Díky Amorphe... Zdá se, že je to dobrý trik. Už to zkouším. Když mi basa rezonuje na více místech, mám tu frekvenci stáhnout na všech těch místech? Například na třech místech jsem slyšel nějaké divné pazvuky... Díky za dobré rady a postřehy. Budu vás muset potom všechny uvést na obal desky jakožto zvukoví inženýři, kteří se podíleli na mixu.Amorph píše:Prakticky je to hlavne o zkouseni a naposlouchani si jak ty teoreticky veci fungujou. No napada me jedna prakticka rada. Vetsinou se snazis stahnout frekvence, kde ma nastroj nejakou rezonanci. Tu najdes tak, ze si na nej das ekvalizer, nastravis na jednom jeho pasmu ostre Q pridas na nem gain a jedes pres frekvencni rozsah. Ty rezonance se timhle nejvic zvednou. Pak to na prislusne frekvenci podle potreby stahnes, aby bylo misto pro jine nastroje.
Indicka písnička
hehe, no tohle je takovej michaci zaklad;) Ekvalizuj jen tam, kde myslis/slysis, ze je to potreba. Na to asi nejde dat lepsi rada. Jaky ekvalizer- na to odhaleni problemu pouzij klidne ten interni co je v cubase a kdyz tu frekvenci najdes, tak s ni muzes pracovat necim lepsim. Fakt zalezi co ti sedne. Ja pouzivam ted uz v podstate jen UAD Pultec a Neve 1081, ale driv se mi libil hodne treba Voxengo HarmoniEq, kterej dokaze hezky signal obohatit kdyz pridavas, ale je krasne jemnej, kdyz ubiras. Jinak dej pozor, at ty frekvence nevyzizras moc, aby nastroje neztratily xicht.
No jo ,dyť já jsem totální začátečník... Když se pustím do čtení nějakých odborných materiálů, je tam na mě příliš mnoho slengu, kterému nerozumím.Amorph píše:hehe, no tohle je takovej michaci zaklad;) Ekvalizuj jen tam, kde myslis/slysis, ze je to potreba. Na to asi nejde dat lepsi rada. Jaky ekvalizer- na to odhaleni problemu pouzij klidne ten interni co je v cubase a kdyz tu frekvenci najdes, tak s ni muzes pracovat necim lepsim. Fakt zalezi co ti sedne. Ja pouzivam ted uz v podstate jen UAD Pultec a Neve 1081, ale driv se mi libil hodne treba Voxengo HarmoniEq, kterej dokaze hezky signal obohatit kdyz pridavas, ale je krasne jemnej, kdyz ubiras. Jinak dej pozor, at ty frekvence nevyzizras moc, aby nastroje neztratily xicht.
No je to dlouha cesta, nez se to clovek vsechno nauci. Protoze naucis se to jedine skrz praxi - i kdyz teoreticky chapes postup, tak plne (tak abys ho pak umel dobre pouizvat) ho pochopis, az kdyz jednak uslysis co to dela se signalem a hlavne pak (i s odstupem), jakej to melo vliv na celkovej zvuk mixu. A to se musi naucit hlavne tvoje usi. Hlavni teda je zkouset, michat, poslouchat a srovnavat s hotovyma dobryma nahravkama jinych lidi.
No upřímně řečeno - v případě podobného ambicióznějšího projektu s mezinárodní účastí a za situace že bych v tom byl úplný začátečník, který se zatím málo orientuje i v nejzákladnějších věcech, bych asi hodně zvažoval nechat to zmixovat někde, kde s mixy už nějaké rozumné zkušenosti mají ... (a mají i nějaké vybavení)
A já bych jen dodal, že v ideálním případě bych to nechal smíchat odborníka v Indii, když tam budeš. Mohu doporučit přímo v srdci Mumbai tohle studio: http://bluefrog.co.in/?view=15 Skvěle vybavené, posádka velmi vstřícná, atmosféra i zvuk na jedničku. Možná pro tenhle účel zbytečně vysoký level a tudíž i cena, ale to musíš odhadnout sám.
Mám pocit, že u takhle specifických stylů si to buď musíš míchat sám, nebo musíš najít odborníka přesně na tohle. "Generičtí" zvukaři většinou aplikují svoje "správné" postupy, které ve finále spíš škodí. Aspoň taková je moje zkušenost s jinou, ale podobně specifickou a minoritní hudbou...
Jen můj názor, Saša
Mám pocit, že u takhle specifických stylů si to buď musíš míchat sám, nebo musíš najít odborníka přesně na tohle. "Generičtí" zvukaři většinou aplikují svoje "správné" postupy, které ve finále spíš škodí. Aspoň taková je moje zkušenost s jinou, ale podobně specifickou a minoritní hudbou...
Jen můj názor, Saša
No koukám že už v Indii trochu upgradovali od dob mých starých časů kdy jsem v Bombaji chodíval s místními šmidliboys nahrávat ty unylé smyčcové plochy do bollywoodských filmůsyncro píše:Mohu doporučit přímo v srdci Mumbai tohle studio: http://bluefrog.co.in/?view=15 Skvěle vybavené, posádka velmi vstřícná, atmosféra i zvuk na jedničku.
Před pár lety jsem něco nahrával v jednom studiu v Palghatu (Kerala, jižní Indie) s několika místními zpěváky a skvělým hráčem na mridangam (jihoindický klasický buben). Ve studiu měli ProTools, vokály se nahrávaly na dvě kondenzátorové Shurky a bubeník byl umístěn ve vedlejší pokojíku (s nepříliš vábným odérem přilehlých záchodků). Svůj zpěv a nástroje jsem si pak už dohrál doma
(pro zajímavost výsledky: http://www.savita.cz/index/odkazy/savit ... Sivaya.mp3
http://www.savita.cz/index/odkazy/savit ... aranam.mp3 )
Jo Indie se upgraduje celá. Uvidíme kam to povede. Ty studia oceňuji. Ale Mc donadly už tolik ne... Jedny z mnoha Rahmanovo pokojíků: http://bdsays.files.wordpress.com/2007/ ... ontrol.jpgIvo píše:No koukám že už v Indii trochu upgradovali od dob mých starých časů kdy jsem v Bombaji chodíval s místními šmidliboys nahrávat ty unylé smyčcové plochy do bollywoodských filmůsyncro píše:Mohu doporučit přímo v srdci Mumbai tohle studio: http://bluefrog.co.in/?view=15 Skvěle vybavené, posádka velmi vstřícná, atmosféra i zvuk na jedničku.
Před pár lety jsem něco nahrával v jednom studiu v Palghatu (Kerala, jižní Indie) s několika místními zpěváky a skvělým hráčem na mridangam (jihoindický klasický buben). Ve studiu měli ProTools, vokály se nahrávaly na dvě kondenzátorové Shurky a bubeník byl umístěn ve vedlejší pokojíku (s nepříliš vábným odérem přilehlých záchodků). Svůj zpěv a nástroje jsem si pak už dohrál doma
(pro zajímavost výsledky: http://www.savita.cz/index/odkazy/savit ... Sivaya.mp3
http://www.savita.cz/index/odkazy/savit ... aranam.mp3 )
http://farm2.static.flickr.com/1199/963 ... b4.jpg?v=0
Tam by možná ten mix taky zvládliDžirka píše:Jedny z mnoha Rahmanovo pokojíků: http://bdsays.files.wordpress.com/2007/ ... ontrol.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1199/963 ... b4.jpg?v=0
-
Brooklyn / juanita juarez
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
harmoniEQ je super tvarovaci nastroj, ale jako bread&butter EQ ho nemuzu doporucit, at uz kvuli tomu ze ma pevny Q nebo ze pri nastaveni vsech parametru na nulu nedava 1:1 signal s originalem (kdyz jim prochazi trochu hlasitejsi signal tak z nejakyho duvodu hodne komprimuje [saturuje] a ztvrduje.. takovej kompresor s jednim fixnim nastavenim :]).Amorph píše:hehe, no tohle je takovej michaci zaklad;) Ekvalizuj jen tam, kde myslis/slysis, ze je to potreba. Na to asi nejde dat lepsi rada. Jaky ekvalizer- na to odhaleni problemu pouzij klidne ten interni co je v cubase a kdyz tu frekvenci najdes, tak s ni muzes pracovat necim lepsim. Fakt zalezi co ti sedne. Ja pouzivam ted uz v podstate jen UAD Pultec a Neve 1081, ale driv se mi libil hodne treba Voxengo HarmoniEq, kterej dokaze hezky signal obohatit kdyz pridavas, ale je krasne jemnej, kdyz ubiras. Jinak dej pozor, at ty frekvence nevyzizras moc, aby nastroje neztratily xicht.
Tak byl by někdo tak hodnej a prozradil mi ještě nějaký další míchací základ?Amorph píše:hehe, no tohle je takovej michaci zaklad;) Ekvalizuj jen tam, kde myslis/slysis, ze je to potreba. Na to asi nejde dat lepsi rada. Jaky ekvalizer- na to odhaleni problemu pouzij klidne ten interni co je v cubase a kdyz tu frekvenci najdes, tak s ni muzes pracovat necim lepsim. Fakt zalezi co ti sedne. Ja pouzivam ted uz v podstate jen UAD Pultec a Neve 1081, ale driv se mi libil hodne treba Voxengo HarmoniEq, kterej dokaze hezky signal obohatit kdyz pridavas, ale je krasne jemnej, kdyz ubiras. Jinak dej pozor, at ty frekvence nevyzizras moc, aby nastroje neztratily xicht.




