak chteny brilanci u ak. kytar... nezkousel jsem, brzo vyzkousim
S věrným sejmutím kytary souvisí VŠECHNO (zkus doplnit tvůj případ):Ivo píše:Kermitak píše:Hmm, tak az vyhraju ve sportce tak se ozvu ;) Jinak tedy abych to upresnil - jde mi o co nejvernejsi sejmuti kytary. Chapu ze k tomu je asi Ivuv postup idealni (diky), ale trochu jsme se odchylili od tematu, zajimalo by me, proc ta nahravka zni tak jak zni, jestli je to normalni na blbou akustiku a SP B1 nebo ne. Diky
1) mikrofon - co to je vlastně ten "B1" ?
Psal jsem ze je to SP B1 (Studio Projects), velkej kondenzator, kardioida. Sunka, ale lidi si to pochvalovali na kytaru.
2) umístění mikrofonu - poloha, vzdálenost, natočení
Natoceni kolmo na kytaru, hybal jsem s tim mezi dirou a krkem a vzdalenosti zkousel od 40cm do metru.
3) akustika místnosti
To je horsi, obyvak, pred mikrofonem ja s kytarou, za nim knihovna se spoustou polic a knih, ale treba zpev s tim vychazi docela dobre.
4) předzesilovač
Goldmike
5) AD převodník
Alesis AI3
Jako hlavní žábu na prameni asi vidím ten mikrofon ... Jestli je to podobná hrůza jako Behringer C1 (dej mu pánbůh věčnou slávu), tak není divu. Ono ale třeba i U87ai dany solo na kytaru nezní nic moc ..., trochu řezavý, plochý ... dva už jsou lepší ... Ale malomebránové jsou ještě lepší. Zdvojená mono kytara zůstane vždycky mono. Pointa pěkného stereo zvuku je snímání z různě znějících míst nástroje ...
K těm koulím - sice nemají proximity efekt ale basů berou více než kardioidy
K těm koulím - sice nemají proximity efekt ale basů berou více než kardioidy




