Jo to se omlouvám, já si kolikrát neuvědomim, že sděluju i jen myšlenkové pochody, které mohou být matoucí a je pravda že nevim co chci, proto jsem vznesl dotaz. O tom emx mi jen blesklo hlavou, že něco takovýho bylo a mělo by pro mě smysl si to v práci tvořit a doma jako hotovku přenést do mašiny. Zajímaly mě tipy na malý šikovný mašiny. Dost jich znám od vidění, slyšení, některý jsem měl, ale to neznamená, že znám všechny, kevšemu jsem většinou přehlížel ty menší a pídil se po větších.
Nechci psát biografii, protože by byla o ničem, jsem jen malý pokojový hráč téměř bez širšího hudebního povědomí. Víc než skládat ucelené tracky, což jsem si prožil s reasonem 2,5kou, fruityma, xlet nazpět, mě bavilo připravit si nějaký podklad, který jsem si asi formou jako jamování - live úpravy, spouštěl, vypínal, upravoval v reálu. Pro to mi ale nevyhovovalo ovládání počítače, pořídil jsem první midi klávesy s kontrolery. Bylo to lepší, ale prostě jsem vždy chtěl mašiny co jsem viděl v reasonu mít doma. To nezačalo ale reasonem, ale demem rebirtha, který jsem měl už pár let před tím.
Koupil jsem mc303, po čase prodal, abych koupil ea1+er1, ty jsem po čase taky prodal, abych měl na emx. Když jsem měl emx, chtěl jsem esx, tak jsem prodal midi klávesy. Tyhle dva jsem chtěl po době ale nějak líp kontrolovat. Tak jsem zase koupil MIDI kontroler, B3x. To mi dlouho vydrželo a mám to na stole pořád. EMX-SX jsou pro živé přehrávání fajn, ale mě se začal zvuk časem zdát takovej syrovej a oproti třeba er1/ea1 mi u emx vadilo, že tam jsou bicí jen samply. Myslel jsem že je to synťák z těch dvou složenej. Tak jsem zase hledal dál, zkusil rm1x. To se mi líbilo, zvukově je posazené dost rozeznatelně jinak, způsob editace sice míň intuitivní jak u korgů, zato ale obsáhlejší a celkově rm1x hodnotím velmi kladně. Ale její počáteční výhoda, zvuková odlišnost, se nakonec stala její tíží, protože v setu s emx, esx mi dost vybočovala a tak jsem ji upozadil. Nedávno jsem tu řešil tlačítka, mám vše potřebné, ale k samotný výměně jsem se ještě nedostal, tak mi leží rozebraná v krabici, té jsem se zatím nezbavil. Jinak jsem nedávno pořídil machinedrum a monomachine. A v tento moment, ač jsou to na první pohled prázdný mašiny, splňují vše, co jsem za tu dosavadní cestu hledal.
Je jasně vidět, že nikdy nevim co chci a dokud mi to neprojde rukama, tak to ani nezjistím. Nejsem hudebník, je to jen koníček a jedna z celoživotních cest za vnitřním štěstím

. Proto než třeba sáhnu po an/dx200, bych si rád rozšířil obzory...../ Volca keys píše Juan, ač znám, tak mi na mysl nepřišlo a kaosillator zabil

/..../ shruthi jste mi teď osvětlily, sice si ho dokážu představit napojený jako ext zvuk do sekvenceru, ale to nechci, to mám zvukovej ekvivalent v tom monomachinu teď/....
Ale co chci a na co chci používat jsem vpodstatě psal, zařadit to do livka, aby to mělo midi, sekvencer. Jen jsem tak zkoušel, jestli mi zrovna něco neutíká, šikovnou hračku, dobře schovatelnou

.
Všem pádlařům se omlouvám, ipad když mi někdo dá zadarmo na stůl, plnej hudebního softu, tak neodmítnu a klidně se do něj zažeru, ale ve výsledku je to pro mě placatej telefon s sw, kterej se možná milně domnívám, bych vynahradil i v kompu a to pak můžu mít v noťasu, kterej se mi ovládá jen o něco hůř jak stolní pc, ale zase ho nemusím schovávat, ale celkově to za mě, patří do fóra software.
Teenage Engineering OP1 je už docela mastnej, ale splňuje to hodně z těch "výhod"

. Rozhodně zajímavej tip
