Efektování akustických bicích

Ostatní audio software, obecná diskuse
Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 307
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od bluerecording »

matucha:

na osobne utoky moderatorov tohto fora som si uz zvykol. Ked nie su vecne argumenty do diskusie, tak ohovorime vybavenie uzivatela fora. Urcite ti to nebudem vracat, samozrejme s tvojim gearlistom sa nase pracovisko porovnavat nemoze, koneckoncov nie sme sukromny sektor. Ano, mas v studiu vsetko vybavenie nesmierne kvalitne a hlavne drahe, ale skor by ma zaujimalo, co si myslis o nahravani bicich a ich efektovani. Chalan, co zalozil tento topic sa chcel dozvediet ako je to s bicimi, tak skus poradit.

Ak som spravne pochopil, HS si si kupil aj ty, ale potom si sa ich rychlo zbavil. to znamena, ze prvy krok si urobil sice super, ale druhy krok sa ti uz nechcelo absolvovat. HS nepatria medzi spickove monitory, to urcite nie a ich najvacsia chyba je, za sa ich musis naucit pocuvat. Je to trochu zdlhave, ale potom sa ti odvdacia tym, ze na nich identifikujes prakticky vsetko a uplne detaline. Su nesmierne analyticke, hlavne s pridanim parametru 2 dB na 2kHz. Pre mna idealne riesenie, pre niekoho mozno nie.

Skusme sa teda drzat vecnej diskusie namiesto osocovania a kadrovania na zaklade technickeho vybavenia, ved je to detinske.

matucha
Příspěvky: 5752
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od matucha »

Nebylo cilem se nejak porovnavat, ale nazval jsi me bludarem, tak jsem se podival odkud vitr vane a nemohl jsem si nechat ujit tuhle poznamku i kdyz uz jsem ji jednou stahnul. Nesouhlasim s tim, co rikas o tech yamahach, ale cokoli te dostane do cile se pocita. Mel jsem je asi rok.

V tom zmensovani dynamiky bicich limiterama atd de hlavne o to, ze kdyz oriznu na jednotlivejch stopach spicky (to znamena treba jednou, dvakrat za tak nebo 3x za skladbu treba 3dB max), tak tyhle zmeny nejsou prakticky slyset a posklada se to dohromady tak, ze ve finale dosahnu pozadovany hlasitosti s mensim masakrem na konci a lepsim vysledkem.
Nekdy ale klidne zkrosim kopak limiterem docela radikalne, abych dostal uplne nafouklej az elektronickej/hiphop zvuk. Casto ale spis v paralelu. Je to na efekt a je to uplne jinej typ zvuku bicich nez "prirozenej".

Odmitani takovejch technik mi pride budto uzce zanrove zamereny nebo proste nepolibeny praxi. Nemam rad absolutne vyzehleny mixy limiterem kdy zacne skladba, metry vyjedou do cervenyho a bez hnuti tak zustanou az do konce. Ale na druhou stranu musim udelat vsechno pro to, aby se dynamicky znejici bici vesly v konkurenceschopny hlasitosti pod 0dB FS. Vsechny ty nicici procesy taky davaj vecem urcitej charakter a paralelni komprese je velmi velmi vyuzivanej princip (uz od 70. let pokud se nepletu).

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 307
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od bluerecording »

urcite som nemal na mysli osocit niekoho, takze sa ospravedlnujem ak to tak vyznelo. To vzsvetlenie je uz teraz pre mna ok, ale v tom zozname, co si pisal vyssie to vyznelo uplne inak a chalan sa mohol lahko zmiast a zacat nicit bicie limiterom, kedze topic je o akustickych bicich, som sa lakol, ze o takych hovoris. Paralelna kompresia sa samozrejme vyuziva, len sa mi celkom nepozdavalo to vyuzitie, co si spominal, inak ok. Peace

matucha
Příspěvky: 5752
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od matucha »

OK.

