velkej kondenzator a akusticka kytara
jinak sem si poslech tu... velmi kratkou ukazku a vylozene vejsky tomu neschazej, zato ta "koule" dole je peklo.. stredy a hlavne vyssi stredy tam nejsou... nepomuze nic nez radikalni EQ nebo zmena pozice (coz bych doporucil), vcetne toho, ze muzes jit dal... teda to bych zkusil, nevypada to, ze by tam bylo nejak extra moc mistnostovejch artefaktu (early/verb)
Ukázku jsem neslyšel (nemám v práci sluchátka), ale vzpomněl jsem si, že koule na středobasech se dala řešit buďto radikálním vyříznutím na EQ (u mě to bylo 125Hz), a taky vycpáním kytary molitanem. Možná by stačilo ucpat ozvučný otvor, tak to mám teď já na své pseudoakustice, aby míň vazbila, když jede na PA přímo z piezosnímače 
Hmm, zkusim nejdriv nejakou tu tuzku a uvidim co z toho poleze, pak si jeste pohraju s pozici mikrofonu. Diky vsem za pripominky.matucha píše:jinak sem si poslech tu... velmi kratkou ukazku a vylozene vejsky tomu neschazej, zato ta "koule" dole je peklo.. stredy a hlavne vyssi stredy tam nejsou... nepomuze nic nez radikalni EQ nebo zmena pozice (coz bych doporucil), vcetne toho, ze muzes jit dal... teda to bych zkusil, nevypada to, ze by tam bylo nejak extra moc mistnostovejch artefaktu (early/verb)
To zní jak nějaká levná dynamika ve špatně zatlumené místnosti.Kermitak píše:Tady je ukazka:
http://twin.jikos.cz/~jenik/kytara.wav
Ta nahrávka mi velmi připomíná moje vlastní problémy s nahráváním akustické kytary. Podle mne je hlavní příčina v nástroji. Ta kytara prostě v nejnižší části svého zvukového spektra špatně artikuluje a přeznívá (odhadem někde 120 - 160Hz). Člověk si to při hře neuvědomí jednak proto, že běžně hraje buď s dalším nástrojem, nebo se zpěvem, nebo je aspoň okolo nějaký hluk. Dál proto, že při hře nesedí před dírou. Ta moje kytara je levný Furch s tenkou deskou, která IMHO může za tu blátivost v basech. Ve stejné místnosti s Takaminou nemám problém, dostanu pevný nabroušený zvuk. Kytara od kytaráře Kučery se silnou deskou a extrémně silným lakem tenhle problém taky nemá. Když musím snímat tu blátivou kytaru, tak dám malomebránu před 12. pražec, třeba i velmi blízko (< 20 cm), kardioida nebo koule. A velkomembránu někam dál (50 cm) a hlavně ne před díru. Taky se vyplatí zkusit snímání z pozice ucha kytaristy (tam už to bývá ale hodně suché).
BTW - jaká byla technika pravé ruky? Neslyším pazvuky od trsátka. Jestli je to prohrab palcem, tak to taky výrazně zvýší problém s duněním v porovnání s hrou trsátkem, prstýnky, nehty apod. Odpovídala by tomu i absence zvonivých středů.
BTW - jaká byla technika pravé ruky? Neslyším pazvuky od trsátka. Jestli je to prohrab palcem, tak to taky výrazně zvýší problém s duněním v porovnání s hrou trsátkem, prstýnky, nehty apod. Odpovídala by tomu i absence zvonivých středů.
Přesně tak! Pokud nahráváte jakýkoliv akustický nástroj pak nahrávací řetězec začíná u samotného hráče a jeho nástroje! Špatný hráč s nekvalitním nástrojem nikdy nebude znít uspokojivě. Na tohle by se nemělo zapomínat.
http://www.muzikalsrdce.cz
bandzone.cz/srdce
bandzone.cz/srdce
... no a ?Ivo píše: V tom ty problémy nejsou - jde hlavně o to že kytara přeznívá do vokálního mikrofonu a zpěv do kytarových mikrofonů
... anoA myslíš že Schoepsy fázově mimo osu dohromady nedrží ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
... jestli chces pujcit koule mel bych tu parecek k pujcenimatucha píše: Jinak az moc casto ctu, ze lidi "zerou" na kytaru "koule" se zdvihem na vejskach, koule totiz nebude tolik dunet jako kardioda a ty zvedly vejsky pomahaj ty tak chteny brilanci u ak. kytar... nezkousel jsem, brzo vyzkousim
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Je to vždy trochu rébus a kompromis. Naprosto ideální ze zvukového hlediska je nahrát kytaru a vokál zvlášt. Někteří interpreti (zejména nezkušení) se ale při tom necítí uplně ve své kůži.matucha píše:ale to u preslechu neva, stejne jak kytaru, tak vokal upravujes minimalne, protoze sis predtim dal praci, aby znely 100%pozici mikraku.
Jde též o to, že nikdo není dokonalý a v případě přeslechů moc editace vokálu neuděláš ...
Souhlasim s Matuchou ze specielne pokud ti jde o realny zvuk tak je nejlepsi si pohrat s mikrofony a tim se vyvarovat nejakych dalsich brutalnich uprav. Ostatne jak te znam, urcite zadny drasticky upravy nedelas ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz




