Solid State Logic Česká-filharmonie

Analogové a digitální mixy pro studio i živé hraní
Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Solid State Logic Česká-filharmonie

Příspěvek od ECSON WALDES » 20 úno 2009 03:39

Obrázek
Obrázek
Obrázek


Staronova zprava z konce minulyho roku - Ceska Filharmonie ma novou rezii a novej analog pult Solid State Logic Duality, v poctu 72 kanalu. Duality nahradila starej SSL 4040 G. Tuhle instalaci v Rudolfinu provedla firma Mediatech Chrudim v prubehu leta. Tahle nova svetla rezie je docela hezka, v porovnani s tou predeslou cernou mysi dirou tahle vypada sveze : ) Divim se jen ze si nechali 15 let stary obstarozni BW Matrix bedny kdyz uz probehl tak velkej upgrade.

http://www.ceskafilharmonie.cz/content_25.php



A tohle je stara rezie s pultem SSL 4040 G, kterej byl instalovanej v pulce devadesatejch let, pokud se dobre pamatuju tak firmou Soning Praha.

Obrázek

matucha
Příspěvky: 5036
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 20 úno 2009 10:42

Hm... prave sem premejsel o tom, jestli ten design je starej nebo novej. Hlavne ten strop pusobi dost neohrabane, takze sem si rikal, ze to bude spis stary. Kazdopadne si myslim, ze ta barevnost neni uplne stastna. A beden se asi nezbavili kvuli tomu, ze sou na ne tam lidi zvykli.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4590
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 20 úno 2009 10:44

No tak to by ses moh spis divit, ze si tam nechali i ty ns10. No asi nemaj duvod se x let ucit novy bedny, jestli jim tyhle vyhovujou.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 20 úno 2009 11:04

ECSON WALDES píše: Divim se jen ze si nechali 15 let stary obstarozni BW Matrix bedny kdyz uz probehl tak velkej upgrade.
Možná proto, že jsou prostě dobré ? :wink: Kolik studií se zbavuje svých obstarožních Neve konzol, Telefunken preampů, Neumannů U47/67 atd ?:)) jen proto že nejsou jen rok staré ? Kolik studií si naopak tyto věci za drahé peníze kupuje ?

Proč si necháváš 40 let staré předpotopní siemensy ? :wink: případně 10 roků staré Fary ? :)

Mimochodem, ty obstarožní bedny mají i v Abbey Road ... a znám ve světě řadu studií, kde jim stále dávají přednost před novějšími Nautilly ...

Pokud je ovšem pravda, že jako převodníky používají Apogee, tak tam by to asi za úvahu opravdu stálo ...

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 20 úno 2009 12:27

Ivo: rekl bych ze se pletes, tusim ze v SOS byl nekdy loni nebo predloni clanek o tom, ze Abbey Road ve vsech studiich prechazeji na novy Nautily 800.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 20 úno 2009 12:32

Kermitak píše:Ivo: rekl bych ze se pletes, tusim ze v SOS byl nekdy loni nebo predloni clanek o tom, ze Abbey Road ve vsech studiich prechazeji na novy Nautily 800.
Je to možné, nesleduju to denně :) ale ještě předloni je tam tedy měli :)

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Příspěvek od Liquid Sound » 20 úno 2009 12:39

Ivo píše:
ECSON WALDES píše: Divim se jen ze si nechali 15 let stary obstarozni BW Matrix bedny kdyz uz probehl tak velkej upgrade.
Možná proto, že jsou prostě dobré ? :wink: Kolik studií se zbavuje svých obstarožních Neve konzol, Telefunken preampů, Neumannů U47/67 atd ?:)) jen proto že nejsou jen rok staré ? Kolik studií si naopak tyto věci za drahé peníze kupuje ?

Proč si necháváš 40 let staré předpotopní siemensy ? :wink: případně 10 roků staré Fary ? :)

Mimochodem, ty obstarožní bedny mají i v Abbey Road ... a znám ve světě řadu studií, kde jim stále dávají přednost před novějšími Nautilly ...

Pokud je ovšem pravda, že jako převodníky používají Apogee, tak tam by to asi za úvahu opravdu stálo ...
Obstarožní konzole Neve nikdo nekupuje :D Prodali jsme 5116 za pouhých 250k a to až do Francie. Nebyl o to VŮBEC zájem. Nikdo to nechce. Velký konzole jsou neskutečně ekonomicky náročný, zejména pak tyhle starý. Dojel si proto takovej chlapík tušim z Belgie, možná bych někde ještě našel kontakt. Při rozmontovávání Neva vyprávěl, jak se v Evropě rušej velký studia a že nikdy nebyl víc volnejch a levnejch konzolí jako teď. To ale i proto, že je nikdo nechtěl. My měli přímo kupce a on udělal repasi. Neve teď hraje v soukromym studiu v Paříži.

Apogee se běžně používaj kvůli jejich poměru kvality/ekonomický náročnosti. Taky Softlimit mmmm.... :)

Ve hře do týhle režie byly ještě stoly Neve 88RS a pak nějakej Merging (zejména kvůli DSD nahrávání - to chtěj Japonci, Korejci a tak). Na Neva prej prachy nakonec nebyly, tak vzali to SSLko jako menší zlo. :D

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Příspěvek od Liquid Sound » 20 úno 2009 15:10

Liquid Sound píše:
Ivo píše:
ECSON WALDES píše: Divim se jen ze si nechali 15 let stary obstarozni BW Matrix bedny kdyz uz probehl tak velkej upgrade.
Možná proto, že jsou prostě dobré ? :wink: Kolik studií se zbavuje svých obstarožních Neve konzol, Telefunken preampů, Neumannů U47/67 atd ?:)) jen proto že nejsou jen rok staré ? Kolik studií si naopak tyto věci za drahé peníze kupuje ?

Proč si necháváš 40 let staré předpotopní siemensy ? :wink: případně 10 roků staré Fary ? :)

Mimochodem, ty obstarožní bedny mají i v Abbey Road ... a znám ve světě řadu studií, kde jim stále dávají přednost před novějšími Nautilly ...

Pokud je ovšem pravda, že jako převodníky používají Apogee, tak tam by to asi za úvahu opravdu stálo ...
Obstarožní konzole Neve nikdo nekupuje :D Prodali jsme 5116 za pouhých 250k a to až do Francie. Nebyl o to VŮBEC zájem. Nikdo to nechce. Velký konzole jsou neskutečně ekonomicky náročný, zejména pak tyhle starý. Dojel si proto takovej chlapík tušim z Belgie, možná bych někde ještě našel kontakt. Při rozmontovávání Neva vyprávěl, jak se v Evropě rušej velký studia a že nikdy nebyl víc volnejch a levnejch konzolí jako teď. To ale i proto, že je nikdo nechtěl. My měli přímo kupce a on udělal repasi. Neve teď hraje v soukromym studiu v Paříži.

Apogee se běžně používaj kvůli jejich poměru kvality/ekonomický náročnosti. Taky Softlimit mmmm.... :) A především se do nich daj jako option nacpat Digidesign karty. Bez Pro Tools profi studio nemá šanci fungovat.

Ve hře do týhle režie byly ještě stoly Neve 88RS a pak nějakej Merging (zejména kvůli DSD nahrávání - to chtěj Japonci, Korejci a tak). Na Neva prej prachy nakonec nebyly, tak vzali to SSLko jako menší zlo. :D

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 20 úno 2009 15:14

matucha píše:Hm... prave sem premejsel o tom, jestli ten design je starej nebo novej. Hlavne ten strop pusobi dost neohrabane, takze sem si rikal, ze to bude spis stary. Kazdopadne si myslim, ze ta barevnost neni uplne stastna.


Neni to urcite adept na nejkrasnejsi design rezii na svete, ale zas tak nehezka jak to vyzniva z toho co pises mi neprijde .c) Minimalne vypada alespon trochu normalne. Nemaj tam uz jehlany z polysonu jako v hobby studiu a tohle novy studio ma vkusny osvetleni a podlahy. Barva mi prijde uplne v poho, otazka vkusu urcite.


matucha píše:A beden se asi nezbavili kvuli tomu, ze sou na ne tam lidi zvykli.


Taky si myslim ze jsou na ne za ta leta zvykli. Abby Road je nema uz 6 let (nevychazel bych ze starejch fotek ktery meli dlouho na webu). Ale o to nejde, kdyz se dela upgrade, tak studia resej i upgrade beden pokud jsou takhle stary. Nejde o to jak dlouho jsou bedny na trhu (Genelec, Ausberger ci TAD delaj svy bedby 20 let temer nezmeneny) ale jde o to kdy byly vyrobeny.





Ivo píše:
ECSON WALDES píše: Divim se jen ze si nechali 15 let stary obstarozni BW Matrix bedny kdyz uz probehl tak velkej upgrade.
Možná proto, že jsou prostě dobré ? :wink: Kolik studií se zbavuje svých obstarožních Neve konzol, Telefunken preampů, Neumannů U47/67 atd ?:)) jen proto že nejsou jen rok staré ? Kolik studií si naopak tyto věci za drahé peníze kupuje ?

Proč si necháváš 40 let staré předpotopní siemensy ? :wink: případně 10 roků staré Fary ? :)
Ja ivo nerek za BW Matrix je spatna bedna :D jen ze uz neco pamatuje, kdyz je mel Etien, tak rychlej poslech na nich byl fajn. Kdo snima nebyl spokojenej jsi byl preci ty, psal jsi o tom hodne tady http://www.electrozone.cz/viewtopic.php ... sc&start=0

Moje FARy jsou stary 6 let, nechal jsem je vyrobit v roce 2003 a kdyz uz je zminujes, v lete mi lidi z FARu prijedou udelat upgrade pri prilezitosti jejich planovanyho rozsireni. Bedna je mechanicky zarizeni, kdyz zestarne ztraci vyvazenost, nereaguje na signal dostatecne rychle, material reprodukotoru se unavi a na zvuk kterej reprodukuje prestane bejt spolehnuti, at uz u beden s papirovym woofrem, nebo beden co maj repra se syntetickejma zavesama, ty maj zase tendence tvrdnout a po delsim case praskat. Liquidsound by ti moh popsat jak vypadaly sveho casu dobry 15ti palcovy Tannoy bedny ktery byly ve Smeckach. U mensich repraku to neni tak choulostivy, proto vsechny NS10 hrajou do ted vpodstae stejne jako pred lety, puvodni NS10 je 20 let stara bedna, NS10m 10 let, krom toho na maly bedny nejsou kladeny takovy pozadavky jako na hlavni monitory.

U outboardu je situace jina nez u beden, to prece nejde takhle rozdilnou techniku :c) Outboard ma svy jiny uskali ale krome potenciometru/prepinacu nema zadny mechanicky casti, cili pokud se o ne lidi dobre starali tak vydrzi na veky veku : ) At uz jsou to Fairchild 670, Neve, Siemens nebo cokoliv jinyho. I kdyz vlastnit Fairchild 670 kterej vyzaduje velmi vzacny konkretni elektronky je sazka do loterie, protoze nikdo nevi kdy nejaka doslouzi : ))



Ivo píše: Pokud je ovšem pravda, že jako převodníky používají Apogee, tak tam by to asi za úvahu opravdu stálo ...
Ivo prijde mi uz fakt srandovni jak se v debatach na ezone porad programove snazis neco najit na Apogee, proc prosimte ? : ))) Je to jeden z nejlepsich prevodniku kterej ve studiich po svete uvidis. Ukaz mi tam, kde maji velky analogovy pulty (coz je pripad i Rudolfina) oblibenejsi a pouzivanejsi prevodniky nez Apogee. Apogee maji temer vsude at si to priznas nebo ne. Nemaji Apogee proto ze by si neumeli vybrat jinej, ale protoze jsou opravdu velmi kvalitni. Pravda nekde jedou do SSL / NEVE pultu primo z digidesign prevodoniku a ty opravdu nejsou nejlepsi, ale pokud si studio dava zalezet tak Apogee je nejvyhledavanejsi volba. Obcas ma nejaky studio jinou firmu ale to je docela vzacny. Na klasiku bych asi poridil k Apogee i kombinaci jinyho prevodniku, obcas vidim Prism Sound Dream 8 ADDA kterej je ultra cistej. Mnohem castej se ale klasika toci primo do digitalnich pultu a ty maj svy vlastni prevodniky at uz jsou to Fairlight, Euphonix, Lawo (LAWO ma ted nove nainstalovano ve dvou kusech Narodni divadlo), nebo taky klasiky Studer, SSL, Neve atd.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 20 úno 2009 15:48

ECSON WALDES píše:[
Ivo prijde mi uz fakt srandovni jak se v debatach na ezone porad programove snazis neco najit na Apogee, proc prosimte ? : ))) Je to jeden z nejlepsich prevodniku kterej ve studiich po svete uvidis. .
Není to úplně tak ... Převodníky Apogee jsou oblíbené převodníky pro pop/rock apod. protože určitým způsobem zabarvují signál (což se na něco může hodit, ale není to transparentní konverze) ... jsou obecně považovány za slušnou střední třídu v oblasti konverze (sám jsem měl dva převodníky Apogee a v jiných studiích zkoušel další). Ale kdekoliv je požadavek opravdu špičkového high end transparentního zvuku (což je přirozené třeba u nahrávání orchestrů a klasické hudby), tam se používají jiné typy převodníků: Prism, EMM Labs, DCs, DAD, Lavry Gold apod. Těžko bys našel špičkové světové studio pro nahrávání klasické hudby (Telarc, Polyhymnia apod.) kde by používali převodníky Apogee ... (z výše zmíněných důvodů). Ty mají své místo spíše v jiném typu studií ... Ono se to odráží i v ceně. Top end doukanálový AD nebo DA převodník často stojí jako 32 kanálů Apogee ...

