Máš teda na mysli konkrétní instrumenty, kde ti schází vyšší frekvence? Zajímá mě to. Myslel jsem, že myslíš, že schází celkové nahrávce tyto frekvence. Přiznám se mám dost amaterské vybavení a poslech z mých beden nic moc (ale už jsem si na ně zvykl a dokáži to docela odhadnout). Každá rada mi je drahá.delay píše:Tak, pokud je možnost, tak určitě už raději v mixu (tedy pokud máš s těma veškama podobný pocit). Při masteringu ti zdvihnou frekvenčně všechy instrumenty, které se v daném pásmu nacházejí což může být naškodu.
Indicka písnička
k produkcii nemam co povedat, tejto hudbe vobec nerozumiem. k zvuku, celkom na zaciatku potrebuje hajtka reverb, vsetko ostatne je nareverbene a ona nic, co posobi lacne a nepatricne. potom neskor tamburina je uz ok, ta ma zrejme nejaky ocas uz v sampli
ma to malo vysok a hodne tvrde basy, ktore idu zbytocne do sterea, verim ze to bude na lacnych domacich vezickach robit galibu. to su ale veci, ktore ide hravo poriesit v ramci masteringu
inak sa to prijemne pocuva, pekne spravene spevy
ma to malo vysok a hodne tvrde basy, ktore idu zbytocne do sterea, verim ze to bude na lacnych domacich vezickach robit galibu. to su ale veci, ktore ide hravo poriesit v ramci masteringu
inak sa to prijemne pocuva, pekne spravene spevy
Díky za rady. Když si dělám bicí v Battery, mám pocit, že nejde (nebo nevím, jak se to dělá) aplikovat efekt na jednotlivé zvuky. Ty efekty, které jsou obsaženy v battery mi příliš nevyhovují. Je možné teda aplikovat můj oblíbený plugin zvlášť na šlapák atd?
Druhá věc, kterou nechápu jsou tvrdé basy, které jdou do sterea. Co to znamená? Jak tomu předejít?
Smyčce jsou kombinací ewql gold a smyčců v RA.
To Delay: Myslím, že chyba není v MP3, ale také mi to přijde trochu slité. Problém je, že někdy používám příliš zvuků a nástrojů najednou a pak je s tím těžké pracovat při mixu a to je příklad téhle věci. Ta píseň, co jsem dával před tím, ta má jen pár nástrojů, ale tady je jich fůra. Frekvenčně je oddělit? Faktem je, že rád bych věděl jak na to. Budu rád za každou další radu.
Druhá věc, kterou nechápu jsou tvrdé basy, které jdou do sterea. Co to znamená? Jak tomu předejít?
Smyčce jsou kombinací ewql gold a smyčců v RA.
To Delay: Myslím, že chyba není v MP3, ale také mi to přijde trochu slité. Problém je, že někdy používám příliš zvuků a nástrojů najednou a pak je s tím těžké pracovat při mixu a to je příklad téhle věci. Ta píseň, co jsem dával před tím, ta má jen pár nástrojů, ale tady je jich fůra. Frekvenčně je oddělit? Faktem je, že rád bych věděl jak na to. Budu rád za každou další radu.
dzirka: battery ma 8 vystupov, ktore si mozes rozne naroutovat do viacerych inzertov. to zavisi od daw programu ktory pouzivas, v niektorych musis multi vystup aktivovat (fruity studio napriklad).
tvrde basy su jedna vec a stereo druha. linku s basou prezen napriklad pluginom Gmulti, co je sice multiband compressor, ale ked nastavis na vsetkych pasmach threshold na 0dB, nebude komprimovat; co je dolezite, na kazdom pasme mas knoflik na nastavenie sirky stereobazy. cize na basove pasmo nastavis 0-20%, na stredovom a vyskovom nechas 100% (mozes skusit aj viac)
tvrde basy su ciste otazka ekvalizacie, ked mas vela frekvencii okolo 150-250Hz a malo okolo 60-80Hz, znie vsetko tvrdo a vysoko
tvrde basy su jedna vec a stereo druha. linku s basou prezen napriklad pluginom Gmulti, co je sice multiband compressor, ale ked nastavis na vsetkych pasmach threshold na 0dB, nebude komprimovat; co je dolezite, na kazdom pasme mas knoflik na nastavenie sirky stereobazy. cize na basove pasmo nastavis 0-20%, na stredovom a vyskovom nechas 100% (mozes skusit aj viac)
tvrde basy su ciste otazka ekvalizacie, ked mas vela frekvencii okolo 150-250Hz a malo okolo 60-80Hz, znie vsetko tvrdo a vysoko
Jak pise kexik. Battery ma nekolik stereo vystupu a nekolik mono vystupu. U kazdeho celu-bubnu-policka v mrizce si muzes nastavit jakym audiovystupem bude hrat. Ty audiovystupy si v cubase aktivujes na takove male sipecce vedle slotu toho vsti- vyvola se pomoci f11.
Jinak podobne jako minula vec, hudebne super a zvukove je to slusnej zaklad pro mix. Btw tyhle RA smycce mam taky rad a i prave v kombinaci s EWQL:)
Jinak podobne jako minula vec, hudebne super a zvukove je to slusnej zaklad pro mix. Btw tyhle RA smycce mam taky rad a i prave v kombinaci s EWQL:)
Tahle hudba jde uplne mimo me, ale presto se mi skladba libi a je slyset ze si s tim nekdo dal hodne prace.
Z meho amaterskeho hlediska je vse ok, krome jedne veci - je to cely moc ve stredech. Mozna by bylo dobry nastroje vic prostorove oddelit od sebe a trocha eq....
Pri dalsim poslechu - nesedi mi tam prostor, nevim cim to je, ale neco je spatne (vpredu, vzadu), k tomu se jiste vyjadri mistni zvukovi inzenyri, pisu jen svuj dojem z poslechu skladby jakozto amater pres zvuk.
Z meho amaterskeho hlediska je vse ok, krome jedne veci - je to cely moc ve stredech. Mozna by bylo dobry nastroje vic prostorove oddelit od sebe a trocha eq....
Pri dalsim poslechu - nesedi mi tam prostor, nevim cim to je, ale neco je spatne (vpredu, vzadu), k tomu se jiste vyjadri mistni zvukovi inzenyri, pisu jen svuj dojem z poslechu skladby jakozto amater pres zvuk.
Cením si všech rad.. něco si z toho beru a hned se pouštím do nové práce. Začínám si s tím trochu hrát. Ten nekonkrétní zvuk myslím dělali bicí s basou. Trochu se to rozsvítilo. Až to dokončím pošlu...
Celou dobu se bavíme o instrumentech. A co zpěvy? Na nich je to založené. Přijdou vám v pohodě?
Někdy mám radost, že to hraje a někdy mám chuť se na to vykašlat a přenechat to zkušenějším "inženýrům".
Celou dobu se bavíme o instrumentech. A co zpěvy? Na nich je to založené. Přijdou vám v pohodě?
Někdy mám radost, že to hraje a někdy mám chuť se na to vykašlat a přenechat to zkušenějším "inženýrům".