Digitalni pult uz nema smysl
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
DiGiCo Live jsem mel moznost si nekolikrat osahat, co mne prekvapilo bylo opravdu hezky vymysleny ovladani pres dotykovy lcd. Pokud ten pult clovek ale dobre nezna nema sanci na nem Live koncert uspesne dokoncit, utopi se v nem. Zvuk si netroufnu posoudit nato jsem nanej nemel tolik casu kolik bych na pevny tvrzeni potreboval. Co ctu vsude kolem tak Soundtracs obecne ma neutralni barvu nikdo se z nej jeste neslozil. Vyhoda tehle digi pultu pro Live je v tom ze si zvukar pokud zvuci treba velkej festak muze do pameti ulozit nastaveni zvukovy zkousky treba 10ti kapel coz pak minimalizuje prodlevu na podiu mezi stridanim jednotlivejch kapel coz je u analog pultu nemozny. Zminil bych mozna jen reakce lidi v CR co pracuji na velkejch analog pultech MIDAS (T-Servis) kteri tvrdi po zkusenostech s Digicem ze jsou rozcarovani kde je pevnost a detail zvuku kterej zanaj na MIDAS pultech. Soundtracs patri k tem nejlevnejsim firmam z "profi znacek", cena jejich ruznorodejch at uz STUDIO ci LIVE se pohybuje kolem 2 milonu Kc, coz je cca 5x levnejsi nez konkurence AMS-NEVE, SSL, Euphonix, MIDAS (XL8).
Ale abych se vratil k DiGiCo Live, jeho vehlasna poruchovost mu nedela moc dobrou povest. Ted naposled se kralovsky "vysral" na prenosu cen TV OCKO, kdy vsechna ulozena nastaveni kapel byla k nicemu (lidi co u toho byli ale radej mlci:)
Jestli mne ale nejakej Digi pult pro LIVE dostal tak je to DIGIDESIGN VENUE. Otevrenej koncept po vsech strankach, obrovsky zvukovy moznosti.
http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=20&langid=100&
Ale abych se vratil k DiGiCo Live, jeho vehlasna poruchovost mu nedela moc dobrou povest. Ted naposled se kralovsky "vysral" na prenosu cen TV OCKO, kdy vsechna ulozena nastaveni kapel byla k nicemu (lidi co u toho byli ale radej mlci:)
Jestli mne ale nejakej Digi pult pro LIVE dostal tak je to DIGIDESIGN VENUE. Otevrenej koncept po vsech strankach, obrovsky zvukovy moznosti.
http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=20&langid=100&
oj, digi pulty na live, to si myslim jeste nakou chvili potrva... at uz je venue jakkoli dobrej, vidim tam jen dva potaky na savli a naky tlacitka. ciste muj nazor, ale myslim si, ze kdyz mas na podiu kapelu, tak neni cas si hrat s detailnim nastavovanim eq na monitoru, nebo prepinat, kterou funkci zrovna ovladas, ale prave rychle reagovat a to faakt rychle 
Čí to byl proboha nápad se timdle živit??
myslim, ze to neni zase az tak krizovy a pokud je pult dobre ergonomicky udelanej tak ovladani na live neni problem (JJ jiste potvrdi), ostatne i s priblblejma malejma Yamahama jezdej nektery party docela dlouho a ty jsou na muj vkus hodne blbe udelany na tuhle praci (byt to JJ bude vyvracet
).
Jediny kde bych videl problem jsou digitaly nevhodny na live je spoleglivost tedy kdyz ti digital klekne tak nezahrajes ani notu (ostatne viz Ecsonuv prispevek) kdezto u analogu ti nema sanci odejit celej pult. Kdyz ti odejde savle, aux nebo EQ tak v pohode jedes dal a neodpiskas xeft, dokonce i kdyz odejde jeden master tak se da nejak nouzove hrat treba pres matici nebo nedej boze pres post-fader aux - ale nejak to dohrajes. Jediny co by mohlo zrusic telej xeft je kdyz odejde zdroj, ale dneska uz i pulty stredni tridy maji redundantni druhej zdroj takze ten je schopnej okamzite napajeni prevzit (jsou oba pod proudem, prepnuti probiha rychle a automaticky).
Proste s analogem si clovek muze vzdycky nejak pomoct, ovsem s digitalem je to ... no jak s pocitacem. Mozna pomuze restart, mozna taky ne. Dej se vule Bozi.
OT: PS: BTW musim pochvalit Znojmo, mate tam moc krasny divadlo ...
Jediny kde bych videl problem jsou digitaly nevhodny na live je spoleglivost tedy kdyz ti digital klekne tak nezahrajes ani notu (ostatne viz Ecsonuv prispevek) kdezto u analogu ti nema sanci odejit celej pult. Kdyz ti odejde savle, aux nebo EQ tak v pohode jedes dal a neodpiskas xeft, dokonce i kdyz odejde jeden master tak se da nejak nouzove hrat treba pres matici nebo nedej boze pres post-fader aux - ale nejak to dohrajes. Jediny co by mohlo zrusic telej xeft je kdyz odejde zdroj, ale dneska uz i pulty stredni tridy maji redundantni druhej zdroj takze ten je schopnej okamzite napajeni prevzit (jsou oba pod proudem, prepnuti probiha rychle a automaticky).
Proste s analogem si clovek muze vzdycky nejak pomoct, ovsem s digitalem je to ... no jak s pocitacem. Mozna pomuze restart, mozna taky ne. Dej se vule Bozi.
OT: PS: BTW musim pochvalit Znojmo, mate tam moc krasny divadlo ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
DiGiCo svojí "stabilitou" dělá mědvědí službu všem digitálním pultům, u téček je to bohužel znásobeno lidským faktorem.
Analogový pult jako takový má dle mého názoru pouze jednu výhodu a to obrovskou jednotnost, kdo se naučí dělat na jakémkoliv analogovém pultu je schopen v podstatě obsloužit jakýkoliv jiný. U digitálu je situace složitější, co pult to jiný systém ovládání. Pokud ale zvukař pult umí ovládat je práce na něm pohodlnější, přehlednější a rychlejší. Třeba jak se parek zmiňoval o nastavování EQ - schválně co myslíš že je přehlednější a rychlejší, mrknout na monitor na křivku a nebo dekódovat natočení knobů na analogovém pultu??? Naopak digitál svými téměř neomezenými možnostmi dokáže z malé chyby obsluhy udělat téměř dokonalý průser, také se mi podařilo, že jsem na loňském předávání andělů špatným postupem ukládání změnil nastavení u několika scén. Naštěstí se mi podařilo vše vychytat na generálce a koncert už byl OK, ale pot na zádech cítím ještě dnes když si na to vzpomenu.
Samozřejmě ale chápu, že spoustě zvukařů více vyhovuje práce na analogu a nevidí důvod něco měnit, bohužel vlak už je rozjetý a není cesty zpět, je to vidět i na urputné snaze výrobců pultů přijít ze svým digitálním řešením.
Analogový pult jako takový má dle mého názoru pouze jednu výhodu a to obrovskou jednotnost, kdo se naučí dělat na jakémkoliv analogovém pultu je schopen v podstatě obsloužit jakýkoliv jiný. U digitálu je situace složitější, co pult to jiný systém ovládání. Pokud ale zvukař pult umí ovládat je práce na něm pohodlnější, přehlednější a rychlejší. Třeba jak se parek zmiňoval o nastavování EQ - schválně co myslíš že je přehlednější a rychlejší, mrknout na monitor na křivku a nebo dekódovat natočení knobů na analogovém pultu??? Naopak digitál svými téměř neomezenými možnostmi dokáže z malé chyby obsluhy udělat téměř dokonalý průser, také se mi podařilo, že jsem na loňském předávání andělů špatným postupem ukládání změnil nastavení u několika scén. Naštěstí se mi podařilo vše vychytat na generálce a koncert už byl OK, ale pot na zádech cítím ještě dnes když si na to vzpomenu.
