Ma cenu mit k DAW analogovej pult s dynamikou bez automatu ?
Ted se omlouvam vsem zucasnenym za lehci OT:
Vubec jsem nikdy nepredpokladal, ze by mohlo Nuendo/Cubase nejakym zpusobem pri mixdownu zhorsit vyslednou kvalitu. Zrovna pristi tyden me ceka michani jednoho hardrocku, proto by me celkem dost zajimalo, jestli me tedy vyjde lip to, ze si vyzenu stopy (jednotlivy + grupy) ven do O1V96 (cast pres ADAT a cast analogove z MOTU828mkII) a sumarizaci provedu v O1V96 (a nahraju zpet do Nuenda treba pres volnej SPDIF). Efekty (inserty i sendy) bych ale pouzival v Nuendu - mam je uz predpripraveny z nahravani a nechtelo by se mi to vsechno predelavat do ty Yamahy.
Bude tohle, co jsem popsal lepsi, nez mixdown z Nuenda?
A jeste jedna otazka: kde dela Nuendo chybu - ztraci se kvalita uz pri realtime prehravani, nebo az pri mixdownu?
A vlastne jeste posledni: Ma tohle vubec cenu delat s hardwarem typu MOTU 828mkII a O1V96?
Za pripadne odpovedi k veci predem dekuju.
Vubec jsem nikdy nepredpokladal, ze by mohlo Nuendo/Cubase nejakym zpusobem pri mixdownu zhorsit vyslednou kvalitu. Zrovna pristi tyden me ceka michani jednoho hardrocku, proto by me celkem dost zajimalo, jestli me tedy vyjde lip to, ze si vyzenu stopy (jednotlivy + grupy) ven do O1V96 (cast pres ADAT a cast analogove z MOTU828mkII) a sumarizaci provedu v O1V96 (a nahraju zpet do Nuenda treba pres volnej SPDIF). Efekty (inserty i sendy) bych ale pouzival v Nuendu - mam je uz predpripraveny z nahravani a nechtelo by se mi to vsechno predelavat do ty Yamahy.
Bude tohle, co jsem popsal lepsi, nez mixdown z Nuenda?
A jeste jedna otazka: kde dela Nuendo chybu - ztraci se kvalita uz pri realtime prehravani, nebo az pri mixdownu?
A vlastne jeste posledni: Ma tohle vubec cenu delat s hardwarem typu MOTU 828mkII a O1V96?
Za pripadne odpovedi k veci predem dekuju.
Já mám DM1000 a 01V96, ale používám jen DM1k na míchání toho co nahraju na živých akcích. Prostory pro nahrávání nemám. Nejraději bych míchal na Innovasonu ale ten nemá klasickou automatizaci. Letos když jsem se rozhodoval při koupi "většího" mixu tak kandidáti byly i xBus od Mackie a DM2k, někde jsem na netu tehdy narazil na report se srovnáním těchto dvou mixů (bohužel adresu nemám) s verdiktem že xBus se lépe ovládá ale DM2k lépe hraje (hlavně vyzdvihovali korekce a dynamiku). Já osobně nakonec pořídil Innovason SY48 a jsem spokojenej jak želva.safa píše: Jinak ty mas tudim Yamahu 02jku ? A spokojenost ? Prave premejsim do ceho jit pri upgrade technologie ve studiu ... jestli do nejakyho analogu s outboardem a nebo zustat u digitalu
safa: Ale oni se právě i ty křivky před kompresí daj super použít - příklad: mám několik tejků vokálu, smontuju z nich jednu stopu, každá část je jinak nahlas a když to ženu do kompresoru, tak se mi sice zarovná dynamika, ale dramaticky se mi mění barva podle toho, jak moc signál živí vstupní stage (obzvláš? u lampy). Ven sice leze "hlasitostně" zarovnanej vokál, ale s nepřirozenejma výkyvama v barvě. DAW automatizací si poladím hlasitost jednotlivejch tejků (podle RMS, ne podle špiček) a tím krmím kompresor. Výsledkem je hladší komprese a jednotnější barva. Sice tím neošéfuju to, na co se ptáš, tedy přidat na refrén, ubrat na sloku, ale můžu takhle dělat něco úplně jinýho a hodně důležitýho. Je to o stylu práce, ale já i bez automatizace považuju analogovej pult za přínos, už jenom kvůli korekcím na těch mejch submixech, který zase používám úplně jinak, než korekce v kompu. Na pultu eqčkem zvuk dobarvuju tak, aby se líp zapasoval do mixu, sounddesign dělám v komplu.
Další možnost je automatizaci do analogovýho pultu dodělat. Není to zas takovej problém. Z druhý ruky se daj koupit VCA systémy (Mackie, Soundtracs a další) a dodat je prakticky do jakýhokoli pultu není extra drahý. Buď do insertu, nebo k faderu. Mě by ale chyběla ta motorizace, která to z mýho pohledu teprv dělá takový, jak to má bejt.
Co se sumačních boxů týče - to je pro mě polovičatý řešení a stejně bych to asi rozšiřoval channel stripama. Jediný, co se mi na tom líbí je, že si můžeš postavit "custom skoropult" podle svejch představ z různejch stripů. Chyběl by mi ale routing a master sekce.
Jen můj názor, Saša.
Další možnost je automatizaci do analogovýho pultu dodělat. Není to zas takovej problém. Z druhý ruky se daj koupit VCA systémy (Mackie, Soundtracs a další) a dodat je prakticky do jakýhokoli pultu není extra drahý. Buď do insertu, nebo k faderu. Mě by ale chyběla ta motorizace, která to z mýho pohledu teprv dělá takový, jak to má bejt.
Co se sumačních boxů týče - to je pro mě polovičatý řešení a stejně bych to asi rozšiřoval channel stripama. Jediný, co se mi na tom líbí je, že si můžeš postavit "custom skoropult" podle svejch představ z různejch stripů. Chyběl by mi ale routing a master sekce.
Jen můj názor, Saša.
Ještě k tomu vokálnímu příkladu - někdy je zase dobrý tu změnu barvy využít - mám celej vokál na jeden tejk, chci, aby byl přibližně stejně nahlas, ale na sloku chci drsnější barvu a na refrén sametovější. Normálně bys to musel rozdělit do dvou nezávislejch stop (nebo multíků) a řešit zvláš?. Takhle můžeš automatizací vyživit input gain stage a voila - sloka je drsná až škrábe a refrén je v pohodě.
Podobným způsobem se toho dá využít pro slušnej deessing a těch aplikací automatizace před pultem je fakt víc...
Saša
Podobným způsobem se toho dá využít pro slušnej deessing a těch aplikací automatizace před pultem je fakt víc...
Saša
SASA) ... mmno to chapu ale tyhle vychytavky jsou pro me az v druhym planu. V prvnim planu potrebuju mit moznost pracovat s dynamikou nahravky tak jsem jsem zvyklej tedy jak chci. Jak tohle delas bez automatu ? Rucne na klikach - co vyjezd to original ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Joda ze nemas ten link na to porovnanai, to by me zajimalo protoze dXb 200, 02R/96 a DM 2000 jsou zatim moji finalisti. Dobry ohlasy jsem cet este na zvuk DA7micky, ale kdyz me je ten pult tak nejak protivnej (maji ho v Kalichu kde jsem si s nim jedno odpoledne mel moznost hrat). Jinak EW ma na prodej tu svoji DM2000 za docela slusnou cenu (a vim, ze on coby nekurak a abstinent do ni nema nakoureno ani nablitojehlar píše: Inovason je live pult takze ten je pro me passe - na live pult mam.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
... mas usi tak to zkus_ravi_ píše:pres ADAT a cast analogove z MOTU828mkII) a sumarizaci provedu v O1V96 (a nahraju zpet do Nuenda treba pres volnej SPDIF). Efekty Bude tohle, co jsem popsal lepsi, nez mixdown z Nuenda?
... ja myslim, ze to by soudruhy z NSR taky zajimalo_ravi_ píše:A jeste jedna otazka: kde dela Nuendo chybu - ztraci se kvalita uz pri realtime prehravani, nebo az pri mixdownu?
Potreboval jsem si kdysi vyzkouset a naucit se jak se pracuje v Samplitude. Za timto ucelem jsem vyhrabal zalohy jednoho starsiho projektu co jsem kdysi natocil do Nuenda, vyexportoval WAVy narazeny od nuly a naimportoval (trochu bolestne protoze jsem este nevedel moc jak na to) do Samplitude. A jen tak jsem si pro legraci a pro zkouseni ten projekt zacal michat ... a ve finale jsem z toho mel pocit ze to tak nejak jde jako samo ... ze s tim s cim jsem se tenkrat ve studiu trapil se ted fakt trapit netreba ... proste to najednou hralo samo. Takze ja nevim kde je chyba ... ale pripojuji se svym hlasem do davu
... IMO ma ..._ravi_ píše: A vlastne jeste posledni: Ma tohle vubec cenu delat s hardwarem typu MOTU 828mkII a O1V96?
jo BTW chtelo by to na tohle tema udelat novej chlivecek (jako novej topic myslim) ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
safa) a nemas to jedno ked tvoje tracky aj tak skoncia v mp3 playeroch resp. v mobile ako mp3 pozadie ;-PPPP
vidis mne protools nikdy nepripadal, ze by mrstil busy...ibaze by mi to nevadilo...
este ma napadla taka vec, kedysi som pouzival v ProTools busy tak, ze som do nich insertol hw i/o a na to som zavesil dbx 266 resp mpx500...to by mohlo byt pre teba riesenie, nepotrebujes pult, ale iba hw i/o v daw...co si o tom myslis???
vidis mne protools nikdy nepripadal, ze by mrstil busy...ibaze by mi to nevadilo...
este ma napadla taka vec, kedysi som pouzival v ProTools busy tak, ze som do nich insertol hw i/o a na to som zavesil dbx 266 resp mpx500...to by mohlo byt pre teba riesenie, nepotrebujes pult, ale iba hw i/o v daw...co si o tom myslis???
http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu
velky pult ti aj tak zaberie iba miesto, ubere money a pokazi akustiku rezie
))
http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu
safa: dik za komentar - vyzkouset to z casovych duvodu nemuzu - ted celej tejden zvucim, svitim a hraju a v podstate na to michani vlitnu z toho blazince rovnejma nohama... Tak jsem se chtel prave zeptat, jestli s tim je nejaka zkusenost, o kterou bych se 100% oprel a rovnou to pak pri ty michacce aplikoval a neztracel cas zkousenim. Kazdopadne jeste jednou dik.
Zalozit na to novej thread by bylo sikovny... ress?
Zalozit na to novej thread by bylo sikovny... ress?
safa: Vzhledem k tomu, že mám kompresi kromě basy vždycky až na busech, tak ty výjezdy moc nepotřebuju. Když už jo, dělám to ručně a nebo, pokud se jedná o něco složitýho, tak si pomůžu tím, že to vrátím do komplu a poautomatizuju tam. Ale fakt mi to nějak nechybí, člověče. Asi by mi to chybělo, kdybych těch stop z kompu valil víc a měl i víc těch outboard dynamik, to ale nějak neplánuju...
Já bych se na tvým místě tý myšlenky na analogovej pult nevzdával. Nikdy jsem sice doma žádnej drahej digitál neměl, ale vím, že pro celkovej zvuk byl skok z 01v na Soundtracse fakt obrovskej. A mnohem obrovštější byl pak přechod na VTC. Je to samozřejmě o individuálním vkusu, dneska je digitální technika jinde, blablabla, ale jestli máš čas, tak se u mě ještě před nákupem zastav, hodíme řeč, špázlíka a pokroutíme stroje
Saša
Já bych se na tvým místě tý myšlenky na analogovej pult nevzdával. Nikdy jsem sice doma žádnej drahej digitál neměl, ale vím, že pro celkovej zvuk byl skok z 01v na Soundtracse fakt obrovskej. A mnohem obrovštější byl pak přechod na VTC. Je to samozřejmě o individuálním vkusu, dneska je digitální technika jinde, blablabla, ale jestli máš čas, tak se u mě ještě před nákupem zastav, hodíme řeč, špázlíka a pokroutíme stroje
Saša
mne celem zaujalo tohle
http://www.musikservice.de/ProduX/Recor ... t_Sumo.htm
http://www.musikservice.de/ProduX/Recor ... t_Sumo.htm
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz




