Ma cenu mit k DAW analogovej pult s dynamikou bez automatu ?
Ma cenu mit k DAW analogovej pult s dynamikou bez automatu ?
Lidicky ja nevim, ze me ty otazky napadaj vzdycky v patek odpoledne. Tahle vec mi ale lezi v hlave dyl ... takze dotaek k odbornikum (specielne k tem co to yak pouzivaji, treba Synchro):
Nejak si lamu hlavu jestli kdyz clovej micha na krivkach v DAW ma cenu pouzivat na stpy externi dynamiku a michat na externim analog. stole bez automatu. Jde me to to, ze timto zpusobem delate automatizaci jeste pred tim nez si signal vyzenete na stul a tedy kompresorem, coz znamena, ze polovicka autmatizace prijde vnivec, protoze ji kompresor pozere.
Takze jak s tim ? Pokud michate v DAW ma cenu mit externi analog. comp na stopach (na grupach je to celkem jasny) ?
Omlouvam se jsetli jsem to vysvetlil spatne ...
Nejak si lamu hlavu jestli kdyz clovej micha na krivkach v DAW ma cenu pouzivat na stpy externi dynamiku a michat na externim analog. stole bez automatu. Jde me to to, ze timto zpusobem delate automatizaci jeste pred tim nez si signal vyzenete na stul a tedy kompresorem, coz znamena, ze polovicka autmatizace prijde vnivec, protoze ji kompresor pozere.
Takze jak s tim ? Pokud michate v DAW ma cenu mit externi analog. comp na stopach (na grupach je to celkem jasny) ?
Omlouvam se jsetli jsem to vysvetlil spatne ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
ja sa obavam ze na to si musis najst odpoved sam (ci ti ta rucna robota stoji za ten vysledok). su machri co prisahaju na analogovu sumaciu... v tych kompresoroch na stopach by som problem nevidel, ved predsa pocujes co ti to s automatizaciou robi ale v podstate bude ako pises napoly bezzuba a tak ako tak budes muset hybat potasmi rucne v pripade ze pouzijes kompresor v konzole...
no ale su hi-end sumacne zosilovace, dokonca lampove, na trhu, takze to je moznost cislo 3, he?
inak dobra otazka (piatkova
)
no ale su hi-end sumacne zosilovace, dokonca lampove, na trhu, takze to je moznost cislo 3, he?
inak dobra otazka (piatkova
... mmno prave ze hadam to nebude robit takmer nic. Co se sumace tyce i ja mam radsi analogovou sumaci, analogovy korekce a analogovy kompresory ... prave proto se na to pram. Potiz je v tom, ze pokud nechci michat s partou pomocniku (kdo ma ruce) za zady tak podle myho potrebuju i analogovou automatizaci (at uz movingfaders nebo VCA) ... jinak se obavam ze je kouzlo celyho analogu (tedy myslim spis externi anal. dynamiky) v z velke casti pryc.kexik píše:sumaciu... v tych kompresoroch na stopach by som problem nevidel, ved predsa pocujes co ti to s automatizaciou robi ale v podstate bude
Zajimalo by me prave jak to delaji takovahle hybridni studia ... bez automatu.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Zdar, já to používám následujícím způsobem a je to k mý spokojenosti. Mám z poče vytaženejch 16 linek:
1,2 ... vocal
3,4 ... drums + perc (bez kicku)
5 ... bass
6 ... kick
7,8 ... submix (synths, etc.)
9,10 ... Ensoniq DP4 in 1,2
11,12 ... DP4 in 3,4
13,14 ... Lexicon MPX1 in
15,16 ... fx submix (aux plugins)
Kanály 3,4 a 6 mám naroutovaný do grup 7,8 na kterejch mám dbx166, další dbx166 mám přímo na insertu na base (5). Na master insertech jsem měl TLa 5021, teď tam plánuju něco jinýho a až budou kačáky, chtěl bych nějakej opto na 1 a 2. Takže to zjevně používám spíš variantou na grupách, na kanálu vlastně jenom bass.
Automatizaci DAW normálně používám před kompresí a je to i docela výhoda, protože tím můžeš udělat věci, který bys za kompresí neudělal... Automatizace na pultu mi nechybí, na Soundtracsu jsem ji měl, byla i docela pohodlná přes MIDI a stejně jsem ji nepoužíval. Pokud bych chtěl automatizaci pultu, určitě bych sháněl moving faders, VCA je hrozně matoucí...
Doufám, že to pomohlo. Stručnej závěr je, že přímo na kanálech na jednotlivý nástroje je to asi problém, na grupy a submixy z kompu je to v pohodě. Takže otázka stojí spíš jakej kompresor a na co přesně, protože smysl to má i bez automatizace, ale člověk si musí rozmyslet, co přesně a kde chce dělat...
Saša
1,2 ... vocal
3,4 ... drums + perc (bez kicku)
5 ... bass
6 ... kick
7,8 ... submix (synths, etc.)
9,10 ... Ensoniq DP4 in 1,2
11,12 ... DP4 in 3,4
13,14 ... Lexicon MPX1 in
15,16 ... fx submix (aux plugins)
Kanály 3,4 a 6 mám naroutovaný do grup 7,8 na kterejch mám dbx166, další dbx166 mám přímo na insertu na base (5). Na master insertech jsem měl TLa 5021, teď tam plánuju něco jinýho a až budou kačáky, chtěl bych nějakej opto na 1 a 2. Takže to zjevně používám spíš variantou na grupách, na kanálu vlastně jenom bass.
Automatizaci DAW normálně používám před kompresí a je to i docela výhoda, protože tím můžeš udělat věci, který bys za kompresí neudělal... Automatizace na pultu mi nechybí, na Soundtracsu jsem ji měl, byla i docela pohodlná přes MIDI a stejně jsem ji nepoužíval. Pokud bych chtěl automatizaci pultu, určitě bych sháněl moving faders, VCA je hrozně matoucí...
Doufám, že to pomohlo. Stručnej závěr je, že přímo na kanálech na jednotlivý nástroje je to asi problém, na grupy a submixy z kompu je to v pohodě. Takže otázka stojí spíš jakej kompresor a na co přesně, protože smysl to má i bez automatizace, ale člověk si musí rozmyslet, co přesně a kde chce dělat...
Saša
Já bych dodal, že jde vyloženě pouze o to jak budeš spokojený s celkovým výsledkem a co ti jednotlivé zapojení přinese. Takže a? ti poradí kdo chce co chce stejně to zůstane na tobě. Osobně se mi nelíbí sumace jak ji dělá Cubase, míchám až v pultu, sice taky digitál s automatizací ale zvuk je trochu jinde.
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Ahoj Safa.
Ono je to z meho pohledu jeste uplne jinak - on totiz neni analog jako analog.
polozil byt tu otazku spise - Do jakyho analog pultu & outboardu jsi to myslel?
Jestli bych mel neco michat do napr MECKIE 8 Bus a TL Audio IVORY, tak to z digitalniho prostredi nemam jedinej duvod vychazet pryc. Tyhle analog veci by mi nic nedaly. Je to levna stredni trida, kterou bezproblemu dnesni pluginy nahradi v mnohem zajimavejsi kvalite, to mam nejen ja vyzkouseno.
Dnes je diditalni audio technologie slusne daleko. Tim chci rict, ze v jednom nepomerene levnejsim digitalnim DAW systemu clovek udela mnohem lepsi zvuk nez v mnohonasobne nakladnejsim analog systemu, viz napr zminena technika +ma komfort automatizace atd.
Samozrejme nema cenu se tu ohanet tim ze jsou nejaky analog pulty SSL ci NEVE, popr dostupnejsi Euphonix CS3000 ci Otari Concept Elite+ atd:)
Syncrovo VTC za podstatne mensi peniz je docela ok. Otazka co by to dalo osobne mne. Jeto u kazdyho hodne individualni. On je stastnej, ja bych to ale neumel vyuzit jako on.
Co se mne tyce, u DAW je promne velmi zajimavy reseni napr mit sumacni Box - treba skvelej SPL Mixdream, nebo (jsou jich mraky) dalsi veci od Tubetech, API, Cranesong, Dangerous, Chandler. Ten SPL ma narozdil od konkurence inserty coz je supr. Clovek si vytahne z 16 output DA (napr Apogee 16 DAX, nebo Digidesign 192) stopy do sumacniho boxu kam takhle muze hnat cely grupy (bici, perkusivni veci, vokaly, basu atd) na ktery povesi do insertu compressor nebo eq. A samozrejme na stereo vystup opet muze eq / comp - a pak samozrejme kvalitni AD a zpetne to cely vratit jako vyslednej sumacni mix v digi formatu napr 24bit 96 khz.
.
Ono je to z meho pohledu jeste uplne jinak - on totiz neni analog jako analog.
polozil byt tu otazku spise - Do jakyho analog pultu & outboardu jsi to myslel?
Jestli bych mel neco michat do napr MECKIE 8 Bus a TL Audio IVORY, tak to z digitalniho prostredi nemam jedinej duvod vychazet pryc. Tyhle analog veci by mi nic nedaly. Je to levna stredni trida, kterou bezproblemu dnesni pluginy nahradi v mnohem zajimavejsi kvalite, to mam nejen ja vyzkouseno.
Dnes je diditalni audio technologie slusne daleko. Tim chci rict, ze v jednom nepomerene levnejsim digitalnim DAW systemu clovek udela mnohem lepsi zvuk nez v mnohonasobne nakladnejsim analog systemu, viz napr zminena technika +ma komfort automatizace atd.
Samozrejme nema cenu se tu ohanet tim ze jsou nejaky analog pulty SSL ci NEVE, popr dostupnejsi Euphonix CS3000 ci Otari Concept Elite+ atd:)
Syncrovo VTC za podstatne mensi peniz je docela ok. Otazka co by to dalo osobne mne. Jeto u kazdyho hodne individualni. On je stastnej, ja bych to ale neumel vyuzit jako on.
Co se mne tyce, u DAW je promne velmi zajimavy reseni napr mit sumacni Box - treba skvelej SPL Mixdream, nebo (jsou jich mraky) dalsi veci od Tubetech, API, Cranesong, Dangerous, Chandler. Ten SPL ma narozdil od konkurence inserty coz je supr. Clovek si vytahne z 16 output DA (napr Apogee 16 DAX, nebo Digidesign 192) stopy do sumacniho boxu kam takhle muze hnat cely grupy (bici, perkusivni veci, vokaly, basu atd) na ktery povesi do insertu compressor nebo eq. A samozrejme na stereo vystup opet muze eq / comp - a pak samozrejme kvalitni AD a zpetne to cely vratit jako vyslednej sumacni mix v digi formatu napr 24bit 96 khz.
.
EW: Ještě je dobrý předem vědět, jestli člověk bude ve studiu jenom míchat, nebo i nahrávat. Pro variantu míchat to má fakt koule až od nějaký úrovně dál. Ty sumační boxy jsou pro čistý míchače zajímavá varianta, obzvláš? s nějakým připojeným master kompresorem.
Pro variantu nahrávat má podle mě smysl i ten 8bus, kvůli routingu. Vypadá to esotericky, ale pohodlí vymyšlenýho studiovýho pultu je při nahrávání hrozně důležitý. Možnost rychle přepínat zdroje zvuku (co jde do kterejch sluchátek, co jde dovnitř, co ven, Solo in place, atd.), případně je rychle ladit je hodně důležitá. To už jsme ale off topic, sorry Safa.
Saša
Pro variantu nahrávat má podle mě smysl i ten 8bus, kvůli routingu. Vypadá to esotericky, ale pohodlí vymyšlenýho studiovýho pultu je při nahrávání hrozně důležitý. Možnost rychle přepínat zdroje zvuku (co jde do kterejch sluchátek, co jde dovnitř, co ven, Solo in place, atd.), případně je rychle ladit je hodně důležitá. To už jsme ale off topic, sorry Safa.
Saša
kexik: Zmiňovaný SPL Mixdream, který mi přijde moc pěkný, stojí asi 3000 ojráků, koukni sem: http://www.musik-service.de/ProduX/Reco ... System.htm a najdeš tam i ceny za konkurenci. Další přehled je tady: http://www.mercenary.com/2buscom.html .
Pro tebe by mohlo bejt spíš zajímavý postavit si pasivní sumační box ala Folcrom ( http://www.rollmusic.com/systems/folcrom.shtml ), třeba tohle: http://www.forsselltech.com/summing_buss_schematics.htm .
Já osobně s žádným sumačním boxem zkušenost nemám, takže na to nemám vlastní podloženej názor. Jenom obecně mě zvukově víc vyhovuje míchat venku z poče, ale to může bejt moje individuální esoterická haluz.
Saša
Pro tebe by mohlo bejt spíš zajímavý postavit si pasivní sumační box ala Folcrom ( http://www.rollmusic.com/systems/folcrom.shtml ), třeba tohle: http://www.forsselltech.com/summing_buss_schematics.htm .
Já osobně s žádným sumačním boxem zkušenost nemám, takže na to nemám vlastní podloženej názor. Jenom obecně mě zvukově víc vyhovuje míchat venku z poče, ale to může bejt moje individuální esoterická haluz.
Saša
... o tom zadna ... me jde hlave o to aby se mi to co nejlip delalo a ne aby me dynamika pozirala zmeny ktery jsem predtim udelal v automatu (stejne jako zvuk, protoze kdyz nejak nastavim C/L treba na bubinku a pak mu sundam vst. uroven tak mi prestane zabirat cimz se mi zasadne zmeni zvuk coz pochopitelne nechci - chci nastroj jen zeslabit) .jehlar píše:Já bych dodal, že jde vyloženě pouze o to jak budeš spokojený s celkovým výsledkem a co ti jednotlivé zapojení přinese. Takže a? ti poradí kdo chce co chce stejně to zůstane na tobě. Osobně se mi nelíbí sumace jak ji dělá Cubase, míchám až v pultu, sice taky digitál s automatizací ale zvuk je trochu jinde.
Jinak ty mas tudim Yamahu 02jku ? A spokojenost ? Prave premejsim do ceho jit pri upgrade technologie ve studiu ... jestli do nejakyho analogu s outboardem a nebo zustat u digitalu (pripadaly by v uvahu Mackie dXb.200 nebo 02R/96 ... v pripade velkyho stesti DM2000). Z analogu nevim, tam toho uz moc neni . Mozna neco od D&R, na AWS900 asi nebudou prachy a nebo pripadne MIDAS Verona s outboardem).
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
syncro: diky za linky... ten mixdream je fakt skvely, cena mi nepride az taka drasticka, ale je to fakt profi zalezitost? (teraz uvazujem hoodne dopredu ale) co je triedou zodpovedajuce povedzme 8x out zariadenie pre mixdream? (par exemplarnych prikladov) mozno to bude otazka skor pre matuchu.
apropos keby som nieco zliepat tak viem jak vyzera sumacny zosilovac u SSL a studerov, takze o riesenia neni nudza... nie som si ale isty ci to v triede ktoru si dnes mozem dovolit (povedzme delta 1010lt) ma zmysel.
apropos keby som nieco zliepat tak viem jak vyzera sumacny zosilovac u SSL a studerov, takze o riesenia neni nudza... nie som si ale isty ci to v triede ktoru si dnes mozem dovolit (povedzme delta 1010lt) ma zmysel.
ad linky: to ma strhlo tiez toto:
http://www.musik-service.de/ProduX/Reco ... t_Sumo.htm
naopak toto:
http://www.mercenary.com/rmfo16chpasu.html
je sprosty podvod
http://www.musik-service.de/ProduX/Reco ... t_Sumo.htm
naopak toto:
http://www.mercenary.com/rmfo16chpasu.html
je sprosty podvod
... ale jo to je pro me taky ... ale prave mi prijde kontraproduktivni delat se v poci s krivkama kdyz to venku prozenu kompresorem. Podle me jedno pozira druhy, kompr nechodi jak ma kdyz ho nenakrmis a krivky jsou naprd kdyz je stejne na vystupu zalimitujes.syncro píše: Já osobně s žádným sumačním boxem zkušenost nemám, takže na to nemám vlastní podloženej názor. Jenom obecně mě zvukově víc vyhovuje míchat venku z poče, ale to může bejt moje individuální esoterická haluz.
Saša
Prave me zajimalo jak se tohle da osefovat ... ale prijde mi ze jinak nez autmatiko stolu to asi nejde ...
Naposledy upravil(a) safa dne 01 srp 2005 18:42, celkem upraveno 1 x.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Hosi jsem asi magor, koukam na ty sumatory ... a ze bych se z toho ... no ze by to byla zrovna vec kterou musim mit to teda ne. Zatim jsem to cetl jen zbezne ale vzdyt je to uplne blboucky ... . Prijde mi ze nema smysl analogove sumovat grupy kdyz predtim ma tracky do group sumovany stejne v DAW digitalne ... . To uz mi fakt prijde jak uchylka ... neco jako davat na bedny mokrej hadr protoze to hraje lip.
Myslim, ze Samplitude ma sumarizaci mnohem lepsi nez Steinberg takze s ni problem nemam ... . Kdyz uz si budu neco vyhanet z DAW ven tak proto, ze na to chci veset Outboard a protoze mam na stole lepsi korekce se kterejma se lip pracuje. Jen pro tuhle me milejsi variantu hledam cestu jak to udelat tak, aby to melo smysl delat. Ale jak to tak vypada tak neni jina cesta nez automat (coz je v analogovym podani vec pekelne draha).
Myslim, ze Samplitude ma sumarizaci mnohem lepsi nez Steinberg takze s ni problem nemam ... . Kdyz uz si budu neco vyhanet z DAW ven tak proto, ze na to chci veset Outboard a protoze mam na stole lepsi korekce se kterejma se lip pracuje. Jen pro tuhle me milejsi variantu hledam cestu jak to udelat tak, aby to melo smysl delat. Ale jak to tak vypada tak neni jina cesta nez automat (coz je v analogovym podani vec pekelne draha).
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz





