Kvalita zvuku Cubase 4 VS Ableton 7
hm, ja sa v tychto veciach dost nevyznam, ani ti nedokazem povedat ako presne mi to bolo vysvetlene a som aj dost rad ze to nemusim riesit. ak som nieco robil 16/44.1, nikdy som nemal problem s tym, ze by to hralo zle...Kermitak píše:dano: a kdo ti to rek a jak to zduvodnil? 24 bitu ma smysl, kvuli vetsimu dynamickymu rozsahu, ale na 48k samplovacce nevidim nic pozitivniho, spis naopak. Za sebe bych ti doporucil 24/44.1k.
ekeaze: tak jestli z toho planujes udelat CDcko a prijde ti lepsi vyssi frekvence, pak bych jel na 88,2, protoze z toho pak udelas 44,1 snaz nez z 48k. A toho vira stejne nakonec musis resamplovat...
Jak rikaj v zahranici - just my two c's
Jak rikaj v zahranici - just my two c's

Naposledy upravil(a) Kermitak dne 04 dub 2008 21:23, celkem upraveno 1 x.
presne tak, je blbost dufat, ze necele 4 kHz naviac urobia nejaky zazrak. jednoznacne nestoja za nasledny nevyhnutny resampling, ktory vo vysledku ovela viac na kvalite zoberie.dano píše:kermitak: aha, cize to 48 zrejme nic neriesi...
Naopak 88,2 alebo 96kHz uz maju zmysel hlavne pri ekvalizacii vyssich frekvencii a filtroch.
24/44.1 je podla mna najidealnejsi format a 48kHz naopak najvacsia blbost (pokial sa bavime o CD audio)
16bit = 2 na 16-tu = 65536 pozicii hlasitosti zaznamu (schopnost zaznamenat zdroj zvuku s ohladom na dynamiku hlasitosti na skale s rastrom 65536 pozicii)dano píše:poshook: Uhm tak nejako som si to aj myslel. Aj ked nechapem, ci sa da ziskat kvalitnejsi zvuk nahravanim 24 bit, ked napriklad Motif je 16 bit. Moze to nahrat nieco, co tam nie je? Akoze moj laicky rozum mi hovori ze nie...
kyvaa: Niekomu tu tusim zabehlo
24bit = 2 na 24-tu = 1677216 pozicii hlasitosi (schopnost zaznamenat zdroj zvuku s ohladom na dynamiku hlasitosti na skale s rastrom 1677216 pozicii)
cim vacsi je raster, tym vacsi/presnejsi je rozsah, akym zaznamenas zmeny v dynamike nahravaneho signalu
to, co pocujes z motifu, su sice 16bit vzorky, ale prehnane cez minimalne 24bit. engine a 24 bit. efekty.
zasadnou vyhodou 24bit vs. 16 bit je mixaz, kedy 24bit ma ovela vacsiu dynamicku rezervu pri scitavani signalov na jednotlivych trackoch ako 16bit.
je to ako ked scitavas desatinne cisla s istou presnostou na desatinne miesta. cim vyssia presnost, tym presnejsi vysledok, cim viac zaokruhlujes, tym nepresnejsi vysledok v konecnom sucte
48k ma nizsi audio latenci oproti 44.1k, ja osobne ale pouzivam 88.2k a nejvetsi buffer, to je fakt pak skoro 0 ms latence a ani prevod na 44.1k neni problem.Kermitak píše:dano: a kdo ti to rek a jak to zduvodnil? 24 bitu ma smysl, kvuli vetsimu dynamickymu rozsahu, ale na 48k samplovacce nevidim nic pozitivniho, spis naopak. Za sebe bych ti doporucil 24/44.1k.
Pro hrani a zive krouceni pri vytvareni tracku, to ma celkem smysl.
Peace
'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."

'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."