Tak paralelni komprese vytahuje vsechno co bylo tissi bliz smerem k transientu (tj telo, mistnost, tissi udery), jeji vyhoda je v tom, ze prave z nekomprimovanyho kanalu beres nezmrzacenej transient a to ze v komprimovanym je transient zabitej je ti pak jedno a muzes tak podle chuti a potreby "nafouknout" zbytek.

Jinak doporucuju koupit poradny stojany a dat ty bedny za stul do vysky usi (bod mezi tweeterem a wooferem). Odstranej se tim rezonance stolu, vylepsi detail a je mozny umistenim tech beden dosahnout toho, ze se nebude odrazet zvuk od desky stolu a delat hrebenovej filtr. Neni to nijak drahy a stejne tak, jako ty panely za tim to udela hodne prace.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22373
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od Pytkin »

bluerecording : ja sa pripajam k matuchovmu nazoru na HS50 .. Su to velmi zle monitory .. pre mna osobne absolutne nepouzitelne na robenie muziky .. ona ten zvuk je adekvatny aj ich cene .. ale zrovna som objednal uz 4ty par v mediatechu do novej strizne .. tam su fajn ..

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 307
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od bluerecording »

Ano aj NS10 su povazovane za velmi zle, kedze HS50 su celkom porovnatelnou kopiou, neprekvapuje ma tento nazor. Minimalne su to bedne o ktorych sa dost diskutuje. No ja som sa ich naucil pocuvat a som spokojny hlavne s tym, ako vykresluju stredy. To mi dokaze naozaj maloktory monitor takto ukazat. Koniec koncov, preto su asi hodnotene ako velmi zle, lebo ukazuju "holu pravdu" a ta neznie spociatku velmi dobre. Ked sa to ale ucese, mozem si byt isty, ze to vsade bude hrat OK.

Rozumiem, ako funguje paralelna kompresia. Pouzivam ju hlavne na spev. Pri bicich ale vacsinou pracuje clovek so samostatnym signalom (kopak rytmik toms) tam je mi lepsie pouzitelny Transient designer. A na overheadoch, kde by sa takato kompresia dala pouzit tak ako pises, sa to vlastne neda, lebo komprimovat overheady nie je velmi stastne riesenie (stale sme v rovine akustickych bicich!).

Tie bednicky nie su samozrejme iba tak postavene na stole, su izolovane od vibracii podlozkami a nasmerovane smerom k posluchacovi (samozrejme stojan je stojan a aj to casom bude), tweeter je vo vyske ucha. Vychytanie akustiky priestoru je samozrejme prva vec, co je treba urobit, takze s tymto som zacal ako s prvym.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22373
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od Pytkin »

no HS50 ma velmi daleko od NS10 .. NS10 sme mali kedysi v jednom stydiu a dost som na nich robil .. to je uplne nieco ine ako HS50 .. Porovnatelna kopia to je len vzhladovo .. Nechcem hovorit o HS50 , lebo tie som v rezii nemal , ale HS80 som tam mal niekolko dni a porovnaval som ich s Dynaudio BM5a a Yamaha MSP5 a HS80 mali stredy uplne najhorsie ..

Ak su hodnotene ako velmi zle monitory , tak prave holu pravdu neukazuju .. monitory , ktore ukazuju pravdu su prave hodnotene ako velmi dobre .. A vacsinou aj stoja trochu viac ..

Ja nemam nic proti tym monitorom .. hraju adekvatne svojej cene .. len mi prislo nefer ich tu vychvalovat , ked pri tom tak moc dobre zase nehraju ..