Samozřejmě ale chápu, že spoustě zvukařů více vyhovuje práce na analogu a nevidí důvod něco měnit, bohužel vlak už je rozjetý a není cesty zpět, je to vidět i na urputné snaze výrobců pultů přijít ze svým digitálním řešením.
... konecne se diskuse stocila tim spravnym smerem ! ;-DDDDD
Dobre ze jste mi to pripomneli ... neprichadza. Neviem ako je toto mozne ale stale neprichadza.
Dobre ze jste mi to pripomneli ... neprichadza. Neviem ako je toto mozne ale stale neprichadza.
Naposledy upravil(a) safa dne 11 úno 2007 23:59, celkem upraveno 1 x.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
... juuu, "sesli se dva zvukari a nikomu neumyli prd*l" . Mam rad drby ... muzes to nejak rozvest ? Jo ... aha asi uz vimjehlar píše:DiGiCo svojí "stabilitou" dělá mědvědí službu všem digitálním pultům, u téček je to bohužel znásobeno lidským faktorem.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
jojo ... (Pytkine proc ses ted Dno ?) ... ale ten muj je k tematu 
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
sorry ale měl jsem na mysli firmy co vyrábí mixpultyDno píše:behringer ale hodil rucnik do ringu
jinak výhody ovládání digitálů jsou přímo úměrné velikosti pultu, u 16ti kanálů je asi opravdu přehlednější analogový pult, nedávno jsem ale na jedné akci míchal odposlechy z 64kanálů do 15 auxů z toho 9 bylo stereo - v analogu by na takovou práci musela být už dost velká nepřehledná bestie - pokud teda někdo vůbec dělá 24auxů (já jich mám k dispozici 40
Problémem téček je dle mého příliš velká rotace zaměstnanců - proč asi ti lidi pořád odchází?? DiGiCo jsem ale viděl na vlastní oči spadnout i u němců, takže jim možná zbytečně křivdím.safa píše:... juuu, "sesli se dva zvukari a nikomu neumyli prd*l" . Mam rad drby ... muzes to nejak rozvest ? Jo ... aha asi uz vimjehlar píše:DiGiCo svojí "stabilitou" dělá mědvědí službu všem digitálním pultům, u téček je to bohužel znásobeno lidským faktorem.
... to nevim, proc ? Treba Craig je tam furtjehlar píše: proč asi ti lidi pořád odchází??
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
ano vlak digital v live je rozbehnuty, obavam sa, sa ze to skonci ako s nahravanim. kolko ludi z Vas toci na pas??? takto to odhadujem za par rokov aj v live...vyhody digatalnych pultov su hlavne kompaktne rozmery a mnoho vstavanych funkcii (ani H3000 nema tolko funkcii ako napr. d1 nebo sy48), a preto mozno vela funkcii vadi mnohym zvukarom a ti co na tom nerobia si myslia, ze je to pomale a neprehladne...opak je vsak pravdou...tiez sa mi paci zvuk h3000 ale ovladanie urcite nie je rychlejsie a prehladnejsie ako digital...zvuk som nikdy neporovnaval priamo, takze neviem...velky digital ma v prehladnosti samozrejem navrch voci malym digitalom, ale to je aj u malych a velkych analogovych pultoch...a nezabudnime, ze digital, ma takmer vzdy kompletny dynamicky insert rack na vsetkych i/o!!!, niektore aj fx rack...to je dalsia nesporna vyhoda...a budem tvrdit, ze digital nikdy nie je pomalsi ako analog, ak hej, tak je to vacsinou sposobene obsluhou...prosim zablokujte predsudky o digitalnych pultoch...
http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu




