Efektování akustických bicích
Re: Efektování akustických bicích
jo a da se pry nahravat jenom jednoduse pres dve lampy, a staci bohate... kopak se da nahonit ruznyma fintama, ale pokud je to nejaka normalni akusticka hudba a bubenik ma nohy na ramenech, neni treba
Re: Efektování akustických bicích
NIKDY VZDYCKY HLAVNEBrooklyn / juanita juarez píše:na to sere pes, cest je nekonecne mnoho, povoleno je vse. muzes nahrat na pas, zakopat do zeme, pohnojit a vybrat za par let.bluerecording píše:Kroky 6 a 7 by som veru nerobil pri akustickych bicich. Toto je hlavne choroba slovenskej produkcie. Prosim ta len nic nenafukuj kompresorom a hlavne NIKDY!!!!! nedvihaj tichsie casti nejakym paralelnym kompresorom. Toto su uz naozaj bludy, kde na to ludia chodite. Akusticke bicie su ako celok dynamickym nastrojom, akekolvek dorovnavanie znamena stratu dynamiky. V prvom rade musi bubednik vediet hrat dynamicky. Ziaden kompresor toto nevyriesi. No a najvacsia chyba na svete je zrovnavanie transientov. fuuu to chce teda odvahu zarovnavat transienty limiterom.V tomto pripade bude praveze tvojim kamaratom nejaky transient designer na zvyraznenie tranzientov. Malokto vie nahrat bicie tak, ze dokaze zachitit potrebne transienty, to nie je sranda {mikrofony, predzosilovace, priestor}.
Ja odporucam pouzit co najmenej kompresorov a ekvalizer viacmenej korekcne {pri kopaku a rytmiku to znesie aj tvorive pouzitie, ale z Amati rytmiku DW neurobis}
Takze ostatne moze byt, len tie kroky 6 a 7 si treba zapamatat, ze NEPOUZIVAT!!!!
K tem bodum sem zapomel napsat, ze nekdy neni potreba delat vubec nic vic nez pomery. Nejde o postup typu bezici pas, ale o postupnej proces, kdy se clovek rozhoduje, co je potreba a co ne, aby se dostal ke kyzenymu zvuku.
Ale kdyz kua chci a pomuze to, tak prozenu kopak vokoderem
Naposledy upravil(a) matucha dne 27 led 2011 22:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Efektování akustických bicích
bluerecording: to co rikas jde mozna u nakych zanru typu jazz, ale kdyz takhle natocis metal, asi to bude znit fakt trapne. Dynamika prece neni zadna modla (obecne) a neco, o co jde predevsim. A hlavne taky nejde o solovy bici (pokud nenahravas Dresden Dolls), ale o to, jak to bude znit v mixu, ne? Co zni dobre samo o sobe prece v mixu muze uplne zapadnout apod.
Re: Efektování akustických bicích
presne.. jinak secret cute weapons: youwashock, quadrafuzz, camelfuzz, audiodamage roughcomp a magneto
na kopaky, na srotaky, na hajtky kdyz neni potrebna mikrofonni odezva 
Re: Efektování akustických bicích
Fractal: bitcrusher
A nebo uplne nejlepsi je ty bici pouzit jen na triggerovani samplu
(snad tu nekdo prave nedostal infarkt...)
Re: Efektování akustických bicích
jasne ddrum, nebo roland rulllaaass
Re: Efektování akustických bicích
Mna by zajumalo, aky reverb (room/plate kratky/dlhy) na jednotlive stopy, lebo nech robim co robim, tak mi to znie bud uplne surovo alebo srandovne prehalene. Jedine co mi znie ako tak pouzitelne, je Plate na komplet a za tym kompresor - aj to len Smack! alebo Softube CL1B a aj to len obcas ked sa trafi.... a s tymto mam problem nie len u akustickych ale vlastne hocijakych.
vdaka
vdaka
Re: Efektování akustických bicích
Kratkej room verb malicko, bezfeedbackovy kratky pingpong echa malicko, early malicko.
Koupelna, schody, room sejmuty reprak > mikrak. Malicko nebo jako efekt.
Spring pro zjevny zabarveni.
Vetsinou jenom na snare nebo na spodek snare, ale obcas i na kopak a hihatu.
Neni nad dobrej (stereo) room (sejmutej pri nataceni) na vyplneni der.
Koupelna, schody, room sejmuty reprak > mikrak. Malicko nebo jako efekt.
Spring pro zjevny zabarveni.
Vetsinou jenom na snare nebo na spodek snare, ale obcas i na kopak a hihatu.
Neni nad dobrej (stereo) room (sejmutej pri nataceni) na vyplneni der.
Re: Efektování akustických bicích
sem jeste nekdy zkousel reverb na sendu fejzovat a flangovat - malicko - dobry vysledek v pripade minimalnich veci
- bluerecording
- Příspěvky: 308
- Registrován: 08 led 2004 15:18
Re: Efektování akustických bicích
Jazz je jeden extrem a metal druhy. Vsetko medzi tym, coho je vacsina, sa dynamiky urcite tyka. Nie, ze by dynamika bola modla, ale je to proste prirodzene pre cloveka. Moja poznamka teda smerovala skor k mainstreamu, kde sa bohuzial casto tocia bicie ako v metale. Ak je to dobre nasnima a v mixe to zapadne, vacsinou ide o nedobry aranz.Cyril píše:bluerecording: to co rikas jde mozna u nakych zanru typu jazz, ale kdyz takhle natocis metal, asi to bude znit fakt trapne. Dynamika prece neni zadna modla (obecne) a neco, o co jde predevsim. A hlavne taky nejde o solovy bici (pokud nenahravas Dresden Dolls), ale o to, jak to bude znit v mixu, ne? Co zni dobre samo o sobe prece v mixu muze uplne zapadnout apod.
Re: Efektování akustických bicích
bluerecording: no ale co nadelas, casto mas k michani spatne sejmuty bici a spatny aranze... at uz cizi, nebo svoje, ktery proste nedokazes lip udelat
Tvuj pristup je nekdy urcite dobrej, jen kdybys ho nevydaval za jedinej spravnej - s jackiesovskou svereposti 
Re: Efektování akustických bicích
to je uplne fuk... pokial este pred nahratim do jednej stopy nezmiesas analogovo viac micov, co sa tiez robieva ak nie je dost AD kanalov (trebars majky zo srotaku).delay píše:Používáte někdo k těmto účelům funkci phase reverse přímo na preampu? Počítám, že poctivé ruční srovnání stop v DAW je pořád nejjistější cesta?
- bluerecording
- Příspěvky: 308
- Registrován: 08 led 2004 15:18
Re: Efektování akustických bicích
Tak ja osobne "spatne sejmuty bicie" urcite nemam a ked pocujem, ze je aranz zly, tak to opravim. Alebo to dam opravit autorovi. Neviem, preco by som mal mixovat "spatne sejmuty bicie". Ak som "spatne sejmuty bicie"nenahraval ja, ale su od niekoho ineho, tak ich dam prerobit. A kompresor s ekvalizerom "spatne sejmuty bicie" neopravia. Ja som neponukol ziadny jediny spravny postup. Iba som naznacil, ze dynamika v skladbe bude pre posluchaca vzdy dolezita a jej zachovanie moze mat markantny vplyv na vysledok. Skor, ako pojdem snimat bicie, tak si nastudujem, ako sa to robi. Aby z toho neboli "spatne sejmuty bicie". Urcite nezacnem tym, ze budem pchat dva mikrofony na rytmik.Cyril píše:bluerecording: no ale co nadelas, casto mas k michani spatne sejmuty bici a spatny aranze... at uz cizi, nebo svoje, ktery proste nedokazes lip udelatTvuj pristup je nekdy urcite dobrej, jen kdybys ho nevydaval za jedinej spravnej - s jackiesovskou svereposti
Re: Efektování akustických bicích
No, nevsiml jsem si, ze by pro masovyho posluchace byla dynamika nejak dulezita, spis je trend uplne opacnej (viz loudness wars)...
Re: Efektování akustických bicích
bluerecordings>
Ja teda doufam, ze ten odkaz, kterej mas v podpisu je jenom prace, kde ses nucenej pracovat a ze mas nekde pristup k ponekud lepsim poslechovejm/pracovnim podminkam. Protoze HS50 postaveny na desce stolu je stezi do nejakyho TV studia, kde to maj jenom na to aby vedeli, ze jim tam nekdo mluvi a kde na zvuk uz nesahaj. Ty bednicky hrajou bici asi nejdivnejc, co jsem kdy zazil, pripisuju to nejakymu vestavenymu kompresoru. No a o vejskach ani nemluve, to je vylozene osklivy. Nerad se zbavuju veci, ale tehle jsem se zbavil hodne rad, prestoze jako hifi nekde v rohu mimo osu pro ucely maly bytovni party fachaly ok.
Ja teda doufam, ze ten odkaz, kterej mas v podpisu je jenom prace, kde ses nucenej pracovat a ze mas nekde pristup k ponekud lepsim poslechovejm/pracovnim podminkam. Protoze HS50 postaveny na desce stolu je stezi do nejakyho TV studia, kde to maj jenom na to aby vedeli, ze jim tam nekdo mluvi a kde na zvuk uz nesahaj. Ty bednicky hrajou bici asi nejdivnejc, co jsem kdy zazil, pripisuju to nejakymu vestavenymu kompresoru. No a o vejskach ani nemluve, to je vylozene osklivy. Nerad se zbavuju veci, ale tehle jsem se zbavil hodne rad, prestoze jako hifi nekde v rohu mimo osu pro ucely maly bytovni party fachaly ok.