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 307
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od bluerecording »

Myslim, ze som ich vobec nevychvaloval. To vobec. Su ovela lepsie monitory to je samozrejme. Aj uplne ine cenove kategorie az po vstavane na mieru robene Westlake Audio alebo tak. Ide iba o to v akych podmienkach clovek robi a co ho dokaze dostat tam kam potrebuje. Pri tom porovnani to mas uplnu pravdu, tam ked nieco namiesas na BM5a a MSP5 a nehra to dobre na HSkach, tak je niekde problem. Opacne je to ale ovela zaujimavejsi proces ale pokial to na HSkach urobis OK, tak ti to bude hrat aj na B&W. Prave preto sa NS 10 pouzivali ako referencne. HS 50 je frekvencne takmer identicke s NS, to som niekde vyhladal cez net, niekto to meral. Nenajdem teraz rychlo link.

Ale to uz sme dost off topic.....

A tak nasiel som http://www.moozek.com/postsfiles/hs50m/ ... s-ns10.jpg

Uživatelský avatar
Hammond
Příspěvky: 1128
Registrován: 05 říj 2010 18:44

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od Hammond »

Viem, ze je to OT, ale tak... ja mam taktiez HS50, pretoze moj "studentsko-brigadnicky rozpocet" zatial naviac nevydal. Nahravanie je pre mna cisto hobby takze ma berte s rezervou, ale zo svojich skusenosti mozem povedat, ze jediny sposob, ako sa naucit pracovat s HS50 je akceptovat fakt, ze to co na nich pocujes jednoducho nieje pravda...

boolocks
Příspěvky: 161
Registrován: 02 úno 2009 07:37

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od boolocks »

bluerecording: háeska jsem měl asi půl roku a NS10 mám od vánoc..je to jako srovnávat nebe a dudy....

Jinak: je asi tisíc kapel, který právě vyžadujou mít "naprasenej" zvuk kompresí a limitérama ;-) Těm při míchačce záčneš vysvětlovat, že ta přirozená dynamika je mnohem lepší? :-)

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3478
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od pavlii »

Asi tak :) profesní (když bych si to tak dovolil nazvat) cítění je mooc hezká věc - ale i Matouš tuším to už někde zmínil: "kdo platí...." 8) Je to kolikrát hodně o kompromisu na obou stranách.

P.

matucha
Příspěvky: 5752
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od matucha »

Hammond píše:zo svojich skusenosti mozem povedat, ze jediny sposob, ako sa naucit pracovat s HS50 je akceptovat fakt, ze to co na nich pocujes jednoducho nieje pravda...
hehehe


Ja teda nikdy nebojuju s absolutni barierou stojicich metru, ale i tak je castej pozadavek "raci vic nahlas". Pri -16dB RMS muzeme vsichni diskutovat, ze cisty bici sou nejlepsi cesta. Pri -9 (v konzervativnim pripade) se budeme bavit heroicky o tom, ze "sem limitoval na kopaku jenom 2 dB" a ve zkutecnosti tam mit 4. Udelat hezky znejici nelimitovany bici neni zas tak velka vyzva.

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 307
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od bluerecording »

Hammond píše:Viem, ze je to OT, ale tak... ja mam taktiez HS50, pretoze moj "studentsko-brigadnicky rozpocet" zatial naviac nevydal. Nahravanie je pre mna cisto hobby takze ma berte s rezervou, ale zo svojich skusenosti mozem povedat, ze jediny sposob, ako sa naucit pracovat s HS50 je akceptovat fakt, ze to co na nich pocujes jednoducho nieje pravda...
Absolutne nesuhlasim a asi by nesuhlasili ani niektori profici, co pouzivaju tieto bedne ako referencne. Videl som ich v niekolkych spickovych studiach v ratane studia Alana Parsonsa. Dolezite je naucit sa ich pocuvat, koniec koncov ako vsetky repraky.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4943
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od Amorph »

bluerecording: trochu si myslim, ze ten svuj dynamickej gral bez komprese razis trochu moc dogmaticky, navic k tomu je opravdu potreba mit dobre bici a hlavne skvelyho bubenika a kdo se s tim u nas jen tak setka? Asi to neni zas takovej problem u lidi z konzervy, co hrajou jazz nebo fusion, ale v popularnich a u zacinajicich az lehce pokrocilych kapel, ktery jsou na bandzone? Nemluve o tom, ze kdyz dostanu neco externe na michacku, tak to beru jako hotovou vec a chyby se snazim proste resit, jak to jde, protoze kapela mi vetsinou nabidne uz tak min, nez bych chtel, natoz zby uvazovali o prehravkach bicich - tzn. casto vseho, pokud to neni hodne presne do metronomu. Fakt si myslim, ze to co razis nema s Ceskou praxi moc spolecnyho. Ale treba se pletu, vazne by me zajimal priklad nejaky soudoby rockovy produkce, kde jsou podle tebe 1) dobre nahrany a smichany bici a 2) kde nejsou bici upraveny kompresorama a limiterama. Nemyslim to jako utok, spis bych si chtel rozsirit obzory.

Pak me jeste napada, ze mas mozna takovej pohled na vec, ze co kapela nahraje, to nahraje a zvukar tu neni od toho, aby to nejak prikrasloval, v tom pripade v diskusi nemusime pokracovat, protoze se v zakladu neshodneme:)

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 307
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: Efektování akustických bicích

Příspěvek od bluerecording »

presne tam je ten problem, ze bubdenici v amaterskych ceskych a slovenskych, no urcite aj zahranicnych kapelach prilis neriesia dynamiku hrania. Jeden priklad za vsetky: bubenik nahra skladbu, mlati do hihat co to da, lebo inak sa nevie udrzat v rytme. Pri mixovani potom povie, ze stis mi tu hihat, velmi reve. No a mas vybavene, hihat nestisis lebo ju mas v rytmikovom mikraku v overheadoch a aj v kopakovom, samozrejme nepomerne hlasnejsie. Bubenik teda vyrobil chybu, ktora sa uspokojujuco vyriesit neda. Nastupi teda kompromis. Mne je uplne jasne, ze v ceskej aj slovenskej produkcii pramalo zalezi kapelam na vyslednom zvuku. Hlavne nech to hra tak hlasno as ten alebo onen interpret. To je meritko veci bohuzial. Mozno je to utopisticke, ale stalo by mozno za to, keby sa tento stav zacal menit. A obavam sa, ze majster zvuku bude ten prvotny, kto to moze zacat sirit. Urcite nerazim cestu bicich bez kompresorov a EQ. Ale pri akustickych bicich to jednoducho vyzaduje menej tychto efektov a bude to lepsie, zivsie. Samozrejme to moze stat trochu viac namahy ako vsetko zrezat na jednu uroven kompresorom alebo limiterom. Ulohu zohrava kvalita bicich, to nepochybne a aj hraca. Nemame vela ludi, co vedia hrat tak, ako by sme to potrebovali, to mas pravdu. Aj ja robim s takymi bubenikmi, no zakazdim sa im to uz pri nahravani snazim povedat. Nepreuci sa to hned, ale minimalne nad tym porozmysla a nabuduce to bude mozno lepsie.

Z modernych nahravok, kde su bicie nahrate s minimalnym pouzitim Eq a comp su ostatne prace Bruca Swediena: Lane Thaw - Tokyo belle, Garneau Band - Road with no signs. Ak sa k tomu dostanes, vypocuj si (su to trochu tazsie zohnatelne veci, ale mozno sa ti podari). Majstrovsky zvuk. Zo starsich mi neda neodporucit prve 3 albumy Michaela Jacksona - nahravky, kde su zive bicie. Je jasne, ze to nahravali bubenicke spicky Leon Ndugu Chancler, Jeff Porcaro a John Robinson, ale preco nemat ideal ku ktoremu sa priblizovat....

Zvukar tu je od toho, aby z nahravky vycaroval nieco zaujimave, hlavne zvukovo. Len si nemyslim, ze kompresor a ekvalizer su tie zasadne prostriedky na dosiahnutie tohto ciela.

Odpovědět