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 20 úno 2009 16:17

V tom souhlasim. Apogee ma lehkou barvu a ta je oblibena, taky se mi hodne libi : ) Neni to ale zadny nereailsticky pokriveni barvy, Apogee ma jen trosicku charakteru, kterej zni vic muzikantsky privetive nez ultra sterilni prevod. Na orchestry jsou cisty prevodniky jasne zduvodneny, to splnuje ale i Apogee, PRISM jsem uz zminil i cisty prevodniky v pultech.

Jen tapu proc neco oznacujes jako HiEnd a neco stredni tridou, treba nedavno jsi oznacil malej prevodni Lavry AD10, kterej sam Lavry oznacuje jako "computer audio" tak jsi ho popsal jako HiEnd, no a na druhym radku jsi popsal masteringovej profi prevodnik Cranesong HEDD-192 jako "stredni tridku" a to me pobavilo :c))) protoze to je uplne naopak. Apogee taky nejsou zadna strdni trida, stredni trida je RME. Ja tuhle hru nechci hrat, jen se zminuju ze to pak opticky pusobi ze neco je horsi nez neco jinyho aniz to tak z tohodle popisu je : )

Uživatelský avatar
Venti
Příspěvky: 798
Registrován: 20 dub 2003 10:50

Příspěvek od Venti » 20 úno 2009 16:31

Nehadajte sa netopieri :)

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 20 úno 2009 16:33

ECSON WALDES píše:V tom souhlasim. Apogee ma lehkou barvu a ta je oblibena, taky se mi hodne libi : ) Na orchestry jsou cisty prevodniky jasne zduvodneny, PRISM jsem uz zminil i cisty prevodniky v pultech.
A právě proto jsem se ptal jestli v Rudolfinu stále používají Apogee ... :wink:

Jinak tyhle kategorizace jsou samozřejmě relativní ... záleží na definovaném měřítku a rozlišení ... Lavry AD 10 bych jako "high end" těžko charakterizoval, nevzpomínám si že bych to zmínil .. je to v dané cenové kategorii vynikající převodník (který v poměru cena/výkon nemá moc obdoby).

Ve špičkových masteringových studiích jsou většinou podobné náročné požadavky na konverzi jako při nahrávání klasické hudby. Je třeba, aby převodníky byly v nejvyšší transparentní kvalitě ... čehož je většinou dosahováno dedikovaným dvoukanálovým designem ... (bohužel v dost astronomických cenách). Ale na rozdíl od nahrávacích studiích jich nepotřebují mnoho kanálů, což je často jeden z podstatných faktorů při vybavování ...

HEDD je velmi dobrý převodník, jeho porovnávání s Lavry Blue je velmi oblíbeným a frekventovaným tématem diskusí na studiových fórech s poměrem preferencí obvykle 1:1. Např. velmi známý Brad Blackwood z Euphonic Masters používá HEDD pro AD a Lavry Blue pro DA ... Co jsem slyšel od Matuchy, připadají mu obě DA (Crane Song i Lavry Blue) ve zvuku též podobné ... (HEDD o něco jemnější) ...

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 20 úno 2009 16:38

Venti píše:Nehadajte sa netopieri :)
Venti :D


Ivo píše:

A právě proto jsem se ptal jestli v Rudolfinu stále používají Apogee ... :wink:
tam maj SADiE 4 Artemis


S Cransong HEDD192 jsem hodne spokojenej, obcas rad pouzivam i jeho TapeEmulaci, ktera se nekdy hezky hodi ke zvuku nahravky
Naposledy upravil(a) ECSON WALDES dne 20 úno 2009 16:40, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21268
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 úno 2009 16:39

EW " musim povedat , ze mne sa paci aj stara rezia ..i ked z toho dycha doba .. presne ako tu v rozhlase a opuse starom ..

prekvapuje ma ze dali prednost lexiconu pred TC .. ze by cena ?

Jo este mi pripada trosku nestastne , ze NS10 prekryvaju tie matrixy .. nevadi to ?

Odpovědět