Možná bude někoho zajímat vývoj, ke kterému jsem dospěl za posledních 2.5 roku, odkdy se datují první příspěvky tématu:
DDX pořád mám, slouží věrně a poctivě, záhy po koupi přibyly dva ADA8000 převodníky a po optimalizaci generátorů zvuku množství vstupů na určitý čas stačilo. Ovšem zastavit množení gearu je jako poručit dešti a větru, tudíž liché. A jelikož potřebuji mít všechno zapojené naráz, patchbay mě neuspokojuje, následoval další ADA8000, tentokrát připojený již přímo do ADAT karty v počítači; vznikl tak hybrid, kdy se část nástrojů míchala v počítači a část venku v pultu. Hrozná schíza, která v posledním stadiu končila tak, že nástroje, co šly rovnou do compu, jsem prakticky nepoužíval; práce s virtuálním pultem mě prostě nebaví. Koncem loňského roku ovšem přišla nabídka na pár pultů Korg 168RC, z nichž jsem si jeden nechal a připadám si být zachráněn. Počet vstupů stoupl ještě o 8 (v konečném součtu mám 4 volné, hurá), k tomu dva příjemné FX procesory ala Triton a míchání v compu přesouvám zase na příště
Oba pulty jsou různé a nabízení svébytné možnosti: DDX se rozhodně lépe ovládá, výhodou je gate/comp na každém kanálu (Korg nemá), možnost 32 audio in. Korg je menší a to i počtem vstupů, max 24, uvnitř je ovšem jen 16kanálová sběrnice, má ale perfektní routing a prakticky neomezenou konfiguraci (šavle 1 třeba ADAT A/1, šavle 2 ADAT B/8, šavle 3 analogový vstup 5 atd), jakýkoliv vstup jde poslat přímo na libovolný výstup, vysílá a přijímá přes MIDI jako CC všechno (DDX jen volume/pan/mute, zbytek se musí automatizovat přímo v pultu), taky nemá větrák.
Je mi jasný, že se to celý může zdát jako staromilská cesta, většina lidí tady míchá rovnou v počítači, což rozhodně svoje výhody má... ale můj prehistorický milovaný Logic 5 k tomu vyloženě stavěný není, přesun na Cubase vidím nereálně a navíc mám rád všechno vizuálně pod kontrolou. C'est la vie
Stav 01/2009:
