Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
Ahojte,
Chcem sa poradit aky pouzivate hardware k DAW aby ste na konci mali lepsi mix, master? Aby to cele nebolo len o softe ale pomoct zvuku dosiahnut teplejsi, analogovy zvuk pomocou EQ, kompresora pripadne nejakeho efektu?
Mam doma Logic X, steinberg UR22 zvukovku, JBL 305 a Kronos.
Kronos pouzivam len ako inspiraciu, v DAW pouzivam z neho len piano.
Chcem jednak viac pouzivat zvuky z Kronosu, synth basses, leads a podobne.
No zaroven ci mi vyrazne pomoze ak by som pouzil hardwarovy EQ? Alebo kompresor? Pripadne reverb ...
Nechcem za to vsak dat viac ako 1500EUR.
Diky za rady.
Chcem sa poradit aky pouzivate hardware k DAW aby ste na konci mali lepsi mix, master? Aby to cele nebolo len o softe ale pomoct zvuku dosiahnut teplejsi, analogovy zvuk pomocou EQ, kompresora pripadne nejakeho efektu?
Mam doma Logic X, steinberg UR22 zvukovku, JBL 305 a Kronos.
Kronos pouzivam len ako inspiraciu, v DAW pouzivam z neho len piano.
Chcem jednak viac pouzivat zvuky z Kronosu, synth basses, leads a podobne.
No zaroven ci mi vyrazne pomoze ak by som pouzil hardwarovy EQ? Alebo kompresor? Pripadne reverb ...
Nechcem za to vsak dat viac ako 1500EUR.
Diky za rady.
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
ak nevies ci ti to pomoze , tak ti to nepomoze ..
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
z logicu, len zo softom, vies dostiahnut uplne paradny zvuk.. na mastering sa vykasli, popracuj na co najlepsom mixe (na to fakt ziadny HW nepotrebujes, stacia ti vedomosti a skusenosti ako spravne pouzivat EQ, kompresory - tie SW uplne stacia) a zmastrovat si to daj skusenym ludom (aj tu na ezone par najdes, nebudem menovat nech ma niekto neobvini ze som na neho zabudol) ktori maju ten kvalitny HW ale HALAVNE skusenosti a vedomosti bez ktorych by ti aj tak ten HW bol nahovno ...
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
OK, o to lepsie 
Mixu a masteringu som nikdy nevenoval pozornost takze sa to ucim az teraz.
http://www.macprovideo.com - tu je vela dobrych tutorialov vo vacsine priamo v logicu takze sa ucim odtial.
Ak viete nejake tipy ako sa posunut dalej budem rad.
Pripajam aj demo na ktorom prave robim pre ilustraciu, je to taky chill out.
Diky.

Mixu a masteringu som nikdy nevenoval pozornost takze sa to ucim az teraz.
http://www.macprovideo.com - tu je vela dobrych tutorialov vo vacsine priamo v logicu takze sa ucim odtial.
Ak viete nejake tipy ako sa posunut dalej budem rad.
Pripajam aj demo na ktorom prave robim pre ilustraciu, je to taky chill out.
Diky.
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
urcite sa pozri na paralelnu kompresiu.
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
Neodvažuji se nikomu nic radit, jen sděluji sám za sebe, že jsem dosáhl kýženého přirozeného a expresivního analogového zvuku tím, že jsem se zbavil všech digitálních napodobenin - workstationy (Fantomy, Motify, M3, PC3K, Krome, FA...), VA (Nordy, Akai, Waldorfy...), ale i moderní analogy (Prophet 08, Mopho) i laciných zvukovek s mizernými preampy a USB převodníky (Behringer s Midas, iDock stanice, včetně prznidla Steinberk UR44) a koupil jsem si originál vintage analogy, vintage efekty a nahrávám a pouštím to přes Allen Heath USB mixpulty. Tento zvuk mě nenudí ani trochu, nezdá se mi ani trochu nijak chemický nebo jakkoli s umělým nádechem, je 10x inspirativnější než digitální imitace a je přesně tak dokonalý, jak si ho na nástroji naprogramuju. Kvalitně udělané zvuky na vintage analog polysyntech, leadsyntech i efektech nepotřebují prakticky žádný postmix ani mastering.
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
je to na latu , co ?
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
Ano, ano ono v tej skladbe som aj pouzil parallell compresion (beat) ... ak to nie je pocut tak s tym zatial neviem robit 

Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
... a nejhorší jsou trpaslíci ...
to není na tebe marion, čistě ot ten ko-ot je nezničitelnej
to není na tebe marion, čistě ot ten ko-ot je nezničitelnej
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
Dneska fakt existuje vsechno potrebny pro dobrej mix a master v ramci pluginu. Limitery jsou vlastne jenom digitalni. Pak dokonce takovy veci jako Kotelnikov kompresor jsou uplne zadara. DMG Equilibrium a nebo Fabfilter Pro Q2 jsou zase skvely digitalni ekvalizery co umej "vsechno". Na specificky dynamicky problemy (de-ess atd) pak dobrou sluzbu dela treba Fabfilter ProMB. Ten ale na mastry vlastnich mixu potrebovat nebudes. Vzdycky se totiz muzes vratit do mixu a problemy opravit u zdroje. To se tyce ale hodne veci u samo-masteringu. Vlastne bys mel u samomasteringu delat uz jen velmi velmi maly upravy, jinak je lepsi se vratit do mixu z 95% pripadu.
HW na michani uz dneska neni zadna nutnost ani pro nejvyssi ligu michacu (aspon pro nektery z nich) a to nemluvim jen o tech co michaj hodne cistej pop.
Je to vlastne tak trochu o rozmarilosti a libustkach. Jo, analogovy krabice znej jinak, ale ne vzdycky lip. Nekdo se cejti lip v analogu, nekdo ho nepotrebuje. Je fajn, ze si clovek muze vybrat
. Takze si vyber co by te bavilo vyzkouset a co ti prijde, ze by ti mohlo sednout do vkusu.
U mastru ale bacha na to jaky mas prevodniky, kdyz ti prevodnik pomrvi zvuk este nez vubec doleze do nejaky vysneny krabicky, tak uz si strilis do nohy. Co se mrvi? Transienty, basy, barvy stredu, hladkost vejsek, sirka sterea... A nemusis si to ani uvedomit, kdyz to vsechno monitorujes skrz prevodniky stejny nekvality.
Kvalitu bych nehledal u zvukovejch karet. Ani RME ani Steinberg ani UA Apollo nejsou na dostatecny urovni, aby ti stalo za to skrz ne monitorovat a posilat mastry. Nejlevnejsi ze separatnich krabic co jsou ok mi furt prijde Lucid 88192, ale kdyz chces interface tak Metric Halo nebo Prism Orpheus (a jeho varianty) jsou na dobry urovni. Prism je akorat neslavnej co se tyce driveru.
U michani a pouzivani vic prasacnejch hw krabic to je s prevodnikama min zasadni, i kdyz lepsi prevodnik lip prenese plasticnost, tloustku a nuance v barvach.
Masteringovy HW krabice, cim zacit? CIstejma a vsestrannejma nebo charakterovitejma co fungujou sem tam? Cisty jsou pluginy, takze charakterovity davaj vic smysl. Davaj? Kdyz se budou hodit jen na 10% mastru?
Silnejsi barvy jsou myslim fajn na michani/produkci, kde si nektery kousky dost sednou se svoji aplikaci. Neni ani nutny hledat v ultra drahejch vodach. Levnej 1176 klon, DBX160XT nebo klidne 160A, Warm audio pultec, zarackovat stary moduly (siemens/neumann/wsw/telefunken/filtek/bfe/lawo/ntp/studer/audix...).
A jeste silnejsi barvy jsou v efektech, kytarovy krabicky, moogerfoogery, spring reverby, paskovy echa, phasery, flangery, chorusy... vsechno nabuditelny a specificky. Tyhle veci umej dost zasadne ovlivnit charakter produkce a je s nima taky nejvic zabavy. Co si budeme povidat, master v idealnim pripade meni charakter uz jen velmi minimalne, protoze se snazi prave co nejvic zachovat to co bylo na mixu dobry.
Co jsou "levny" krabice na mastering. V poslednich par letech lidi chvalej FCS (Foote Control Systems) http://www.footecontrolsystems.com/footep3s.html a to i ty nejlevnejsi kusy. Dlouhodobe pak se tesi oblibe API 2500 (kompresor) a 5500 (EQ), ktery maj hodne vseobecny vyuziti. Z lampovejch veci pak ma smysl koukat do polska na IGS a na ukrajinsky HCL, obe firmy se snazej konkurovat cenou, ale nedelat kompromisy v kvalite. HCL jsou trochu extravagantnejsi a jejich kompresor je celkem oblibenej i diky tomu jak je na varimu design agresivni (v dobrym slova smyslu). Urcite je toho vic, mnohem vic...
