Pro dva poslední příspěvky - měl jsem už na celý večer k dispozici na stage s normální živou kapelou (klasický obsazení, klasický kvalitní PA, monitory atd) Kurzweil SP4-7 nebo dokonce i novou PC3K (plnou verzi, ne LE) nebo předtím Hammond SK-1, Korg PA3X (umí toho něco mezi Krome a Kronos), taky Roland Jupiter 60 s nejnovější ARX technologií. Víte, pokud by nebylo s čím srovnat, jako kdybych hrál úplně sám, á capella, tak si jenom u každýho toho gearu řeknu, hmm asi to má nějaký svůj osobitý sound, třeba jsem to blbě doprogramoval atd. Ale ono i po přepnutí na factory banky to jaksi nechtělo "hrát". Ve srovnání nejen s čímkoliv akustickým nebo elektroakustickým, na co hrajou spoluhráči, ale i ve srovnání se slušně znějícíma starýma klávesama, na který jsem obvykle ten kšeft vždy dohrával... Všechny ty nové plastové hračky zněly parádně, plně, přirozeně při použití sólově v absolutním klidu studia, ale na scéně skutečně všechny zněly podobně mizerně jako Krome na té předchozí ukázce, mimochodem ten japončík má na youtube jedny z nejkvalitnějších videorecenzí, i zvukově. Ale prostě live je to slitý guláš, nevyleze to nad kapelu, resp. na tý ukázce hrajou jenom samotný živý bicí k tomu Krome!!!! Představte si k tomu ještě kytary všeho typu a živou basu, třeba bezpražcovou šestistrunku. Korg, Roland ani Hammond SK (China) nebo Kurzweil včetně PC3K řady se fakt nechytaj! Staré geary typu SY99, iKorg nebo Trinity, Alesis QS6/7 nebo Rolandy XV,JV,XP30 nebo D50 se chytají úplně normálně a spíš mají co dělat ti kytaristi, aby prolezli nad ty průrazný a přirozený klávesový zvuky! Proto se dnes tak vysoce cenní skoro všechny vintage geary nebo z nových pouze to, co je na profi stage určený (Nordy, Moogy, DSI a podobné originály made in USA, Japan, Germany atd geary) a ne to, co lze koupit pomalu přes slevomat.cz do studetskýho pokojíku nebo je to vhodný nejvýš do college DJ klubu (nové Korgy a podobný china spotřebák...). Vím moc dobře co říkám
