Efektování akustických bicích
Re: Efektování akustických bicích
Ja pouzivam na Tomy vacsinou dalsiu samostatnu grupu, ktoru potom posielam do grupy pre celu sadu a pracujem s nou ako celkom, co sa tyka pluginov a nastaveni. Usetrim tym vykon CPU aj svoj cas. Obcas sa da podobna vec spravit aj s plechmi, ale to zalezi od konkretnych zvukov.
Re: Efektování akustických bicích
prepinas si "za jazdy" fazu na jednej zo stop a pocuvas co to robi. alebo si nazoomujes waveformy a kukas kde maju ake smerovanie. prvy variant je zdlhavy ale istejsi, niekedy totiz pri nabere viacerymi micmi sa stava ze to lepsie funguje ak je jeden z mikrofonov naschval v protifaze (aj ked by nemal byt).rastis píše:toto ma zaujalo. ako aj rozumiem ze o co ide, ale ako sa to "hlida a doladuje" v beznej praxi ?matucha píše:Tak aby to k necemu znelo, tak:
2)... soucasti toho je hlidat faze mezi bicima
3) doladit faze pokud je potreba..
nie je to celkovo prave jednoduche, kedze vsetky mikrofony ti na zivej suprave beru do istej miery celu supravu a potom tych kombinacii faz je 2 na entu, kde en je pocet mikrofonov
toto doladit je pre zvuk fakt zasadne, dolezitejsie nez dalsie efekty
kazdy profik to ovsem robi rutinne, ma svoje mikrofony a stavia ich na svoje miesta, a samozrejme pozna svoj sposob ako to zmiesat. takze nahrat bicie profesionalne usetri spustu casu a namahy...
Re: Efektování akustických bicích
kexik píše:toto ma zaujalo. ako aj rozumiem ze o co ide, ale ako sa to "hlida a doladuje" v beznej praxi
prepinas si "za jazdy" fazu na jednej zo stop a pocuvas co to robi. alebo si nazoomujes waveformy a kukas kde maju ake smerovanie. prvy variant je zdlhavy ale istejsi, niekedy totiz pri nabere viacerymi micmi sa stava ze to lepsie funguje ak je jeden z mikrofonov naschval v protifaze (aj ked by nemal byt).
nie je to celkovo prave jednoduche, kedze vsetky mikrofony ti na zivej suprave beru do istej miery celu supravu a potom tych kombinacii faz je 2 na entu, kde en je pocet mikrofonov
toto doladit je pre zvuk fakt zasadne, dolezitejsie nez dalsie efekty
kazdy profik to ovsem robi rutinne, ma svoje mikrofony a stavia ich na svoje miesta, a samozrejme pozna svoj sposob ako to zmiesat. takze nahrat bicie profesionalne usetri spustu casu a namahy...
Sou skladby a konfigurace, kdy neni potreba do fazi (krome virbl spodni vs virbl horni) zasahovat, protoze to proste vsechno sedi a facha.
Nekdy ale stoji za to srovnat skoro vsechno co de a ofiltrovat co nejde... ale filtry a eq taky menej fazi pokud nejsou phase linear (to sem si uvedomil teda az dneska, kdyz jsme se o tom bavili s Lukasem Martinkem). Je to ladeni, doladovani... Najdou se lidi, co rikaj, ze je nesmysl na to sahat, ale ja se proste ridim tim, co je lepsi v dannou chvili a kaslu na neci pravidla a systemy.
Re: Efektování akustických bicích
Phase-linear nebo minumum-phase?matucha píše:ale filtry a eq taky menej fazi pokud nejsou phase linear
-
Brooklyn / juanita juarez
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Efektování akustických bicích
pokud nejsou phase-linear.nixx píše:Phase-linear nebo minumum-phase?matucha píše:ale filtry a eq taky menej fazi pokud nejsou phase linear
Re: Efektování akustických bicích
delay: primo na preampu ti to pomuze, kdyz nabiras bici a umistujes mikrofony. Kdyz pak resis, jak dohromady funguje spodni a horni virbl, tak tu fazi potrebujes otocit. Ale samozrejme neni zas takovej problem kousek nahrat a otocit to az na stope a pak poslechnout.
- bluerecording
- Příspěvky: 308
- Registrován: 08 led 2004 15:18
Re: Efektování akustických bicích
Kroky 6 a 7 by som veru nerobil pri akustickych bicich. Toto je hlavne choroba slovenskej produkcie. Prosim ta len nic nenafukuj kompresorom a hlavne NIKDY!!!!! nedvihaj tichsie casti nejakym paralelnym kompresorom. Toto su uz naozaj bludy, kde na to ludia chodite. Akusticke bicie su ako celok dynamickym nastrojom, akekolvek dorovnavanie znamena stratu dynamiky. V prvom rade musi bubednik vediet hrat dynamicky. Ziaden kompresor toto nevyriesi. No a najvacsia chyba na svete je zrovnavanie transientov. fuuu to chce teda odvahu zarovnavat transienty limiterom.matucha píše:Tak aby to k necemu znelo, tak:
1) potrebujes hlavne dobry bici, dobre naladeny pro danou skladbu a dobryho bubenika
2) dobre to nahrat skrz kompetentni techniku v akustice, ktera odpovida materialu... soucasti toho je hlidat faze mezi bicima
3) doladit faze pokud je potreba
4) procistit - treba zamutovat stopy prechodu, kde nehrajou, nastavit gate a filtry
5) doekvalizovat do barev, ktery jsou zajimavy nebo idealni pro danou skladbu
6) srovnat transienty limiterem na pozadovanou konzistenci nebo hlasitost, vytvarovat/nafouknout telo kompresorama, nafukovat nebo zvedat tissi casti paralelni kompresi
7) procesovat grupu podle potreby lehci nebo silnejsi kompresi nebo paralelni kompresi na zahusteni nebo vytazeni tissich nuanci do spravny hladiny vzhledem k ostatnim nastrojum mixu
pridat dozvuky/delaye, doladit panorama
--- ne nutne v tomhle poradi ---
Pak taky casto z kopaku de signal sidechainem do kompresoru na base, kterej malicko nebo hodne dela misto kopaku.
Dalsi sou taky moznosti zkreslovani/barveni jak jednotlivejch bubnu tak paralelne celejch.
Nekdy pomaha trochu de-esseru zmirnit prilis trcici hihatu nebo plechy.
Ja odporucam pouzit co najmenej kompresorov a ekvalizer viacmenej korekcne {pri kopaku a rytmiku to znesie aj tvorive pouzitie, ale z Amati rytmiku DW neurobis}
Takze ostatne moze byt, len tie kroky 6 a 7 si treba zapamatat, ze NEPOUZIVAT!!!!
-
Brooklyn / juanita juarez
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Efektování akustických bicích
na to sere pes, cest je nekonecne mnoho, povoleno je vse. muzes nahrat na pas, zakopat do zeme, pohnojit a vybrat za par let.
- bluerecording
- Příspěvky: 308
- Registrován: 08 led 2004 15:18
Re: Efektování akustických bicích
ano, to je pristup "na to sere pes" a tak vypada aj vacsina ceskoslovenskej produkcie. Ale dufam, ze sa este najde zopar nadsencov, ktori rozumeju tomu, ze ak chcem pravidla porusovat, musim ich najprv poznat....
Re: Efektování akustických bicích
lidi kolika micy nahravate klasickou prumernou bici sestavu tj. kopak, kotel, srotak, 3 prechody, hajtka, 2 činely, čína?
nerikajte mi ze kazdy buben zvlast...
nerikajte mi ze kazdy buben zvlast...
Re: Efektování akustických bicích
cinely 2x overhead bezohaldu na to, kolko ich je. ostatne kazde sam. mikrofonom, rytmicak zdola / zhora. tak si to lahko spocitas kolko je to mikrofonov. na room som este nedorastol, snazim sa to oklamat dodatocnym reverbom, ale zase som len amater co toci s amatermi - my to robime "jaksada"Fractal píše:lidi kolika micy nahravate klasickou prumernou bici sestavu tj. kopak, kotel, srotak, 3 prechody, hajtka, 2 činely, čína?
nerikajte mi ze kazdy buben zvlast...
Re: Efektování akustických bicích
ja to delam co nejjednoduseji
kopak - kondenzak, nejlepe nalepeny
srotak - kondenzak, nebo dynamika, zalezi
overheady - dynamiky 2X (berou cinely, hajtku a trochu prechody)
toť vše, někdy ještě dávám dvě spřažené dynamiky mezi přechody a šroťák, ale většinou uplně zbytečně
kopak - kondenzak, nejlepe nalepeny
srotak - kondenzak, nebo dynamika, zalezi
overheady - dynamiky 2X (berou cinely, hajtku a trochu prechody)
toť vše, někdy ještě dávám dvě spřažené dynamiky mezi přechody a šroťák, ale většinou uplně zbytečně