HW na michani uz dneska neni zadna nutnost ani pro nejvyssi ligu michacu (aspon pro nektery z nich) a to nemluvim jen o tech co michaj hodne cistej pop.
Je to vlastne tak trochu o rozmarilosti a libustkach. Jo, analogovy krabice znej jinak, ale ne vzdycky lip. Nekdo se cejti lip v analogu, nekdo ho nepotrebuje. Je fajn, ze si clovek muze vybrat

U mastru ale bacha na to jaky mas prevodniky, kdyz ti prevodnik pomrvi zvuk este nez vubec doleze do nejaky vysneny krabicky, tak uz si strilis do nohy. Co se mrvi? Transienty, basy, barvy stredu, hladkost vejsek, sirka sterea... A nemusis si to ani uvedomit, kdyz to vsechno monitorujes skrz prevodniky stejny nekvality.
Kvalitu bych nehledal u zvukovejch karet. Ani RME ani Steinberg ani UA Apollo nejsou na dostatecny urovni, aby ti stalo za to skrz ne monitorovat a posilat mastry. Nejlevnejsi ze separatnich krabic co jsou ok mi furt prijde Lucid 88192, ale kdyz chces interface tak Metric Halo nebo Prism Orpheus (a jeho varianty) jsou na dobry urovni. Prism je akorat neslavnej co se tyce driveru.
U michani a pouzivani vic prasacnejch hw krabic to je s prevodnikama min zasadni, i kdyz lepsi prevodnik lip prenese plasticnost, tloustku a nuance v barvach.
Masteringovy HW krabice, cim zacit? CIstejma a vsestrannejma nebo charakterovitejma co fungujou sem tam? Cisty jsou pluginy, takze charakterovity davaj vic smysl. Davaj? Kdyz se budou hodit jen na 10% mastru?
Silnejsi barvy jsou myslim fajn na michani/produkci, kde si nektery kousky dost sednou se svoji aplikaci. Neni ani nutny hledat v ultra drahejch vodach. Levnej 1176 klon, DBX160XT nebo klidne 160A, Warm audio pultec, zarackovat stary moduly (siemens/neumann/wsw/telefunken/filtek/bfe/lawo/ntp/studer/audix...).
A jeste silnejsi barvy jsou v efektech, kytarovy krabicky, moogerfoogery, spring reverby, paskovy echa, phasery, flangery, chorusy... vsechno nabuditelny a specificky. Tyhle veci umej dost zasadne ovlivnit charakter produkce a je s nima taky nejvic zabavy. Co si budeme povidat, master v idealnim pripade meni charakter uz jen velmi minimalne, protoze se snazi prave co nejvic zachovat to co bylo na mixu dobry.
Co jsou "levny" krabice na mastering. V poslednich par letech lidi chvalej FCS (Foote Control Systems) http://www.footecontrolsystems.com/footep3s.html a to i ty nejlevnejsi kusy. Dlouhodobe pak se tesi oblibe API 2500 (kompresor) a 5500 (EQ), ktery maj hodne vseobecny vyuziti. Z lampovejch veci pak ma smysl koukat do polska na IGS a na ukrajinsky HCL, obe firmy se snazej konkurovat cenou, ale nedelat kompromisy v kvalite. HCL jsou trochu extravagantnejsi a jejich kompresor je celkem oblibenej i diky tomu jak je na varimu design agresivni (v dobrym slova smyslu). Urcite je toho vic, mnohem vic...
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
marion: zacal bych u dobryho poslechu. hodne na nem poslouchat veci hotovy a dobry a ten zvuk si zkusit obtisknout do hlavy. a taky pamatovat na to, ze zakladem vseho je vyvazenost zvuku ve smyslu pomeru a to klidne nejdriv uplne na sucho. muzu se zeptat na cem poslouchas? poslouchal jsem vic tvejch veci a vetsina mi toho prijde takova "spicata". a posledni track mi prijde paradoxne zvukove o horsi, nez nektere predchozi.
Re: Aky hardware k DAW pre lepsi mix, master
ved pise na com :
a dalej pise :marion píše:Ahojte,
Mam doma Logic X, steinberg UR22 zvukovku, JBL 305 a Kronos.
v tej cene nema zmysel HW outboard .. skorej kupit monitory a zvukovu/prevodniky ..marion píše:Nechcem za to vsak dat viac ako 1500EUR.